Vad jobbar du med?

Medlem

Doktorand inom tillämpad matematik och beräkningsmatematik på KTH. Disputerar i januari.

Medlem

Systemutvecklare här...

Dock inget åt spelhållet utan roar mig på statlig myndighet

Medlem

ST-läkare, internmedicin.

Medlem
Skrivet av utemoewbel:

Lokförare

Blir det mycket Train Simulator på fritiden?

Medlem
Skrivet av Mathmage:

Doktorand inom tillämpad matematik och beräkningsmatematik på KTH. Disputerar i januari.

Lycka till! Älskar själv matte, men för sent för mig att plugga på högre ort

Medlem

Läkarstudent, kör extrapass på Covid-IVA.

Medlem
Jobb

Jag jobbar som hundförare inom räddning.
Hundrasen = Golden Retriver
Min hund är utbilldad på personsök, Brandsök och vatten o liksök
Personsök = Leta efter försvunna personer
Brandsök= Innebrända personer
Vatten liksök= Drunknade personer

Medlem

Drifttekniker inom IT


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Lagerarbetare åt ica

senast körde jag trucksimulatorn i shenmue 1


signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Blir det mycket Train Simulator på fritiden?

Inte det minsta faktiskt

Medlem

Jag jobbar med att hitta ett jävla jobb som varar längre än 4-6 månader. Är det inte vi måste spara pengar så du måste gå eller du jobbar inte inom handel så du får inte vara kvar på ett jävla lager jobb (det var det jag fick höra ja). Det är alltid någonting. Ändå sedan jag gick ut gymnasiet har det varigt hoppa från jobb till jobb praktik till praktik. Nu 15 år senare jag orkar fan inte bry mig länge visst jag söker när jag ser något jag tror jag har chans på men ärligt talat jag bryr mig inte för 90% av fallen så kommer jag ej få det för jag är inte utbildad nog jag har inte B kort eller något annat jävla dravel.

Så jag jobbar på att ej bli galen.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Jag jobbar med att hitta ett jävla jobb som varar längre än 4-6 månader. Är det inte vi måste spara pengar så du måste gå eller du jobbar inte inom handel så du får inte vara kvar på ett jävla lager jobb (det var det jag fick höra ja). Det är alltid någonting. Ändå sedan jag gick ut gymnasiet har det varigt hoppa från jobb till jobb praktik till praktik. Nu 15 år senare jag orkar fan inte bry mig länge visst jag söker när jag ser något jag tror jag har chans på men ärligt talat jag bryr mig inte för 90% av fallen så kommer jag ej få det för jag är inte utbildad nog jag har inte B kort eller något annat jävla dravel.

Så jag jobbar på att ej bli galen.

Inte för sent att hoppa på något plugg om du kan klara dig på studiemedel. Finns många yrkesutbildningar med hög chans på jobb efteråt.

Medlem

Jobbar som inköpare men skall sadla om till processutvecklare. Jobbar på ett företag som tillverkar fjärrvärmerör, här finns det en del gamers i vår produktion 👍

Medlem

Lärare i idrott och hälsa på en högstadieskola.

Jobbigt yrke. Ungdomarna tror nämligen att de enda två spel som finns är Fortnite och Minecraft. En smått traumatisk upplevelse var när jag såg två elever som spelade MS Röj på sina iPads.

"Jaha, ni spelar MS Röj. Jag minns..."

"Va? Nej."

"Vadå nej?"

"Vi spelar Minröj."

"..."

Medlem
Skrivet av G4ruda:

Inte för sent att hoppa på något plugg om du kan klara dig på studiemedel. Finns många yrkesutbildningar med hög chans på jobb efteråt.

Jag skulle om jag kunde men vem ska betala hyran o maten för socialen ger mig inge pengar om jag pluggar CSN ger mig inte ett skit för jag har redan studie låns skulder efter studerat på högskola och AMS ger mig inte ett piss. och studera är ej grattis heller.

Som sagt jag har holt på 15 år med byta jobb och försökt ALLT som socialen och AMS kunnat hjälpa mig med det enda jag ej prövat är bli yrkes kriminell.

Medlem

Ekonomiavdelning på ett med-tech bolag.

Quake-konnässsör

Elkraftingenjör inom 0.4kV - 52kV, det blir mycket beräkningar, väldigt mycket beräkningar.

Megadelux
Skrivet av almblad:

Elkraftingenjör inom 0.4kV - 52kV, det blir mycket beräkningar, väldigt mycket beräkningar.

Det måste ju ha sina plus och minus med det jobbet..

Medlem

Kock för de äldre. Mycket special koster, laktos/gluten/patér/timbaler. Arbetat sen 10 år i yrket och trivs rätt bra.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Quake-konnässsör
Skrivet av renod:

Det måste ju ha sina plus och minus med det jobbet..

