Microsoft kringgår Apple-regler när Ios-format får Xbox-streaming 2021

Robot
Microsoft kringgår Apple-regler när Ios-format får Xbox-streaming 2021

Xbox-streaming även till pc nästa år.

#ios, #xbox, #xcloud


Backloggens befriare

På tal om att eggas.. Är det bara jag som får lite... Felaktiga? Associationer av bilden..?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Kommer bli riktigt nice när de får i de nya serverbladen med

Medlem

Snart förbjuder väl apple andra browsers än Safari (nya IE).


signatur

IDKFA

Ambassadör
Xbox

Kommer bli fint detta!


signatur

Jump in.

Inaktiv

Haha, helt rätt.

Inaktiv

Kommer troligtvis köra på endast Stadia och Xbox Ultimate streaming i framtiden

Medlem

Coolt, fungerar faktiskt förvånansvärt bra att streama till telefonen och spela. Testade för ett par år sedan att streama från min egen Xbox One till PCn i hemmet för att spela Forza Horizon 2, men det var något lågupplöst och laggigt. Nu fungerar det faktiskt bättre att spela via xcloud än att streama från hemkonsollen.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Detta har dock varit uppe förut: Detta kringgår inte Apples regler på några sätt. Apple uppmanar till och med utvecklarna själva att använda webbläsaren om de inte får göra en viss sak i App Store.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Snart förbjuder väl apple andra browsers än Safari (nya IE).

På iOS är faktiskt alla browsers Safari WebKit redan 😉

KoP
Medlem

Det är väl det enda man kan göra när man har Apple att handskas med? Kringgå dem. :'D

Medlem

Kommer Microsoft släppa ny kontroller då ?

Medlem
Skrivet av PixelNoise:

Kommer Microsoft släppa ny kontroller då ?

Man kan koppla in xbox kontroll till ios enheter. Och gillar du inte den är jag rätt säker på att du kan köra med ex PlayStation 4 kontrollen istället.

Medlem

Därför man kör Android master race.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Man kan koppla in xbox kontroll till ios enheter. Och gillar du inte den är jag rätt säker på att du kan köra med ex PlayStation 4 kontrollen istället.

Det jag tänker på att Apple tillåter ej kontroller support i webbläsaren på iOS, eller har det ändrats nyligen ?

Medlem
Skrivet av PixelNoise:

Det jag tänker på att Apple tillåter ej kontroller support i webbläsaren på iOS, eller har det ändrats nyligen ?

Okej det hade jag inte koll på. Vet bara att de tillåts till ex Apple arcade men det låter ju inte olikt Apple att begränsa funktion.
Samtidigt tror jag inte Microsoft släpper detta utan stöd för handkontroll, även om vissa av spelen i tjänsten redan nu stödjer pekskärmskontroll.

Medlem

Det jag tänker på nu är konsoler verkar förlora sin inverkan mot att köpa deras konsoler. Xcloud som kommer till pc. Då streaming verkar vara framtiden med spel så är det rätt konstigt att köpa konsoler. Min ps5 är helt klart den enda konsolen jag köpte nu på senaste. Men Sony kommer nog med streaming också. Då räcker ju två abonnemang på deras tjänster så kan man streama hundratals spel eller rent av tusentals spel.

Hur tänker ni där. Disskutera gärna👍

Medlem
Skrivet av Dres81:

Det jag tänker på nu är konsoler verkar förlora sin inverkan mot att köpa deras konsoler. Xcloud som kommer till pc. Då streaming verkar vara framtiden med spel så är det rätt konstigt att köpa konsoler. Min ps5 är helt klart den enda konsolen jag köpte nu på senaste. Men Sony kommer nog med streaming också. Då räcker ju två abonnemang på deras tjänster så kan man streama hundratals spel eller rent av tusentals spel.

Hur tänker ni där. Disskutera gärna👍

En stor fördel med streaming är att du slipper installera och uppdatera spelen vilket kan ta tid om man bara har 100mbit. Och med dagens ssd priser kan det vara rätt skönt.

Men det dröjer nog innan spel streaming tar över helt det kräver ju lite mer av uppkoppling och närhet till server än för att strömma en film. Och de mest kräsna kommer aldrig bli nöjda eftersom det skapar fördröjningar.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Snart förbjuder väl apple andra browsers än Safari (nya IE).

Det är redan förbjudet på iOS. Ingen kan släppa helt egna browsers på iOS. Kikar du på Chrome, Edge, FireFox, så är de på iOS inte riktiga browsers, utan endast simpla skal till Safari (med all safariteknik, inklusive webbengine, och javascriptmotor, i botten). Apple tillåter inte annat på iOS.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av PixelNoise:

Kommer Microsoft släppa ny kontroller då ?

Inte omöjligt. De släppte en tillsammans med 8bitdo för Android i höstas.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

En stor fördel med streaming är att du slipper installera och uppdatera spelen vilket kan ta tid om man bara har 100mbit. Och med dagens ssd priser kan det vara rätt skönt.

Men det dröjer nog innan spel streaming tar över helt det kräver ju lite mer av uppkoppling och närhet till server än för att strömma en film. Och de mest kräsna kommer aldrig bli nöjda eftersom det skapar fördröjningar.

Sant men det blir bättre o bättre. Fördröjningarna är faktiskt väldigt bra och rätt minimala ändå

1
Skriv svar