World of Warcraft: Shadowlands är det snabbast säljande pc-spelet genom tiderna

Robot
World of Warcraft: Shadowlands är det snabbast säljande pc-spelet genom tiderna

Än är det fart under galoscherna på det gamla onlinerollspelet.

#mmorpg, #world-of-warcraft


Skägg.
10 Chambers

Ständigt denna Jason.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ständigt denna Jason.

Ja, någon måste väl visa att spelindustrin inte bara är lek och... spel? 😅

Vänta bara till han finner ut att utvecklarna av 2077 just nu slår vad sinsemellan om huruvuda de verkligen kommer få den utlovade delen av 2077:s försäljningsinntäkter.

Medlem

Riktigt grym expansion so far! Har riktigt kul. Synd bara om allt skit i blizzard HQ, hoppas de anställda får bättre villkor. Verkar ju tyvärr va så att meriten "jobbat på blizzard" väger så tungt att de inte behöver betala mycket för att folk ska nappa.

Medlem

Är det verkligen 3,7m sålda exemplar "releasedagen"?
Inkluderar dom alla prepurchase? T.ex köpte jag expansionen för flera månader sen, men man får ju inte tillgång till den förrän det släpps.

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Är det verkligen 3,7m sålda exemplar "releasedagen"?
Inkluderar dom alla prepurchase? T.ex köpte jag expansionen för flera månader sen, men man får ju inte tillgång till den förrän det släpps.

Detta är jag också nyfiken på!

Avstängd
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av m4gnify:

Är det verkligen 3,7m sålda exemplar "releasedagen"?
Inkluderar dom alla prepurchase? T.ex köpte jag expansionen för flera månader sen, men man får ju inte tillgång till den förrän det släpps.

Skrivet av lurkerzz:

Detta är jag också nyfiken på!

Det är preorders och day 1-ordrar.

” Today, Blizzard Entertainment announced that as of the first full day of Shadowlands’ launch, more than 3.7 million units”


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ständigt denna Jason.

Ja, typiskt att just han alltid ska rota i skiten som pågår inom spelindustrin. Det borde alla speljournalister göra.

Skribent

Roligt att WoW får hålla rekordet i ett par dagar i alla fall

Medlem

Även den bästa expansionen sedan Wrath enligt mitt tycke, på grund av att det inte finns någon jävla mer påtvingad grind om du vill raida. Anima gör inget för din min-maxing, maw gör inget för din min-maxing (typ), ingen rep gör något för din min-maxing. Så jävla skönt.

Medlem

Jag tror Cyberpunk kan slå det!!! Vad tror ni?


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Riktigt kul expansion

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MaxWarp:

Ja, typiskt att just han alltid ska rota i skiten som pågår inom spelindustrin. Det borde alla speljournalister göra.

Missförstå mig rätt, han gör bra saker, jag kan dock ha svårt för att han ska framhäva sig i precis alla sammanhang.

Spelindustrin är fortfarande omogen men det sker förbättringar hela tiden. Det finns stunder då det är värt att fira framgångarna och stunder då granskar arbetet bakom framgångarna.


signatur
Medlem

Visste inte att Shadowlands var SÅ populärt. Någon som vet vilket spel som hade tidigare rekordet? Var det GTA V? Eller kanske Witcher 3?

Medlem
Skrivet av LARRYLUKE:

Riktigt grym expansion so far! Har riktigt kul. Synd bara om allt skit i blizzard HQ, hoppas de anställda får bättre villkor. Verkar ju tyvärr va så att meriten "jobbat på blizzard" väger så tungt att de inte behöver betala mycket för att folk ska nappa.

Skrivet av Prixm:

Även den bästa expansionen sedan Wrath enligt mitt tycke, på grund av att det inte finns någon jävla mer påtvingad grind om du vill raida. Anima gör inget för din min-maxing, maw gör inget för din min-maxing (typ), ingen rep gör något för din min-maxing. Så jävla skönt.

Håller med er, riktigt kul och har njutit till fullo! Gillar också att man gjort om en del system och tagit bort måsten!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Missförstå mig rätt, han gör bra saker, jag kan dock ha svårt för att han ska framhäva sig i precis alla sammanhang.

Spelindustrin är fortfarande omogen men det sker förbättringar hela tiden. Det finns stunder då det är värt att fira framgångarna och stunder då granskar arbetet bakom framgångarna.

