Den stora Stadia-tråden!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Provade Stadia för första gången idag.
Testade gratis demot av Immortals Fenyx Rising.
gick bra att spela, däremot kändes det bildkvalitetsmässigt som en "stream", var inte riktigt klar bild om man säger så.
Men jag helt klart godkänt endå och inget problem med latency med kontroll iaf

Bra skillnad att köra i CCU på TV där är det optimalt i grafik och prestanda

Medlem
Skrivet av Molotov:

Provade Stadia för första gången idag.
Testade gratis demot av Immortals Fenyx Rising.
gick bra att spela, däremot kändes det bildkvalitetsmässigt som en "stream", var inte riktigt klar bild om man säger så.
Men jag helt klart godkänt endå och inget problem med latency med kontroll iaf

Bra skillnad att köra i CCU på TV och med Stadia kontrollen där är det optimalt i grafik och prestanda

Medlem

Hade inte hört talas om Stadia+ eller Stadia Enhanced innan jag läste här.
Blir till att testa båda i webbläsaren, när man inte kan spela på TV'n och se vad som fungerar bättre.
Självklart vill man ha en så bra upplevelse som möjligt även på datorn då det är ganska stor skillnad mot att spela på CCU.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Det ska inte komma nå programvara till dator ist för webbläsare om det är så stor skillnad mot att köra med en ccu?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Inte hört något om det tyvärr. Kanske blir bättre med nästa stora codec som kanske är på ingång. Speciellt mörka scener just nu är rätt tråkiga att titta på.

Medlem

Jag har ett problem
tänkte förköpa Cyberpunk för att få chromecasten och kontrollen men jag har problem.
Problemet verkar vara google och inte stadia just men jag kan inte köpa med mitt visa-kort.
jag skriver rätt uppgifter men det godkänns inte står bara med röd text att jag ska rätta till kortuppgifterna.

Jag kan handla överallt annat med kortet på internet.
jag kan inte ens lägga in kortet som en betalningsmetod på mitt google konto, blir samma fel.
i vanliga fall använder jag paypal på google men det verkar inte gå att välja när man ska köpa på Stadia butiken.

Nån som vet vad felet kan vara?

EDIT: Det löste sig genom att jag gjorde köpet via telefon-appen ist, då kunde jag välja paypal


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Nice...
Skrivet av DarkSvenn1002:

Har hört att det är för att de kommer göra ett nytt premiere paket med en kommande chromecast typ sabrina ultra som gissningsvis kommer stödja 8k. Hursomhelst är det ju förbaskat kundvänligt

..... Låter bra. Men jag har inte ens en 4K TV, än mindre 8K

Medlem

Någon som vet om det finns någon svenskt stadia streamer? Finns ju många bra amerikanska och brittiska men skulle vilja se någon på svenska

Inaktiv

Stadia har nu tagit pengar för Cyberpunk, så kan vara en indikation att de gör det nu för att kunna skicka ut premium-paketen lagom tills att Cyberpunk går live men är bara spekulationer

Medlem

Ni som har kontrollen? Känns det som en kvalitetskontroll eller billig Kina?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kommer de att skicka ut ett mail där man får ange adress dit man vill ha leveransen av kontroll och CC, när man har beställt premiumerbjudandet via Stadia?

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ni som har kontrollen? Känns det som en kvalitetskontroll eller billig Kina?

Den känns helt ok i kvalitén, det är inte den bästa kontrollen jag vet men jag har använt många sämre. Någerlunda likvärdig med Dualshock 4 kanske.

Skrivet av Tabula:

Kommer de att skicka ut ett mail där man får ange adress dit man vill ha leveransen av kontroll och CC, när man har beställt premiumerbjudandet via Stadia?

Tror du får en länk som skickar dig till google onlinebutiken där din kod finns som gör att den kostar 0kr. Vill minnas att jag såg några bilder på det när dom hade sin förra kampanj med Youtube Premium.

