Här är den - trailern från nästa Dragon Age!

Robot
Här är den - trailern från nästa Dragon Age!

Som utlovat har vi fått en första glimt från nästa rollspel från Bioware.

#bioware, #dragon-age


Relik 📜

Definitionen av en teaser, typ.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Rollspel!! <3


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Even the dreadwolf got my back! Woho!


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Låter jävligt kliché i beskrivningen, im in!

Medlem

Kek att dom visar enbart ansiktet på den sämsta karaktären från floppen som var Inquisition


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Jag verkar vara den enda som gillande Inquisition, körde igen det ett antal gånger. Inte lika bra som Origins men tycker ändå det får lite väl mycket skit här

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Kek att dom visar enbart ansiktet på den sämsta karaktären från floppen som var Inquisition

Tja, kände du till storyn from Inquisition skulle du nog förstå varför det är just hans ansikte, han var inte riktigt vad han utgav sig för att vara.

Spoiler:

Han visar sig vara en alvisk gud kallad The Dread Wolf, som är motsvarigheten till Loke från asatron. Det hintades att han vill att alverna ska ta över världen och härska över de 'lägre stående' raserna.

Medlem
Skrivet av Orajjon:

Jag verkar vara den enda som gillande Inquisition, körde igen det ett antal gånger. Inte lika bra som Origins men tycker ändå det får lite väl mycket skit här

Jag gillade verkligen iquisition

Medlem
Skrivet av Ahris:

Tja, kände du till storyn from Inquisition skulle du nog förstå varför det är just hans ansikte, han var inte riktigt vad han utgav sig för att vara.

Spoiler:

Han visar sig vara en alvisk gud kallad The Dread Wolf, som är motsvarigheten till Loke från asatron. Det hintades att han vill att alverna ska ta över världen och härska över de 'lägre stående' raserna.

Jo jag spelade igenom spelet
Fortfarande den sämsta karaktären, även efter "plot-twisten"


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Inquisition var helt okej, men för mig var det som förstörde upplevelsen att man var tvungen att göra allt gruntwork själv. Hade till och med accepterat om man fortfarande behövt göra mycket plock av resurser och liknande men att man i alla fall hade någon eller några NPC:er som kunde visa att man inte var ledare över en armé halmstrån utanför sitt War Room. <_<


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Pansarknekt

Bra dom listar allt dom hade på mötet när dom klubba igenom att dom ska ha mer monez. Sjukt generic. Säger inte att spelet är dåligt, bara att det här känns sjukt oinspirerat och lite trött nu inledningsvis. Givetvis hoppas jag på en hit.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Kek att dom visar enbart ansiktet på den sämsta karaktären från floppen som var Inquisition

"Flopp"? Nej, spelet var otroligt lyckat. Största släppet Bioware haft upp tills då.. Fick mängder av priser och bra betyg. Raka motsatsen från en flopp faktiskt.

Sen fanns det ganska många karaktärer som var mer ointressanta, men det är helt upp till var och en vad de tycker.

Medlem

Varric verkar vara den/det enda som är bestående i spelen..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

"Flopp"? Nej, spelet var otroligt lyckat. Största släppet Bioware haft upp tills då.. Fick mängder av priser och bra betyg. Raka motsatsen från en flopp faktiskt.

Sen fanns det ganska många karaktärer som var mer ointressanta, men det är helt upp till var och en vad de tycker.

Haha... inte i början när det släpptes! Inte av användarna i alla fall.
PS3- och Xbox360 versionerna av Dragon Age Inquisition ligger user score på 5.0 t ex. Så "största släppet" vet jag inte riktigt var du fått det ifrån.
Och vad menar du med "fram tills då". Vad har BioWare släppt efter Inquisition som varit bättre?

Det var ju först långt senare (när det kom till PS4 och Xbox One) som det togs emot lite bättre och med game of the year edition (ska inte förväxlas med priset).

Jämför Dragon Age Inquisitions mottagande mot t ex Mass Effect 1 och 2 och säg att Inquisition var deras bästa släpp "fram tills då"


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Haha... inte i början när det släpptes! Inte av användarna i alla fall.
PS3- och Xbox360 versionerna av Dragon Age Inquisition ligger user score på 5.0 t ex. Så "största släppet" vet jag inte riktigt var du fått det ifrån.
Och vad menar du med "fram tills då". Vad har BioWare släppt efter Inquisition som varit bättre?

Det var ju först långt senare (när det kom till PS4 och Xbox One) som det togs emot lite bättre och med game of the year edition (ska inte förväxlas med priset).

Jämför Dragon Age Inquisitions mottagande mot t ex Mass Effect 1 och 2 och säg att Inquisition var deras bästa släpp "fram tills då"

Känns som att du inte riktigt förstår vad "flopp" innebär. Användarmottagande väger inte särskilt tungt när det ändå säljer asbra. Nu är såklart Metacritics siffror ganska askassa att gå på generellt, men jämför antalet positiva betyg gentemot negativa, överlägset fler användare som är positiva till spelet än negativa. Också överlägset fler som lagt ett betyg på det också jämfört med föregående spel i serien. Det är också överlag ganska dåligt att gå på Reddit- och forum-konsensus, när dessa representerar en otroligt liten del av alla spelare i världen.

Och ett spel som floppat hade inte fått 3 stora DLC heller. Och det hade inte fått 'Game of The Year Edition' om de inte fått det priset av någon, i det här fallet fick de 32 st 'Game of the Year'-pris.

EA själva sa på ett investerarmöte att Inquisition var det snabbast sålda spelet Bioware släppt, så uppenbarligen fick jag det därifrån. Och angående fram tills då, har inte kollat upp information på deras spel efter det.

Får såklart jättegärna tycka illa om spelet, men det är objektivt felaktigt att kalla det en flopp.

Medlem

Jag är taggad för detta, men lirade DA Inquisition nu i november som första DA spel. Lirade ME 1-3 förra året, så är lite ny i bioware världen. Förvisso lirat icewind dale och baldursgate 2 när det begav sig, kunde ju knappt engelska då, men hade kul ändå kul om jag inte missminner mig.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

IMO så va Drag on Age Origins det bästa. Alla Dragon Age spel efter det har för mig varit TOTALT SKIT. Det senaste DA Inquisition va ju en button masher och inget mera, Djupt besviken på det spelet och man kunde inte heller skrolla ut och få en bra "Top down" view utan det va modders som fick ta hand om den biten, Annars va det 3rd person button masher galore.

Nej, Detta spel är det än så länge 0 hype för tills jag ser att dom går tillbaka till Dragon Age origins stilen. Där av att BG III är 110% hype för mig och detta är minus 100

Inaktiv

Köper direkt när det släpps, less på tvåan, och trean, hoppas dom gått tillbaka till origins.

Medlem

Tyckte Inquisition kändes lite väl mycket som ett enspelar MMO. Det var inte direkt dåligt men hade hoppats på att de hade gjort spelet mer likt det första. Typ som Baldurs Gate 3 eller Divinity 2.

1
Skriv svar