Medal of Honor: Above and Beyond

Robot
Medal of Honor: Above and Beyond

Den klassiska spelserien gör en modern återkomst i VR-kostym, där varken EA eller Oculus har sparat på krutet i vad som troligtvis är den största utvecklingsbudgeten för plattformen hittills. Resultatet är en bergodalbana av toppar och dalar paketerat i den senaste tekniken.

#medal-of-honor-abobe-and-beyond, #respawn-entertainment


Medlem

Ska köpa det här senare när man kört cyberpunk 🙂👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Nä, VR-spel där karaktären rör på sig med hjälp av styrspak eller liknande går fetbort för mig. Blir åksjuk bara av att tänka på det.

Medlem
Skrivet av Tramsfabriken:

Nä, VR-spel där karaktären rör på sig med hjälp av styrspak eller liknande går fetbort för mig. Blir åksjuk bara av att tänka på det.

Det är så man styr i dom flesta spel.
Vissa har så man måste svinga med armarna eller nå annat special.

Förutom Dash och teleport då förståss, men det funkar inte riktigt i alla spel.

Det går att träna sina "VR Legs"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är så man styr i dom flesta spel.
Vissa har så man måste svinga med armarna eller nå annat special.

Förutom Dash och teleport då förståss, men det funkar inte riktigt i alla spel.

Det går att träna sina "VR Legs"

För mig handlar det om att alla spel där man rör sig i VR går bort. Inte för att jag blir åksjuk utan för att det pajar immersion. Föredrar spel som t.ex. Blaston där man är statisk och rör sig naturligt inom sin guardian.

Med det sagt har jag varit sugen på Population One och har därför börjat träna mina VR-legs i RecRoom Paintball och det börjar kännas bättre och bättre.

Medlem

Nu är det dags att FZ uppgraderar hårdvaran för recensenterna. Man får ju skämmas!

Medlem
Skrivet av Kixo:

För mig handlar det om att alla spel där man rör sig i VR går bort. Inte för att jag blir åksjuk utan för att det pajar immersion. Föredrar spel som t.ex. Blaston där man är statisk och rör sig naturligt inom sin guardian.

Med det sagt har jag varit sugen på Population One och har därför börjat träna mina VR-legs i RecRoom Paintball och det börjar kännas bättre och bättre.

Förstår vad du menar.
Eftersom jag kör trådlöst så förutom själva smooth locomotion så vänder jag mig fysiskt osv, använder mycket sällan Snap/smooth turn.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Förstår vad du menar.
Eftersom jag kör trådlöst så förutom själva smooth locomotion så vänder jag mig fysiskt osv, använder mycket sällan Snap/smooth turn.

Är det Oculus Quest 2 + Virtual Desktop?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Är det Oculus Quest 2 + Virtual Desktop?

Jajamen.
När man vant sig vid "friheten" är det svårt att köra med "koppel"

Tillägger att jag har ett playspace på ca 4x3m så jag vandrar runt rätt mycket också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jajamen.
När man vant sig vid "friheten" är det svårt att köra med "koppel"

Tillägger att jag har ett playspace på ca 4x3m så jag vandrar runt rätt mycket också

Jag har preinstalled det mesta. Väntar bara på mitt OQ2.

Det är faktiskt det enda jag saknas. Har all programvara samt wifi6 redo


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag har preinstalled det mesta. Väntar bara på mitt OQ2.

Det är faktiskt det enda jag saknas. Har all programvara samt wifi6 redo

Perfekt 👍
Det är lite initialt meck för att få det rulla med Virtual desktop men sen är det lika lätt som att köra ett native Quest spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Perfekt 👍
Det är lite initialt meck för att få det rulla med Virtual desktop men sen är det lika lätt som att köra ett native Quest spel

Good! Då vet jag vem jag ska vända mig till om jag får problem


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Good! Då vet jag vem jag ska vända mig till om jag får problem

Det är bara fråga på.
Kan också tipsa om Quest 2 tråden här på FZ där finns lite videos som berör ämnet.

https://www.fz.se/forum/trad/441383-oculus-quest-2-officiella...


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är bara fråga på.
Kan också tipsa om Quest 2 tråden här på FZ där finns lite videos som berör ämnet.

https://www.fz.se/forum/trad/441383-oculus-quest-2-officiella...

Tackar!!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

På tal om VR legs så ska ju Omni släppa ett Home VR Treadmill under 2021. Vad tror ni om sånt? Vore bra motion framförallt.

Medlem
Skrivet av Andreas88:

På tal om VR legs så ska ju Omni släppa ett Home VR Treadmill under 2021. Vad tror ni om sånt? Vore bra motion framförallt.