Medlem

Har nu provat spelat Destiny.
Inget spel för mig men ville känna hur det känns att spela på Stadia med mus+tangentbord.
Slutsatsen för min del är att Stadia ska spelas med handkontroll.
Det fanns en delay i mus-rörelserna. Inte stor, men stor nog för min egen del att det kändes lite off.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Har nu provat spelat Destiny.
Inget spel för mig men ville känna hur det känns att spela på Stadia med mus+tangentbord.
Slutsatsen för min del är att Stadia ska spelas med handkontroll.
Det fanns en delay i mus-rörelserna. Inte stor, men stor nog för min egen del att det kändes lite off.

Intressant, jag känner inte alls av det själv när jag kör Destiny via mus+tangentbord, men kör jag via kontroll så känns det lite som att där är en delay.

Medlem
Skrivet av piddau:

Intressant, jag känner inte alls av det själv när jag kör Destiny via mus+tangentbord, men kör jag via kontroll så känns det lite som att där är en delay.

Provade inte spelet med kontroll men lagget med musen var väll inte jätte mycket men tillräckligt för att kännas.
Inte lika illa som Fallout med vsync on dock


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Provade inte spelet med kontroll men lagget med musen var väll inte jätte mycket men tillräckligt för att kännas.
Inte lika illa som Fallout med vsync on dock

Det är lite detta som är nackdelen med cloud gaming, två personer kan få helt olika upplevelser beroende på hur ens utrustningen ser ut hemma och det är mycket jobbigare att få rätt på "nätverksproblem" än om det bara varit datorn själv som var problemet.

Medlem

Jag testade Destiny 2 med Stadia Pro, har 150 mbit ned. På tok för grynigt och 'suddigt' för min del. Har en 1440p skärm, provade att forcera 1440p och 4k men det såg lika jävligt ut iallafall.

Men jag kan se mig själv gå helt över till Stadia i framtiden, när upplösningen/grafiken för PC och webbläsaren har förbättrats ordentligt.

Medlem
Skrivet av Methea:

Jag testade Destiny 2 med Stadia Pro, har 150 mbit ned. På tok för grynigt och 'suddigt' för min del. Har en 1440p skärm, provade att forcera 1440p och 4k men det såg lika jävligt ut iallafall.

Men jag kan se mig själv gå helt över till Stadia i framtiden, när upplösningen/grafiken för PC och webbläsaren har förbättrats ordentligt.

Har du provat att starta stadia i microsoft edge?

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Har du provat att starta stadia i microsoft edge?

Är Edge bättre än Chrome för Stadia? Ni som kör Stadia på Chromecast ultra, kör ni med ethernet eller wifi? Och om någon testat båda, är det någon större skillnad?

Medlem
Skrivet av Filikun:

Är Edge bättre än Chrome för Stadia? Ni som kör Stadia på Chromecast ultra, kör ni med ethernet eller wifi? Och om någon testat båda, är det någon större skillnad?

Jag kan tycka att edge ger lite klarare bild en chrome. Jag kör chromecasten med ethernet. Har inte provat wifi men det bör funka på 5ghz det funkar ju på telefonen

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ska testa

kör också Edge och har inga problem med det, visst det blir bäst på chromecast ultran men det är absolut inget som stör mig via webbläsaren. Kanske har med uppkoppling att göra också?

Medlem
Skrivet av robbis:

kör också Edge och har inga problem med det, visst det blir bäst på chromecast ultran men det är absolut inget som stör mig via webbläsaren. Kanske har med uppkoppling att göra också?

Ingen aning har Bahnhof 100/100 och dator kopplad med kabel till router och inga tecken på "problem" på nåt annat område.
Har inte hunnit testa med edge kan göra imorgon när cyberpunk släppts

Du kör utan prenumeration?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Titlar läggs och tas bort godtyckligt? Tjänsten kan tas bort när som helst i linje med Googles trackrekord. Du köper spelen. Resten av världen som har caps på internetabbonemang kan spela i hur många timmar innan de når taket? Du kan bara använda deras handkontroll. Hur ofta uppgraderar Google sina grafikkort? Hur moddar man ett spel? Resten av familjen kan inte använda Internet medan du spelar?

Ja, inte undra på att det floppade. 🙂

Medlem
Skrivet av A1200G:

Titlar läggs och tas bort godtyckligt? Tjänsten kan tas bort när som helst i linje med Googles trackrekord. Du köper spelen. Resten av världen som har caps på internetabbonemang kan spela i hur många timmar innan de når taket? Du kan bara använda deras handkontroll. Hur ofta uppgraderar Google sina grafikkort? Hur moddar man ett spel? Resten av familjen kan inte använda Internet medan du spelar?

