Cyberpunk 2077, Officiella speltråden – Allmän diskussion, Guide, Frågor, Tips, Spelare.

Medlem
Skrivet av Skapligt:

Jag sa till sambon att jag skulle bort på obestämd tid...

Jag har förberett min sambo också, sedan vi flyttade ihop. Så hon vet vad som gäller de kommande veckorna.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

För er som ej fått tanka sista det är för många tankar samtidigt och dom köar folk, ni kommer få tanka sista 5% strax. det är för servrarna ej ska bli överbelastade(logga inte ut) då hamnar ni antagligen längre bak i kön.

Hjälte!


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Stökigt att man har 0/bs ner på Epic Games Store men jag antar att det är kö där med?

Medlem

Fler som sitter på Epic? Har alla fått ladda ner spelet igen 58.4GB trots preload?
Går i alla fall hyfsat snabbt..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Nu får man sota för att man installerade spelet på en mekanisk hårddisk, var lite skillnad på när jag installerade Rdr 2 på min m.2 ssd, går inte lika snabbt att packa upp spelet nu kan man säga.
Datorn får stå på tills imorgon bitti, ska bli skitväder som vanligt så det passar ju bra att spela i Godnatt allihopa, och happy gaming!

Medlem

Nu började min ladda ner igen på Steam. Får se om det är sista nudå

Medlem

Here we go, klart och inne i spelet, ÄNTLIGEN!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Fler som sitter på Epic? Har alla fått ladda ner spelet igen 58.4GB trots preload?
Går i alla fall hyfsat snabbt..

Underligt, jag laddade ner 58,4 tidigare idag och har nu en download på bara 9,73gb sen 01.00.
Väldigt konstigt att vi inte får samma?

Medlem

Polaren också inne i spelet via Gog...

Medlem
Skrivet av Kamikazeb:

Underligt, jag laddade ner 58,4 tidigare idag och har nu en download på bara 9,73gb sen 01.00.
Väldigt konstigt att vi inte får samma?

Ja konstigt, hur som, sitter och fipplar med grafikinställningarna, har inte bråttom
Bara att trycka på "New Game" nu men vill att allt ska vara perfekt, ska öppna en kall och trycka på knappen


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Ja konstigt, hur som, sitter och fipplar med grafikinställningarna, har inte bråttom
Bara att trycka på "New Game" nu men vill att allt ska vara perfekt, ska öppna en kall och trycka på knappen

Blir en kall här med, ha det bäst!

Medlem
Skrivet av Kamikazeb:

Blir en kall här med, ha det bäst!

Samma till dig!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Disken jobbar men nedladdningen har stannat på 95%, slängde i mig en energidryck för att palla spela lite, denna chans får man bara en gång!

Skribent

Hmm. Från att varit väldigt aktiv så bara dog den här tråden. Var det något särskilt som hände runt 01.35?

Segt som tusan på Epics sida ... Håller på och laddar ned en timme snart; och då hade jag redan gjort pre-load för någon dag sedan. Kanske beror det på att miljoner gamers vill sätta igång direkt


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Segt som tusan på Epics sida ... Håller på och laddar ned en timme snart; och då hade jag redan gjort pre-load för någon dag sedan. Kanske beror det på att miljoner gamers vill sätta igång direkt

Jag lirar redan med epic, har snabb lina dock, kan säga om någon sitter på antik hårdvara som mig att med 980ti så är det definitivt 1080p på medium/låg som gäller. Står man ut med 30-40 så kan man kanske försöka sig på 1440p. Flyter på bra som tur är inga "hickups" eller framedrops än så länge utan verkar vara konstant 50-60fps, ser ok ut, definitivt inte spektakutärt eller "nextgen" med mina inställningar snarare Fallout 4'ish men med det sagt så förväntar jag mig inte det heller med min hårdvara och är jag utanför staden i början av spelet, kan ändra åsikt där helt känns det som.
Hur som; allt känns bättre än mina värsta farhågor.. Redan konstaterat att världen är något som ska utforskas..måste tilbaks nu..
Gillar att det är första persons perspektiv, känns som allt man spelar nuförtiden är i tredje person a'la ubi. Det här är mer back to basics och spelen vi älskade - HL o.s.v.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Spelet fungerar klockrent för mig än så länge. Ligger runt 130fps med Ray tracing av, DLSS på Quality och resten av grafikinställningarna på max med en 10700k och ett rtx 3070.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Spelet fungerar klockrent för mig än så länge. Ligger runt 130fps med Ray tracing av, DLSS på Quality och resten av grafikinställningarna på max med en 10700k och ett rtx 3070.

