Disco Elysium - The Final Cut kommer i mars

Robot
Disco Elysium - The Final Cut kommer i mars

Gratis uppdatering med nya uppdrag till PC, och äntligen en Playstation-version.

#disco-elysium, #final-cut


Medlem

Woho! Ps-version!

Medlem

Jag har köpt spelet men inte spelat igenom det ännu. Hade tänkt spela det nu under julledigheten men i och med detta kanske man borde vänta till mars istället.

Medlem
Medlem

Känns som att det här skulle kunna "vara rakt upp i Mumindalen" för min del. Kul att vi konsolspelare också får chansen.

Medlem

2021, Disco Elysium Final Cut & Mass Effect: Legendary Edition. Ser fram emot att uppleva båda, igen.

Medlem

Har tänkt spela det nu under julledigheten, men funderar också på om jag ska avvakta. Det står att spelet kommer få full voice over I mars, hur stor del har voice over i dagens version?

Skribent

Gjort ett försök till genomspelning och testade massa skumma saker eftersom alla sagt att man kan göra vad som helst o.s.v. För att göra en lång historia kort så dog jag tidigt p.g.a. en del dåliga val. Roligt ändå, men ska nog spela seriöst en annan gång.

I spoilertaggen nedan finns en tydligare beskrivning av händelseförloppet som ledde till min oundvikliga död.

dog i lobbyn efter att jag försökt smita från notan. Missade tärningsslaget så det blev att jag sprang från disken, hoppade och vände mig om i luften för att visa båda långfingrarna åt han som arbetade bakom disken. Ingen fara än så länge men jag flög med ryggen först in i tanten i rullstol som stod vid dörren, fick allvarliga interna skador och hann inte hela mig...

Medlem

Åååh, spelade om det nyligen men då blir det väl en genomspelning till sen då. Ett av modern tids bästa spel enligt mig, så jävla eget också.

Gnällkuk

Ah, ett spel i min backlog. Låter som ett perfekt tillfälle att vänta tre månader då


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jahaja, får bli en tredje playthrough då

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av bronie:

Har tänkt spela det nu under julledigheten, men funderar också på om jag ska avvakta. Det står att spelet kommer få full voice over I mars, hur stor del har voice over i dagens version?

Det är en rätt liten del. Främst intron hos karaktärer och viktiga storybitar. Manuset är ju rätt enormt så ZA/UM hade nog inte råd med full VA från början.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Gjort ett försök till genomspelning och testade massa skumma saker eftersom alla sagt att man kan göra vad som helst o.s.v. För att göra en lång historia kort så dog jag tidigt p.g.a. en del dåliga val. Roligt ändå, men ska nog spela seriöst en annan gång.

I spoilertaggen nedan finns en tydligare beskrivning av händelseförloppet som ledde till min oundvikliga död.

dog i lobbyn efter att jag försökt smita från notan. Missade tärningsslaget så det blev att jag sprang från disken, hoppade och vände mig om i luften för att visa båda långfingrarna åt han som arbetade bakom disken. Ingen fara än så länge men jag flög med ryggen först in i tanten i rullstol som stod vid dörren, fick allvarliga interna skador och hann inte hela mig...

Det där är en klockren sammanfattning varför detta är ett av de senaste årens bästa spel. Det oväntade. Det sjuka. Det skeva. Det underbara man inte visste innan att man tyckte var underbart.

Medlem

Wow! Fullt tal samt nya uppdrag och nytt område. Sällan man blivit så här motiverad att spela om ett spel.

Medlem

Äntligen, vad häftigt. Delta Logistic Company här kommer vi!

1
Skriv svar