Cyberpunk 2077, Officiella speltråden – Allmän diskussion, Guide, Frågor, Tips, Spelare.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Vem går in i en diskussionstråd om ett spel för att berätta att man inte har köpt det. 😂

Tycker väll att det är lite roligt att skapa reaktioner

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Vem går in i en diskussionstråd om ett spel för att berätta att man inte har köpt det. 😂

Skrivet av Thane:

Tycker väll att det är lite roligt att skapa reaktioner

Haha, en liknande lirare i tråden om man skall spela nu eller vänta, undrade var alternativet inte spela var 😂

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Vem går in i en diskussionstråd om ett spel för att berätta att man inte har köpt det. 😂

Man är väl lite besviken på cdprojekt red, hur dom kunde låta det skita sig på så många fronter som det gjort.
Kanske lite dumt inlägg av mig men men synd att det inte blev bättre dock

Medlem

har inte kommit längre än att göra min gubbe, lutar åt Corpo, men vetifan.....

Medlem
Skrivet av Kiario:

Man är väl lite besviken på cdprojekt red, hur dom kunde låta det skita sig på så många fronter som det gjort.
Kanske lite dumt inlägg av mig men men synd att det inte blev bättre dock

Fast det har knappast skitigt sig.

Alla kan inte vara nöjda, jag tror som det sagts tidigare också, många vet inte vad det är för spel och förväntar sig GTA RDR, läst på flera ställen.

Många fler verkar tycka spelet är bra


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det märks tydligt att spelet är gjort med PC i åtanke, och jag har absolut inga problem med det som konsolspelare.

Men spelet är i stort sett ospelbart i många aspekter om man spelar på konsol. Jag kör XSX, det flyter på bra med de visuella effekterna är off, allt är grått och dystert samt att detaljerna på många grejer är ett skämt.

Spelet är inte anpassar till next-gen konsoler, det har de sagt och det kommer ta tid - vilket är fine. Men de marknadsför spelet för Xbox One/PS4 och helt ärligt - nej. Helt ospelbart om man kör på OG av dessa versioner. Hämtade hem det för skoj skull på min OG X1 och jag ljuger inte när jag säger att spelet landar på 480p/20fps ibland.

CDRED borde ha gjort som Rockstar, fast omvänt. Fokusera och släpp spelet till PC, sedan jobba med konsolversionerna för ett släpp med senare daturm. För detta är inte okej, oavsett vad för företag det gäller.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Vem går in i en diskussionstråd om ett spel för att berätta att man inte har köpt det. 😂

Tror många på det här forumet gillar att höras med nonsens.

Medlem

lyckas nå runt 55 stabila fps med rätt bra grafik iaf, med min gamla 1070. fan va skoj


signatur

//monster

Medlem

spelat cirka 8h hittills, otroligt bra.
Det är en fantastisk blandning av galen polish och buggar (dock ganska milda för min del)
bilkörande är tråkigt, det är väl det sämsta.
edit: nej, det sämsta är att man inte kan döda influencers i spelet, detta måste någon modda in snarast.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

lyckas nå runt 55 stabila fps med rätt bra grafik iaf, med min gamla 1070. fan va skoj

Får man fråga vad du har för inställningar i spelet?
Och vad har du för CPU?

Medlem

Ganska väntat att en del personer känner ett stort behov av att kritisera ett spel som varit utsatt för stor hype. Så är det alltid och blir extra tydligt med stora releaser.

Med det sagt finns det absolut kritik att rikta mot spelet, inte minst verkar många ha problem med buggar.

För min del är det lite tidigt att lämna omdöme, men första timmarna lever absolut upp till hypen. Är inte drabbad av buggar (utöver hissdörren) och det påverkar givetvis min upplevelse.

CDPR spelar på en egen nivå tillsammans med några andra få aktörer för min del.

Skrivet av Dominus:

Har än så länge inte ens fått info om Webhallen ens packat min Collectors Edition, svarar inte heller på mail. De har den ju på lager, det flexade de med på sociala medier för ett par dagar sedan.