Jag kan tyvärr inte hålla med om att spelindustrin blir bättre hela tiden. Jag har varit med i 35 år och ärligt talat tycker jag det är värre än någonsin nu och det behövs någon, eller några, som inte är rädda för att rota runt i skiten. Sen kan man ju tycka vad man vill om Schreier som person.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Även den bästa expansionen sedan Wrath enligt mitt tycke, på grund av att det inte finns någon jävla mer påtvingad grind om du vill raida. Anima gör inget för din min-maxing, maw gör inget för din min-maxing (typ), ingen rep gör något för din min-maxing. Så jävla skönt.

Har inte testat shadowlands, men vad jag sett så följer väl levlarna på fienderna med dig upp när du lvlar? När du är level 17 så slåss du mot level 17 fiender? (Rätta mig gärna om jag har fel)
Om så är fallet, varför ha ett levelsystem över huvudtaget? Slutade med retail efter cataclysm gjorde heroics alldeles för lätta. Kom tillbaka till expansioner efter det för att testa, men var utan sug efter första månaden...

Medlem
Skrivet av krislevin:

Jag tror Cyberpunk kan slå det!!! Vad tror ni?

Nej aldrig, så poppis är de inte och speciellt inte dag 1 och pc only.

Medlem

Det är ju en expansion så jag tycker inte man kan kalla det för det snabbaste sålda spelet, men definitivt den snabbaste sålda expansionen

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Har inte testat shadowlands, men vad jag sett så följer väl levlarna på fienderna med dig upp när du lvlar? När du är level 17 så slåss du mot level 17 fiender? (Rätta mig gärna om jag har fel)
Om så är fallet, varför ha ett levelsystem över huvudtaget?

För att det förhoppningsvis gör så att man lär sig att spela klassen man har valt?
Visst är det stor skillnad på att använda dina abilities när du levlar jämfört med hur det är på max level, men det ger dig ändå en grund att stå på.

Hade alla startat på lvl 60 så hade det varit fullt kaos.

Medlem
Skrivet av heady89:

Nej aldrig, så poppis är de inte och speciellt inte dag 1 och pc only.

är det så? Hmm, ok. Nej det kanske de inte är det. Va? Bara pc dag ett. Trodde det var playstation, xbox, stadia, Mac och pc. Nej, vänta, du menar att Shadowland var bara pc?


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av krislevin:

är det så? Hmm, ok. Nej det kanske de inte är det. Va? Bara pc dag ett. Trodde det var playstation, xbox, stadia, Mac och pc. Nej, vänta, du menar att Shadowland var bara pc?

World of Warcraft finns endast på PC.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Det är nog rätt mycket en Corona effekt på detta också.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MaxWarp:

Jag kan tyvärr inte hålla med om att spelindustrin blir bättre hela tiden. Jag har varit med i 35 år och ärligt talat tycker jag det är värre än någonsin nu och det behövs någon, eller några, som inte är rädda för att rota runt i skiten. Sen kan man ju tycka vad man vill om Schreier som person.

Då sitter vi såklart på helt olika perspektiv och om du vill får du gärna ge exempel.


signatur
Medlem
Skrivet av VertexBuffern:

Visste inte att Shadowlands var SÅ populärt. Någon som vet vilket spel som hade tidigare rekordet? Var det GTA V? Eller kanske Witcher 3?

Diablo 3 med ca 3.5 miljoner första dagen.

Medlem
Skrivet av Komured:

Diablo 3 med ca 3.5 miljoner första dagen.

Läste artikeln och såg att det stod där. Sökte runt lite och det verkar som att de allra bästa ligger på ca. 2 miljoner. Så 3,7 och 3,5 är urstarkt om man jämför med resterande toppspelen i samma liga.

Medlem
Skrivet av VertexBuffern:

Läste artikeln och såg att det stod där. Sökte runt lite och det verkar som att de allra bästa ligger på ca. 2 miljoner. Så 3,7 och 3,5 är urstarkt om man jämför med resterande toppspelen i samma liga.

Egentligen säger det ju inte så mycket om totalen mer än att det är en imponerande 1a dags försäljning. Dock har väl d3 sålt mer än 12 miljoner ex tror jag.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

World of Warcraft finns endast på PC.

Innan du hoppar in i antaganden, inget illa ment, får du tänka på att de har haft 8 miljoner preorders. Det är exclusivt de som köper på första dagen, vilket är jättemånga tror jag. Shadowlands är inklusive alla förstadags köpen. Det är ingen tävling, eller lite kanske, men det är ändå ett ganska sjukt antal, och jag skulle inte bli förvånad om det är väldigt nära mellan de två just bara för PC.

P.S

Vet inte om det är preorder rekord, vi får se.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

12
Skriv svar