Medlem
Skrivet av Aesoprock:

OT, men: Gamereactorhar verkligen blivit sämre. Någon gång under det här årtiondet så fick dom en redig pungsmäll, tappade glasögonen och föll med dimmig syn till marken och har ännu inte tagit sig upp.
Allt är bättre på FZ just nu, förutom betygssystemet, det gör ont i mig (5/5, kom igen. Full pott ska fan inte vara en ojämn siffra).

Gamereactor uppdateras oftare med nyheter än FZ... fast å andra sidan är det väldigt mycket skit (filmnyheter läser jag hellre någon annanstans) inbakat. Engagerade läsare måste de också tappat. Brukar vara väldigt många fler kommentarer här på samma nyheter/recensioner än på GR.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Klart det räknas som innehåll - i den här typen av spel upptäcker du ju saker hela tiden när du avviker från den utstakade stigen. Stå och idla i singplay i CoD kan jag köpa inte räknas som innehåll. Men den här spelen är ju gjorda för att leva i, upptäcka. Och det finns ju mängder med utvecklarskapat content utöver main quest och side quests.
Om det blir 100 timmar vet vi dock inte, så det är sant! Kan bli hälften för någon, eller det dubbla för en annan.

Okej, det jag tänkte på är just att lalla runt och njuta av det, alltså inte quests eller liknande utan världen som sådan.

Visst finns de mer att se på här än i cod kvantitetsmässigt men min poäng är att man måste ha intresse av det. Att 100h lalla runt är content är att ta i, de krävs verkligen att du är totalt såld på temat för att sådan tid ska kännas värdefull. Körde Witcher 3 rätt många timmar som ett grymt rpg men temat är inte något ja brinner för eller ens gillar, så jag gick inte runt och var immersed överallt som ja kan göra i tex Dead Space för att jag är helt sålt på temat

De blir nog mer lallade i CP än W3 för min del dock

Medlem
Skrivet av Popski:

Gamereactor uppdateras oftare med nyheter än FZ... fast å andra sidan är det väldigt mycket skit (filmnyheter läser jag hellre någon annanstans) inbakat. Engagerade läsare måste de också tappat. Brukar vara väldigt många fler kommentarer här på samma nyheter/recensioner än på GR.

Jo, så är det. Mer "nyheter" än här, men rent kvalitativt så ligger FZ före i min mening. Vilket jag inte alltid har tyckt. Deras chefredaktör är också lite, vad ska man säga, speciell. Men men, nu ska jag sluta diskutera det i den här hype-tråden för detta sjukt efterlängtade spel som släpps om mindre än 24 timmar!


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Buggarna är en tråkig slaggprodukt av den extremt komplexa naturen av spelets motor, där allt verkar påverka det ena eller det andra. Det är inte många rollspel som lyckats med den bedriften, om ens något? och jag tror knappast att fz sätter betyget mästerligt utan att verkligen mena det.
Betänk att detta med största sannolikhet är det mest avancerade spel som någonsin skapats, hittills.
Lite buggar kan man väl leva med? Och om du inte klarar det så får du väl vänta ett par månader tills svävande champagne glas patchats bort?

Jag är faktiskt väldigt intresserad varför du tycker att det är det mest avancerade spel som någonsin skapats, vad exakt är det som gör det så avancerat tycker, vad får dig att acceptera att detta spel som rent tekniskt är väldigt väldigt dåligt ur en subjektiv synpunkt om vi utgår från vad majoriteten av reviews har sagt och alla videos som har leakats (Videos som CDPR direkt försöker ta ner) så är spelet ett absolut fiasko ur en tekniskt synvinkel. Så hur kan du säga att det är en ett dugg avancerat när spelet inte har innoverat någonting eller gjort något nytt?. Kom också ihåg att reviewers inte ens för visa footage från spelet som inte är tillåtet utav CRPR, så allting du ser är extremt handplockad footage from skaparna. Dem är stenhårda just nu för att se till att footage dem inte har tillåtligt kommer ut.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Hanzo:

Nu när du klarat ut Cyberpunk...
- Hur känns det?
- Är du sugen på mer?
- Finns det något end-game man kan leka runt med?

- Det känns bra. Och... tomt. Är avundsjuk på alla som har sin första genomspelning kvar, men...
- ...jag har redan påbörjat min andra. Drabbades dock av beslutsångest. Corpo eller streetkid. Streetkid eller corpo.
- För allas trevnad sätter jag den här i en spoilertagg. Ingen spoiler, kanske, men fattar att detta är känsligt för vissa.

När eftertexterna rullat kan du gå tillbaka och göra alla sidogrejer i lugn och ro.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Popski:

Gamereactor uppdateras oftare med nyheter än FZ... fast å andra sidan är det väldigt mycket skit (filmnyheter läser jag hellre någon annanstans) inbakat. Engagerade läsare måste de också tappat. Brukar vara väldigt många fler kommentarer här på samma nyheter/recensioner än på GR.

