En ny Cyberpunk 2077-patch har landat på PC och Playstation

Robot
En ny Cyberpunk 2077-patch har landat på PC och Playstation

Buggar, reflektioner och bekanta som slutar ringa har fixats.

#Cd-projekt-red, #Cyberpunk-2077, #nyhetstips


Medlem

Hoppa de fixat buggen som jag får. Kan inte betala tillbaka min skuld till Viktor (ingen spoiler). Alternativet finns med som dialogval men kan inte trycka på det..


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Sett nån mindre grafik bugg samt haft en krasch, i övrigt har det rullat på fint för mig.
Kanske hade kommit längre fram så det är ju bra med patchar som fixar issues.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Har också sett ett fåtal glitches, annars rullar det på bra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Geeks Gaming

Förutom game crash och bsod i vissa dialoger så har jag inte stött på några direkta gamebreak bugs. Enda jag stör mig på är låg användning av CPU och GPU.

Medlem

Har bara sett av bil-buggen än så länge.

Medlem

Ett kontrolltips till Xbox spelare.

Hatar ni den där sega starten siktet har för att sedan accelerera? Jag är allergisk och fann en lösning.
Gå in i menyn kontroll. Där finns en flik "show advanced options." Dra ner "horizontal turning bonus" till noll. Klart. Nu tittar du med ett jämt tempo horisontellt.

Jag drar också ner "horizontal turning (ADS) till 40. Vill inte att aim down sight är rappare än free aim/utzoomat.

Jag höjer även Horizontal sensitivity till runt 22-25. Känns lagom när man tittar sig omkring. Kändes som en tank vid default som var 13.
Ok. Bara att köra och prova sig fram vad man föredrar. Gav bara min setting just nu och framför allt få bort accelerationen i siktet. Vedervärdigt.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Förutom game crash och bsod i vissa dialoger så har jag inte stött på några direkta gamebreak bugs. Enda jag stör mig på är låg användning av CPU och GPU.

Bara testat 1 h då jag tänkt spara mig till "jullovet", men set att min GPU ligger konstant på 100%


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Är 7 timmar in och har inte stött på så många buggar, inget som förstör upplevelsen för mig iaf.

Medlem

Är det någon som upplever att det finns noll trafik i badlands? Bilar som kör mot en i horisonten sen försvinner när dem närmar sig.

Edit: spelar på pc

Ryzen 5 3600
RTX 2080
16 GB Ram


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem

Buggfest 2020

Tänk att dom trodde spelet skulle kunnat släppas till konsolerna i våras, man kan också undra hur uselt det var första gången dom gick guld.

Nä, det får allt vänta om jag ska köpa det. Har hellre en bra upplevelse än att vara först på bollen.

Medlem

CD Projekt Red har släppt ett early access-spel som "världsledande inom RPG". Jag räknar med att vi når beta i maj nästa år...

Hade Ubisoft eller någon annan mastodont lagt ut detta till försäljning hade de blivit lynchade. Men nu sitter folk och intalar sig att de betalt 700 spänn för ett AAA när det egentligen handlar om falsk marknadsföring.
Lågvattenmärke från CPR...

Medlem
Skrivet av Buster:

Hade Ubisoft eller någon annan mastodont lagt ut detta till försäljning hade de blivit lynchade.

Vad menar du? Alla ubisoft spel är en bugg fest.

Att Cyberpunk är buggigt är det enda folk pratar om?

fue
Medlem

Man märker att det blivit en grej av att säga att det är en buggfest. Nu sticker jag ut och säger att jag tror inte ens att alla som säger att det är massa buggar ens äger spelet.

Kommit in 7h in i spelet och har endast stött på en enda bugg.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Vad menar du? Alla ubisoft spel är en bugg fest.

Att Cyberpunk är buggigt är det enda folk pratar om?

Du måste väl ändå se skillnaden i reaktioner mellan Cyberpunk och andra spel?

I detta fallet säger man (de pc-spelare som inte har problem): ”köp det inte till konsol, köp det till och istället.” Man lägger skulden på spelarna istället för CDPR som inte gjorde ett bra jobb

Har personligen inte upplevt några kritiska buggar för mej, visst några visuella saker hit och ditt med saker, men inget som e jätte jobbigt för mej.. nu e det snarare Nvidia som gjort en kass uppdatering på mina 1080ti drivrutiner som kom lagom till detta spel, för nu när jag avslutar ett spel (1gång mitt under ett spelade) så fryser skärmen sej och blir bara en dålig färgad bild så att jag inte kan göra nåt och måste bryta strömmen, trodde först att det var nåt med Cyberpunk att göra, men har känt när jag avslutat annat spel åxå.. händer inte varje gång jag avslutar men mer ofta än inte


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

eld
Medlem
Skrivet av Thane:

Du måste väl ändå se skillnaden i reaktioner mellan Cyberpunk och andra spel?

I detta fallet säger man (de pc-spelare som inte har problem): ”köp det inte till konsol, köp det till och istället.” Man lägger skulden på spelarna istället för CDPR som inte gjorde ett bra jobb

Problemet var väl att (om vi tar unity som exempel) att spelet också inte var det bästa i serien. Cyberpunk är lite som när skyrim släpptes, ett spel som med sina bättre sidor vinner över buggarna.

Konsolversionerna är dock helt galet trasiga, och jag tror att många rekommendationer är där för att rädda folk från dessa. Inte för att försvara CDPR.

Medlem

jag har ett pumphagel i rent guld och slowmo, så jävla fett älskar detta spel totalt


signatur

//monster

Inaktiv
Skrivet av Buster:

CD Projekt Red har släppt ett early access-spel som "världsledande inom RPG". Jag räknar med att vi når beta i maj nästa år...

