Oscar Isaac verkar knipa rollen som Solid Snake i Metal Gear Solid-filmen

Robot
Oscar Isaac verkar knipa rollen som Solid Snake i Metal Gear Solid-filmen

Kanske mest känd som "Poe" i den senaste Star Wars-trilogin.

#Metal-gear-solid, #filmer


Medlem

Länge önskade jag att de skulle göra film på MGS men nu bävar jag bara...Detta kan omöjligt bli bra

Oscar Isaac är bra i Ex Machina iaf!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Snake? Snake?! SNAAAAAAAKE?!?!

Filmen kommer bli skitdålig! MGS serien är mina favorit spel (MGS5 du är det svarta fåret) och älskar att det alltid har varit överdrivet komplicerade stories som tar sig på stort allvar men samtidigt vara så fjantigt.

Hur ska man kunna få det på film? Andra alternativet är att helt enkelt bara göra det allvarligt men med tanke att storyn i spelen är så överdrivna kan se bli så fel att ta det 100% seriöst.

Jag kan inte se det funka.

Inaktiv

När ändå spel serien verkar ha gått i graven efter avslutet med Metal Gear Solid 5 som skulle binda ihop samtliga spel så kanske det är läge att göra en film.
Eller så kanske det hade passat bättre att göra en Metal Gear serie, det finns mycket bakgrunds historik som kan vara svårt att få med i en film så att det blir bra.

Eller gör som Disney. Stryk mycket från originalet och gör något eget av det. Det kan funka.

Medlem

Utseendemässigt är det ett grymt val, hoppas han lyckas spika rösten hyfsat också. Vad är egentligen viktigast i en MGS film?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Undrar hur dom ska klämma in handlingen i en film, motsvarar väl typ ett codec samtal från kojimas mästerverk.

Medlem

Att vara med i Star Wars verkar ha haft samma effekt på Oscar Isaac som att vara president hade på Barack Obama. Snubben har åldrats 20 år.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Medlem

Hoppas det finns mångder med "metal gear anda" med i filmen. Typ att radion ringer stup i ett och folk babblar på om allt möjligt så han får sänka volymen på den lite diskret och lådsas som han lystnar 😅

Inaktiv

Ingen av mina favoriter tyvärr.
Fast har svårt att tro att en MGS film blir bra. Ser framför mig något lika dåligt som Assassins creed rullen. Skulle inte förvåna mig om han inte ens röker i filmen.

Bästa filmen gjord på spel är Postal tätt följt av Silent hill.

eld
Medlem
Skrivet av anon_176162:

Bästa filmen gjord på spel är Postal...

Medlem

Att göra en film på MGS är omöjligt, förstår inte ens varför de försöker.

FM-guru
F.d. Sisyr

Ja bästa film är väl att ta i, men bästa adapteringen skulle jag nog inte invända mot. Det är väl den enda spelbaserade filmen som på ett hyfsat effektivt sätt överfört ton och känsla från förlagan. Att sedan förlagan i sig är rätt kass är en annan femma.

Medlem

inte direkt bra val av skådis

Medlem

signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Hade nog sett en animerad film och David Hayter hade gjort rösten istället.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Njae, rätt dålig skådespelare
Och han känns inte alls rätt för solid snake


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Hahaha han ser rolig ut med bandanna men dessvärre ingen Solid Snake

Medlem

Aldrig hört talas om.

Hoppas på nått bra. Dessvärre så är det märkliga filmskapare bakom rodret. Den ena ligger bakom nya king kong medans den andre har sysslat med den senaste Star Wars filmen. Även ett märkligt val av skådespelare. Säkert en väldigt bra skådis men synd att det inte blev någon Snake. Men det kan också va ett scenario där alla inblandade är oerhört passionerade för projektet. Kanske det som krävs.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Hade nog sett en animerad film och David Hayter hade gjort rösten istället.

I 99 fall av 100 (Mortal Kombat är det STORA undantaget) föredrar jag animerat när det gäller film baserat på spel. Att se någon spela Snake "på riktigt" skulle bara kännas konstigt. Och jag älskar Kiefer Sutherland men Hayter är och kommer alltid förbli synonymt med Snake.

Skribent

Att breda ut storyn från MGS på runt 2 timmar kommer bli snudd på omöjligt utan att runda några hörn. MGS hade gjort sig bättre som en miniserie i 8-10 delar för att få en djupare bild kring storyn.

Tummen upp för Oscar Isaac dock.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Ja han kan ju spela även om halva av den nya star wars trilogin var en stor flaska vin, varpå resiggören hade druckit av och blandat det med fanfiction. Men det blir nog bra men när och i vilken del av tidslinjen ska den utspelas sig. Hoppas att det inte blir cgi physco mantis och dom måste ha med när cyber fox gör köttfärs av kontoret.

Medlem

Torsten Flinck hade passat bättre

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Bästa filmen gjord på spel är Postal

Valfri film av Uwe Boll passar ej i denna mening.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Jag oroar mig för actionscenerna.
Han verkar inte så biffig (Snake är ju ändå en elit soldat) och inte mycket till actionfilm i bagaget har han heller.
Så förväntar mig snabba klipp och stuntmän

Medlem

Verkar som att folk gör samma misstag om igen. När det kom fram att Henry Cavill skulle spela Geralt så blev det samma där "Åh, han passar inte i rollen", "Snark", "Dålig skådespelare" etc. men det visade sig fungera utomordentligt bra. Så vad sägs som att hålla tillbaka lite med allt negativt tills det faktiskt visas på riktigt (bortsett då från att Metal Gear är flummigt minst sagt och storyn är något av det svagaste i serien).

1
Skriv svar