Kat VR har redan släppt sin. Men det är nog väntetid att få en jag vet inte dom hade en lyckad kickstarter tidigare.

https://www.kat-vr.com/products/kat-walk-c

Dom som provat såna där threadmills säger att det inte är riktigt som att få och springa men nära på, det är inlärningskurva.
Du kommer definitivt jobba på konditionen

Så länge det i längden inte är extra påfrestande för tex knä eller rygg så är det säkert kul


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Andreas88:

På tal om VR legs så ska ju Omni släppa ett Home VR Treadmill under 2021. Vad tror ni om sånt? Vore bra motion framförallt.

Coolt i teorin, i praktiken verkar det vara skräp. Ett stort problem är att din fysiska rörelse inte matchar den i spelet, sen har du hela grejen med att det är en stor och dyr mojäng som kan gå sönder och tar upp massa plats i hemmet

Skribent
Skrivet av perihelion74:

Nu är det dags att FZ uppgraderar hårdvaran för recensenterna. Man får ju skämmas!

Kan inte annat än att hålla med.. @calle 😬😬


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Kat VR har redan släppt sin. Men det är nog väntetid att få en jag vet inte dom hade en lyckad kickstarter tidigare.

https://www.kat-vr.com/products/kat-walk-c

Dom som provat såna där threadmills säger att det inte är riktigt som att få och springa men nära på, det är inlärningskurva.
Du kommer definitivt jobba på konditionen

Så länge det i längden inte är extra påfrestande för tex knä eller rygg så är det säkert kul

Ja, jag såg det också. De är lite dyra så jag är inte så sugen på att köpa en förrän jag på något sätt provat en. Det behöver inte bli värsta konditionsträning men lite vardagsmotion vore fint istället för att trycka på en spak. Jag är också nyfiken på hur påfrestande det är för tex ryggen. Det finns även en nyare variant där man sitter på en roterande stol och gör rörelser med fötterna. Känns väl sådär. Lite billigare dock.

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Coolt i teorin, i praktiken verkar det vara skräp. Ett stort problem är att din fysiska rörelse inte matchar den i spelet, sen har du hela grejen med att det är en stor och dyr mojäng som kan gå sönder och tar upp massa plats i hemmet

Det här med att ens fysiska rörelse inte matcher den i spelet är något som jag skulle oroa mig över. Man kan tycka att det bör komma till inställningar där man kan anpassa sånt. Ingen här har provat ett VR Treadmill antar jag?

När det kommer till VR har jag lärt mig att bygga min egna uppfattning så jag drömmer fortfarande om detta.

Den här nya från Omni förresten är hopfällbar så den tar lite plats.

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Ja, jag såg det också. De är lite dyra så jag är inte så sugen på att köpa en förrän jag på något sätt provat en. Det behöver inte bli värsta konditionsträning men lite vardagsmotion vore fint istället för att trycka på en spak. Jag är också nyfiken på hur påfrestande det är för tex ryggen. Det finns även en nyare variant där man sitter på en roterande stol och gör rörelser med fötterna. Känns väl sådär. Lite billigare dock.

Det är Cybershoes som man sitter på en stol.
Ja, den varianten känns som sådär, passar nog personer mer som vill ha lite rörelse men inte kan stå upp av olika anledningar. Eller att man har ett väldigt lite område att spela på och vill ha lite rörelse.

Ang kalibrering, många av såna här utrustningar brukar det gå att ställa in så att rörelserna matchar verklighet/ingame.
Så det är inte bara plug & play.
Såg nyligen en video om typ ett playseat för racingspel som snurrar och lutar för att simulera bilen.
Men det krävdes en del pillande i inställningar och tweakande innan det blev perfekt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Fick just min quest 2 så blir att lira detta efter hl Alyx. Trådlös virtual desktop är så jäkla nice, sjukt befriande efter efter att ha haft en vive i ett trångt rum. Nu kan jag stå och flänga i vardagsrummet

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är så man styr i dom flesta spel.
Vissa har så man måste svinga med armarna eller nå annat special.

Förutom Dash och teleport då förståss, men det funkar inte riktigt i alla spel.

Det går att träna sina "VR Legs"

Jo, jag vet. Tycker att det funkar alldeles utmärkt med teleportering i Half-Life: Alyx. Och det spelet har ju ett avskalat tempo där man till stor del kan gå runt i miljöerna själv också. Jag undrar om jag verkligen kan träna upp detta. Blir alltså illamående efter några sekunder av åkande i spel.

Medlem
Skrivet av Tramsfabriken:

Jo, jag vet. Tycker att det funkar alldeles utmärkt med teleportering i Half-Life: Alyx. Och det spelet har ju ett avskalat tempo där man till stor del kan gå runt i miljöerna själv också. Jag undrar om jag verkligen kan träna upp detta. Blir alltså illamående efter några sekunder av åkande i spel.

Ja i half life alyx fungerade det utmärkt.