Sitter i samma situation och jag har inte ens förhandsbokat CE-version utan bara vanliga.
Vilken jag haft bokad sedan 2016, så det är ju lite surt att de inte lyckas skicka iväg det i tid.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

lyckas nå runt 55 stabila fps med rätt bra grafik iaf, med min gamla 1070. fan va skoj

Det är bra! Kör med ett 3070 och ligger på 58-65fps med spelets egna inställningar (ultra/high å raytracing) på 1440p

Medlem

Jag är förvånad över hur jag återkommande på flera sidor kan se att folk skriver att det har fått "dåliga recensioner" när det i själva verket snittar 9.1 på metacritic. Vad fan får ett bra spel enligt er egentligen då?

Spelade från 01:00 till 05:00 inatt och tyckte att allt fungerade skitbra, en enda liten grafisk glitch på den tiden och jag ligger på runt 60 FPS med en kombination av medium/high med mitt GTX 1080 på 1080p. Ungefär som förväntat.

Spelvärlden fångar ens intresse väldigt snabbt så det blir att fortsätta nu när man har vaknat till och fått i sig lite mat!

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Jag är förvånad över hur jag återkommande på flera sidore kan se att folk skriver att det har fått "dåliga recensioner" när det i själva verket snittar 9.1 på metacritic. Vad fan får ett bra spel enligt er egentligen då?

Om något inte är 10/10 så är det automatiskt skit. Har du inte lärt dig det?

Medlem

Körde tre timmar inatt. Hade inga problem alls, det flöt på bra osv.

Detta på PC med ett GTX1080, 16Gb ram, i7-8700k.

Medlem

Nån mer som beställde Collector's Edition från Spelbutiken som har fått den? Senaste uppdateringen på DHL är från 8 december: Förhandsinformation mottagen-inväntar sändning-vid frågor kontakta avsändaren. December, 08 2020 08:40.

Men spårar jag det genom Spelbutikens hemsida (från mina sidor) så är senaste uppdateringen från 07:19 imorse: 10. december (07:19) The shipment is unloaded.

Wait, what? Where? When?


signatur

Nerd 4 life, yo.

Inaktiv
Skrivet av Kiario:

Tur man inte köpte detta och trodde på hypen.
Ser inte ut som något speciellt. Fruktansvärt basic i många avseenden om man läser omdömmen på reddit.

Ja basic är ju precis vad spelet är. Har spelat knappt 2h och kan säga att det är allt annat än basic.

Varför inte skapa dig egen åsikt från egna erfarenheter?

Medlem

Någon annan som upplever att ljudet är buggat? Det knastrar ganska mycket i headset när man kör.

Medlem
Skrivet av Avedagreat:

Någon annan som upplever att ljudet är buggat? Det knastrar ganska mycket i headset när man kör.

ska tydligen gå att fixa om man ändrar bitrate på headsetet

https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/ka4wur/psa_if...

Medlem
Skrivet av Dominus:

Har än så länge inte ens fått info om Webhallen ens packat min Collectors Edition, svarar inte heller på mail. De har den ju på lager, det flexade de med på sociala medier för ett par dagar sedan.

Skrivet av hannes.theorell:

Sitter i samma situation och jag har inte ens förhandsbokat CE-version utan bara vanliga.
Vilken jag haft bokad sedan 2016, så det är ju lite surt att de inte lyckas skicka iväg det i tid.

Urk, va trist. Såg på fejjan här om dan att de visade upp en CE på något lager. Har historiskt sett alltid fått grejjer i tid från dem, men har inte köpt spel fysiskt på väldigt länge. Har ju sett här och där att folk börjar ledsna på dem och verkar inte tycka de är lika bra som förr. Ingen rolig utveckling måste jag ju säge som plöjt ner ett antal massa kronor genom åren hos dem.

Själv hade jag nog varit redigt lack om jag inte fått det i tid. Hoppas iaf att det dyker upp idag för er.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Ja basic är ju precis vad spelet är. Har spelat knappt 2h och kan säga att det är allt annat än basic.

Varför inte skapa dig egen åsikt från egna erfarenheter?

Vill inte lägga pengarna på spelet som det är i dagsläget.
Ta bara en sån grej som att man kan konfigurera bröststorleken i karaktärsskaparen men när man väl har kläder på sig så gör det ingen skillnad. Dom har inte modellerat in det när man har kläder på sig. En liten skitgrej men säger om hur rushat det verkar vara för släppet.