Roten till all ondska minst sagt. Men annars ganska varierande jobb, skönt med både ute och inomhus jobb och relativt flexibla arbetstider.

Medlem
Skrivet av almblad:

Roten till all ondska minst sagt. Men annars ganska varierande jobb, skönt med både ute och inomhus jobb och relativt flexibla arbetstider.

Jag var självt ute efter lite motsvarande jobb i höstas. Vad brukar ditt jobb gå ut på lite mer konkret? Antar att det är en del elnät samt transformatorberäkningar.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Jag skulle om jag kunde men vem ska betala hyran o maten för socialen ger mig inge pengar om jag pluggar CSN ger mig inte ett skit för jag har redan studie låns skulder efter studerat på högskola och AMS ger mig inte ett piss. och studera är ej grattis heller.

Som sagt jag har holt på 15 år med byta jobb och försökt ALLT som socialen och AMS kunnat hjälpa mig med det enda jag ej prövat är bli yrkes kriminell.

Nu vet jag inte hela din livssituation men det finns gott om utbildningar som du kan göra och skippa CSN eller ha enkla jobb på sidan om. Knackig ekonomi i ett två år, sen jobb. Så nej det är aldrig försent och det vågar jag säga som haft ett tufft liv på arbetsmarknaden och studier.

Medlem

För att svara på tråden: Jag utbildar mig till projektledare inom musik och event-branschen. Förhoppningsvis ett trevligt jobb på ett musikbolag eller annat.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Jag skulle om jag kunde men vem ska betala hyran o maten för socialen ger mig inge pengar om jag pluggar CSN ger mig inte ett skit för jag har redan studie låns skulder efter studerat på högskola och AMS ger mig inte ett piss. och studera är ej grattis heller.

Som sagt jag har holt på 15 år med byta jobb och försökt ALLT som socialen och AMS kunnat hjälpa mig med det enda jag ej prövat är bli yrkes kriminell.

Låter tråkigt, men finns ju YH-utbildningar med distansstudier. Om du orkar plugga på hårt hemifrån samtidigt med strö jobb för att hålla dig flytande ekonomiskt, så kan det väll kanske vara en utväg? Slitsamt, men att räkna med myndigheter idag är ju ingen trygghet.

Medlem

Jobbar med spel, sitter och tweakar loottabeller... fett trist.

%block loot\ "%block unit 500 items/misc/chest_apprentice_uncommon.unit"\ "%block unit 300 items/misc/chest_apprentice_common.unit"\ "%block unit 199 items/misc/chest_apprentice_rare.unit"\ "%block unit 1 items/misc/chest_apprentice_epic.unit"\


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Quake-konnässsör
Skrivet av Acherryify:

Jag var självt ute efter lite motsvarande jobb i höstas. Vad brukar ditt jobb gå ut på lite mer konkret? Antar att det är en del elnät samt transformatorberäkningar.

Beräkningar av elnät för dimensioneringar, grovlekar på kablar, transformatorer, säkringar, stolpar, nedhäng av ledningar.

Men majoriteten av tiden går ut på att prata med markägare för att komma överens om var elledningar ska komma fram och var stolpar kan monteras upp. Sen är det att skriva markavtal för dessa saker också.

Vid större elbolag så är det kanske flera olika personer som gör dessa arbetsuppgifter, men när man arbetar på ett mindre bolag så får man göra lite av varje.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Nu vet jag inte hela din livssituation men det finns gott om utbildningar som du kan göra och skippa CSN eller ha enkla jobb på sidan om. Knackig ekonomi i ett två år, sen jobb. Så nej det är aldrig försent och det vågar jag säga som haft ett tufft liv på arbetsmarknaden och studier.

Tro mig jag har prövat allt som kan erbjudas här. Ja jag kan studera om jag flyttar ut på baken och ger fan i mat i 2 år. AMS och socialen och jag har tittat in i alla möjligheter här uppe om det vore på lätt så skulle jag plugga redan.

Medlem

Mobilapplikationsutveckling


signatur

I'm like you, I have no name.

Megadelux
Skrivet av Hipshot:

Jobbar med spel, sitter och tweakar loottabeller... fett trist.

%block loot\ "%block unit 500 items/misc/chest_apprentice_uncommon.unit"\ "%block unit 300 items/misc/chest_apprentice_common.unit"\ "%block unit 199 items/misc/chest_apprentice_rare.unit"\ "%block unit 1 items/misc/chest_apprentice_epic.unit"\

Vilket spel och var hittar jag bästa looten?

Medlem
Skrivet av Wezper:

Lagerarbetare åt ica

senast körde jag trucksimulatorn i shenmue 1

Aha, det är kanske du som är staplerfahrer Klaus?

Jobbar själv inom sjukvården med IT och administration.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Skriv svar