Diskutera – Bästa buggarna i open world-spel?

Robot
Diskutera – Bästa buggarna i open world-spel?
Inaktiv

På tal om CP så fick jag en rätt komisk bugg i ett slagsmål. Min motståndare trillade, såg faktiskt ut som han snubblade. Sjukt komiskt!

Annars hade jag några svävande dansande britter i AC Valhalla nu för någon vecka sedan. Såg också väldigt roligt ut.

Medlem

Skyrims jättar är ju en klassiker!

Medlem

Jag vill minnas att jag i Red Dead Redemption skulle jaga rätt på och döda en person som när jag hittade honom red omkring sittandes i luften 2-3 meter bredvid sin häst.

Skribent
Skrivet av Margy:

Jag vill minnas att jag i Red Dead Redemption skulle jaga rätt på och döda en person som när jag hittade honom red omkring sittandes i luften 2-3 meter bredvid sin häst.

Hahaha, jag har stött på så många i det spelet som rider utan hästar, oftast var det ensamma NPCs ute i öknen. Skrattade varje gång då jag tänkte på Monty Python och deras kokosnötsriddare.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

När siktet försvinner i cod ww2 är ju rätt nice, stötte på ca 100 gamar och 20 hyenor samtidigt i Assassins Creed Origins med en häst som sprang i cirklar runt mig ,DET var en skrattfest med en smula panik och gav en massa loot iaf

Medlem

Får mig tveklöst att tänka tillbaka på kassetternas tid (SNES/N64 för min del) och hur vansinnigt få buggar det var då i paritet. När man inte kunde patcha hur som helst efter att ha skeppat ett spel 🙂

Medlem

Kommer ihåg en bugg från Red Dead 2 där ens kompanier istället för att hoppa på hästarna och rida mot målet så sprang dom till fots över hela kartan istället. Tog sin tid att ta sig till målet om man säger så

Medlem

En klassiker, i alla fall för mig:

Medlem
3 spel med komiska buggar som jag upplevt

_________________________
Ghost Recon: WildLands
..................................................................................................
**** Jag hade en magisk bugg i Ghost Recon: WildLands till PC när jag lirade det 2017. Jag var ute i vildmarken långt bort från några vattendrag. Trots det började 2 av mina AI medhjälpare simma längst en motorväg. Deras hela kroppar svävandes ovanför asfalten i simmandes positioner. Detta pågick i typ 5 minuter. Alltså det såg inte klokt ut. Garvade fan läppen av mig. Tog fram mobilen o började filma händelsen o la ut på Instagram som komiskt minne.
______________
Dead Space 1
..................................................................................................
**** Sedan har jag haft en rolig bugg i skräckspelet Dead Space till PC. Jag sköt ihjäl en människa vars alla kroppsdelar splittrades och började studsa mellan alla väggar hit o dit.
_________________________
Red Dead Redemption 1
..................................................................................................
**** Sedan hade jag en komisk bugg i Red Dead Redemption 1 till PlayStation 3. När jag hade kommit över till Mexiko sidan befann jag mig i den största byn när typ 10 mexikanska militärer fastnade i luften och bara hängde där helt blixt stilla. Såg helt insane ut.

Skrivet av MLundin:

Får mig tveklöst att tänka tillbaka på kassetternas tid (SNES/N64 för min del) och hur vansinnigt få buggar det var då i paritet. När man inte kunde patcha hur som helst efter att ha skeppat ett spel 🙂

Ja verkligen, det var andra tider då. Spelens världar har blivit extremt stora och komplexa nu. Växer o växer.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

DayZ när man bröt benen av random löjliga anledningar och fick krypa runt i flera kilometer. Fun times!

Medlem
Skrivet av apocalypse101:

En klassiker, i alla fall för mig:
https://youtu.be/tI8lAbwUoEk

LOL, mest absurda buggen någonsin


signatur

7900XTX
7800X3D

KoP
Medlem

Gungorna i GTA 4.

Medlem

Conker bfd till n64.
Var i slutet av war-delen, blev sprängd av en bazooka så conker flög in i tunneln där en cutscene skulle startas med hur ekorrarna vann kriget etc.
Men det blev ingen cutscene. Conker kom ut till huvud hubben via metaldörren som öppnades. Inte till hamnen. Grejen var att dörren fortsatte att öppna sig och börjar flyga upp i himlen. Ganska roligt fram till att man upptäcker att det inte gick att komma vidare i storyn.

Medlem

Lätt!! Den ökända vattenbuggen i Skyrim på PS3! Så fort man nuddade vatten så frös spelet och man fick boota om hela PS3:an 🤣 Sjukaste var att buggen inte fanns från början utan tillkom efter en patch.

Gissa hur snopen jag blev då min senaste save var ute på en liten ö... 💀😍🤣 Good ol' days

Medlem

Jag skulle lira lite Cyberpunk igår kväll och började i Badlands. Jag tror nog att badlands alla samlade buskage hamnade som i något sorts lager som låg främst i vyn. Med andra ord, en jäkla massa svävande buskar som skymde alla karaktärer i verkstaden man börjar i. Synd, får bli att avvakta några patchar och tills ett nytt grafikkort landar i burken (har ett gtx 1080).

