Mer Bioware - Nästa del i Mass Effect-serien teasad

Robot
Mer Bioware - Nästa del i Mass Effect-serien teasad
Medlem

Svårt att inte bli taggad på ett nytt Mass Effect ändå. Kanske får man spela annat än människa den här gången?

Medlem

Jag kom aldrig in i de tidigare och det trots jag har dom alla. Men här ska jag ge den en chans!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

"A veteran team at BioWare" är ju inte en fras som ingjuter något större förtroende.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Svårt att inte bli taggad på ett nytt Mass Effect ändå. Kanske får man spela annat än människa den här gången?

Kanske som en Krogan i en F2P Arena-slasher?

Medlem

fick rysningar!

Medlem
Skrivet av Miindz:

Kanske som en Krogan i en F2P Arena-slasher?

sånt där skämtar man inte om ..

Medlem
Skrivet av Arzei:

"A veteran team at BioWare" är ju inte en fras som ingjuter något större förtroende.

Enligt information man kan hitta på nätet så gäller det många av leadsen bakom ME 1-3, vilket ger mig lite lättare förhoppningar. Så länge ingen från Andromeda sätts i någon beslutsfattande position så tror jag att det *kan* bli bra.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

oj spännande, hon hittade N7 >?

Medlem

Så från teasern verkar det som det utspelar sig före nummer 2, kan ju ha fel och det är en 4:a. Är ju dock svårt att göra något som utspelar sig efter 3:an då detta fuckade upp fortsättning oavsett val och vad man tycker om slutet. Finns inget att bygga vidare på. Hade hoppats på en ME:A 2 istället.

Kan ju dock vara så att ME: LE skriver om slutet för att tillåta en uppföljare bättre.

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Så från teasern verkar det som det utspelar sig före nummer 2, kan ju ha fel och det är en 4:a. Är ju dock svårt att göra något som utspelar sig efter 3:an då detta fuckade upp fortsättning oavsett val och vad man tycker om slutet. Finns inget att bygga vidare på. Hade hoppats på en ME:A 2 istället.

Kan ju dock vara så att ME: LE skriver om slutet för att tillåta en uppföljare bättre.

Jag tolkade det som efter 3:an🤔 Om de lyckades få igång Shepard efter 2:an så går det nog efter 3:an. Och en Galax där det råder en hel del kaos om vem som ska ha makten så kan det bli spännande!

Medlem
Skrivet av Jaxz:

Så från teasern verkar det som det utspelar sig före nummer 2, kan ju ha fel och det är en 4:a. Är ju dock svårt att göra något som utspelar sig efter 3:an då detta fuckade upp fortsättning oavsett val och vad man tycker om slutet. Finns inget att bygga vidare på. Hade hoppats på en ME:A 2 istället.

Kan ju dock vara så att ME: LE skriver om slutet för att tillåta en uppföljare bättre.

Om det är Liara vi ser, en Asari, så lever ju dom i tusen år, och hon var ju "ung" när ME begav sig.

Men vi får se vad det blir av detta. Lyckas dom inte här, så är det spiken i biowares kista enligt mig. Jag är redan mer skeptisk än hoppfull över något som bär deras namn nu för tiden. Men Mass Effect är något av det mest kära minnen jag har i gaming. Dom lyckades fånga in mig iaf.

Oj, verkar som att Andromeda spåret slutar är stoppat med reapern i bakgrunden. Håller med ovan kommentar om att spela Mass Effect känns som att komma hem!

Medlem
Skrivet av Scream112:

Om det är Liara vi ser, en Asari, så lever ju dom i tusen år, och hon var ju "ung" när ME begav sig.

Men vi får se vad det blir av detta. Lyckas dom inte här, så är det spiken i biowares kista enligt mig. Jag är redan mer skeptisk än hoppfull över något som bär deras namn nu för tiden. Men Mass Effect är något av det mest kära minnen jag har i gaming. Dom lyckades fånga in mig iaf.

Är nog helt säker Liara med tanken på att hon har samma fräknar och profil som i de andra spelen.

Medlem
Skrivet av Scream112:

Om det är Liara vi ser, en Asari, så lever ju dom i tusen år, och hon var ju "ung" när ME begav sig.

Men vi får se vad det blir av detta. Lyckas dom inte här, så är det spiken i biowares kista enligt mig. Jag är redan mer skeptisk än hoppfull över något som bär deras namn nu för tiden. Men Mass Effect är något av det mest kära minnen jag har i gaming. Dom lyckades fånga in mig iaf.

