PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Fick SMS nu att mitt PS5 disk finns att hämta hos ombud.
Skönt att kunna lämna den här tråden nu

Happy hunting till alla som fortsätter att jaga!

Medlem

Min kommer idag mellan 8-12 med Bring! Tack för dessa veckor i denna tråd. Jag hoppas att alla får sin konsol så fort som möjligt. Nu låter vi EG’are som fått sina ge andra utrymmet i tråden!

God jul!

Medlem

Fick mail av CDON igår att mitt PS5 skickats.
Beställde 18/9 ca 10.10 efter att ha misslyckats på EG.
Blir en bra jul det här.

Medlem

Någon som vet när mm kommer att skicka sina ps5 som dom skulle få i december?

Medlem

Min från EG kom fram till mig runt 14.30 igår. Mycket nöjd!

När jag hunnit leka med den en stund och känner att den funkar som den ska kommer jag avboka mina andra 6-7 förbokningar, så kanske nån avancerar en plats i t.ex. MediaMarkts eller Dustins kö. Lycka till allihopa!

Medlem

Min ps5 är här i ärheten och åker runt i en kall bring bill stackaren, snart aka jag plocka upp den och får sitta i en skön behagligare bil.. haha lycka till till er andra håller tummarna till er. Ha en riktig riktig GOD JUL.

Medlem
Skrivet av Kevin_hej:

Någon som vet när mm kommer att skicka sina ps5 som dom skulle få i december?

Jag har mailat, kontaktat dem på instagram samt ringt supporten.
De vet ingenting.
Fick en spekulation om att de BÖR få in PS5:or snart, då konkurrenterna har fått in konsoler under den senaste tiden.

Medlem

Plockade upp min från Elgiganten igår!

Platinum i Astro på ~6 timmar.
Klarade inte första banan i Demon's Souls på 2 timmar 😎

Medlem

Pratat med Inet inget roligt besked. Dom skulle fått in mer den 15/12. Men nu står det obekräftad datum för dom. Kul lär bli en skit jul precis som resten av detta året. Märkligt dock att alla andra kedjor får men inte dom. Märklig tilldelning och är ju mest Sony som har failat i detta. Tillverka så extremt lite konsoler till en sådan hypad next gen konsol.

Medlem

Min kom fram igår, äntligen kamrater! Tack för en bra och otroligt spännande tråd Nu ska här spelas!


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Spacmec:

Jag har mailat, kontaktat dem på instagram samt ringt supporten.
De vet ingenting.
Fick en spekulation om att de BÖR få in PS5:or snart, då konkurrenterna har fått in konsoler under den senaste tiden.

Konstigt att dom inte har fått sin december leverans än medans eg redan har skickat ut sina ps5or som dom fick i december. Känns som att mm inte kommer få in mer det här året

Medlem
Skrivet av Kevin_hej:

Konstigt att dom inte har fått sin december leverans än medans eg redan har skickat ut sina ps5or som dom fick i december. Känns som att mm inte kommer få in mer det här året

Det är väl så att de flesta som beställt hos MM valde att hämta i butik medans EG-kunder endast kunde välja hemleverans. Hemleveranser skickas direkt från centrallager medans vi som beställt från MM får besked först när konsolen finns i butik, dvs med några dagars fördröjning. Så jag misstänker att MM kommer leverera snart de också, annars hade de informerat oss berörda kunder.

Medlem

Min ankom imorse till ombudet Jag valde ett ombud 100 meter ifrån mig men den hamnade på ett helt annat ställe. Kan bero på att det är fullt på det som är närmast mig. Har inte hämtat än, men ska göra det på lunchen!
Det har varit jävligt spännande att följa tråden och jag hoppas att alla andra får sina snart.

Skägg.
10 Chambers

Okej, vilken återförsäljare tror ni man har bäst chans på om man beställer idag?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Okej, vilken återförsäljare tror ni man har bäst chans på om man beställer idag?

Elgiganten verkar ha bäst track record, de verkar hålla sina tider och skicka ut konsoler som folk lyckats köpa

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Okej, vilken återförsäljare tror ni man har bäst chans på om man beställer idag?

Undrar detsamma, Största problemet som jag upplever är att det inte går att beställa, jag hade lagt en förbokning på vilken sida som helst bara det var möjligt just nu. Då har man vetskap att man har en kö-plats i alla fall. Känns omöjligt att vinna racet mot bots och scalpers som valt detta som heltidsyrke.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Okej, vilken återförsäljare tror ni man har bäst chans på om man beställer idag?

