Cyberpunk 2077, Officiella speltråden – Allmän diskussion, Guide, Frågor, Tips, Spelare.

Medlem
Skrivet av G4ruda:

Du menar RDR2 till PC, va? Kan inte minnas några problem alls på konsoll.

PC of course


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Inte spelat mer än 2h, men av det jag spelat hittills så ser det väldigt lovande ut. Hoppas på mycket val och möjlighet till faktiskt rollspel framöver. Inga prestandaproblem eller en enda bugg heller. Det enda minuset än så länge skulle i så fall vara att jag upplever UI't lite grötigt. Kanske bara jag som börjar bli gammal.

Medlem

Kom precis till lägenheten i spelet för första gången. Måste säga att jag känner mig lite besviken på spelet, vet inte vad, man blev väl så van vid Red Dead 2 och Last of us 2:s enorma kvalité. Att han inte ens rörde på ratten när vi var i bilen....

Medlem
Skrivet av Sabelsköld:

Kom precis till lägenheten i spelet för första gången. Måste säga att jag känner mig lite besviken på spelet, vet inte vad, man blev väl så van vid Red Dead 2 och Last of us 2:s enorma kvalité. Att han inte ens rörde på ratten när vi var i bilen....

Du har knappt börjat spela när du kommit till lägenheten om du började som Nomad.
Karaktärerna, de små detaljerna när de rör sig och interagerar med dig är helt suveränt, staden är levande..du kommer att få se..


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Du har knappt börjat spela när du kommit till lägenheten om du började som Nomad.
Karaktärerna, de små detaljerna när de rör sig och interagerar med dig är helt suveränt, staden är levande..du kommer att få se..

Kör corpo! Börjar nog min första stadspromenad ikväll efter jobbet! Dock med sänkta förväntningar, vilket nog bara är hälsosamt.

Medlem

En fråga som internet inte verkar kunna svara på; det skall enligt utsago ha kommit ett gäng patcher redan (1.02-1.05), men hur vet jag om dessa installerats på min XSX? Det enda versionsnumret jag hittar är 1.006, men detta ger inga träffar när man googlar på det. Förvirrad...

Medlem

Jag har spelat 7-8 timmar så långt och jag gillar det skarpt. Jag valde corpo och det gjorde jag rätt i för det har varit en riktigt intressant story direkt från start.

Jag spelar på PS4 Pro med HDR påslagen. Det är bara 30 fps och det kan dippa om det händer mycket, men överlag så tycker jag det funkar helt okej. Spelet ser helt fantastiskt ut för det mesta. En del karaktärer kanske inte känns så levande alla gånger men det är inget jag stör mig på när miljöer och annat är så välgjort, inte minst ljuden (det låter grymt bra med hörlurar). Vad gäller spelupplevelsen så tycker jag den är riktigt bra. Jag kan knappt lägga ifrån mig spelet när jag borde och vill bara spela vidare vilket är gott tecken.

När det gäller buggar så har jag råkat ut för en enda krasch hittills. Jag rapporterade det och skickade med ett videoklipp på några sekunder där kraschen syns (videon hade spelats in automatiskt medan jag spelade). I övrigt så har jag inte stött på några buggar alls så det har varit problemfritt vad gäller sånt. Tråkigt förstås för alla som råkat ut för buggar, men med kommande uppdateringar så kommer det att fixas och det här spelet kommer bara att bli bättre och bättre.

Medlem

Får hem spelet till Playstation idag. Efter att ha läst tråden samt artiklar på nätet så avvaktar jag nog med att börja spela tills det har kommit fler patchar. Har så många andra spel "i kön" då jag inte haft en Playstation på länge (är Xbox-spelare vanligtvis).


signatur

Gen X Casual Gamer

fue
Medlem

Inte en enda bugg har man upplevt. Verkar dessutom att hypen har dödat känslan för en del. Inte så förvånande kanske ☺️

Medlem

Imponerad av Storyn och Karaktärerna, besviken på fordonen, världen är hyfsat levande men kunde varit bättre, rörelsemönstret är under all kritik. Har stött på en enda bugg; en flygande revolver. Ska bli riktigt kul att fortsätta.

