Svettiga systemkrav för Medal of Honor: Above and Beyond

Robot
Svettiga systemkrav för Medal of Honor: Above and Beyond

Du köpte väl lagring och grafikkort på black friday?

#medal-of-honor-above-and-beyond


Medlem

Detta ser jag sjukt mycket fram emot!

Edit: Jag har allt som krävs, men jag undrar verkligen vad i spelet det är som tar så mycket plats på hårddisken.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Det var rediga krav det.

Redaktör

Jag skrev fel först, ska vara rekommenderade krav, inte minimum. Men RTX 2080 är fortfarande högt. Inte minst när HL Alyx kräver GTX 1060 som lägst.


signatur
Medlem

Holy moly... Får se vad man behöver sänka för att mitt 2060 ska orka med 90 FPS.

Medlem

Läste en Preview på road to VR.
Tydligen ska hantering med objekt och vapen kännas styltigt.
Som jag skrev på swec så känns det märkligt att en utvecklare som Respawn inte kan använda beprövad mechanics som spel som tex Boneworks, Pavlov, H3VR lagt grund för.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ser fram emot lite recensioner. Har ändå höga förhoppningar.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Ser fram emot lite recensioner. Har ändå höga förhoppningar.

Såg några (förmodligen läckta) gameplay klipp igår. Minns inte vart kan inte kolla var på datorn hemma.

Det såg väll kul ut, men vissa saker verkade tjorvigt ibland som tex plocka upp objekt.
Om man är en sån som gillar att tex plocka glasflaskor från hyllor och kasta omkring


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Såg några (förmodligen läckta) gameplay klipp igår. Minns inte vart kan inte kolla var på datorn hemma.

Det såg väll kul ut, men vissa saker verkade tjorvigt ibland som tex plocka upp objekt.
Om man är en sån som gillar att tex plocka glasflaskor från hyllor och kasta omkring

Smått oroväckande, men som du även påpeka, är ju Respawn som ligger bakom och de brukar sätta prio på gameplay.

Behöver ha något riktigt bra VR spel att fylla magen med efter HL Alyx...

Medlem
Skrivet av Molotov:

Såg några (förmodligen läckta) gameplay klipp igår. Minns inte vart kan inte kolla var på datorn hemma.

Det såg väll kul ut, men vissa saker verkade tjorvigt ibland som tex plocka upp objekt.
Om man är en sån som gillar att tex plocka glasflaskor från hyllor och kasta omkring

Det var en developer som släppte några "reddit-exclusive" klipp på reddit igår.
Troligtvis var det kanske dessa klipp du såg?

För de lata har jag klippt ut videolänkarna med beskrivningarna från tråden:

Skrivet av Reddit:

First up - this is a snippet of one of the single player levels. Shoutout to anyone here that complained about bullet sponge enemies and the lack of physics in the environment. This one is for you. No, not EVERYTHING can be picked up, but a LOT of it can. You'll need to use all kinds of stuff against the Nazis if you want to earn every achievement and unlock every multiplayer skin.
Bullets and bottles
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Next, we have a look at the OSS office. This is the main menu area of the game. You unlock a TON of stuff in here as you play through single player.
MOH OSS Office
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Here's a look at a live fire gauntlet. There are a number of these in the game. Small, arcade-like setups that are based around simple objectives with an emphasis on scoring based on your performance. I didn't beat my record, but it was still a good run. This is with the enemy difficulty on hard - it took me probably 50 takes to get a capture this clean. If you aren't fast they *will* kill you.
MOH Live Fire Gauntlet
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Now, check out the Quartermaster. You visit this area several times through the course of the campaign. It changes over time. There's a firing range with every weapon, you can learn more about the forces you'll run into, and practice with mechanics unique to that mission. Here I'm playing around with the BAR, showing off the many different death poses that the bad guys can wind up in. We use a very advanced physics system to blend ragdoll and animations. It really makes the gunplay satisfying.
MOH Quartermaster
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Check out the museum. There are 6 rooms, each with several floors. One room for every mission. Here you can replay many of the narrative cutscenes, except now you're free to walk around and check them out from different angles. Maybe you'll find an easter egg. In this clip I show off some of the many, many vehicles that make appearances in the game, usually in the background somewhere to help make the scene that you're in feel like a warzone.
MOH Museum
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

And last, but not least, a full round of our survival mode. You can customize this experience with modifiers. Negative modifiers increase your score multiplier. Positive modifiers decrease your score multiplier. There are several different survival maps, but this one is my favorite.
MOH Survival Mode


signatur

Life is too short to remove USB safely.

NuZ
Testpilot

VR är inte det bara en fluga?

Ser fränt ut, önskar jag kunde spela själv. Grabben ska få ett Quest av tomten så får väl se om man klarar de på den utrustningen.

Min PC med 1080ti är nog i underkant alltså hmmm


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Sergey:

Det var en developer som släppte några "reddit-exclusive" klipp på reddit igår.
Troligtvis var det kanske dessa klipp du såg?

För de lata har jag klippt ut videolänkarna med beskrivningarna från tråden:

Ja det var dom klippen.
Jag såg dom inte på reddit men det var dom iaf


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Jag har klarat mig bra med 256 + 120 GB SSD ganska många år. Men jag har absolut inget emot att köpa lagring om det finns en riktig orsak.
Mer texturer åt folket.

Kommer nog få vänta med detta spelet tills det finns fler spel att uppdatera grafikkortet för. Mitt 1080 är fortfarande bra nog för allt annat på marknaden, så inte värt att uppgradera riktigt än.

Medlem

Fick både min 1 gigs ssd och oculus 2 förra veckan så det här kommer ju väldigt lägligt, behöver dessutom nått som drar väck mig från moddanet av skyrim vr som äter alltför mycket av min fritid atm
(nu var det ju bara det här med cyberpunk 2077 imorgon med.........)

Medlem

Vad för headset är detta baserat på då? Lite skillnad på en rift cv1 och pimax 5k tex

Medlem
Skrivet av Petrik:

Fick både min 1 gigs ssd och oculus 2 förra veckan så det här kommer ju väldigt lägligt, behöver dessutom nått som drar väck mig från moddanet av skyrim vr som äter alltför mycket av min fritid atm
(nu var det ju bara det här med cyberpunk 2077 imorgon med.........)

1 Gig kommer du inte långt med. Har du 340 sånna?

Medlem
Skrivet av snubben:

Vad för headset är detta baserat på då? Lite skillnad på en rift cv1 och pimax 5k tex

Antagligen något i stil med Rift S då Oculus är sponsor av spelet

Medlem

Fan, min ssd räcker inte till

1
Skriv svar