Ja, inte undra på att det floppade. 🙂

Trollar du eller?

Titlar tas inte bort vad jag vet, kanske vad som erbjuds "gratis" i prenumerationstjänsten. Men det gör det ju på tex gamepass också.

Att Google lägger ner kan ju hända men känns otroligt.

Man köper spel ja, du kan spela dom vart som helst.
Att vissa utomsocknes delar av världen har caps på internet ska väll inte vi bry oss om?

Man kan spela med vilken kontroll man vill på datorn.

Google lär väll uppgradera oftare än vad du själv gör.

Resten av familjen kan använda internet.

Som sagt du har inte koll

Tillägger att det har inte floppat, snarare inte slagit genom än så fall.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ingen aning har Bahnhof 100/100 och dator kopplad med kabel till router och inga tecken på "problem" på nåt annat område.
Har inte hunnit testa med edge kan göra imorgon när cyberpunk släppts

Du kör utan prenumeration?

PRO sedan dag ett... Köpt Cyberpunk så inatt blir det att kötta. Upplever aldrig problem med stadia. Sitter oxå på bahnhof dock 250/250

Medlem
Skrivet av A1200G:

Titlar läggs och tas bort godtyckligt? Tjänsten kan tas bort när som helst i linje med Googles trackrekord. Du köper spelen. Resten av världen som har caps på internetabbonemang kan spela i hur många timmar innan de når taket? Du kan bara använda deras handkontroll. Hur ofta uppgraderar Google sina grafikkort? Hur moddar man ett spel? Resten av familjen kan inte använda Internet medan du spelar?

Ja, inte undra på att det floppade. 🙂

Vet inte vart du får din information ifrån men inget av dina påståenden är speciellt sanna.

Inga titlar har försvunnit sedan launch. Det läggs till och tas bort på pro, men har du claimat dem så har du dem kvar.

Google har 2 års plan redan klar med uppdateringar och releaser och själva sagt att den är här för att stanna.

Du behöver inte använda deras handkontroll. Bullshit...

Angående uppgraderingar så uppdateras det efter behov och efterfrågan. RTX stöd kommer snart bland annat.

Kan du modda spel på många andra konsoler?

Spelar, streamar flera enheter samtidigt hemma med 2 barn o fru så inga problem att spela samtidigt som andra använder Internet.

Så innan du trackar ner på en tjänst som du själv inte använder kan du kolla upp lite fakta och varför ens kommentera på något som du tydligen inte är intresserad utav.

Medlem
Skrivet av Tabula:

Kommer de att skicka ut ett mail där man får ange adress dit man vill ha leveransen av kontroll och CC, när man har beställt premiumerbjudandet via Stadia?

Yes! Skynda dig att beställa bara, så långt lagret räcker.

Medlem
Skrivet av robbis:

PRO sedan dag ett... Köpt Cyberpunk så inatt blir det att kötta. Upplever aldrig problem med stadia. Sitter oxå på bahnhof dock 250/250

Ok men om jag inte missförstått så är man pro prenumerant så får man bättre bild och ljud?
Kanske lite mer prioriterad trafik också.
Kanske därför du slipper kompressions artefakter?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Har också suddig bild via webläsaren, spelar ingen roll om det är chrome eller edge. På Geforce now har jag betydligt skarpare bild. Annars tycker jag det fungerar bra.

Köpte btw Borderlands 3 Ultimate edition för 9.89 kr! Är på rea för 109 kr, men man kan få PRO en gratis trial månad och därmed få 100 kr rabatt på sitt första köp.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Titlar läggs och tas bort godtyckligt? Tjänsten kan tas bort när som helst i linje med Googles trackrekord. Du köper spelen. Resten av världen som har caps på internetabbonemang kan spela i hur många timmar innan de når taket? Du kan bara använda deras handkontroll. Hur ofta uppgraderar Google sina grafikkort? Hur moddar man ett spel? Resten av familjen kan inte använda Internet medan du spelar?

Ja, inte undra på att det floppade. 🙂

Ack så lite du har koll

Skriv svar