Till fots i Elite Dangerous – se gameplay från Odyssey

Robot
Till fots i Elite Dangerous – se gameplay från Odyssey
Medlem

Ser ut som en bättre variant av Star Citizen (insert gråtskrattemoji here)

Medlem

Frågan är hur detta ens skall integrera med deras vr version.

Ion
Medlem

Bra val av låt

EDIT: Blir enkelt att ta på sig rymdstövlarna igen om det här blir bra! Lite lätt hypad faktiskt!

Skribent
Skrivet av xermalk:

Frågan är hur detta ens skall integrera med deras vr version.

Har de inte sagt att inledningsvis kommer det inte alls integreras? Just för att de själva vet problemen och när det kommer till VR vill de göra det bra istället för halvdant.

Så nu vet jag inte hur de tänker lösa det, men kanske att flygdelen är VR och sen när du landar så får du springa runt utan VR. Dvs "bara" ha en stor 2D-skärm i VR-headsetet? Misstänker ändå att man spenderar mer tid i cockpiten än på marken....


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Har de inte sagt att inledningsvis kommer det inte alls integreras? Just för att de själva vet problemen och när det kommer till VR vill de göra det bra istället för halvdant.

Så nu vet jag inte hur de tänker lösa det, men kanske att flygdelen är VR och sen när du landar så får du springa runt utan VR. Dvs "bara" ha en stor 2D-skärm i VR-headsetet? Misstänker ändå att man spenderar mer tid i cockpiten än på marken....

Ja, precis. De pratade om det här
https://forums.frontier.co.uk/threads/odyssey-update-on-vr-an...

"VR and Elite Dangerous Odyssey

We understand that our VR players are keen to know more about how the transition and gameplay will work in Odyssey in VR. With that in mind, we would like to share our current plan for how that will work.
In Odyssey, players will be able to fly down to planets, fly through atmospheres and drive along planet surfaces in their SRVs - all while remaining in VR.

When disembarking your ship or SRV, players will be presented with a projected flat game screen in their VR headset in order to continue on foot. Players will of course be able to remove headsets if they so choose, but this will not be a requirement to continue your adventure.

There will be no requirement to boot between Horizons and Odyssey in order to continue your journey.
We understand that VR is a big part of Elite Dangerous and is a feature that holds a dedicated and passionate community. However, we do strongly believe that VR should only be enabled for on foot gameplay when we have an experience that truly matches the same quality bar that we set for cockpits. That said, we do hope that this implementation will allow our VR players the best possible transition between their VR experience and exploration on foot."

Redaktör
Skrivet av Ion:

Bra val av låt

Ja! Fantastisk.


signatur
Medlem

Tyvärr verkligen bra val av låt, spelet, precis som Major Tom, ligger jäkligt risigt till för mig eftersom de:

1. Totalt tvär-vägrar prata om "next" gen, konsolerna. Lar man mest lirat på PS4 och låtit PC/Index ligga i dvala är det inte kul att inse att de skiter högeligen i en PS5-klient. "men du kan spela PS4-versionen på PS5"... Eh, ja? Näeh, inte seriöst svar.
Häftigt med valve index, men bekvämt i soffan, särskilt så länge kartan inte för fem öre är VR-anpassad.
2. Inget cross save/cross-play i fortsättningen heller. Hade jag åtminstone kunnat lyfta över mitt PS4-konto till PC eller växla mellan dem hade det väl varit ok, men det vill de inte heller snacka om. Inte ens chans att jag kör samma j-a engineer grinds ännu en gång (och övriga grinds). Att flytta konto när de uppenbarligen dumpar konsolmarknaden är verkligen det minsta de kan erbjuda.
3. Walking simulator? Förstår faktiskt inte varför folk vill ha det. Och i övrigt förändras ju tyvärr inget i spelet, samma extremt basala uppdrag med en "uppdragsmotor" som inte klarar av mer komplexa varianter (ex. patrullera en rutt tillsammans med NPC federation skepp, "raider"). Rymden är fortfarande väldigt stor... och tom. Kul i några år.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Ser ut som en bättre variant av Star Citizen (insert gråtskrattemoji here)

Alltså. Jag älskar båda dessa spelen. Med det sagt så är Elite Dangerous inte ens i närhetav av den komplexitet som Cloud Impeium Games har siktat in sig på. So. You know. Men det är lugnt. Du kan väl klaga och göra narr av spelet tills det släpps/inte släpps.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Skribent
Skrivet av Fulci:

Ja, precis. De pratade om det här
https://forums.frontier.co.uk/threads/odyssey-update-on-vr-an...

"VR and Elite Dangerous Odyssey

We understand that our VR players are keen to know more about how the transition and gameplay will work in Odyssey in VR. With that in mind, we would like to share our current plan for how that will work.
In Odyssey, players will be able to fly down to planets, fly through atmospheres and drive along planet surfaces in their SRVs - all while remaining in VR.

When disembarking your ship or SRV, players will be presented with a projected flat game screen in their VR headset in order to continue on foot. Players will of course be able to remove headsets if they so choose, but this will not be a requirement to continue your adventure.

There will be no requirement to boot between Horizons and Odyssey in order to continue your journey.
We understand that VR is a big part of Elite Dangerous and is a feature that holds a dedicated and passionate community. However, we do strongly believe that VR should only be enabled for on foot gameplay when we have an experience that truly matches the same quality bar that we set for cockpits. That said, we do hope that this implementation will allow our VR players the best possible transition between their VR experience and exploration on foot."

Som jag trodde då! Men det är ju en bra lösning tills vidare i alla fall.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Blir väll ett köp av detta också då. Har Star Citizen och älskar det. Oerhört kul att spela och slänga in några timmar i. Men man kan ju inte ha för lite scifi spel på burken känns det som o med denna uppdatering runt hörnet så kan det ju bara vara positivt.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Alltså. Jag älskar båda dessa spelen. Med det sagt så är Elite Dangerous inte ens i närhetav av den komplexitet som Cloud Impeium Games har siktat in sig på. So. You know. Men det är lugnt. Du kan väl klaga och göra narr av spelet tills det släpps/inte släpps.

Ja, jag hade viljat se ED i tex strid i bebyggelse a la arma som jag å 6 andra svenska organisationer genomförde igår 😊


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

1
Skriv svar