Jag är osäker på om apparaten går att beställa någonstans över huvud taget just nu?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Solidur:

Undrar detsamma, Största problemet som jag upplever är att det inte går att beställa, jag hade lagt en förbokning på vilken sida som helst bara det var möjligt just nu. Då har man vetskap att man har en kö-plats i alla fall. Känns omöjligt att vinna racet mot bots och scalpers som valt detta som heltidsyrke.

Skrivet av Popski:

Jag är osäker på om apparaten går att beställa någonsstans över huvud taget just nu?

Ja, näe, det verkar vara ett problem...


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Okej, vilken återförsäljare tror ni man har bäst chans på om man beställer idag?

Skulle säga att man har bäst chans på ÅF som inte har en lång bokningskö, så undvik t.ex. Webhallen och Inet.
Elgiganten fungerade bra för mig, de säljer bara så fort de vet att de ska få konsoler, de kör inget bokningskö. Vet inte vilka andra som kör på samma sätt.
Vet iaf att Webhallen har väl en backlog på 14 månader minst när det kommer till förbokningar, så den lär ta längst tid att få en konsol ifrån om man inte har redan en bokning hos dem.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Okej, vilken återförsäljare tror ni man har bäst chans på om man beställer idag?

Webhallen.

Seriöst dock. Jag har suttit länge i kö hos både WH och Inet, så fimpa dessa två i varje fall. Elgiganten verkar ha kunnat täcka det mesta av sina order i år, men om det beror på högre tilldelning eller få förbokningar pga sent öppnad bokning inför släppet låter jag vara osagt.

De flesta går ju inte ens att boka hos i nuläget så hade jag gått in för att boka idag hade jag gjort det på varenda sida där det ens är möjligt.

Medlem
Skrivet av fnitch:

Det är väl så att de flesta som beställt hos MM valde att hämta i butik medans EG-kunder endast kunde välja hemleverans. Hemleveranser skickas direkt från centrallager medans vi som beställt från MM får besked först när konsolen finns i butik, dvs med några dagars fördröjning. Så jag misstänker att MM kommer leverera snart de också, annars hade de informerat oss berörda kunder.

Ok vi får hoppas att det stämmer

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Okej, vilken återförsäljare tror ni man har bäst chans på om man beställer idag?

Ginza kanske? går lite under radarn ev.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Ginza kanske? går lite under radarn ev.

Ja, Ginza och Cyberphoto är enda som man kan "köpa" från just nu tror jag.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Okej, vilken återförsäljare tror ni man har bäst chans på om man beställer idag?

Skrivet av serdyllon:

Ja, Ginza och Cyberphoto är enda som man kan "köpa" från just nu tror jag.

Men Cyberphoto har inte ens fått några konsoler i år så de lär ha en ganska rejäl kö de också.

Jag skulle ha koll på Elgigantens gaming konto på instagram och hoppas på tur i F5-lotteriet. Ha koll på andra företag som inte tillämpat kö, tex Power, Amazon. Lägga en bevakning på NetOnNet (men också ha koll, sist öppnade de bokning utan att skicka ut mail). Ha lite koll på återförsäljare som hittills inte börjat sälja eller haft kö; Kjell & co, Elon.

Retrospelbutiken har ju sålt några extra (dock med prispåslag på 1000.- vilket känns fult)

Skulle undvikit WH, Komplett, Inet, MM och andra ställen med långa köer.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Okej, vilken återförsäljare tror ni man har bäst chans på om man beställer idag?

Mina gissningar landar på Elgiganten och CDON (ev. Amazon t.o.m.)

Lite som shamanfox var inne på, en ÅF utan kö så Amazon går kanske bort då det finns folk som väntar på konsol därifrån. Däremot har det dykt upp PS5 till försäljning på .de och .co.uk vad jag läst i tråden.

Elgiganten verkar vara stenhårda på att inte sälja fler än de klarar av att leverera, därför går det inte heller att beställa innan de själva vet om att en batch är på väg och öppnar försäljningen. Enda dagen de körde lite random öppning var på releasedagen vid 12 och 13 efter ett förvarnat släpp vid 09:00.

CDON verkar köra lite samma stuk men försäljningen där har öppnats lite pö om pö utan förvarning så verkar som man får hålla korpgluggarna öppna.

Ginza och Cyberphoto verkar vara bortprioriterade, särskilt CP som inte fått in en enda konsol i år enligt en användare här eller på SweC.

