Control passerar 2 miljoner sålda ex, free-to-play-spelet Vanguard blir studions nästa

Robot
Control passerar 2 miljoner sålda ex, free-to-play-spelet Vanguard blir studions nästa

Trots multiplayer-fokus ska Vanguard kännas Remedy.

#control, #remedy-entertainment, #vangurard


Medlem

2 miljoner sålda ex, det var under min förväntan. Spelet är riktigt nice, grundspelet åtminstone. Mycket mystik i spelet med go stämning. Som tyvärr inte riktigt fanns i EXP 1&2. The foundation gjorde ett bra jobb med att fortsätta storyn, medans AWE föll totalt platt enligt mig.

Control: stark 4/5
The Foundation: stark 3/5
AWE: 2/5

Medlem

Välförtjänt!

Inte direkt intresserad av Vanguard, men Control (av det jag spelat) var riktigt kul (något svårt att hänga med den ganska abstrakta storyn dock).

Medlem

Kul att Control säljer. Hoppas de gör en uppföljare till Alan Wake när de nu köpt rättigheterna från Microsoft.

Skribent

Grymt spel. Som vanligt dock så slutar jag spela 50-70 % in i spelet. Oklart varför det blir så. 🤔

Medlem

Ett årets bästa spel. Körde igenom det utan att bli besegrad en ända gång tills slutet efter ett större antal försök

KoP
Medlem

Trist. Hade hellre sett ett sjysst singleplayer spel som Remedys nästa spel.. typ Alan Wake 2. 🙄

Medlem
Medlem

Control är grymt bra. Tät atmosfär med mycket mystik. Läcker grafik och effekter men usel framerate (PS4 Slim). Roliga strider med feta explosioner. Skönt att ta sig fram med hjälp av svävarförmågan.

Blir ett köp till PS5 längre fram.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Välförtjänt, helt otroligt spel, klarade det igår.
Stridsmekaniken är helt underbar, likaså grafik och ljud.

Ska ta mig an Expansionen AWE nu tänkte jag, då jag fullständigt älskade Alan Wake när det begav sig.


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem
Skrivet av pskjonte:

Välförtjänt, helt otroligt spel, klarade det igår.
Stridsmekaniken är helt underbar, likaså grafik och ljud.

Ska ta mig an Expansionen AWE nu tänkte jag, då jag fullständigt älskade Alan Wake när det begav sig.

TACK!
Har redan spelat igenom spelet vid release, men köpte hela Ultimate Edition nu för expansionen du nämnde (och som jag inte kände till). Hade fått låna spelet av en klasskompis och tyckte 164:- för Ultimate Edition kändes värt det.

Blir en genomspelning igen och sedan AWE.

Någon som har något att säga om första expansionen (såg att det ingick 2 st)?

1
Skriv svar