PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Enligt Webhallen kommer det in en skvätt digitala PS5or i veckan här.

Edit: Ska även tillägga att den leveransen endast består av digitala

Medlem

Jag har valt ekonomipaket men ser att det går att ändra och få den levererar hem också. Vet dock inte om man tjänar något på det nu??

Medlem
Skrivet av Anzwer:

Jag har valt ekonomipaket men ser att det går att ändra och få den levererar hem också. Vet dock inte om man tjänar något på det nu??

Sitt ner i båten är mitt tips så det inte börjar strula för dig. Så länge du inte har covid eller något och behöver stanna hemma men skicka ombud isf om du kan

Skrivet av borstenn:

Ja, det kan jag delvis hålla med om. Samtidigt kan jag känna att det är lite ens eget ansvar att inte lägga alla ägg i samma korg om man nu måste ha en konsol vid lansering och är sent ute med att boka. Omöjligt för WH att veta tillgång vid den tidpunkten, det är ju lite deras grej att man kan boka saker tidigt. Men absolut, transparens är väl aldrig fel.

Naiv som jag var så trodde jag att förbokning innebar att man fick konsolen på lanseringsdagen. Det känns ju som ett trasigt system där jag drivs till att beställa tre konsoler för att få en så fort som möjligt.

Medlem
Skrivet av Anzwer:

Jag har valt ekonomipaket men ser att det går att ändra och få den levererar hem också. Vet dock inte om man tjänar något på det nu??

Det går att ändra på bring (45kr) men vet inte om de gör så stor skillnad eller om bring bilen bara kör inom dig före/efter de kör till postombudet

Medlem

Nu är min skickats
Kanske man får redan den imorogn.. Bara upp med GX65 I vägen sen..

Medlem
Skrivet av pinky:

Sitt ner i båten är mitt tips så det inte börjar strula för dig. Så länge du inte har covid eller något och behöver stanna hemma men skicka ombud isf om du kan

Skrivet av Lennart4:

Det går att ändra på bring (45kr) men vet inte om de gör så stor skillnad eller om bring bilen bara kör inom dig före/efter de kör till postombudet

Ni har fan rätt, gör nog ingen skillnad ändå. Mitt postombud kan jag se från mitt fönster och köerna där nuförtiden är inte att leka med

Medlem
Skrivet av krs_kristoffer:

Naiv som jag var så trodde jag att förbokning innebar att man fick konsolen på lanseringsdagen. Det känns ju som ett trasigt system där jag drivs till att beställa tre konsoler för att få en så fort som möjligt.

Ja, det är naivt. Tyvärr så det ser ut vid lanseringar med hög efterfrågan. Vill man vara så säker som möjligt så bokar man helst redan samma dag när WH släpper bokningen och följer upp med nya bokningar när elektronikkedjorna släpper sina (och trängs tillsammans med scalpers osv).

Nu blev jag nervös på riktigt. Tidigare idag stod det att paketet var lastat för utkörning till ombud. Nu får jag ingen träff när jag söker på Bring på mitt paketnummer.

Medlem
Skrivet av Anzwer:

Jag har valt ekonomipaket men ser att det går att ändra och få den levererar hem också. Vet dock inte om man tjänar något på det nu??

Jag valde ekonomipaket och verkar ha fått det innan folk som valde hemleverans.

Medlem
Skrivet av krs_kristoffer:

Nu blev jag nervös på riktigt. Tidigare idag stod det att paketet var lastat för utkörning till ombud. Nu får jag ingen träff när jag söker på Bring på mitt paketnummer.

Såg nyss att det var samma fel på mitt paket från Bring. Kunde spåra det tidigare idag men nu står det att något gick fel. Så dom har förmodligen någon driftstörning.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Jag valde ekonomipaket och verkar ha fått det innan folk som valde hemleverans.

Spännande! Hur lång tid tog det efter att du fick mess från EG och Bring?

Medlem
Skrivet av krs_kristoffer:

Nu blev jag nervös på riktigt. Tidigare idag stod det att paketet var lastat för utkörning till ombud. Nu får jag ingen träff när jag söker på Bring på mitt paketnummer.

Samma för mig. Gissar att de har något problem i sitt spårningssystem.

Medlem
Skrivet av krs_kristoffer:

Nu blev jag nervös på riktigt. Tidigare idag stod det att paketet var lastat för utkörning till ombud. Nu får jag ingen träff när jag söker på Bring på mitt paketnummer.

Samma problem här, får upp att något gick fel när jag söker på mitt nummer.. Började nästan tro att jag buggat ur systemet efter att uppdatera sidan lite väl mycket idag.!