Skulle vilja påstå att det uppdateras mera här faktiskt.

Denna sida har jag börjat använda mer och mer. Folket på den här sidan är mer sympatiska och trevligare än GR.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Jo, så är det. Mer "nyheter" än här, men rent kvalitativt så ligger FZ före i min mening. Vilket jag inte alltid har tyckt. Deras chefredaktör är också lite, vad ska man säga, speciell. Men men, nu ska jag sluta diskutera det i den här hype-tråden för detta sjukt efterlängtade spel som släpps om mindre än 24 timmar!

Jag håller med. Nu pratar vi om Cyberpunk 2077 istället.

Själv tänker jag vänta med att spela detta. Förmodligen får det bli först när de släpper PS5-versionen (om jag nu fått min PS5 då). Innan dess msåte jag hinna läsa världsboken om spelet, läsa färdigt Neuromancer-trilogin och kolla på några bra cyberpunkfilmer. Såg även att de nu släppt tre nummer av Cyberpunk 2077-serietidningen.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Jag är faktiskt väldigt intresserad varför du tycker att det är det mest avancerade spel som någonsin skapats, vad exakt är det som gör det så avancerat tycker, vad får dig att acceptera att detta spel som rent tekniskt är väldigt väldigt dåligt ur en subjektiv synpunkt om vi utgår från vad majoriteten av reviews har sagt och alla videos som har leakats (Videos som CDPR direkt försöker ta ner) så är spelet ett absolut fiasko ur en tekniskt synvinkel. Så hur kan du säga att det är en ett dugg avancerat när spelet inte har innoverat någonting eller gjort något nytt?. Kom också ihåg att reviewers inte ens för visa footage från spelet som inte är tillåtet utav CRPR, så allting du ser är extremt handplockad footage from skaparna. Dem är stenhårda just nu för att se till att footage dem inte har tillåtligt kommer ut.

Du verkade vara negativt inställd till spelet.
Har du hunnit köra nåt än och kanske är av annan åsikt?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

En sak som jag tycker är väldigt märkligt är att jag måste ha DLSS på för att få hygglig prestanda, även om Ray Tracing är helt avstängt. Mina åsikter om själva spelet hittills efter ca 3 timmar är blandade. Jag tycker inte riktigt att det är så bra som många säger och det ser definitivt inte lika bra ut som jag hade hoppats, trots att jag har nästan maxade inställningar.

Det blir snabbt väldigt plottrigt också från allting som poppar upp på skärmen hela tiden. Något som jag tycker är oerhört irriterande. Trots att jag har stängt av mycket av det så dyker det ändå upp massa saker som bara blir störande.

Buggar finns det mängder av. En del är så irriterande att jag överväger att vänta på fler uppdateringar. Folk går in i varandra och fastnar, bilar kör på alla möjliga saker och går sönder, texturer som poppar in/ut, skuggor som fattas osv osv. Jag testade den senaste drivrutinen från Nvidia som lovade bättre prestanda med Ray Tracing, som tyvärr inte gjorde särskilt mycket för sistnämnda.

I dagsläget ger jag spelet 3,5/5 en svag 2:a

Uppdatering: Herregud, spelet är så trasigt. Det kryllar av buggar som gör det ospelbart. Ibland funkar inte hissar, jag kan gå in i bilar och köra dem, men jag kan inte gå ur dem, ett antal gånger har jag inte kunnat fortsätta ett uppdrag för att det inte uppdateras när jag har gjort klart en del av det och därför varit tvungen att ladda om spelet. Alldeles för ofta dyker inte personer upp i ett uppdrag och man står där på sin "map marker" (som för övrigt inte går att stänga av helt) och ser dum ut. Nej, det här är för dåligt och måste fixas.

Jag rekommenderar folk att läsa detta: https://www.pcgamer.com/au/how-buggy-is-cyberpunk-2077-really...


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av Metroid:

En sak som jag tycker är väldigt märkligt är att jag måste ha DLSS på för att få hygglig prestanda, även om Ray Tracing är helt avstängt. Mina åsikter om själva spelet hittills efter ca 3 timmar är blandade. Jag tycker inte riktigt att det är så bra som många säger och det ser definitivt inte lika bra ut som jag hade hoppats, trots att jag har nästan maxade inställningar.

Det blir snabbt väldigt plottrigt också från allting som poppar upp på skärmen hela tiden. Något som jag tycker är oerhört irriterande. Trots att jag har stängt av mycket av det så dyker det ändå upp massa saker som bara blir störande.

Cascaded Shadows Resolution kan du sätta på medium så borde det vara okej.

