Cyberpunk 2077, Officiella speltråden – Allmän diskussion, Guide, Frågor, Tips, Spelare.

Medlem

Spelade ett uppdrag där V blev hackad så att jag tog skada. Någon som förstår hur det funkar och hur jag kan stoppa det?

Tog lite skada så var inget som stoppade mig men poppade upp en ruta vid varje rum där det står att någon laddar upp ett virus och sen tog jag skada av det.

Medlem

Roligt hur upplevelserna skiljer sig åt. Jag har inte haft så kul med ett spel på åratal tror jag. Hade några grafiska glitches när jag startade första gången men efter de senaste drivrutinerna så flyter det som smör. Och känslan.. jösses! De har fångat PnP känslan in i minsta detalj. Det finns otaliga saker att upptäcka och uppdragen är öppna att lösa på vad sätt du finner bäst. GOTY kandidat för egen del.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Vem spelar på ps4 base och kan ge en svar på hur känslan är innan jag köper på stadia

Medlem

Kortfattat?
Spelat på Stadia i cirka 3 timmar.
Allt laddar och flyter fint om man väljer att prioritera frame rate i menyn.

Liiiiiite oskarp grafik kan jag tycka dock. Men har en 6 år gammal skit monitor så kan vara där skon klämmer.

Haft två buggar.
En crasch, och en textruta som inte stängdes.

Har en polare som nyss ringde.
För han är det värre. ESC funkar inte så han kan inte backa i menyerna :/

Medlem
Skrivet av jehuty:

Spelade ett uppdrag där V blev hackad så att jag tog skada. Någon som förstår hur det funkar och hur jag kan stoppa det?

Tog lite skada så var inget som stoppade mig men poppade upp en ruta vid varje rum där det står att någon laddar upp ett virus och sen tog jag skada av det.

Inte kommit så lång än. Men finns en Perk som visar var hen befinner sig iaf.

Medlem
Skrivet av mrpazza:

Vem spelar på ps4 base och kan ge en svar på hur känslan är innan jag köper på stadia

testa. Du kan väl få refund på stadia?

Jag kör allt maxat 1440p med r5 3600 och rtx 3080. Får runt 50 fps, men med g sync är det ok och spelet kräver faktiskt inte 100+ fps, så jag är nöjd.

Medlem

Inte särskilt imponerad av grafiken på Series X. Flyter på bra men ser ut som det gör på One X, tänker jag. Men visst, jag är medveten om att det inte är "nextgen-patchat" ännu.

Vad tycker ni som kör på konsol om grafiken?

Medlem
Skrivet av jehuty:

Spelade ett uppdrag där V blev hackad så att jag tog skada. Någon som förstår hur det funkar och hur jag kan stoppa det?

Tog lite skada så var inget som stoppade mig men poppade upp en ruta vid varje rum där det står att någon laddar upp ett virus och sen tog jag skada av det.

Det undrar jag med, började brinna flera gånger utan att fatta vad fan det var som orsakade det 😅


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Inte kommit så lång än. Men finns en Perk som visar var hen befinner sig iaf.

@jehuty

Den ligger under intelligence, quick hack och heter "I spy"

Medlem

Raytracing är nog enbart att glömma om man inte ha ett 3080kort (svårt att nå 60fps oavsett)
men verkar flyta på bra i 1440p/ultra/DLSS quality/RT AV/60fps på min burk med 2080S.
ej hunnit speciellt långt än dock.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Evilof:

Inte kommit så lång än. Men finns en Perk som visar var hen befinner sig iaf.

Det här händer under det andra uppdraget där man får skjuta så det hände tidigt i spelet.

Skrivet av Aesoprock:

Det undrar jag med, började brinna flera gånger utan att fatta vad fan det var som orsakade det 😅

Vilken tur att det inte bara var jag! Kände mig lite korkad som inte fattade vad det var som orsakade det xD

Medlem
Skrivet av jehuty:

Spelade ett uppdrag där V blev hackad så att jag tog skada. Någon som förstår hur det funkar och hur jag kan stoppa det?

Tog lite skada så var inget som stoppade mig men poppade upp en ruta vid varje rum där det står att någon laddar upp ett virus och sen tog jag skada av det.