Medlem

Några av de första NPCerna jag stötte på i cyber punk verkade sitta på en osynlig bil. Svävade gött. Riktigt bra första intryck!

Medlem

I Skyrim när ett drakskelett ramlar ned från himmelen och dödar en.

Medlem

Spelade en av far cry 4 och var på väg mot ett uppdrag. Precis när jag kommer fram ser jag personen som ska ge mig uppdraget komma springandes mot platsen där han ska sitta. Såg precis ut som att han var sen till jobbet och sprang och när jag kommer fram får man det klassiska "hey" precis som att inget hade hänt

xD

C2
Medlem
Skrivet av KoP:

Gungorna i GTA 4.

Men h*vete... nu flög 10-12 år förbi och man hamnade i pojkrummet, flabbandes okontrollerat över knöliga bilar farandes åt alla håll.. många roliga stunder...

Medlem
Skrivet av FUtech:

Jag skulle lira lite Cyberpunk igår kväll och började i Badlands. Jag tror nog att badlands alla samlade buskage hamnade som i något sorts lager som låg främst i vyn. Med andra ord, en jäkla massa svävande buskar som skymde alla karaktärer i verkstaden man börjar i. Synd, får bli att avvakta några patchar och tills ett nytt grafikkort landar i burken (har ett gtx 1080).

Hade samma bekymmer med mitt 1080! För min del löste det sig med de senaste drivrutinerna och en omstart.

Medlem

Har inte haft en enda bugg i Cyberpunk. Peppar, peppar. Känns som om det stämmer att man får buggar om man kör högre grafik än vad datorn pallar?

Däremot i Horizon Zero Dawn's PC release... Holy shit. Kanske, iofs, går att applicera samma idé där. Hade ett r290 då. 3080 nu.

Medlem

Två klasser.

Duke Nukem 64:
Vi kör en 2-player DM på Hotel Hell banan. Min motståndare befann sig på översta våningen, jag i lobbyn.
Det uppstår en hisskamp då jag försöker kalla ned hissen och min motståndare försöker kalla upp hissen. Efter en lång stunds knappspammande lyckas jag tillslut få ner hissen. Jag springer in och trycker för att få den att åka upp. Då "ramlar" hissen ner genom banan med mig i och det hela slutar med att jag befinner mig "out of boundrys" under banan.

Perfekt Dark:
Vi kör 4-P DM med (vad jag har för mig) 999 kill som mål för att vinna. Efter ett par timmars spelande slutar musiken att spelas och i stället hör man hela spelets dialog spelas upp.

NuZ
Testpilot

Internet räknas det som en bug?

Typ som nu. När CDP får skit för att deras konsolversioner funkar riktigt illa och PC versionen kommer vara en Benchmark för spel ett bra tag framöver. Var tvärt om på Witcher 3 och då fick de också skit, Internet när det är som bäst Spelet är ju amazing av de jag sett och självklart ska spelet funka när man köper det.

Ontopic så hade Far Cry 2 rätt roliga buggar med studsande NPCer och sådant


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Sköt skallen av en lirare i cyberpunk. Han satte sig ner och tog en cigg, helt casual haha.
https://www.youtube.com/watch?v=Cj2I1TdOdjk

Medlem
Skrivet av MLundin:

Får mig tveklöst att tänka tillbaka på kassetternas tid (SNES/N64 för min del) och hur vansinnigt få buggar det var då i paritet. När man inte kunde patcha hur som helst efter att ha skeppat ett spel 🙂

Komplexiteten på koden var också skrattretande simpel i jämförelse.

Att dagens mobiltelefoner med ca 24 miljoner rader kod bara för operativsystemet har en uptime som de flesta datacenter bara kunde drömma om på tiden vi hade kassetter till spelen är rätt fantastiskt ärligt talat.

De flesta i dagens generation är både bortskämda och ignoranta gentemot vad vilka enorma framsteg vi gjort.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Haha härligt att se den där Assassin's Creed-bilden igen. Har använt den som youtubeprofilbild ända sen den kom.

RDR 2 hade ju en del roliga buggar, varav en jag förevigade: https://www.youtube.com/watch?v=JSlUfaP-np0&ab_channel=Bravil...

Medlem

var inne på en bar i cyberpunk, och när jag kom ut stod en npc glitchad mitt i motorhuven på min bil, när jag väl revade igång motorn så exploderade personen i en dimma av blod och kroppsdelar flög överallt. Skrattade gott

Inaktiv

Fick helt ge upp i Fallout vegas till ps3. Efter typ 3/4 in i spelet så blev det helt ospelbart pga frame rate problem. I värsta stunderna styrde man och väntade flera sekunder på att något skulle hända.

Medlem
Skrivet av KaptenKompis:

Sköt skallen av en lirare i cyberpunk. Han satte sig ner och tog en cigg, helt casual haha.
https://www.youtube.com/watch?v=Cj2I1TdOdjk

Hahahah!

Jag gjorde en non lethal stealth takedown på en fiende som sedan låg ner och bara tittade på mig. Sa även till mig "the fuck you want". När jag bar upp honom på axeln och skulle testa och se om man kunde kasta honom så sprängdes han i bitar och en stor köttig blodpöl var det enda som var kvar av honom. Kunde dock inte replikera den buggen men förvånad blev man.


signatur

Ordo Ab Chao

12
Skriv svar