Splinter Cell: Conviction

Robot
Splinter Cell: Conviction

Ingen kan väl påstå att Sam Fisher haft det lätt. Han har gått från hyllad elitsoldat i regeringens tjänst till jagad enstöring. På vägen har han varit dubbelagent, mördat sin bäste vän och förlorat sin dotter. Det kan väl bara bli bättre?

#tom-clancys-splinter-cell-conviction-1, #ubisoft


Splinter Cell: Conviction

För enkelt och för kort låter det från alla håll och kanter, men, det är väl en förbättring från Double Agent?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Sweet, glad att man har förbokat Collectors Edition på det

Inaktiv
Skrivet av FZ:

Just speltimmarna räddas dock av den kooperativa kampanjen som du kan ta dig an med valfri kompis online, lokalt eller via splitscreen. Har du inga vänner ställer gärna datorspelaren upp och hjälper dig.

Felaktigt, man måste vara två för att spela CO-OP. Finns inga botar att hjälpa dig där.

Medlem
Skrivet av Hypnosos:
Skrivet av FZ:

Just speltimmarna räddas dock av den kooperativa kampanjen som du kan ta dig an med valfri kompis online, lokalt eller via splitscreen. Har du inga vänner ställer gärna datorspelaren upp och hjälper dig.

Felaktigt, man måste vara två för att spela CO-OP. Finns inga botar att hjälpa dig där.

Du har helt rätt. Ren felskrivning från min sida. Ser till att det rättas till asap. Tack!


signatur

Robin,
Frilansare

Medlem

Älskade Double agent så detta blir nog kul också
IGN gav dock ett bättre betyg: 9,3/10

Medlem

Låter bra! Kort SP kampanj är ju inte nödvändigtvis nåt dåligt, om man har en matig coop-kampanj som leder in i storyn.

Väntar dock på PC versionen, förhoppningsvis mer stabil grafik där.

Men tänk om man inte har någon kompis att spela med då :snyft:


signatur
Redaktör
Skrivet av filleman:

Älskade Double agent så detta blir nog kul också
IGN gav dock ett bättre betyg: 9,3/10

Ähum... De gav ett högre betyg.


signatur
Inaktiv

Wow spelet har blivit fördröjt i år och nu när det kommer så är det ganska överdrivet hur man rör sig och kan kasta mäniskor 5 meter och en kort singelplayer. Det här spelet köps alltså på rean?


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

Rättvist betyg om man frågar mig.

Medlem

Då jag älskat alla andra Splinter Cell så blir det här ett solklart köp för mig, även om det inte fick 5/5.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

+/- på mellansekvenserna då


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Moderator | Testpilot

Taggar PC versionen


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Tompa:
Skrivet av filleman:

Älskade Double agent så detta blir nog kul också
IGN gav dock ett bättre betyg: 9,3/10

Ähum... De gav ett högre betyg.

Skillnad på högre och bättre


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bara att vänta på PS3 versionen...


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem

Har varit tveksam ända sen jag såg första gameplay-filmen med "auto kill" typ. Chaos Theory ägde ju med sin "kniviga" spelstil och ordentliga agentkänsla. Det här verkar lite väl förenklat för min smak.

Får nog vänta på ett demo eller eventuell rea.

Medlem

Wow, det var ju ett kasst betyg me tanke på hur många gånger dom försenat spelet, mer som att man hyr spelet över en helg än köper.

Medlem

Bokade Collector's Edition (PC) precis innan jag läste recensionen.
Nåväl, ett måste i min högt älskade Splinter Cell-samling vare sig betyget hade varit 5/5 eller 1/5. "Gotta Catch 'Em All"

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Har varit tveksam ända sen jag såg första gameplay-filmen med "auto kill" typ. Chaos Theory ägde ju med sin "kniviga" spelstil och ordentliga agentkänsla. Det här verkar lite väl förenklat för min smak.

Får nog vänta på ett demo eller eventuell rea.

Jag känner precis likadant.

Chaos Theory tycker jag är det bästa stealth-spelet när det gäller ren gameplay.

Jag är sugen på att köpa Conviction men som andra har sagt så känns det lite för förenklat. Man ska tydligen inte kunna släpa/bära på lik vilket jag ogillar starkt.

Mark & Execute känns också som en rätt trist funktion. Idén är intressant men jag hade gärna sett att Sam bara flyttar blicken blixtsnabbt mellan målen och att spelaren får precisionssikta och avfyra vapnet, istället för att Sam sköter allting.