Många säger att npc'er ser ut som 10 år gamla spel. Bilkörning är kass. Och olika dialogval inte gör någon skillnad i slutändan.
Känns inte som ett rigktigt färdigt spel.

Inaktiv
Skrivet av Lirilesh:

Det märks tydligt att spelet är gjort med PC i åtanke, och jag har absolut inga problem med det som konsolspelare.

Men spelet är i stort sett ospelbart i många aspekter om man spelar på konsol. Jag kör XSX, det flyter på bra med de visuella effekterna är off, allt är grått och dystert samt att detaljerna på många grejer är ett skämt.

Spelet är inte anpassar till next-gen konsoler, det har de sagt och det kommer ta tid - vilket är fine. Men de marknadsför spelet för Xbox One/PS4 och helt ärligt - nej. Helt ospelbart om man kör på OG av dessa versioner. Hämtade hem det för skoj skull på min OG X1 och jag ljuger inte när jag säger att spelet landar på 480p/20fps ibland.

CDRED borde ha gjort som Rockstar, fast omvänt. Fokusera och släpp spelet till PC, sedan jobba med konsolversionerna för ett släpp med senare daturm. För detta är inte okej, oavsett vad för företag det gäller.

Såg denna förfärliga video från Xbox One:

Påminner om ett Wii-spel.

Testpilot

Gissar att jag inte är ensam om seg nedladdning? Startade installationen vid klockan ett och är bara på 45% ännu. Tror dessutom att det är spelet enbart och inte någon patch. Använder GOG.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Såg denna förfärliga video från Xbox One:
https://www.youtube.com/watch?v=9vhZqQKLeHY

Påminner om ett Wii-spel.

Japp, exakt så ser det typ ut på XSX också, snäppet bättre.

Trodde inte mina ögon först när jag startade spelet igår.

Medlem

hur är spelet på PS5, ska man avvakta tills de släpper nya versionen?

Medlem

Lirat 2 tim nu och än så länge är det över förväntan, I Like!
Spelar på PC'n i signaturen i 1440p och ligger på 55-70fps med grafiken på max ultra/high, RTX på Ultra och DLSS på quality.
Stängde av DLSS och hamnade på dryga 35fps
Använder senaste drivaren 460.79


signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: ASUS RTX 3060Ti Strix OC | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Medlem
Skrivet av deezel:

Urk, va trist. Såg på fejjan här om dan att de visade upp en CE på något lager. Har historiskt sett alltid fått grejjer i tid från dem, men har inte köpt spel fysiskt på väldigt länge. Har ju sett här och där att folk börjar ledsna på dem och verkar inte tycka de är lika bra som förr. Ingen rolig utveckling måste jag ju säge som plöjt ner ett antal massa kronor genom åren hos dem.

Själv hade jag nog varit redigt lack om jag inte fått det i tid. Hoppas iaf att det dyker upp idag för er.

Har fram till för 2-3 år sedan inte haft några problem med Webhallen heller.. men nu börjar det verkligen gå nedåt. Nästan så att detta är nära på att bli min sista beställning ifrån dem.

Medlem

Jaha, ingen PS4 version av spelet i brevlådan idag heller, skickades enligt spelbutiken.se från dem i måndags.
Börjar misstänka tjuvaktiga postnord-arbetare
Surt.

Medlem

Beställde XBOX-versionen på BF från Elgiganten, med explicit instruktion om hemleverans. Fick notis i Postnord-appen förra helgen om att de hade en kommande sändning som skulle till ombud. Ringde EG och försäkrade mig om att de skulle skicka med hempaket, var villig att betala mer om det behövdes. De lovade att ordna det och jag skulle inte behöva betala extra.

Idag meddelar Postnord att jag har ett paket att hämta hos ombudet. Ringer EG igen, undrar vad som hänt, de skyller allting på Postnord och allting slutar med att jag ångrar köpet och de får göra återtag.

Så det blir inget CP2077 för mig, nu kan jag lika gärna skita i releasen och hoppa på tåget när det är ordning och reda på alla buggar etc. Gick lika bra med detta som med PS5-releasen

Skriv svar