Take-Two-chef: Spel kan vara fotorealistiska om 10 år

Medlem
Skrivet av loerk:

Ja fyfan. Tänka sig ett fotorealistiskt krigsspel, hela spelarbasen skulle ha PTSD och mardrömmar efter en vecka.
Det skulle krävas en helt annan typ av spel än de som enbart handlar om att döda.

Tror knappast att folk skulle bli mer störda av att spela ett fotorealistiskt spel där man skjuter folk än i ett motsvarande spel i nutid. Det är ju fortfarande på låtsas. Kan man inte förstå det så är man i behov av professionell hjälp. Personligen är det något av en våt dröm med fotorealism + överdrivet våld, men jag tror inte jag kommer få vara med om det under min livstid.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Det jag vill veta är inre hur mycket mer detaljer grafiken kan ha. Jag vill veta hur mycket bättre tv-spel som medie kan bli.

Medlem

Ja så som Strauss mjölkar Rockstar så är inget omöjligt.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Tror knappast att folk skulle bli mer störda av att spela ett fotorealistiskt spel där man skjuter folk än i ett motsvarande spel i nutid. Det är ju fortfarande på låtsas. Kan man inte förstå det så är man i behov av professionell hjälp. Personligen är det något av en våt dröm med fotorealism + överdrivet våld, men jag tror inte jag kommer få vara med om det under min livstid.

Tror snarare att de som kan slakta drivor av folk i något som knappt kan särskiljas från verklighet utan att känna obehag är de som behöver professionell hjälp

Medlem
Skrivet av loerk:

Tror snarare att de som kan slakta drivor av folk i något som knappt kan särskiljas från verklighet utan att känna obehag är de som behöver professionell hjälp

Hahaha


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:
Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Spel som Gran Tursimo har kört med fotorealism länge, fast det går nog ta det till en högre nivå.
Tror också att fotorealism gör sig bäst i sportspel.

https://www.gamenguides.com/wp-content/uploads/2020/01/gran-t...

Notera att bilspel inte innehåller (generellt) mänskliga karaktärer eller organiska kreatur överlag... Det hjälper.


signatur

subterranean homesick alien

12
Skriv svar