Att spelet bara är cirka 8 timmar känns också tråkigt med tanke på hur bra speltid tidigare Splinter Cell har haft.

Medlem

Det här spelet har jag räknat ut sedan länge, simplifierat/nerdummat och det är inte det minsta intressant för mig att stödja sådant tänk.


signatur

Retro.

Medlem

Tyckte demot var kul, dock så har dom gjort Sam lite väl brutal och blodtörstig. Chaos Theory är fortfarande det bästa Splinter Cell spelet imo.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Golvis:

Det här spelet har jag räknat ut sedan länge, simplifierat/nerdummat och det är inte det minsta intressant för mig att stödja sådant tänk.

Ungefär som 90% av alla spel nuförtin , sorgligt.

Medlem

Ser man spelet på det sättet jag ser de flesta spel, underhållning. Så är det riktigt bra, det känns aldrig enformigt. Utan det känns underhållande rakt igenom.

Måst dock påpeka Fz´s minus på hackande mellansekvenser, finns 2 saker att nämna

A: Installera på hddn så hackar det inte.
B: Kör man på en flashad box med sänkt hastighet så hackar det.

Tyckte saboteur had jobbigare svart vit me lite färg effekt än scc.

Hunter banorna kändes mycket sämre genomförda än sp, då de var mindre detaljerade. (hunter är ensam mot bot´s, kill em all)

scc får plus för flytande rörelser, saknande av få "min arm är inne i väggen" buggar, bra ljud (surre), bra animationer, bra kontroll känsla. Det går faktiskt att knäppa 2-3 gubbar hs rätt smidigt (utan mark and exec) med lite övning.

Medlem
Skrivet av Richiraptor:

Måst dock påpeka Fz´s minus på hackande mellansekvenser, finns 2 saker att nämna

A: Installera på hddn så hackar det inte.
B: Kör man på en flashad box med sänkt hastighet så hackar det.

Hej! Under tiden för testandet var spelet självklart installerat på hårddisken.


signatur

Robin,
Frilansare

Medlem

90% av spelet i svartvitt låter inte så spännande fast även tidigare Splinter Cell-spel har lidit av liknande problem, känns som man ränner runt med någon form av mörkerseend hela spelet. Blev ganska besviken på Double Agent och detta blir nog inget köp innan priset gått ner rejält.


signatur

12:50. Press Return

Inaktiv

Haha hörde precis Splinter Cell reklamen i Spotify! Ovanlig reklam xD

Medlem

Det enda som är något att ha är "deniable ops", själva grundspåret i spelet varar inte speciellt länge, jag är inne på 3e rundan då det är på tok för enkelt, men ger ändå nya infall på hur man kan köra speedrun på olika sätt.

Klara missar som man kan klara sig utan i fortsättningen då nästa spel i serien kommer.

1. Handgemäng är kul i 5min, avsaknad av div instrument, knivar, stickycam mm, hade höjt spelvärdet ytterligare.
2. möjlighet att släcka lampor /apparater utan att behöva skjuta sönder dem.
3. att kunna ändra läge på vapnen 1,3, full auto samt att modda dem som man vill.
4. vissla eller föra oväsen, miltärmarch via stickycam är bara löjligt
5. bättre och framförallt varierade animationer i olika vinklar då man attackerar folk
6. skall man använda NV så gör det som det fungerar i verkligheten, convictions system är totalt meningslöst.
7. Ge mer utrymme för spel än eftertexter, inte undra på att spel är så dyra när man skall avlöna 200 000 pers i ett spel.

Detta kommer att floppa, för det är är inte bättre än något annat spel i serien, dock är det inte dåligt.

Double Agent gav mer till spelaren, mer intryck, flervals möjigheter, moraliska och omoraliska frågor mm

Conviction är mer ett actionlir som Jason bourne, vilket är bland det sämsta spel jag har provat.

4 av 5 tack vare Deniable ops, inget annat
conviction i sig, för bara en 2a


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

"...den kooperativa kampanjen som du kan ta dig an med valfri kompis online, lokalt eller via splitscreen"

Tvekade lite först, men de där orden avgjorde saken. Bokad!

Satte mig med hög förväntan och började köra kampanjen idag. Kostade mig ju bara 1kr tack vare en viss spelbutiks förbokningskampanjer. Är än så länge nöjd med spelet. Visst, lite trist med allt det svart-vita men tycker att grafiken i sig har fått ett härligt lyft. Och storyn sugs man in i. Har inte prövat CO-OP än men jag hoppas att den delen håller vad den lovar


signatur

ISgtVishnuI - The true God of gaming!

12
Skriv svar