Se FZ:s egen Cyberpunk 2077-gameplay - fångad på PC

Medlem

Så vad jag inte fattar är att alla prisar detta spel som Jesus andra återfödelse när det kommer till RPG-delen, men vad jag har sett är det mer utav ett FPS och mindre RPG än även Fallout 4.
Staden är nästan tom, knappt några bilar, nästan ingen customization, AI'n och rent tekniskt överlag är spelet kasst, jag fattar fortfarande inte hur FZ kunde ens i närheten kalla detta mästerligt. Tar man bort hela den "edgy" tonen i spelet är det bara en generic shooter som är typ lånar delar från fallout och borderlands, men är mer janky och buggigt.

eld
Medlem
Skrivet av mobmoben:

Så vad jag inte fattar är att alla prisar detta spel som Jesus andra återfödelse när det kommer till RPG-delen, men vad jag har sett är det mer utav ett FPS och mindre RPG än även Fallout 4.
Staden är nästan tom, knappt några bilar, nästan ingen customization, AI'n och rent tekniskt överlag är spelet kasst, jag fattar fortfarande inte hur FZ kunde ens i närheten kalla detta mästerligt. Tar man bort hela den "edgy" tonen i spelet är det bara en generic shooter som är typ lånar delar från fallout och borderlands, men är mer janky och buggigt.

hetare take får man leta efter!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Körde i ultra, och då låg fps-räknaren vanligen kring 45-50. Blev klart bättre om man puttade ner inställningarna någon nivå.

Döden på gatan: vad gäller fotgängare tycker jag det finns både myller och mer tomma stadsdelar, och det känns naturligt. Trafiken är däremot mer "hallå...?". Hade gärna sett lite mer liv på vägarna.

Tack för din återkoppling 👍👍

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Så vad jag inte fattar är att alla prisar detta spel som Jesus andra återfödelse när det kommer till RPG-delen, men vad jag har sett är det mer utav ett FPS och mindre RPG än även Fallout 4.
Staden är nästan tom, knappt några bilar, nästan ingen customization, AI'n och rent tekniskt överlag är spelet kasst, jag fattar fortfarande inte hur FZ kunde ens i närheten kalla detta mästerligt. Tar man bort hela den "edgy" tonen i spelet är det bara en generic shooter som är typ lånar delar från fallout och borderlands, men är mer janky och buggigt.

Du har rätt, jag refundar både Stadia och GoG versionen. vilket skräp.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Kanske lika bra att vänta på "next gen" uppdateringen som kommer nästa år till pc och konsolerna?

PC är redan next gen. Uppdateringen kommer endast till PS5 och Xbox.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Så vad jag inte fattar är att alla prisar detta spel som Jesus andra återfödelse när det kommer till RPG-delen, men vad jag har sett är det mer utav ett FPS och mindre RPG än även Fallout 4.
Staden är nästan tom, knappt några bilar, nästan ingen customization, AI'n och rent tekniskt överlag är spelet kasst, jag fattar fortfarande inte hur FZ kunde ens i närheten kalla detta mästerligt. Tar man bort hela den "edgy" tonen i spelet är det bara en generic shooter som är typ lånar delar från fallout och borderlands, men är mer janky och buggigt.

Låter mer som att du inte har en aning om spelet.

Medlem

Står 4 timmar till det låses upp på steam stod 5 precis innan 20.00.

Medlem

Vet inte vad jag tycker om detta än, är väl försiktigt positiv. Men snyggt är det inte, där i marknaden är det inte ens närheten av snyggt, något som är fel med ljuset.

Medlem
Skrivet av Dumledanco:

Vet inte vad jag tycker om detta än, är väl försiktigt positiv. Men snyggt är det inte, där i marknaden är det inte ens närheten av snyggt, något som är fel med ljuset.

Tycker det ser hur snyggt som helst ut.
Inga spoilers i videon, han kör bara runt på en hoj i staden.

Medlem
Skrivet av loerk:

https://www.youtube.com/watch?v=6DIs_YMO1dg&feature=emb_title...

Tycker det ser hur snyggt som helst ut.
Inga spoilers i videon, han kör bara runt på en hoj i staden.

Paha!! Näe det där är "upphottad" Burn out Paradise grafik.. inte nödvändigtvis fult men på tok för dåligt vad man utlovat.

Fysiken och simuleringen vid fordonskörningen ser ju bedrövlig ut. Jag Vill inte vara negativ och sprida dynga men jag höjer ett varningens finger.

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Paha!! Näe det där är "upphottad" Burn out Paradise grafik.. inte nödvändigtvis fult men på tok för dåligt vad man utlovat.
.... [/b]

Hmm, vad är det för löften du refererar till som CDPR har gjort angående fordonssimulering och tillhörande grafik?


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Paha!! Näe det där är "upphottad" Burn out Paradise grafik.. inte nödvändigtvis fult men på tok för dåligt vad man utlovat.

Fysiken och simuleringen vid fordonskörningen ser ju bedrövlig ut. Jag Vill inte vara negativ och sprida dynga men jag höjer ett varningens finger.

Vad menar du? Det här är ju vad som har visats hela tiden.
Nämn gärna ett open world spel som ens är i närheten av detta grafiskt sätt.

Rent spontant skulle jag vilja påstå att det är lite bättre grafiskt än detta.

Medlem

Sverige verkar inte ha gått under i alla fall eftersom vårt land nämns i en radiosändning i slutet av andra klippet. En 101-årig Popski sitter förmodligen där borta och svär över den långa förbokningskön till Playstation 15.

Medlem

Ibland lär man sig aldrig, man hypar upp sig själv till att bli smått besviken.
Som sagt sett nu några gameplay , och det ser stelt och dött ut. Detta är ju en metropol där en dynamisk levande värld skall andas liv. Finns ju annat småstörigt med, men lämnar det.
Ok nog med det negativa!
Kan dock tänka mig att när man själv är bakom kontrollen så blir upplevelsen helt annat, och kan rättfärdiga det höga betyget 5/5, så småningom.


signatur

Banksy

Medlem
Skrivet av Renton:

Ibland lär man sig aldrig, man hypar upp sig själv till att bli smått besviken.
Som sagt sett nu några gameplay , och det ser stelt och dött ut. Detta är ju en metropol där en dynamisk levande värld skall andas liv. Finns ju annat småstörigt med, men lämnar det.
Ok nog med det negativa!
Kan dock tänka mig att när man själv är bakom kontrollen så blir upplevelsen helt annat, och kan rättfärdiga det höga betyget 5/5, så småningom.

Man förväntar sig kanske mer än vad man tror ibland också, jag var rätt sen in här så jag tycker mest att det ser trevligt och coolt ut. Det kommer bli intressanta veckor framöver, även om jag aldrig varit ett rollspelsfantast. RDR2 fastnade jag för direkt, det levde upp till sin hype.

Jag hoppades också väldigt mycket på spelet Empire of sin och det levde inte direkt till de förhoppningar jag hade utan att jag visste om det.

Sedan finns det en annan nivå här som jag undrar beror på att man gärna vill vara först och vara den som är mest hörd med negativa kommentarer och låtsas som att man kan döma ut spelet om man inte ser tillräckligt med bilar på en stream under en halv minut. Sedan började de väl med spelet 2012? Då är det i grunden "gammal" grafik de utgått ifrån, har ingen aning alls om hur det ser ut när de skapar ett spel från början till slut.

123
Skriv svar