Låter fint vilken resolution? 1440p?


signatur

7900XTX
7800X3D

Inaktiv
Besviken! som jag har skrivit hos Sweclockers nedan.

Vilken besvikelse detta är!
Ett dåligt försök att göra playstation spel till PC.. ingen känsla alls!
Storyn kanske är bra.. men finns ingen känsla allls.. du får välja svar på hur du svarar mot karaktärer i spelet men har du valt ett alternativ så frågar spelet efter det andra svaret om ni förstår vad jag menar..

Edit: Och för att förtydliga.. finns inget i detta som "känns" som ett PC spel!

Medlem
Skrivet av alias:

Låter fint vilken resolution? 1440p?

Oj, ja den detaljen kan ju vara bra att lägga till. Nej, jag är en av dinosaurierna som fortfarande kör på 1080p 😅 Har sneglat mot högre upplösning men jag känner mig än så länge ganska nöjd med det jag har nu. Teven är givetvis 4K, dock 🙂


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av anon_8836:

Vilken besvikelse detta är!
Ett dåligt försök att göra playstation spel till PC.. ingen känsla alls!
Storyn kanske är bra.. men finns ingen känsla allls.. du får välja svar på hur du svarar mot karaktärer i spelet men har du valt ett alternativ så frågar spelet efter det andra svaret om ni förstår vad jag menar..

Edit: Och för att förtydliga.. finns inget i detta som "känns" som ett PC spel!

Jag känner inte att jag har spelat tillräckligt mycket för att göra ett sådant uttalande ännu.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Oj, ja den detaljen kan ju vara bra att lägga till. Nej, jag är en av dinosaurierna som fortfarande kör på 1080p 😅 Har sneglat mot högre upplösning men jag känner mig än så länge ganska nöjd med det jag har nu. Teven är givetvis 4K, dock 🙂

Låter riktigt bra att 3070 klarar 4k i 130fps utan rt, då borde du väl kunna slå på ray tracing om du accepterar 60fps, eller?


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Jag känner inte att jag har spelat tillräckligt mycket för att göra ett sådant uttalande ännu.

Samma. Vem vet besviken kanske jag blir eller så är det ett mästerverk. Omöjligt att säga nu.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Låter riktigt bra att 3070 klarar 4k i 130fps utan rt, då borde du väl kunna slå på ray tracing om du accepterar 60fps, eller?

Nej, alltså, jag spelar i 1080p 😅 Kör med mus och tangentbord. Ska prova 4K på teven någon dag och se hur det fungerar tänkte jag 🙂


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Inaktiv

Ja, ni har helt rätt.. spela mer och ge er input efter fler timmar än jag spelat!
Jag har bara skrivit vad jag känner efter mindre än 2 timmar.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Nej, alltså, jag spelar i 1080p 😅 Kör med mus och tangentbord. Ska prova 4K på teven någon dag och se hur det fungerar tänkte jag 🙂

Aj då, var ju lite skillnad
Kanske 1440p dlss och rt i 60fps? Vet att jag vore nöjd med det.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Nä nu blir det sängen för mig. Fina goda intryck tycker jag och jag kan nog se mig själv investera grymt många timmar i detta spel.
Bra flyt i 1440p men tungdrivet i 4k.

Älskar Deux Ex och detta ger en liknande känsla.

Medlem
Skrivet av anon_8836:

Ja, ni har helt rätt.. spela mer och ge er input efter fler timmar än jag spelat!
Jag har bara skrivit vad jag känner efter mindre än 2 timmar.

Absolut, men bra att du skriver vad du känner initialt. Kan hända kommer jag till samma slutsats att det är överhypat skräp och kanske tycker du det är ett mästerverk efter 50 timmar+
Sen kan inte alla gilla samma spel och så vidare som vi alla vet..
Vi får se


signatur

7900XTX
7800X3D

Avstängd
Skrivet av Skapligt:

Jag sa till sambon att jag skulle bort på obestämd tid...

Jag sa till sambon att jag har en ny buggigare flickvän.


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

Medlem

Hmm,
inte så bra som jag trodde... än så länge iallafall.

Gör sig säkert bättre med gamepad än mus o keyboard..

Men gillar ändå miljöerna så kommer nog bli ett antal timmar till i detta spel, får hoppas jag vänjer mig med kontrollerna. Kanske dags o investera i en steam gamepad... Hmm

Skriv svar