Jag var också lite undrande, det kom upp en inforuta när det hände första gången men den stängde ner igen innan jag hunnit läsa. Men det är ju någon fiende som hackar dig. På det uppdraget var det kameror överallt som såg till att de kunde se dig, lika bra att panga alla kameror man ser så slipper man

Medlem

Lustigt hur dagen började med att man såg fram emot att sätta igång med spelet ikväll på XS och nu sitter man istället här med en botchad leverans av Postmord och börjar så sakteliga ställa om siktet till ett bundle av 3080Ti + voucher för CP2077 om något halvår när skinnpajen vill börja bygga ny hype igen.

Mitt 2080Ti räcker ju inte ens till 1440p om man slår på lite ögongodis.

Medlem

Alltså, när börjar storyn ta fart ? Jag har spelat några timmar men förstår inte hälften av uppdragen, varför gör jag det här?

Är jag bara trög eller saknas det en röd tråd? Är jag bara otålig? Är det meningen att jag ska läsa igenom alla texter och codex?

Fortsätter ett par timmar till.


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Väntar med spänning på att det ska dimpa ner i postlådan. Med lite otur blir det nerladdning först på måndag. Skulle nog kanske valt digital kopia istället känner jag nu

C64
Medlem

Hmm är det mycket mellansekvenser som man inte kan klicka förbi ?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av pskjonte:

Alltså, när börjar storyn ta fart ? Jag har spelat några timmar men förstår inte hälften av uppdragen, varför gör jag det här?

Är jag bara trög eller saknas det en röd tråd? Är jag bara otålig? Är det meningen att jag ska läsa igenom alla texter och codex?

Fortsätter ett par timmar till.

Utan att säga för mycket så kan du se de första 5-6 timmarna (kanske går snabbare eller tar längre tid för dig att nå dit jag tänker på, dock) som en prolog, innan huvudstoryn tar fart "på riktigt". Du kommer märka när det händer.

Med det sagt skulle jag säga att det absolut är värt att läsa i codex. Behöver inte sitta och läsa ALLT givetvis, men det ger mervärde att läsa på om karaktärer (och organisationer) som man bekantar sig med i storyn, precis som det gjorde i Witcher.

Testpilot

Är det bara jag som tycker att bilåkandet är lite konstigt? Bilen känns lite för lätt och styrningen svajig. Om jag ändrar kameravinkel till att se hela bilen blir kameran otroligt känslig. Kanske är mina inställningar, jag vet inte. Bilåkande i första person är okej men tyvärr inte mer än så.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Utan att säga för mycket så kan du se de första 5-6 timmarna (kanske går snabbare eller tar längre tid för dig att nå dit jag tänker på, dock) som en prolog, innan huvudstoryn tar fart "på riktigt". Du kommer märka när det händer.

Med det sagt skulle jag säga att det absolut är värt att läsa i codex. Behöver inte sitta och läsa ALLT givetvis, men det ger mervärde att läsa på om karaktärer (och organisationer) som man bekantar sig med i storyn, precis som det gjorde i Witcher.

Jag tycker också det är lite knepigt att hänga med, har precis börjat i och för sig. Är en corpo och fick archimens som fool, bra start...

Det är bra känsla hittills men folket omkring en känns inte så levande. Det är dom ju inte heller men ju förstår vad jag menar tror jag.

Corpo precis i början

det var när jag fick det där minneskortet från chefen och gick till baren. Pratade med Jackie och vakterna kom och började hota, jag råkade ge tillbaka stickan dock.. fattade inte vad som hände

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Utan att säga för mycket så kan du se de första 5-6 timmarna (kanske går snabbare eller tar längre tid för dig att nå dit jag tänker på, dock) som en prolog, innan huvudstoryn tar fart "på riktigt". Du kommer märka när det händer.

Med det sagt skulle jag säga att det absolut är värt att läsa i codex. Behöver inte sitta och läsa ALLT givetvis, men det ger mervärde att läsa på om karaktärer (och organisationer) som man bekantar sig med i storyn, precis som det gjorde i Witcher.

Ok tack för info, ska ge det några timmar till. Är dock rätt trött på att läsa långa texter i spel, tycker de borde kunna leverera lite mer världsbyggande i själva spelet istället om du förstår vad jag menar.

Men det är väl ett problem spel har generellt så inte bara Cyberpunk.