Förövrigt tycker jag FZ överdriver med sin betygsättning, 5/5 med ett minus som är buggar bara.

Något som borde sänka betyget är ju hur lite sidemissions och side-activities påverkar Vs mainstory, vilket är lite ironiskt för det är ett RPG när något sånt borde vara extremt viktigt., och när spelet ska vara så himla dynamiskt och egna val osv.

Edit: Transmog finns inte heller i spelet. Mycket tråkigt.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Cascaded Shadows Resolution kan du sätta på medium så borde det vara okej.

Förövrigt tycker jag FZ överdriver med sin betygsättning, 5/5 med ett minus som är buggar bara.

Något som borde sänka betyget är ju hur lite sidemissions och side-activities påverkar Vs mainstory, vilket är lite ironiskt för det är ett RPG när något sånt borde vara extremt viktigt., och när spelet ska vara så himla dynamiskt och egna val osv.

Edit: Transmog finns inte heller i spelet. Mycket tråkigt.

Vet man ens hur många side-missions man har från början? Kan det vara olika beroende på vilket life patch man väljer osv?

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Cascaded Shadows Resolution kan du sätta på medium så borde det vara okej.

Förövrigt tycker jag FZ överdriver med sin betygsättning, 5/5 med ett minus som är buggar bara.

Något som borde sänka betyget är ju hur lite sidemissions och side-activities påverkar Vs mainstory, vilket är lite ironiskt för det är ett RPG när något sånt borde vara extremt viktigt., och när spelet ska vara så himla dynamiskt och egna val osv.

Edit: Transmog finns inte heller i spelet. Mycket tråkigt.

Är spelet bättre än Witcher 3?

jbx
Medlem
Skrivet av landahl:

Är spelet bättre än Witcher 3?

Än så länge nej, grafiken är inte alls tilltalande för mig, allt är suddigt och tråkigt (ps5).
Witcher 3 golvade mig när de kom.
Sen är jag betydligt svagare för svärd och monster än robotansikten och feta skjutvapen.
Men jag har bara spelat 3 timmar än så jag kanske ändrar mig.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Moderator | Testpilot
Skrivet av Rakoon:

Cascaded Shadows Resolution kan du sätta på medium så borde det vara okej.

Förövrigt tycker jag FZ överdriver med sin betygsättning, 5/5 med ett minus som är buggar bara.

Något som borde sänka betyget är ju hur lite sidemissions och side-activities påverkar Vs mainstory, vilket är lite ironiskt för det är ett RPG när något sånt borde vara extremt viktigt., och när spelet ska vara så himla dynamiskt och egna val osv.

Edit: Transmog finns inte heller i spelet. Mycket tråkigt.

Du tycker det, men inte Fredrik. Alla har vi olika åsikter.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
´´

Suger totalt...
Skrattar hela vägen hem.

Medlem

Min Corpo V


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Övar på ps4 versionen tills d blir att köra högsta svårighet på Ps5 an, kommer nog ta ett par år attt knäcka då😅
Mitt intryck är bara positivt än så länge o har inte haft problem med krascher o att d skulle vara så buggig
Men så är ju spel till för att spelas på konsol😉

Medlem

Ska i alla fall inte köpa denna version:
Cyberpunk 2077 Collectors Edition
Playstation 4, 2.999 kr.

I så fall kanske pc-versionen för 549 kr.

En guide skulle vara snyggt i bokhyllan:
Cyberpunk 2077 Complete Official Guide Collector's Edition, 349 kr.
Cyberpunk 2077 Complete Official Guide, 229 kr.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av CyberJ:

Övar på ps4 versionen tills d blir att köra högsta svårighet på Ps5 an, kommer nog ta ett par år attt knäcka då😅
Mitt intryck är bara positivt än så länge o har inte haft problem med krascher o att d skulle vara så buggig
Men så är ju spel till för att spelas på konsol😉

Ja jo, polaren köpte på ps4 för att hans burk var klen. Men han tyckte att det var helt horribel upplösning och fps att han ändå skaffade det till sin skräp burk

Medlem

Årets mest efterlängtade spel verkar vara besudlad med rejäla buggar, så nu får jag behärska mig själv och vänta ett antal månader tills det är mer polerat. Ett jobbigt beslut men min upplevelse av spelet kommer förmodligen vara bättre, kanske betydligt mer förnämligare.

Medlem

He, he, ibland känns det skönt att ha en enorm backlogg...kommer ändå inte kunna köra innan december 2021.

Medlem

Jag älskar't. Helt uppe i min gränd på rak översättning.

Tar det väldigt piano och stannar ofta upp för att bara titta runt i min omgivning. Blir helt paff och häpnad.
Stod säkert 20 min bredvid diskjockeyn och bara lyssnade på musiken, tittade ut över klubben och njöt.

