Fragzone-Fredag tillbaka i studion för stort säsongsavslut!

Robot
Fragzone-Fredag tillbaka i studion för stort säsongsavslut!

Allt om Cyberpunk-lanseringen, Mass Effect, Dragon Age, Fares nya och mer!

#cyberpunk-2077, #fragzone-fredag


Medlem
Medlem

Hurra, älskar FZ-Fredag! Blir till att njuta extra mycket nu för årets sista...

Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

Medlem

Yes, kan se live 😁


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ska avnjutas till morgonkaffet imorgon


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Pratades om eventuellt Stadia är en bra plattform för CP. Kan bara säga att det absolut inte är det.
Inputlag, suddig grafik, enligt mig som sitter på 980ti och hade hoppats på en förbättring så är det en katastrof, förstår inte hur de som säger att Cyberpunk på stadia rockar kommer ifrån. För mig nästan ospelbart. Såg ut som 720p var det som tillhandahades, med en extrem mängd inputlag. Sitter dock på så snabb lina man kan ha i vårat land..
Glad att jag fick en refund..


signatur

7900XTX
7800X3D

Moderator | Testpilot
Skrivet av alias:

Pratades om eventuellt Stadia är en bra plattform för CP. Kan bara säga att det absolut inte är det.
Inputlag, suddig grafik, enligt mig som sitter på 980ti och hade hoppats på en förbättring så är det en katastrof, förstår inte hur de som säger att Cyberpunk på stadia rockar kommer ifrån. För mig nästan ospelbart.
Glad att jag fick en refund..

Ska tydligen finnas en del plugins som gör det bättre. Det prats om i stadia-tråden


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ska tydligen finnas en del plugins som gör det bättre. Det prats om i stadia-tråden

Ok, möjligt så, i alla fall en varning som jag tror är befogad då jag inte kan varit ensam om att ha sett stadiaprenumenater prisa Cyberpunk på plattformen i fråga.
I princip ospelbart för mig, främst för att det ser otroligt fult och suddigt ut 720p/30fps?, ser långt bättre ut med mitt fyra gen åldrade grafikkort.


signatur

7900XTX
7800X3D

Redaktör
Skrivet av alias:

Pratades om eventuellt Stadia är en bra plattform för CP. Kan bara säga att det absolut inte är det.
Inputlag, suddig grafik, enligt mig som sitter på 980ti och hade hoppats på en förbättring så är det en katastrof, förstår inte hur de som säger att Cyberpunk på stadia rockar kommer ifrån. För mig nästan ospelbart. Såg ut som 720p var det som tillhandahades, med en extrem mängd inputlag. Sitter dock på så snabb lina man kan ha i vårat land..
Glad att jag fick en refund..

Det kanske beror på ditt nätverk? Stadia betedde sig helt annorlunda beroende på näterk och plattform när jag testade det vid premiären. På svinfet pc med Gbit-lina på jobbet såg Red Dead 2 inte alls bra ut, och flöt inte heller. Men hemma, med kass 100/10-lina från Comhem, gick det finemang. Också med Chromecast Ultra via wifi på jobblinan funkade det ok. Jag vet inte exakt varför, men gissar att det hade med anslutning, brandvägg eller liknande att göra.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det kanske beror på ditt nätverk? Stadia betedde sig helt annorlunda beroende på näterk och plattform när jag testade det vid premiären. På svinfet pc med Gbit-lina på jobbet såg Red Dead 2 inte alls bra ut, och flöt inte heller. Men hemma, med kass 100/10-lina från Comhem, gick det finemang. Också med Chromecast Ultra via wifi på jobblinan funkade det ok. Jag vet inte exakt varför, men gissar att det hade med anslutning, brandvägg eller liknande att göra.

Kan vara? Vem vet, men i så fall är ju köp av stadia spel en chansning.. Tur att de har en refund policy åtmistonde.
För mig på Gbit-lina där allt annat går med max hastighet så fungerar det inte bra. Allt jag kan säga. Vore ju otroligt konstigt om de skalade ner spelen desto bättre uppkoppling du har? Ingen lösning för oss som sitter på förra generationens grafikkort.


signatur

7900XTX
7800X3D

Redaktör
Skrivet av alias:

Kan vara? Vem vet, men i så fall är ju köp av stadia spel en chansning.. Tur att de har en refund policy åtmistonde.
För mig på Gbit-lina där allt annat går med max hastighet så fungerar det inte bra. Allt jag kan säga. Vore ju otroligt konstigt om de skalade ner spelen desto bättre uppkoppling du har? Ingen lösning för oss som sitter på förra generationens grafikkort.