Medlem

Jag snodde en bil från ett gäng, nån sportbil typ corvette. Den var faktiskt helt ok att köra. Håller med om att egna bilen suger XD

Medlem

fick nyss hem mitt ex av cyberpunk 2077 fysisk skiva men tänkte lägga det under julgranen som julklapp istället så man kan köra färdigt valhalla i lugn och ro

jbx
Medlem

Har spelat 6-7 timmar på ps5, de får räcka för ett tag, fattar typ ingenting, grafiken är en jäkla smörja, suddigt och extremt lågupplöst till och från. Allt blinkar och lyser med sina suddiga texturer, får huvudvärk efter 20 minuter varje gång jag startar spelet.
Är för invecklat för mig och är inte alls intresserad av robotar och neon, hade mycket hellre sett nytt Witcher än detta. Bara min annorlunda åsikt om detta spel.
Går tillbaka till AC Valhalla istället för detta Watchdogs-FPS😇


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av jbx:

... och är inte alls intresserad av robotar och neon...

En fråga; Varför köpte du ens Cyberpunk 2077?

Tråddemonen
Testpilot

Körde ett par timmar igår, kör streetkid netrunner, vart ganska överlycklig att jag fann en legendary monowire redan på level 3 och en mod som gör att varje slag har en 20% chans att sätta eld på fiender. Detta är ett vapen som ska öppnas upp mycket senare i spelet hos ripperdocs och som inte ska ha lika mycket damage som min legendary monowire. Känns ganska op att kunna döda alla på distans med quickhacks från skuggorna och om de kommer för nära så kan man piska dem tills de brinner och dör 😅 hade nog tur med looten men det känns också lite för lätt just nu.

Tråddemonen
Testpilot
Skrivet av jehuty:

Spelade ett uppdrag där V blev hackad så att jag tog skada. Någon som förstår hur det funkar och hur jag kan stoppa det?

Tog lite skada så var inget som stoppade mig men poppade upp en ruta vid varje rum där det står att någon laddar upp ett virus och sen tog jag skada av det.

Netrunners använder sig av övervakningskameror och om kamerorna ser dig så kan de hacka dig och göra olika typer utav skador. Gäller att klura ut var de befinner sig. Många gånger så är de skl "jacked in" i en netrunner stol där de hackar allt från ett rum. Gäller att finna dem och förstöra kamerorna om man inte vill bli sedd och hackad. Om du kör stealth och vill ta ut dem tyst så finns det något som kallas "ping" där du kan ladda upp en ping som hjälper dig att kartlägga hur systemen är kopplade.

Tråddemonen
Testpilot

Kan vi förvänta oss i framtiden att du laddar upp din själ på FZs serverar?

Så när framtida alien overlords gräver bland kvarlevorna så hittar de spiken som tjatar om "fear loathing in las vegas".

Medlem

Någon rackare som kör på PS5? hur flyter det på? hur ser det ut?

Medlem

Kände att något inte stod rätt till... HDR är trasigt på konsol.
https://www.youtube.com/watch?v=e1BA2O-NTcE

Lösning? Spela i SDR.

EDIT: Tydligen likadant på PC.

Medlem

Ett problem som jag märker mest är att det uppenbarligen inte jobbar folk med synnedsättningar på CDPR. Ja de har faktiskt gjort en extremt bra grej att man kan förstora texten och tjockleken på subtiles. Men att de har så liten text på sidorna och ofta i rött är inte speciellt trevligt, för man ser oftast inte vad det står. Inte heller när det står att man ska använda R3 osv då måste jag sätta mig nära teven.

Kan inte spelföretaget bara sluta göra liten text i sina spel kan det verkligen vara så svårt?

Som sagt är glad att subtiles går att justera men hade gärna haft en nyans bakom texten så det inte smälter in i miljön alla gånger. Ibland kan färgen röd vara extra svårt för mig att läsa men blått funkar i de fördra fallen.

