Nästa Bioshock kan få dialogval och bli ett rollspel i en (ganska?) öppen värld

Robot
Nästa Bioshock kan få dialogval och bli ett rollspel i en (ganska?) öppen värld

Jobbannonser skvallrar om potentiella planer.

#bioshock, #cloud-chamber


Medlem

Infinite hade på tok för mycket action att man ibland aldrig hann njuta av de snygga miljöerna. Nästan så man tyckte synd om dom som ansträngt sig så hårt att bygga ihop dom och så zoomar man bara förbi på en zipline. Vore bra om nästa spel sänkte tempot en aning iaf och återigen fokuserade på atmosfär som övriga Shock-spel.

Medlem

Älskade ettan och Infinite, men det skulle verkligen passa mig bättre med mer RPG och öppen värld.

Medlem

Bioshock är verkligen en bra serie. Gillade nog tvåan mest men tyckte alla 3 inklusive DLC var bra. Är lite mer fan av Rapture än Columbia för tycker om skräck elementen mer men Columbia var en väldigt fin stad

Med tanke på alla religiösa och politiska teman i Bioshock så tror jag ett dialogval kan vara passande. Bioshock med Fallout vibbar låter inte helt fel så länge spelet är välgjort.

Nu har vi fått ett Cyberpunk RPG, dags för ett Steampunk RPG och vilket universum passar inte bättre än Bioshock

Medlem

Jag gillade första och andra Bioshock för att de var riktigt bra dungeon crawlers helt enkelt, med riktigt stämningsfull, mystisk atmosfär, men ingen speciellt påtvingad och irriterande story som kom ivägen för och störde gameplayet om man inte ville det... så den här inriktningen låter inget vidare.

Medlem

Låter spännande, hoppas dock att dom håller sig över ytan som i Bioshock Infinite. Min talassofobi hindrar mig från att spela de första två spelen, har försökt flera gånger men klarar inte mer än 20 minuter innan jag ger upp. Infinite var riktigt trevligt dock!


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

1
Skriv svar