8 miljoner förhandsbokade Cyberpunk 2077, varav 59 % på pc

Robot
8 miljoner förhandsbokade Cyberpunk 2077, varav 59 % på pc

41 % bokade någon av konsolversionerna.

#cd-projekt-red, #cyberpunk-2077


Medlem

Det är bara förbokningar (skyldig, en av de) men hur många köpte det under lanseringsdagen, alltså idag? Det var en del som var så säkra att Shadowlands skulle aldrig slås ner. Men men, jag trodde och vann.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Ni som kör på Series X eller PS5, vad tycker ni om grafiken? Jag överväger att sluta spela och invänta nextgen-patch...

Medlem

Dagen då allt blir endast digitalt, är dagen jag slutar köpa spel.

Jag har slutat spela på PC då allt är digitalt där. Vill faktiskt känna att jag äger spelet, har något i handen för mina pengar. Blir ju ännu viktigare nu när nya ps5 spel kosat 799 spänn. Sen finns det ingen konkurrens på den digitala delen, inte via konsol och det gör digitala spel orimligt dyra.

Farväl mina fysika spel. Ny kommer saknas. :'(


signatur

Den som vet vet.

Testpilot
Skrivet av Earthscum:

Dagen då allt blir endast digitalt, är dagen jag slutar köpa spel.

Jag har slutat spela på PC då allt är digitalt där. Vill faktiskt känna att jag äger spelet, har något i handen för mina pengar. Blir ju ännu viktigare nu när nya ps5 spel kosat 799 spänn. Sen finns det ingen konkurrens på den digitala delen, inte via konsol och det gör digitala spel orimligt dyra.

Farväl mina fysika spel. Ny kommer saknas. :'(

Den fysiska PC versionen är riktigt fin faktiskt. Kommer med lite smågodis och ett fysiskt kort med koden på. Känns lite old school på det viset. Det kommer med en skiva men det är soundtracket inte spelet på.

Medlem

"41 % bokade någon av konsolversionerna." läste jag först som "41 % bokade av någon anledning konsolversionerna."

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Ni som kör på Series X eller PS5, vad tycker ni om grafiken? Jag överväger att sluta spela och invänta nextgen-patch...

Om du har annat att göra för att fördriva tiden och vill vänta på next gen patchen så finns det väl ingen anledning för dig att inte göra det. Spelet kommer inte att försvinna bara för man väntar med att spela det. Det enda som kan hända är att det kan vara svårare att vara ute på internet om man vill undvika spoilers.

Medlem

Någon som lirar det på PS4 Pro? Hur flyter det på? Mitt 1060 OC orkar inte riktigt med spelet tillräckligt.

Medlem
Skrivet av unoR:

Någon som lirar det på PS4 Pro? Hur flyter det på? Mitt 1060 OC orkar inte riktigt med spelet tillräckligt.

Skulle gissa på 30 fps med ful grafik. På SX/PS5 är det åtminstone 60 fps, men också ganska trött grafik. Är ju ett spel utvecklat för last gen.

EDIT: Eller så är det jämt skägg mellan PS4 Pro och nuvarande konsoler. Jag är inte särskilt imponerad av grafiken iaf.

Medlem

Suttit och tittat på när grabben spelar på en vanlig PS4, ser verkligen bra ut för att gå på den.
En krasch så här långt.
Glad att jag rätt nyligen köpte extern 1tb ssd som gav utrymme för de 113gb som behövs och fin snurr.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av waeress:

"41 % bokade någon av konsolversionerna." läste jag först som "41 % bokade av någon anledning konsolversionerna."

Gjorde precis samma felläsning.

Medlem
Skrivet av cb99:

Suttit och tittat på när grabben spelar på en vanlig PS4, ser verkligen bra ut för att gå på den.
En krasch så här långt.
Glad att jag rätt nyligen köpte extern 1tb ssd som gav utrymme för de 113gb som behövs och fin snurr.

Konstigt att det kan upplevas så olika. Har hört att spelet nästan är ospelbart (nåja) på last gen. Gäller både PS4 och Xbox One.

Men kan vara fake news, så ta mig inte på orden.

Medlem

Då slogs alltså Shadowlands rekordet redan?

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Dagen då allt blir endast digitalt, är dagen jag slutar köpa spel.

Jag har slutat spela på PC då allt är digitalt där. Vill faktiskt känna att jag äger spelet, har något i handen för mina pengar. Blir ju ännu viktigare nu när nya ps5 spel kosat 799 spänn. Sen finns det ingen konkurrens på den digitala delen, inte via konsol och det gör digitala spel orimligt dyra.

Farväl mina fysika spel. Ny kommer saknas. :'(

jag håller med dig på ett sätt. Det ska vara substans man har i händerna. Om världen går under kan man alltid ta med sig DOOM i ryggsäcken. När man har något verkligt är det värt mycket mer.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Den fysiska PC versionen är riktigt fin faktiskt. Kommer med lite smågodis och ett fysiskt kort med koden på. Känns lite old school på det viset. Det kommer med en skiva men det är soundtracket inte spelet på.

Åh coolt. Ska fixa det!!!!


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Tänkte inte förboka. Läste recensionen här (på FZ.se) så förboka någon dag innan release.
Julklapp till mig själv typ. Ångrar mig inte. Riktigt bra hittills (utom bilarna som känns som en tegelsten gjord av bly)

Riktigt nöjd faktiskt. Skönt ändå efter Valhalla som sög surt ruttet vårvete från 800-talet.

Medlem

Bästa spelet på länge. Galet snyggt i ray tracing.

Medlem

Snyggt visst, kul nja... hoppas det blir bättre om man orkar fortsätta.

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Snyggt visst, kul nja... hoppas det blir bättre om man orkar fortsätta.

håller med. Spelat kanske 4 timmar på PC hittills, och jag har extremt tråkigt. Ville höra en hacker typ utan crafting. Men alla hacks man får i början är extremt tråkiga. Och allt kostar för mycket. Och om man säljer allt man hittar får man knappt nånting

Just nu känns spelet mer som en shooter looter.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Jag har inte förbokat, den här gången.


signatur

autograph

Medlem

Vi som förbokade på Stadia är väl inte mätbara i procent men vi fick meddelande att vår stadia handkontroll + chromecast ultra för 0 SEK kom i kväll 23:50. Vi kan börja spela den 17-18 december.

Medlem

förbokade och det var värt det!


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Konstigt att det kan upplevas så olika. Har hört att spelet nästan är ospelbart (nåja) på last gen. Gäller både PS4 och Xbox One.

Men kan vara fake news, så ta mig inte på orden.

Satt i några timmar och kollade, och såg att någon verkligen dissade i annan tråd, men kanske extern ssd gör något i ämnet för både jag och veteranen på konsol i hemmet var förvånad över hur pass det spelade/ser ut, hdr påslaget, garanterat subjektivt förstås
Men med tiden kommer en PS5 och gratis uppgradering ingår så det är väl också en fråga om spela nu och lättare undvika spoilers eller vänta.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

1
Skriv svar