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Någon rackare som kör på PS5? hur flyter det på? hur ser det ut?

Ganska många som gör om du kollar tråden. Jag tycker det flyter på bra, stabil fps. Få buggar. Bra ljud men man saknar RT då det gör så mycket för spelet stil (chrome, Neon etc) blir lite platt. Fråga om du har något specifikt du vill veta. Går inte in på personliga tankar kring story, gameplay etc då du frågade om flytet ☺️

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Någon rackare som kör på PS5? hur flyter det på? hur ser det ut?

Än så länge går det bra. Enda buggen än så länge var att en NPCs ben var typ borta. Men de klickade in igen. Däremot får jag inte till HDR som skrivet här ovan. Jag gav upp på den fronten. Inte lika krispigt som i trailerna. Helt ok men patchen får de gärna släppa pronto. Ser inte riktigt next gen ut. Mer som ett ok old gen som man är van vid.

Medlem
Skrivet av Sabelsköld:

Kom precis till lägenheten i spelet för första gången. Måste säga att jag känner mig lite besviken på spelet, vet inte vad, man blev väl så van vid Red Dead 2 och Last of us 2:s enorma kvalité. Att han inte ens rörde på ratten när vi var i bilen....

Just det är väl typ den ENDA detaljen jag gnällt på än sålänge efter 7h

Medlem

Men det var väl själva fa...
Spelade en stund förut, och nu startade jag upp igen. Då har det kommit en uppdatering som jag måste ladda ner först. 45 GB!
Jag saknar den gamla goda tiden. Man satte i skivan och spelade. Spelet man hade köpt var bra som det var, det behövdes inga fucking uppdateringar

Medlem

Snälla, ni som inte har krashar, vad har ni för hårdvara och vilka program har ni igång?

Jag såg nått problem med avx och att det ska komma nån patch den 15e men vill ju inte vänta så länge pls, hjälp?

Medlem

Jag har aldrig haft en enda krash, kör i qhd och allt på ultra, raytracing på. Har ett 3080, ryzen 5900X och 32 gb ram. Installerat på snabb ssd såklart.

Medlem
Skrivet av QuenchedAnger:

Snälla, ni som inte har krashar, vad har ni för hårdvara och vilka program har ni igång?

Jag såg nått problem med avx och att det ska komma nån patch den 15e men vill ju inte vänta så länge pls, hjälp?

Kör på AMD 5600X, 32gb 3600mhz CL17, 1070 och installerat på SSD. Kör det mesta på high, ingen RT uppenbarligen, 1080p - det enda jag ändrat från default i grafikinställningarna är att jag stängde av motion blur helt.

Har förvisso bara spelat i drygt 3h men har inte haft några krascher och enda buggen är att en död fiende fastnade med armen i en dörröppning. Såg dock inte konstigt ut förrän jag gick in i liket och att det under kollisionen hängde raklångt i luften.

jbx
Medlem
Skrivet av Frgr:

En fråga; Varför köpte du ens Cyberpunk 2077?

För det är de mest hypade spelet på många år så klart. Är inte direkt intresserad av flygplan heller men har måånga timmar i flight simulator.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Jag har snart 17 timmar klockat i spelet, inte haft en enda krasch. Haft två tydliga buggar dock.
1. Bilen kommer ut ur ett lägenhetskomplex och gick mer eller mindre sönder genom väggen.
2. Ett quest gick inte till nästa stadie, fick stänga av och ladda om så fungera det.

Men gudars vad bra detta spel är än så länge, älskar nya upplevelser i spel, och detta ger precis det.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Jag har snart 17 timmar klockat i spelet, inte haft en enda krasch.

Samma här, det fungerar klockrent, inte en enda krasch.
Några små grafikbuggar, också har jag fått ladda om två gånger i quest för att det inte har gått att gå vidare. Kan tillägga att detta är på ca 22 timmars speltid, så för att vara ett sprojlans nytt spel som inte har patchats 20 gånger så är det för mig exemplariskt.
Tråkigt att höra att så många har problem för det är verkligen ett bra spel när det fungerar.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Skriv svar