Hade Ubisoft eller någon annan mastodont lagt ut detta till försäljning hade de blivit lynchade. Men nu sitter folk och intalar sig att de betalt 700 spänn för ett AAA när det egentligen handlar om falsk marknadsföring.
Lågvattenmärke från CPR...

En va? Valhalla har kraschat för mig 3-4ggr medan jag inte haft någon vidare bugg under min tid med CP. Jag tycker personligen att de inte ens borde släppt det på PS4 och vad nu förra generationens box heter. Men att påstå att det är EA är löjligt, har du ens spelat det själv?

Medlem
Skrivet av Bill:

Hoppa de fixat buggen som jag får. Kan inte betala tillbaka min skuld till Viktor (ingen spoiler). Alternativet finns med som dialogval men kan inte trycka på det..

är du säker på att du faktiskt har över 21.000 cash då? för innan dess ser man ju alternativet men kan ej klicka det


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av fue:

Man märker att det blivit en grej av att säga att det är en buggfest. Nu sticker jag ut och säger att jag tror inte ens att alla som säger att det är massa buggar ens äger spelet.

Kommit in 7h in i spelet och har endast stött på en enda bugg.

Är bara barn och folk som sitter i sina föräldrars källare som vill vara med som papegojor. Är så med allt stort som händer på internet. De har ingen aning vad det handlar om och bara är med i diskussionen

Jag är uppe i 27 timmar nu och har inte sett mer buggar än varenda annat open world spel

Det enda stora som folk egentligen har problem med är prestandan på förra generationens konsoler
Allt annat överdriver dom

Medlem
Skrivet av fue:

Man märker att det blivit en grej av att säga att det är en buggfest. Nu sticker jag ut och säger att jag tror inte ens att alla som säger att det är massa buggar ens äger spelet.

Kommit in 7h in i spelet och har endast stött på en enda bugg.

jag 24tim och noll buggar!


signatur

//monster

Medlem

Lite för högt ställda förväntningar uppfattar jag det som. Det är inte spelet det är fel på utan människors förväntningar.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Inaktiv

Pajasar som vet noll om spelutveckling som om CDPR inte skapat något av ett tekniskt underverk (och ett kanonbra spel men det är inte poängen). Om man utvecklar ett massivt rollspel till 7 konsoler och oändliga kombinationer av PC-hårdvara i flera år så får man räkna med att de inte hunnit hitta och fixa alla problem. Försvarar inte CDPR för det behövs inte, så är bara verkligheten.

Medlem

På PS5 har det kraschat för mig tio gånger, både före och efter senaste patchen. Spelet är riktigt bra, men överväger att vänta lite med att spela vidare..

Geeks Gaming
Skrivet av korvmos:

Bara testat 1 h då jag tänkt spara mig till "jullovet", men set att min GPU ligger konstant på 100%

Jag vet tyvärr inte varför. Börjar fundera på om de är min amd 2600x som ställer till de då jag har samma problem i andra spel också. Men svårt att testa just de.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Har personligen inte upplevt några kritiska buggar för mej, visst några visuella saker hit och ditt med saker, men inget som e jätte jobbigt för mej.. nu e det snarare Nvidia som gjort en kass uppdatering på mina 1080ti drivrutiner som kom lagom till detta spel, för nu när jag avslutar ett spel (1gång mitt under ett spelade) så fryser skärmen sej och blir bara en dålig färgad bild så att jag inte kan göra nåt och måste bryta strömmen, trodde först att det var nåt med Cyberpunk att göra, men har känt när jag avslutat annat spel åxå.. händer inte varje gång jag avslutar men mer ofta än inte

Behöver du verkligen bryta strömmen?
Funkar inte Win+Ctrl+Shift+B ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Alltså hela den här soppan påminner om när rdr2 kom till pc, det tog dom 8 månader att få den versionen att må bra gentemot steam recensioner

Så julen 2021 kommer jag spela igenom det verkar det som...

eld
Medlem
Skrivet av monsterbenke:

jag 24tim och noll buggar!

Det här måste vara en hyperbol, många buggar är ju oberoende av plattform och rent av garanterade.

Men hade du sagt att "jag har inte stött på något som förstört min upplevelse" så skulle jag kunna tro dig, det är mycket möjligt.

Medlem
Skrivet av Buster:

CD Projekt Red har släppt ett early access-spel som "världsledande inom RPG". Jag räknar med att vi når beta i maj nästa år...

Hade Ubisoft eller någon annan mastodont lagt ut detta till försäljning hade de blivit lynchade. Men nu sitter folk och intalar sig att de betalt 700 spänn för ett AAA när det egentligen handlar om falsk marknadsföring.
Lågvattenmärke från CPR...

Har du missat att CDPR just nu BLIR lynchade. Förmodligen MER än vad Ubisoft eller liknande hade fått utstå med tanke på hypen kring just Cyberpunk och att Ubisoft med fler ofta (alltid) släpper buggiga trasiga produkter, något folk vant sig vid.

Men det är ett faktum att det verkar skilja oerhört mellan plattformarna. På playstation och xbox verkar spelet knappt spelbart och när det är så är det öde, fult och hackigt. INTE acceptabelt från vad jag sett.

Men på PC verkar de flesta ha en relativt buggfri och trevlig erfarenhet. Här är det mer en fråga om spelet lever upp till förväntningarna, det anser jag INTE att det gör men fortfarande är det ett riktigt bra spel!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skriv svar