Robot
Cyberpunk 2077

Vi är färdiga med 2020, och vänder istället våra blickar mot 2077 och en ny verklighet.

#cd-projekt-red, #cyberpunk-2077


Redaktör
Ponny

Har ni frågor, funderingar, farhågor, något annat, vad som (typ) helst: skrik, så svarar jag.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Medlem

MEGAHYPE!
Har beställt. Ser så fram emot den!!

Medlem

Första gången jag inte läser en recension inför ett spelsläpp som jag ser fram emot faktiskt, men vågar inte få några spoilers nu.

Avstängd

För-P.S. Jag kommer INTE läsa recensionen för jag utgår ifrån att spelet kommer att bli helt OK och mysigt som singleplayer-upplevelse. Första singleplayer-primära-spelet på flera år jag hostar upp riktiga slantar för. Jag utgår ifrån att det kommer blir helt okej då jag aldrig heller spelat The Witcher då den fantasy-schangern aldrig riktigt tilltalat mig.

Du måste ha upplevt både positiva och negativa saker utifrån ett meta perspektiv: du blev tvungen att hela tiden spela med recensionsskrivandet i bakhuvudet istället för att bara låta dig uppslukas av spelinlevelsen. Jag tänker mig liknande kan ha "drabbat" personerna som blev tilldelade att översätta 7:e Star Wars-filmen inför bioåpremiär om vi leker med tanken att de tycker om filmserien privat.

Så, på återseende om en vecka kära FZ.se. Vissa saker får man utgå från att de kommer bli helt OK och Cyberpunk 2077 tror jag blir supermysigt. Kommer det att förändra min syn på mitt eget liv, på min egen plats här i universum? Knappast. Kommer det att bli oerhört underhållande och inlevelserikt på sitt eget begränsade vis? Helt klart!

Höres & syns om en vecka eller två!

Medlem

Kung, blir att köpa när lönen har kommit


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Backloggens befriare
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Har ni frågor, funderingar, farhågor, något annat, vad som (typ) helst: skrik, så svarar jag.

Jag har huvudvärk?


signatur

Ad hoc addendum

Redaktör
Ponny
Skrivet av lolBEEF:

Första gången jag inte läser en recension inför ett spelsläpp som jag ser fram emot faktiskt, men vågar inte få några spoilers nu.

Jag förstår dig – även om jag verkligen gjort mitt yttersta för att gå som katten kring het spoilergröt. Har själv försökt se så få trailers jag kunnat sista tiden innan release.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det här är ju ännu mindre bra för ens fritid.
Hype!

Medlem

Fin recension! Betygen varierar ganska kraftig, iallafall av de jag sett.

FM-guru
F.d. Sisyr

Kunde du inte ha sågat spelet längs med fotknölarna istället? Hur ska arma jag nu få tiden att gå till på torsdag...

Skummade mest igenom recensionen (vill inte läsa för mycket då jag för en gångs skull faktiskt har förbokat), men att prestanda och buggar skulle vara spelets största akilleshäl känns ju väldigt väntat. Det var ju samma sak med alla Witcher-spel när dem släpptes - förhoppningsvis blir Cyberpunk lika välpolerat med tiden som Witcher-trilogin blev.

Medlem

Hur långt har du spelet?

Ville inte läsa alt för spoilers.

Medlem

Afterlife.. Om de lyckas hålla samma nivå på klubben från ME:2 eller rentav ännu högre så kan jag tänka mig spendera en hel helg bara där.

Redaktör
Ponny
Skrivet av keffkebab:

Jag har huvudvärk?

Ta en tablett! Ta cyberimplantat! (Tar inte ansvar för mina svar.)


signatur

En Bamseponny av folket

Fragtjuv

I vilken upplösning körde du?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Redaktör
Ponny
Skrivet av aT1C:

Hur långt har du spelet?

Ville inte läsa alt för spoilers.

Spelat från start till mål. Det tar i runda slängar 30 timmar, men då har jag verkligen fokuserat mycket på kampanjen (i vanliga fall hade det nog tagit minst det dubbla, eller mer). Sedan har jag plöjt ner ytterligare timmar i sidouppdrag och annat.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av joelthor100:

I vilken upplösning körde du?

1440p!


signatur

En Bamseponny av folket

phi
Medlem

Nu rycker det lite i cyberpålen.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Sisyr:

Kunde du inte ha sågat spelet längs med fotknölarna istället? Hur ska arma jag nu få tiden att gå till på torsdag...

Skummade mest igenom recensionen (vill inte läsa för mycket då jag för en gångs skull faktiskt har förbokat), men att prestanda och buggar skulle vara spelets största akilleshäl känns ju väldigt väntat. Det var ju samma sak med alla Witcher-spel när dem släpptes - förhoppningsvis blir Cyberpunk lika välpolerat med tiden som Witcher-serien blev.

Ber om ursäkt (men bara tills på torsdag!).

Ja, här är det mest glitchar, men mestadels "bara" sådana som visuellt störde. Hade någon enstaka bugg som tvingade mig att ladda om, men överlag: smooth!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Bra recension! Sett att betygen är väldiga olika.

Frilansare
Skrivet av lolBEEF:

Första gången jag inte läser en recension inför ett spelsläpp som jag ser fram emot faktiskt, men vågar inte få några spoilers nu.

Den här texten är så spoilerfri som en recension kan bli.

Redaktör
Ponny
Skrivet av lasselason:

Fin recension! Betygen varierar ganska kraftig, iallafall av de jag sett.

Tack! Och japp, lite spridda skurar. Har inte läst någon annan men buggar och så verkar vara främsta kritiken. Bara pc-recensioner, dessutom. Det återstår alltså att se hur väl Playstation- och Xbox-versionerna håller.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Blir till att vänta på ett 3080 och en ordentlig TV, så kanske de hinner patcha färdigt det först. Har man väntat så här länge kan man lika gärna vänta ett tag till.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Hur lång tid tog din genomspelning ungefär? Såg nån recension där han körde igenom det på 20 timmar, låter lite futtigt.

Medlem

Kanon recension, lät helt ljuvligt.
Inväntar den dagen då jag inskaffat en bättre konsol och där nextgen uppdateringen kommer.


signatur

Banksy

Medlem

Scrolla rakt ner till betyget. 😂😂😂
Vill inte bli påverkad.

Skrivet av Dunder:

Blir till att vänta på ett 3080 och en ordentlig TV, så kanske de hinner patcha färdigt det först. Har man väntat så här länge kan man lika gärna vänta ett tag till.

Är försenat så länge så det är bäst att det inte är fullt med buggar.

Medlem

Sweet, blir lagom att spela om ett år när det är patchat!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Har ni frågor, funderingar, farhågor, något annat, vad som (typ) helst: skrik, så svarar jag.

Har en udda fråga, ändras utseendet med cyberimplantat? Kan man skjuta loss bitar från fienderna osv?

Medlem

Oj, buggigt? Well då blir det lättare för mig att hålla mig från att spela det tills mitt nya 3080 kommer. Eftersom kortet lär komma nästa år så har dem tid på sig att fixa det

Skriv svar