Se FZ:s egen Cyberpunk 2077-gameplay - fångad på PC

Gnällkuk
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Intel Core i7-7700, Gefore RTX 2070, 16 GB RAM!

Känns som din CPU kan flaska det där kortet, dags att uppgradera!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Trodde spelet skulle släppas den 10e överallt? Varför kan de spela redan nu i USA?

Medlem

Verkar vara partners till cdpr. Streamers är en ganska bra metod som sista marketing.
Jag tänker då inte kolla


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

SoL
Medlem

Frågar åt en vän! En mycket viktig fråga, jag tänker spela som kvinnliga V då jag tycker hon verkar va bättre skådis än manliga V. Hur är relationerna, samkönade? Kan du krydda till det och köra girl on girl? Vill helst inte ha en kille i min point of view..

Avstängd
Skrivet av Ruskendrul:

Utmärkt.
Är lite av en dealbreaker för egen del


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av b0ne:

Ser att en del funderar på att det är så dött på vägarna, jag har en teori. Jag kan tro att det är så att om man startar ett race så hamnar man på en "sidobana" i staden som inte innehåller allt den normalt sätt gör. Efter racet återkommer man till riktiga värden och då är den mycket mer livad.

Jag hoppas till 1000 att det är så.

Med stor sannolikhet ja.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag är främst en rollspelare och inte en shooter-grabb (på tal om det: Calle har utlovat intryck!), men för mig var känslan fin.

Sedan är striden ovan kanske inte den perfekta representanten för striderna. Man kan ju leka mycket med quickhacks som ger allt ett extra lager. Fångade sådana filmer också, men miljöerna där var liiite för "spoilaga" för att det skulle kännas bra i magen.

Ah tryggt att höra. Tack för ert fina bidrag! 🙏🏻

Blev inte mindre taggad direkt

Medlem
Skrivet av deezel:

Flumjazz till racing... hmmm >_<

Haha reagerade med på detta 😂😂
Med det är något nytt iaf vilket jag känner att jag går igång på även om det är hysteriskt fult 😂😅

Medlem
Skrivet av SoL:

Frågar åt en vän! En mycket viktig fråga, jag tänker spela som kvinnliga V då jag tycker hon verkar va bättre skådis än manliga V. Hur är relationerna, samkönade? Kan du krydda till det och köra girl on girl? Vill helst inte ha en kille i min point of view..

Jag har inte läst allt för mycket om spelet men jag tror att det går. Kan man vara man, kvinna, icke-binär osv så borde man kunna ha samkönade relationer i spelet om man kan ha det.

Medlem
Skrivet av b0ne:

Jag gissar att alla dom 110 tusen personerna som kikar på när Shroud spelar inte tänkt köra det själva? Med tanke på spoilers. Otroligt.

https://www.twitch.tv/shroud

Jag kikar litegrann, nä har inte tänkt spela det själv.

Skrivet av SoL:

Frågar åt en vän! En mycket viktig fråga, jag tänker spela som kvinnliga V då jag tycker hon verkar va bättre skådis än manliga V. Hur är relationerna, samkönade? Kan du krydda till det och köra girl on girl? Vill helst inte ha en kille i min point of view..

Haha frågar åt än vän!! Säkert


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Stämmer det att spelet släpps 01:00 inatt? Så jag inte sitter uppe i onödan.

Medlem

Fattar inte, är det spelat på PC fast med en handkontroll?! Man ser ju "knapp val" längst nere till höger tex, och det ser stelopererat ut när "pistolen" rör sig och försöker sikta.

Moderator | Testpilot
Skrivet av JesperDa:

Fattar inte, är det spelat på PC fast med en handkontroll?! Man ser ju "knapp val" längst nere till höger tex, och det ser stelopererat ut när "pistolen" rör sig och försöker sikta.

Yep!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag tror jag kommer inleda spelet med att bara gå runt och kolla in staden några timmar innan jag ens ger mig på första uppdraget. Va inne ett tag på att jag skulle avvakta till nästa år med detta spel pga att det verkar lite buggigt just nu men det kommer ju inte gå...

Fattar inte alls grejjen med att kolla på streamers nu. Men jag är ju en gammal gubbe också

Medlem

Hypen la sig för mig efter jag kollat på första klippet. Har iofs aldrig kollat på annat klipp för att slippa spoilers.