Inet, Komplett, Dustin och Webhallen behöver vi inte ens avhandla.

Edit: Retrospelbutiken.se var det någon som beställde från och påstod att han fick en tom låda då någon på vägen hade skurit upp botten och plockat konsolen. Kanske inte är butikens fel. Däremot ska en respektabel ÅF i mitt tycke inte ta överpris bara för att det är en bristvara för stunden.

Medlem
Skrivet av Nordstierna:

Men Cyberphoto har inte ens fått några konsoler i år så de lär ha en ganska rejäl kö de också.

Jag skulle ha koll på Elgigantens gaming konto på instagram och hoppas på tur i F5-lotteriet. Ha koll på andra företag som inte tillämpat kö, tex Power, Amazon. Lägga en bevakning på NetOnNet (men också ha koll, sist öppnade de bokning utan att skicka ut mail). Ha lite koll på återförsäljare som hittills inte börjat sälja eller haft kö; Kjell & co, Elon.

Retrospelbutiken har ju sålt några extra (dock med prispåslag på 1000.- vilket känns fult)

Skulle undvikit WH, Komplett, Inet, MM och andra ställen med långa köer.

Jo, men är man så pass sent ute så att man fortfarande står utan bokning får man ta det som bjuds tänker jag? Ens om man hittar någonstans att beställa från idag kommer de inte kunna leverera i år oavsett.

Även om det skulle ske några fler skumma släpp från EG så blir det inte leverans innan jul. Så mycket skit de fick efter förra "surprise-släppet" lär de inte göra om det på ett tag. Power var så otroligt oseriösa med sitt ordinarie släpp att jag skulle råda alla att undvika dem, permanent.

Medlem

Har man inte förbokat sedan lång tid tillbaka så skulle jag säga att bäst chans har man på de försäljare som INTE arbetar med kösystem.

Följ Elgiganten på Instagram, där lägger de upp när de släpper nya enheter för försäljning. Då gäller det "bara" att man är inne på klockslaget och är sjukt snabb att köpa en, det var så jag fick min enhet, klickade in på sekunden när de öppnade beställningen, la en i kundkorgen tog klarna checkout och var nog klar på under 1 minut.

Vad jag vet så har inte heller Power, Amazon och CDON en förbokningskö så det är väl "bara" att smasha ALT F5 på deras siter lite då och då samt följa denna tråden för mer tips.

Medlem
Skrivet av serdyllon:

Jo, men är man så pass sent ute så att man fortfarande står utan bokning får man ta det som bjuds tänker jag? Ens om man hittar någonstans att beställa från idag kommer de inte kunna leverera i år oavsett.

Även om det skulle ske några fler skumma släpp från EG så blir det inte leverans innan jul. Så mycket skit de fick efter förra "surprise-släppet" lär de inte göra om det på ett tag. Power var så otroligt oseriösa med sitt ordinarie släpp att jag skulle råda alla att undvika dem, permanent.

Absolut. Tror bara att Cyberphoto säkert har kö fram till Q2 redan så då har man nog större chans på andra håll. Tänkte mest att frågan var ställd som ”jag har helt missat tåget var har jag störst chans”?

Medlem
Skrivet av Ledkung:

Pratat med Inet inget roligt besked. Dom skulle fått in mer den 15/12. Men nu står det obekräftad datum för dom. Kul lär bli en skit jul precis som resten av detta året. Märkligt dock att alla andra kedjor får men inte dom. Märklig tilldelning och är ju mest Sony som har failat i detta. Tillverka så extremt lite konsoler till en sådan hypad next gen konsol.

"Alla andra" får inte alls, det kanske uppfattas så men EG är störst och verkar få flest, Komplett är stora men får knappt nått för at ge rum för Webbhallen (som de äger) för att lägga krutet där och ändå blir det kaos. Sedan kan man inte påstå att Sony failat när de lyckats leverera fler PS5 än PS4 gjorde på sin launch Utan pandemi.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Okej, vilken återförsäljare tror ni man har bäst chans på om man beställer idag?

Den enda butik jag känner till där den går att beställa överhuvudtaget är cyberphoto men det är nog en chansning.
Störst chans att få är väl att hålla koll på dem som inte har en förbeställningskö utan bara säljer de som är på väg in. T.ex. elgiganten, Cdon, power (tror iaf att dessa inte har kö)
Alla ställen med kö verkar skapat orimligt lång kö som stängts, så knappast lönt att hålla koll på när nya köplatser öppnat.

Skriv svar