Blir inget stress-spela igenom för att vara först att klara spelet här inte! Nu ska det njutas varenda sekund

Tycker verkligen dom har lyckats få världen att kännas autentisk/trovärdig och levande.

Musiken är helt spot-on.

Många verkar gnälla på att det är suddigt osv. Personligen gillar jag det. Upplever det som artistiskt och väldigt filmiskt på något vis. Inlevelsen är maximal.

Får återkomma angående story och rollspelsaspekterna när jag har lite mer tid under bältet.

En VR version? Ja tack... !

Medlem

Fattar inte att folk hittar så mycket buggar. Jag har hittat typ 2-3 stycken på 22 timmar speltid. Typ en burk som svävade i luften, en pistol som satt fast på handen och en låg kvar på bordet o sen var det nåt mer. Men inget som stör progression. Jag letar inte buggar heller så kanske därför jag missat dom

Medlem

Om man bara skulle recensera bilkörandet får spelet en svag etta av mig

Dex
Medlem
Skrivet av k0ma:

buggigare skit får man leta efter dåligt att ge detta 5/5

Buggigt skit? Jag har spelat cirka 6 timmar och har inte märkt av något. Verkar som dom lyckades fixa många av buggarna till release om man läser här på FZ iallafall.

Men kanske andra som fortfarande har mycket problem?

Medlem

Förlorat förtroendet totalt för FZ efter denna recension.
Som så många andra vågar man inte ge spelet det dåliga betyg det förtjänar bara för att det varit CDRed.
Sånt skitspel. Ingenting är någotvidare bra i spelet. Ett hopkok av dålig spelmekanik.
Alla buggar såklart men också allt som inte funkar eller är halvt genomtänkt.
Ta bara ett ex polis AI. Dom ploppar plötsligt fram bakom dig. Finns ingen AI i spelet.
Skjut på en bils A-stolpe och hela bilen exploderar.

Avstängd
Skrivet av Kiario:

Ta bara ett ex polis AI. Dom ploppar plötsligt fram bakom dig. Finns ingen AI i spelet.
Skjut på en bils A-stolpe och hela bilen exploderar.

Trafiken har ingen AI öht, den är helt "on-rails" så den kan inte reagera på något, kommer bete sig konstigt. NPC's tycks inte ha någon heller direkt, reagerar inte på saker så som i spel som to.m inte anses vara RPG's.. Världen är helt död, finns inga NPC's som har något syfte. Nä, det är rätt dåligt, speciellt för så lång utvecklingstid. Snygg men helt död spelvärld.

Glad att jag inte lagt upp några pengar. Möjligt att de fortsätter utveckla det, men recensenter som ger det 5/5 och inte klagar på sådana uppenbara grejer + folk som ändå köper det gör att sådana möjligheter minskat markant.

Medlem
Cyberpunk 2077är INTE ett RPG

Nu har jag gett den här smörjan 10 timmar av mitt liv.
Grafiskt så ser det okej ut, musiken är okej (ps4 pro) småbuggar kan jag leva med.

Men jag trodde att detta skulle vara ett RPG? Har alla recensenter ljugit för oss (FZ inkluderat)?
Spelet är helt linjärt. Npc's är livlösa, Night city känns helt död. Som ett livlöst skal med korkade dockor i.
Jag fattar verkligen inte hur spelet kunde få så höga betyg?

Besviken!

Avstängd
Skrivet av Patrik1975:

Nu har jag gett den här smörjan 10 timmar av mitt liv.
Grafiskt så ser det okej ut, musiken är okej (ps4 pro) småbuggar kan jag leva med.

Men jag trodde att detta skulle vara ett RPG? Har alla recensenter ljugit för oss (FZ inkluderat)?
Spelet är helt linjärt. Npc's är livlösa, Night city känns helt död. Som ett livlöst skal med korkade dockor i.
Jag fattar verkligen inte hur spelet kunde få så höga betyg?

Besviken!

CDPR slutade marknadsföra det som ett RPG för ett bra tag sen, de har tagit bort RPG helt... har för mig de kallar det "action-adventure" numera. Så ett visst mått av självkännedom tycks de ha iaf.. de vill nog inte att man ska jämföra med riktiga RPG's så som Witcher, kan nog göra folk besvikna. Det är bara de som snabbt spelat igenom det för att bajsa ur sig en recension som tycks kalla det för "RPG", dessa ger jag inte så mycket för, inkl FZ. De har visst inte ens upptäckt att spelet knappt har AI.

edit: japp, kolla på steam te.x "Cyberpunk 2077 is an open-world, action-adventure story "

Medlem

FZ fick väl kaffe o glass när dom hälsade på cdred därav 5/5

Skriv svar