En ny Cyberpunk 2077-patch har landat på PC och Playstation

Skrivet av Molotov:

Behöver du verkligen bryta strömmen?
Funkar inte Win+Ctrl+Shift+B ?

Jepp prövat med alla såna knapp tryckningar som jag vet, prövade dra ut och in bildkabeln åxå, bilden var fortfarande korrupt, har läst att där e fler som fått problemet.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Inaktiv

Jag är inte direkt imponerad. Tänker på gamla GTA V och RDR 2 där har vi kvalité, detta påminner mest om Skyrim på release.
Inga krasher men ganska allvarliga animations buggar, köpte en Cyberware Bloodpump för 10k den slutade att funka...
Störigt också att de har C som hucka sig/stealth toggle och C skippar dialog, även F som val av dialog men också allt annat, hänt några gånger att man ska in/ur bilen också blir det ett svar i telefonen...

Medlem
Skrivet av QuenchedAnger:

Alltså hela den här soppan påminner om när rdr2 kom till pc, det tog dom 8 månader att få den versionen att må bra gentemot steam recensioner

Så julen 2021 kommer jag spela igenom det verkar det som...

Jag spelade RDR2 först för ett par månader sedan på PC och det är ett av de bästa spel jag spelat! Det var nog bra att jag väntade för jag kan inte förstå kritiken det spelet har fått (såklart eftersom allt i princip blivit fixat innan jag ens startade det )

Kan dock inte hålla mig från Cyberpunk, måste spela nu och lyckligtvis fungerar det riktigt bra på pc.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av anon_326114:

En va? Valhalla har kraschat för mig 3-4ggr medan jag inte haft någon vidare bugg under min tid med CP. Jag tycker personligen att de inte ens borde släppt det på PS4 och vad nu förra generationens box heter. Men att påstå att det är EA är löjligt, har du ens spelat det själv?

Kolla kvalitén på konsol och påstå att det är ett AAA-spel från någon som har som slogan "industriledande inom RPG":

https://youtu.be/Z4Uz1X6raSA IGN sammanfattar det bra, kul att de morskat upp sig.

Jag köper inte skit. Spelar på konsol och scalpers har ju förstört möjligheten för mig att spela ens last-gen versionen med några fler frame-rates med en PS5.
CPR marknadsförde spelet ganska hårt till konsol och bara för några fåtal som kan bränna en månadslön på hårdvara inte har några problem bör man nog vara ganska klar på att detta inte är värdigt...

Håller med dig om att det inte ens borde släppts till last gen. Nu har man ju dragit hela företaget i smutsen.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Jag vet tyvärr inte varför. Börjar fundera på om de är min amd 2600x som ställer till de då jag har samma problem i andra spel också. Men svårt att testa just de.

förmodligen, jag har alltid haft intel och nvidia enbart, och har inte direkt varit med om kraschande spel sen windows 95. gissningsvis för att företagen simpelt nog får gratis datorer av intel och nvidia till att utveckla sina spel primärt för deras hårdvaror och göra reklam åt dom


signatur

//monster

Medlem

2.3 userscore på metacritic nu.. rätt uppenbart dom skulle skitit i att släppa spelet på lastgen konsoller med hårdvara från 2012 om dom inte kunde optimerat bättre. inte ok betala fullpris 600kr på konsoller o det funkar halvdant med urvattnad grafik kom igen..

Medlem

Bara jag som tycker det är hel keff att köra bil med mus och tangentbord?


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

dom patchar ju som fan iaf, samma inställningar som dag ett gav typ 48fps, ger nu 60fps i snitt. flyter riktigt bra, är extremt imponerad att min gamla 1070 kan köra detta spel i så imponerande grafik


signatur

//monster

fue
Medlem
Skrivet av Karmak:

Är bara barn och folk som sitter i sina föräldrars källare som vill vara med som papegojor. Är så med allt stort som händer på internet. De har ingen aning vad det handlar om och bara är med i diskussionen

Jag är uppe i 27 timmar nu och har inte sett mer buggar än varenda annat open world spel

Det enda stora som folk egentligen har problem med är prestandan på förra generationens konsoler
Allt annat överdriver dom

Absolut. Känner även av att det är extremt tungt på vissa ställen runt om i NC. Har ej hunnit testa nya patchen ännu dock.

