Digitals Foundrys pc-intryck av Cyberpunk 2077: "På många sätt det nya Crysis"

Robot
Digitals Foundrys pc-intryck av Cyberpunk 2077: "På många sätt det nya Crysis"

De första intrycken står som spön i backen.

#cd-projekt-red, #cyberpunk-2077, #digital-foundry


Miljöerna är fantastiska, helt otroliga. Men karaktärerna känns lika livlösa som i GTA V från 2013


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Ja knappast något uber på karaktärsfronten, och de om något borde ju varit fokus kan man tycka

Medlem

jasså? Crysis var väl ändå inte lika buggigt haha


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

jasså? Crysis var väl ändå inte lika buggigt haha

Öööh, va? Crysis var extremt buggigt på release. AI:n funkade knappt hälften av tiden. Fanns hur mycket memes som helst om det. När jag tänker efter har hela den spelserien varit sjukt buggig. Till och med den nya remastern!

Medlem

Förstår inte hur mycket buggar folk lyckas hitta. Jag har spelat 3-4 timmar, och ända buggen jag hitta var i början som Nomad då en snubbe satt och sväva i luften på vägen.

Utöver det har jag personligen inte upplevt någon bugg på high settings med RTX på.

Digital Foundry är oerhört imponerade av spelet.

Medlem

har inte sett en enda bugg på mina 4 timmar. är det amd-folk som krånglar i vanlig ordning? flyter långt mkt bättre än jag väntat mig med min 1070 också. lyckas ligga på high i det mesta med snitt på 50-60 fps


signatur

//monster

Ps5 masterrace!

Punkt

Testpilot

Tja jag är glad att mitt 1060 faktiskt kan köra spelet. Spelat några timmar nu och kör på low i inställningar på 1440p upplösning, det går att lira men tyvärr i 30 FPS.

Medlem
Skrivet av Zulthar:

Öööh, va? Crysis var extremt buggigt på release. AI:n funkade knappt hälften av tiden. Fanns hur mycket memes som helst om det. När jag tänker efter har hela den spelserien varit sjukt buggig. Till och med den nya remastern!

Ahh.. då verkar det helt i sin ordning om varför det är som Crysis hehe


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Ja, om inte annat får detta spelet mig inse att det är dags att uppgradera datorn :/

Medlem

Hoppas på att börja spela detta på en Series X i mellandagarna. Håller tummarna för ok prestanda!

Medlem

Jag har lirat 10 timmar i Cyberpunk nu och jag gillar det skarpt, men grafiskt är det ju inte direkt det bästa spelet. Tycker ju själv att tex witcher ser bättre ut i de flesta fallen. Så förstår inte hur dom kan jämföra detta med crysis, crysis var väl snyggt när det kom men finns ju mycket finare spel nu för tiden än crysis 1 som jag antar att dom jämför med!? Ja då är det väl inte så konstigt att det ser bättre ut?! De senaste battlefield spelen är snyggare än crysis. Cyberpunk är inte det "snyggaste" spelet, men det är ett bra spel.

Dock så har jag svårt att komma in i storyn... 10 timmar in och jag vet inte riktigt vad main går ut på... inte som i witcher där man har ett tydligt mål från början

Medlem

8 timmar in och det känns inte som ett RPG alls, känns mer som en bra bas för ett multiplayer spel.

Action Adventure tror jag är en bättre beskrivning på cp2077.

Jag valde att spela Nomad, ingen story eller quests som går djupare in på vad det valet innebar, sen blir jag kastad 6 månader via en cutscene till Night City och vet knappt vem V är, eller hur relationen med Jackie utvecklade sig.

Jag hade som enda förväntning förväntat mig att inlevelsen skulle vara likt Witcher3 eller bättre för dom gjorde det så jäkla bra, men detta känns ihåligt för att vara ett "RPG" Singleplayer spel.

Tycker väldigt synd om CDPR som missade detta tillfälle att skapa en rik story med cutscenes där man ser sin karaktär så man kan bygga en relation till den, till staden, till dom andra karaktärerna. Fast vad vet jag, det var uppenbarligen inte vad dom ville skapa.

Jag tror på multiplayer aspekten, det lär funka fint med det ihåliga som spelarna själva kan fylla ut med sina egna äventyr och mål, men som SP just nu iaf, så är det tveksamt. Mycket tveksamt.

För mig känns det väldigt mycket GTA i en cyberpunk miljö enbart. ......

Vad tycker ni?


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Tja jag är glad att mitt 1060 faktiskt kan köra spelet. Spelat några timmar nu och kör på low i inställningar på 1440p upplösning, det går att lira men tyvärr i 30 FPS.

Jo jag kör exakt samma och har samma kort. Det är definitivt spelbart men lite mer framerate hade varit skönt. Hade hoppats på att uppgradera till ett 3060 eller 3070 innan release men svårt att få tag på kort.

Medlem

Jag tycker inte spelet ser särskilt imponerande ut i rörelse men väldigt detaljerat och nyanserat i stillbilder. Jag har dock inte provat spelet utan bara sett det på film.

Testpilot
Skrivet av purjo:

Jo jag kör exakt samma och har samma kort. Det är definitivt spelbart men lite mer framerate hade varit skönt. Hade hoppats på att uppgradera till ett 3060 eller 3070 innan release men svårt att få tag på kort.

Ja, jag hade liknande tankar men tyvärr.

1
Skriv svar