Ska ge det några timmar till och några texter till


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem
Skrivet av pskjonte:

Alltså, när börjar storyn ta fart ? Jag har spelat några timmar men förstår inte hälften av uppdragen, varför gör jag det här?

Är jag bara trög eller saknas det en röd tråd? Är jag bara otålig? Är det meningen att jag ska läsa igenom alla texter och codex?

Fortsätter ett par timmar till.

Känner lite samma, funderar på att starta om på nytt och först läsa på om cp lore..känner att det här är ett djupt spel, inget man vill hasta igenom.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Är det någon mer som spelar (väntar) på Geforce Now?
Jag är founders (50kr/mån) och har aldrig behövt vänta på en ledig "rigg", men nu har de massiva problem och forumen svämmar över av arga betalande kunder som får vänta i timmar. Jag har tyvärr ingen speldator men bra internet och router, så¨Geforce Now har funkat utmärkt för mig. Likaså tidigare idag när jag kom in och utan märkbar latency kunde spela Cyperbunk i 1920x1080 på Ultra med Raytracing på i fina 60fps. Men nu sitter jag alltså och slösar min dyrbara kvällstid på att vänta.

Medlem
Skrivet av C64:

Hmm är det mycket mellansekvenser som man inte kan klicka förbi ?

Jag är på Act 2 nu och man kan väl snabbspola sekvenser men dumt o göra det första gången man ser dem.. missar ju lite i storyn då...

Hur som helst, ett tag kändes det mer som jag kollade film än spelade ett spel... Hoppas de lugnar sig med scriptade scener längre fram..

Medlem

Spelat i två timmar. Haft handkontrollen i knät mesta av tiden. Lite väääl mycket dialoger och scriptade möten...

I övrigt ett lovande spel.

Medlem
Skrivet av zevile:

Min kom fram smärtfritt idag! Du kanske borde höra med spelbutiken!

Dom har stängt sin chatt och telefon, så det går bara att maila och vem vet hur lång tid det tar tills man får svar. Men såg den är på terminalen i Malmö nu, förhoppningsvis kommer den imorgon. Så jävla surt bara.


signatur

Nerd 4 life, yo.

Än så länge e jag jätte nöjd med spelet, väldigt roligt, lite små buggar här å där med.. hade en rolig bug att lär man kör motorcykel och tar ut den i 3e person så helt plötsligt så ställde han sej upp utan byxor och se stod där med baken i friska luften, ändå satt han helt plötsligt igen med sina byxor


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Sådär, spelat några timmar till (6H), börjar växa mer och mer tycker jag. Storyn börjar bli intressant.

Sjukt snyggt är det också på mitt nya RTX 3070, 55-65 fps med DLSS på "Balanced" och RT på "Ultra", resten av inställningarna maxxade.

Väldigt bra ljud och ljudeffekter samt musik i spelet, grymt imponerad av produktionsvärdena.
Relativt buggfritt för att vara ett open world spel, inte stött på några större än iaf, inga krascher eller likande heller (GOG utgåvan).


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Jag har försökt ignorera buggarna men det blir bara värre och värre. Nu har det tyvärr börjar förstöra spelglädjen känner jag. Så jävla tråkigt att dom släpper ett sånt här trasigt spel.

Dödgrävaren

Var tvungen att gå ner på 1080p och medium för att få en stabil framerate över 60 med en 3 år gammal dator (1080 kort, 4400Mhz i7 processor, 32 gb ram). Spelet är än så länge intressant, tycker att världen är jäkligt snygg och det känns som en stor stad, karaktärsdesignern var rätt klen och missionsen än så länge känns rätt linjära jämfört med något som gamla Deus Ex t.ex. men det är ju svårt att säga exakt hur de kan skilja sig åt när man bara spelat igenom dom en gång än så länge. Tycker scenerna med story är sjukt bra gjorda och än så länge är voice acting top notch och immersionen på topp. Efter att ha uppdaterat till senaste nvidia drivers så har jag inte haft några visuella buggar att tala om, förutom att Jackie svävade i luften temporärt på ett uppdrag.

Medlem

Efter att ha spelat klart uppdragen man fått se i deras egna gameplay videos är jag rätt nöjd att jag fick en helt annan utgång än vad jag sett i dem.

Skriv svar