Det är jäkligt synd att det blir så chansartat, för det är en suverän tjänst för vissa spel när den funkar. Hoppas du får ordning på det.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är jäkligt synd att det blir så chansartat, för det är en suverän tjänst för vissa spel när den funkar. Hoppas du får ordning på det.

Eller hur, tanken bakom det är ju fantastisk. Kanske behöver ett par år till för att mogna. Glad för dem som det fungerar bra för redan nu. Sparar ju in typ 20K för en speldator.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Bästa avsnittet hittils, bra jobbat!

Fragtjuv

Blir alltid lite ledsen när jag läser "säsongsavslutning"...vad fan ska jag smita undan och kolla på nu under arbetstid?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av alias:

Pratades om eventuellt Stadia är en bra plattform för CP. Kan bara säga att det absolut inte är det.
Inputlag, suddig grafik, enligt mig som sitter på 980ti och hade hoppats på en förbättring så är det en katastrof, förstår inte hur de som säger att Cyberpunk på stadia rockar kommer ifrån. För mig nästan ospelbart. Såg ut som 720p var det som tillhandahades, med en extrem mängd inputlag. Sitter dock på så snabb lina man kan ha i vårat land..
Glad att jag fick en refund..

Skrivet av alias:

Ok, möjligt så, i alla fall en varning som jag tror är befogad då jag inte kan varit ensam om att ha sett stadiaprenumenater prisa Cyberpunk på plattformen i fråga.
I princip ospelbart för mig, främst för att det ser otroligt fult och suddigt ut 720p/30fps?, ser långt bättre ut med mitt fyra gen åldrade grafikkort.

Kan förstå det.

När DF jämförde *förra* generationen, XB1X och PS4 Pro, så kunde Stadia inte ens matcha de i varken CPU- eller GPU-prestanda.

Enligt DF så skall CP2077 vara dagens "Crysis", och enormt resurskrävande.

Kan inte tänka mig att Stadia, som inte ens kan konkurrera med den gamla generationen (även om du sitter i Googles HQ med direkt kabelanslutning), är någon optimal plattform för CP2077.

Snarare tvärt om; du kan förmodligen inte hitta någon sämre eller klenare än Stadia (om du inte sitter på en kontors-PC).

Vill man absolut inte köra på en high-end PC, så lär ju PS5 och XSX vara enormt mycket bättre alternativ än Stadia. Oavsett lina/nätkoppling, och den problematiken (som tillkommer).

(Förmodligen så är även PS4 Pro och XB1X mycket troligen bättre alternativ.)


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av ohGr:

Bästa avsnittet hittils, bra jobbat!

Har inte lyssnat på än, men låter bra! Dock aldrig orolig då FZ alltid levererar i fredagspanelen.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Jag tycker att det är mer problematiskt hur dåligt texten är på sidorna som man knappt ser (Cyberpunk), det är ju något CDPR borde få kritik för med för då blir det ju nästan outhärdligt att spela spelet för man måste ibland gå fram till teven för att se vad det står... undrar om folk som har ”normal” syn ens kan se de små symbolerna.

Jag tror jag spelar så gott det går men om man får next gen gratis (som jag förstått?) så kan jag spela det igen på PS5 tänker jag.

Förresten jag skapade en karaktär som såg ut som Ola Salo igår apropå Linnea Claesson... tänk er frisyren han hade när The Ark debuterade och med skägg som han ofta har nu. Gjorde om direkt...

It's not a lake, it's an ocean

Missade det live i dag på grund av sista dagen på jobbet före föräldraledigheten. Känns lite så här:

Ska se hela i morgon bitti. Till lördagskaffet.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ohGr:

Bästa avsnittet hittils, bra jobbat!

Haha, bara för att du name droppades 😍?

Skrivet av joelthor100:

Blir alltid lite ledsen när jag läser "säsongsavslutning"...vad fan ska jag smita undan och kolla på nu under arbetstid?

Rederiet?

Skrivet av martinot:

Har inte lyssnat på än, men låter bra! Dock aldrig orolig då FZ alltid levererar i fredagspanelen.

🙌


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, bara för att du name droppades 😍?
🙌

Haha nejrå men allt flöt på så bra ju, intressanta ämnen, bra ljud, och alla spelklipp var precis lagom klippta.
Ta in Christer och Victor nångång om ni kan, skulle vara kul o höra vad dom har på gång

Medlem

Jag har en allmän fundering kring Fragzone fredag;
När ni sänder live från studio 66 på Östermalm(?), eller bara live från vart-som-helst egentligen, har ni en live-ikon som dyker upp på startsidan man kan klicka på? Eller måste ni lägga upp en nyhet manuellt på 'ettan' för att visa att nu är det allvar för nu är det live från studio 7?
Har för mig att jag har sett en förut, men jag är gammal å glömsk, så vem vet?


signatur

/MJ

1
Skriv svar