Ajdå är det så illa med illamåendet.
Ja det kanske inte går träna för alla
♥️


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är Cybershoes som man sitter på en stol.
Ja, den varianten känns som sådär, passar nog personer mer som vill ha lite rörelse men inte kan stå upp av olika anledningar. Eller att man har ett väldigt lite område att spela på och vill ha lite rörelse.

Ang kalibrering, många av såna här utrustningar brukar det gå att ställa in så att rörelserna matchar verklighet/ingame.
Så det är inte bara plug & play.
Såg nyligen en video om typ ett playseat för racingspel som snurrar och lutar för att simulera bilen.
Men det krävdes en del pillande i inställningar och tweakande innan det blev perfekt.

Ja cyber shoes hette det! Ja, jag är också tveksam till den däremot.

Jaså, så det finns redan kalibrering, det låter ju fint. Jag är egentligen väldigt sugen på en sån här men jag vill prova först på något sätt. Jag förståt att det inte kommer ske på ett bra tag så jag har inte direkt bråttom heller. Det kommer säkert nån ting nytt till slut som är ännu bättre.

Medlem

Är det nån pun med att det står Abobe and Beyond som jag inte fattar?
Tänker om det är head bobing i spelet + VR = magsjuka

Edit: I hashtag och betygsrutan


signatur

no remorse

Medlem

Det har redan kommit två patcher och utvecklarna svarar på reddit bla:
https://steamdb.info/app/1402320/patchnotes/

New “Smooth Turning” Option
• By popular demand, you can now choose Smooth Turning as an alternative to the default Flick Turning.
• Try it out by going to the Options menu, clicking on the “VR Comfort” section, and setting “Turn Style” to “SMOOTH”.
• You can further adjust the “Smooth Turn Speed” value here (default 50%) to find what works best for you. This only has an effect when smooth turning is enabled.

Streamlined Mission Progression
• We removed all the "Victory!" screens from level progression.
• You now only get a completion screen when you beat one of the six missions.

Quartermaster Area Changes
• It is now much easier to pick up weapons from the tables and weapon racks.
• Health Packs now respawn after a short duration.

All Videos in the Gallery are Unlocked from the Start
• All of the Gallery content — every location, interview, and 360-degree panorama — is now unlocked from the very beginning.
• Originally they would unlock as you played through the campaign, but now you can watch them in any order.

Louder M1 Garand “Ping” Sound
• Louder. We made it louder. You asked for it, we’re more than happy to oblige.

Other Changes:
• No longer need to choose "Equip" when selecting a multiplayer avatar.
• In Multiplayer menus, fixed an issue with the party invite Accept and Decline buttons being difficult to press.
• When launching the game for the first time, the initial Options menu now displays correct localized text.
• Fixed a respawn issue with the landmines in the Mission 2 Live Fire Gauntlet.
• Fixed an issue with truck collision in the Avalanche level.
• Various under the hood fixes and optimizations

New Option for Controller-Oriented Movement
• Added an option to base movement off of the controller’s direction instead of the player’s view direction.
• In the Options menu, choose the “VR Comfort” section, and set “Movement Orientation” to “Controller.”

New Video Options
• You’ll find these in the Options menu, in the “Audio/Video” section.
• Texture Streaming: 400MB, 700MB, 1000MB, 2000MB, or Auto
• Texture Filtering Level: Anisotropic 1x, 2x, 4x, or 8x
• Anti-Aliasing Mode: MSAA 2x, MSAA 4x, Temporal AA, or Off
• Anti-Aliasing Quality: Low, Medium, High, or Default

Even More Streamlined Gameflow
• We removed the need to pull the trigger at the start of every campaign segment.
• Levels now start playing as soon as the title card comes up.

Star Ranks Off by Default for New Players
• The stars that draw over enemy heads in the Campaign are now Off by default for new players.
• Existing players will keep whatever setting they last used.
• As always, star ranks are in the Options menu. Choose the “Campaign” section, and setting “Enemy Rank” to “Disabled” or “Enabled.”

Arm Sleeves Now Hide When Close to Player Eyes
• The sleeves on the player’s arms no longer show when brought close to the eyes.
• This fixes the issue of looking down the sights with an eye opposite to the player’s dominant hand, e.g. aiming with the left eye when right-hand dominant.

Other Changes:
• NPC eye logic improved.
• Improved server performance in multiplayer matches.
• Lowered grip sensitivity when using Valve Index controllers.
• Fixed zoom controls on scoped weapons when launching the game through Steam.
• Fixed a glitch when re-opening the Multiplayer in-game menu.
• Fixed a rare crash that could trigger from switching party leaders in Multiplayer.
• Fixed a "Connection to server timed out" issue when trying to play Mad Bomber.
• Various updates and fixes for localized text.
• Additional under the hood fixes and optimizations.

1
Skriv svar