Tyvärr är den kistan redan igenspikad och begraven för min del.

Kommer att eventuellt köpa långt efter release efter otroligt goda betyg.

Medlem

Gräver man djupare i trailern nämns ark 6 vilket är Quarian arken från Andromeda så detta är nog knutet till Andromeda på något sätt.

Medlem

WOW!


signatur

7900XTX
7800X3D

Skribent
Skrivet av Jaxz:

Så från teasern verkar det som det utspelar sig före nummer 2, kan ju ha fel och det är en 4:a. Är ju dock svårt att göra något som utspelar sig efter 3:an då detta fuckade upp fortsättning oavsett val och vad man tycker om slutet. Finns inget att bygga vidare på. Hade hoppats på en ME:A 2 istället.

Kan ju dock vara så att ME: LE skriver om slutet för att tillåta en uppföljare bättre.

Tänker lite grann att Galaxen stannar ju inte upp för att det stora hotet är borta, snarare blir det väl så att när inget större hot finns att samarbeta mot, då går alla tillbaka och börjar gnabbas med varandra. Var ju delvis därför korstågen startades, när inga direkta krig fanns så började ju alla riddare på brittiska kontinenten slåss med varandra istället. Så varför inte då skapa ett "hot" längre bort dit de kunde skicka alla.

Så jag tänker att det finns mycket som kan behöva göras och går de då in mer på gråzoner än bara good vs evil, kan det bli riktigt intressant med valen som görs från spelarens sidan.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Arzei:

"A veteran team at BioWare" är ju inte en fras som ingjuter något större förtroende.

Det låter sannerligen inte förtroendeingivande efter Anthem. Men jag vill så gärna att de lyckas så räknar man Bioware nivå idag så är det här förmodligen bättre än det outsourcade Andromeda (även om andromeda inte var dåligt IMHO). Hoppas jag...

Skrivet av Jaxz:

Så från teasern verkar det som det utspelar sig före nummer 2, kan ju ha fel och det är en 4:a. Är ju dock svårt att göra något som utspelar sig efter 3:an då detta fuckade upp fortsättning oavsett val och vad man tycker om slutet. Finns inget att bygga vidare på. Hade hoppats på en ME:A 2 istället.

Kan ju dock vara så att ME: LE skriver om slutet för att tillåta en uppföljare bättre.

Jag hoppas inte det är någon prequel eller spel som utspelar sig under samma tidsaxel som trillogin. En av de mest njutbara aspekterna av Mass effect är att utforska en okänd värld med mysterier, ny lore etc. Kör man prequels eller klämmer in en story inom en redan känd tidsaxel så dödar man en hel del av mystiken och utforskandet.

De får gärna fortsätta i Andromeda galaxen. Det är helt outforskad mark så fritt att spinna på nytt.

phi
Medlem

Hold your hype horses. Det är trots allt Bioware och de har inte gjort ett bra spel sedan 2010.

Medlem

Hype! ME 1 och ME 2 är mästerverk! 2:an är bäst imo. Hoppas detta blir bra!

Medlem
Skrivet av G4ruda:

Tyvärr är den kistan redan igenspikad och begraven för min del.

Kommer att eventuellt köpa långt efter release efter otroligt goda betyg.

Intressant hur du ändå säger sammas om mig fast med andra ord

Om den får goda omdömen och visar sig vara bra, då grävs kistan upp. Skulle nästan vilja påstå att den inte är igenspikad om så är fallet. Men jag valde att använda orden, "jag är mer skeptisk än hoppfull", med vilket jag menar att det får visa sig vara värt namnet, innan jag ger mig an det. Som tur är har jag mina upplevelser med de forna spelen.

Medlem

Jävligt spännande teaser! Referenser både från trilogin och Andromeda - något som Mike Gamble själv intygar var ett medvetet val. Själv har jag haft svårt att ta mig igenom det sistnämnda och blev därför glad att vi fick se och höra så pass mycket av det vi känner igen från originalen. Enligt Gambles Twitter så verkar det onekligen vara en hel del veteraner som har återvänt till Bioware i samband med nästa Mass Effect. Roligt, spännande och förväntansfullt om än med en gnutta sund försiktighet!

Medlem

Det är lite som med Blizzard - även om de inte lyckas med varken story eller gameplay särskilt bra alltid så gör de jäkla snygga cinematics.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

1
Skriv svar