Skrivet av Jacoby_s:

Såg nyss att det var samma fel på mitt paket från Bring. Kunde spåra det tidigare idag men nu står det att något gick fel. Så dom har förmodligen någon driftstörning.

Skrivet av Mooorgul:

Samma för mig. Gissar att de har något problem i sitt spårningssystem.

Skrivet av stribb:

Samma problem här, får upp att något gick fel när jag söker på mitt nummer.. Började nästan tro att jag buggat ur systemet efter att uppdatera sidan lite väl mycket idag.!

Tack!! Nu kan jag andas igen.

Edit: Nu funkar det igen så nu kan jag fortsätta uppdatera varje kvart.

Medlem
Skrivet av Anzwer:

Spännande! Hur lång tid tog det efter att du fick mess från EG och Bring?

Vilket av messen syftar du på? Det första meddelandet från Bring kom igår kl 16.30.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Vilket av messen syftar du på? Det första meddelandet från Bring kom igår kl 16.30.

Så du fick messet igår och fick ditt ps5 idag eller? uppfattar jag det rätt

Medlem
Skrivet av Anzwer:

Så du fick messet igår och fick ditt ps5 idag eller? uppfattar jag det rätt

Jag fick e-post igår om att paketet är på väg, ja

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Jag fick e-post igår om att paketet är på väg, ja

Ok men då får vi se när du får den till postombudet

Medlem

EG kanske hade rätt om att jag kommer få min PS5 Digital Edition den 9e dec, fick bekräftelse nu via mail. sen tar det nog 2 dagar att skicka upp det till Umeå

Medlem
Skrivet av Anzwer:

Ok men då får vi se när du får den till postombudet

Aha, men då var jag otydlig. Jag hämtade nämligen ut den nu under lunchen

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Aha, men då var jag otydlig. Jag hämtade nämligen ut den nu under lunchen

haha nu har jag det bekräftat så mitt hopp om att få den imorgon är hög just nu har alltid varit en Xbox kille och har Series S, men ska bli kul att se vad PS går för

Medlem

På skoj kollade på prisjakt och ps5 digital ,nån har varit rolig o satt datum 9999-12-31 på leveransdatum och på ginza .se


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Någon som är i Uppsala så har EG den där.
Dock kan man je boka den och hämta..
Först till kvarn.

Medlem

nån från netonnet som har fått nåt nytt svar jag fick förra torsdagen denna svar
Bäste kund,

Vi kontaktar dig gällande din beställning där en eller flera produkter för tillfället inte finns på vårt lager.

Vi har dessvärre ännu inte fått ett bekräftat leveransdatum från leverantören.

Vi arbetar på att få fram mer information och återkommer till dig så fort vi fått ny information ang leveransen av din order.

Vi beklagar denna försening som har inträffat i leveransen av din order.

Medlem

Står att paketet ska vara påväg från Jönköping till Växjö men sen ingen uppdatering sedan igår eftermiddag, får väl hålla tummarna att den hinner komma idag


signatur
Medlem
Skrivet av e3henri:

Snälla kan inte Bring/EG se till att alla får sina nu så den här tråden kan återgå till tips för dem som INTE bokade på EG 19/11 Helt omöjligt att hitta någon info bland alla detaljuppdateringar kring vart varje enskild beställning befinner sig.
JA det är helt ok att ni är euforiska och spammar sönder tråden en dag eller två - grattis till er - men sedan vill vi andra mindre lyckligt lottade få tillbaka tråden tack

Håller helt med. Alla andras frågor drunknar i alla inlägg om var specifika paket befinner sig någonstans.

Medlem
Skrivet av Qualia88:

Någon som är i Uppsala så har EG den där.
Dock kan man je boka den och hämta..
Först till kvarn.

Hur ska man kunna boka den när den den inte går att boka på hemsidan? Jag har ELgiganten 600 m från jobbet, men kan ju knappast knata dit och be dem ge den till mig.

Medlem
Skrivet av Popski:

Håller helt med. Alla andras frågor drunknar i alla inlägg om var specifika paket befinner sig någonstans.

Jag tror att när dom som beställt från till exempel EG fått sina konsoler så är dom borta härifrån


signatur
Medlem

Fick sms från bring när jag var 1 minut från jobbet så gick direkt till ombudet istället MEN det var sån sjuk kö utanför så fick vända. Ska gå upp på rasten sen istället. Hur man ska kunna stå ut med att jobba till 21 sen är en annan fråga..

Skriv svar