Musiken var ju ruskig. Rösterna var inget särskilt. Racingen såg ju rätt bedrövlig ut också. Han som räknade ner hade noll sync med timern. Trist motorljud. Trist väghållning. En fullastad pickis som vinner mot en "sportbil"? Visst, detta är ju framtiden så varför inte. Det kan ju ha varit en fluxkondensator i pickisen. Sen.. jazz. Trodde det hade självdött i framtiden.
Får nog kolla på fler klipp innan jag bestämmer mig om jag ska invänta black friday-pris på GOTY med alla expansioner, så känns det nu iaf.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem

COD it is.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

eld
Medlem
Skrivet av Distordera:

Sen.. jazz. Trodde det hade självdött i framtiden.

Hela spelet är 100 timmar non stop jazz, går inte att stänga av!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Chimoru:

Stämmer det att spelet släpps 01:00 inatt? Så jag inte sitter uppe i onödan.

Kolla här: https://www.fz.se/nyhet/285147-da-kan-du-borja-spela-cyberpun...

Skrivet av eld:

Hela spelet är 100 timmar non stop jazz, går inte att stänga av!

Så 2-3 låtar alltså?


signatur
Redaktör
Skrivet av eld:

Hela spelet är 100 timmar non stop jazz, går inte att stänga av!

Miles Davis återuppfinner genren gång på gång i 100 timmar.

Kan fan bli bra.


signatur
Medlem
Skrivet av b0ne:

Jag gissar att alla dom 110 tusen personerna som kikar på när Shroud spelar inte tänkt köra det själva? Med tanke på spoilers. Otroligt.

https://www.twitch.tv/shroud

Vadå då? Spelet kan väl vara skoj ändå?

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Miles Davis återuppfinner genren gång på gång i 100 timmar.

Kan fan bli bra.

Bra medelst hjärntvätt? Ja kanske.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem

Apropå musik så är det svenska bandet Refused med i spelet fast under ett annat namn! Det är inte vilket band som helst heller för folk som verkligen älskar Hard Core eller andra saker som Dennis Lyxzén skapat.

Jazz är i övrigt mysigt!

Medlem

Älskar witcher och har varit väldig pepp på det här men jag avvaktar lite. Det verkar ju knappt spelbart på grafikkort som var bra för en månad sen, sjukt störigt med dåligt optimerade spel. Helst ska man köpa gpu för över 7k som inte finns tillgänglig.

Medlem
Skrivet av Distordera:

Hypen la sig för mig efter jag kollat på första klippet. Har iofs aldrig kollat på annat klipp för att slippa spoilers.

Musiken var ju ruskig. Rösterna var inget särskilt. Racingen såg ju rätt bedrövlig ut också. Han som räknade ner hade noll sync med timern. Trist motorljud. Trist väghållning. En fullastad pickis som vinner mot en "sportbil"? Visst, detta är ju framtiden så varför inte. Det kan ju ha varit en fluxkondensator i pickisen. Sen.. jazz. Trodde det hade självdött i framtiden.
Får nog kolla på fler klipp innan jag bestämmer mig om jag ska invänta black friday-pris på GOTY med alla expansioner, så känns det nu iaf.

Ja, usch vad trist. Hade förväntningar om ett fullfjädrat RPCG (Role Playing Car Game) och så misslyckas de så fullständigt. Blir att skippa spelet och köpa Assetto Corsa Competizione istället.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Intel Core i7-7700, Gefore RTX 2070, 16 GB RAM!

Ställer frågan igen, om du svarat så har jag missat.

Kan man justera subtitles? På en tv-skärm blir texten större men ändå.

Medlem
Skrivet av matt76:

Ja, usch vad trist. Hade förväntningar om ett fullfjädrat RPCG (Role Playing Car Game) och så misslyckas de så fullständigt. Blir att skippa spelet och köpa Assetto Corsa Competizione istället.

Rolig du är.. så du tycker inte att en spelkomponent ska vara bra bara för att den inte utgör 100% av spelet?


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem

Jag blir mer besviken ju mer jag kollar.

Tror jag hade lite för stora förhoppningar på detta spel. Men hoppas det blir bra iaf.

Medlem

Det där såg inte imponerande ut alltså. Jag förstår förseningarna helt och hållet. Vågar inte ens föreställa mig hur det hade sett ut om detta släppts i våras.

ELF
Medlem

Även om jag har försökt att titta på så lite som möjligt och inte hypa upp mig så kan jag ändå inte säga annat än att jag är lite lätt besviken på det jag ser.
Det känns tomt och halvt livlöst i en stad som jag persnoligen tycker borde vara näst intill överbefolkad. Ser även ut som att de behöver jobba lite på ljusmotorn.

Fast det i erat gameplay var ävl ändå inte med maxade inställningar?

Jag kanske kör igenom det lite snabbt precis som med TW3 när jag fått hem resten av delarna till datorn, men annars så känns det som att jag kan vänta tills att allt har släppts och det även har patchats upp fullt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

123
Skriv svar