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Bara jag som tycker det är hel keff att köra bil med mus och tangentbord?

nej det är klart knepigt, det stryker med både stolpar och invånare i större antal när jag kör


signatur

//monster

Medlem

Den här uppdateringen gjorde spelet ännu värre för mig. Min sparfil blev korrupt så jag var tvungen att börja om från början. Valde då Nomad och direkt när spelet startade märkte jag att något var galet. Öken är så ljus/dimmig/suddig att jag fick ont i både ögon och huvud. På nätterna är det bara suddigt/oskarpt men på dagarna är ljuset alldeles för starkt - det blir nästan helt vitt. Hade inte det här problemet innan.

Prestandan med Ray Tracing blev också sämre med denna uppdatering. Jag orkar inte med eländet längre. Kommer vänta några månader innan jag fortsätter.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Pajasar som vet noll om spelutveckling som om CDPR inte skapat något av ett tekniskt underverk (och ett kanonbra spel men det är inte poängen). Om man utvecklar ett massivt rollspel till 7 konsoler och oändliga kombinationer av PC-hårdvara i flera år så får man räkna med att de inte hunnit hitta och fixa alla problem. Försvarar inte CDPR för det behövs inte, så är bara verkligheten.

Jag förstår att du gillar CPR men hur du kan kalla detta "AAA multiplattformspel" för tekniskt underverk får du gärna utveckla. Om man som företag väljer att sälja spel till 7 konsoler så bör det iaf framstå som en AAA-produkt till samtliga plattformar.
Det är inget nytt att utveckla multiplattformspel.
Min poäng är att CPR har lurat sina kunder, i synnerhet konsolspelarna och sålt en bristfällig produkt.

Medlem

Min bugg som jag råkat ut för finns tyvärr ej med på fix list. Jackie är borta i uppdraget the pickup...

Medlem

har inte haft några större problem, men har helt klart stött på endel buggar. Men jag är alldeles för såld på världen och storyn att jag förlåter sånt. Tycker väl i hindsight att cdpr kunde ha skitit helt i ps4 och xbox one och endast finslipat nuvarande generation och pc.

I övrigt är det för mig game of the year helt utan tvekan.
Fuck me att kunna bränna runt på en akira-style motorcykel och hugga av huvuden med katana tar hem det bara där.

Sedan att dom klämmer ut en 1,4 gb patch två dagar efter release som uppade min fps med 20 % tycker jag tyder på att dom faktiskt försöker lösa problemen som finns.

Medlem
Skrivet av Bill:

Hoppa de fixat buggen som jag får. Kan inte betala tillbaka min skuld till Viktor (ingen spoiler). Alternativet finns med som dialogval men kan inte trycka på det..

Råka ut för samma sak med den här patchen.
Gav upp och gick iväg. På vägen upp för trappan så ångra jag mig och gick tillbaka. Då funka den igen.

Förutom lite prestanda problem och att en save saknades så jag fick spela om ca 2-3 timmar så har det funkat rätt så bra,

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Bara jag som tycker det är hel keff att köra bil med mus och tangentbord?

Det är ganska keff.
Har en Xbox 360 kontroll som jag plockar upp vid bilkörning.
Bytet av kontrollmetod sker sömlöst 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Jag har inte spelat detta än (är konsolfantast) och började ana oråd när det enbart var PC som recenserades. Tänkte att jag väntar och ser hur PS4-versionen är. Har två vänner som köpt, varav ena spela PS4 Pro och andra PS5. Min vän som kör på PS4 har spelat kraschat för så mycket att han avinstallerade det. PS5-vännen inväntar jag recension från. Jag tvekar inte en sekund på att det är ett bra spel. Men som jag förstått så är det PC CDPR har lagt krutet på, och även om det är buggigt där så ska det ändå fungera och se bra ut. Dock är det enligt mig katastrof att dom släppt detta till XBO/PS4 i detta skick. 720p, katastrofal framerate, dålig draw distance m.m. Det är ovärdigt och riskerar att bränna så många broar, tyvärr. Current gen-spelare står nog ändå för en stor del av alla spelare som vill köpa denna produkt som CDPR har visat upp via XB/PS4. Vi får se hur det patchas men att släppa detta i det skick dom gjort är enligt mig, riktigt, riktigt illa och nästan falsk marknadsföring.

Medlem

Mitt stackars 2080s klämmer ut typ 30-50 bilder per sekund på rätt höga raytracing-inställningar i 1440p, lite bättre än jag hade förväntat mig. Det är stundtals nästan ofattbart vackert.

Men än så länge tycker jag inte att det är kul att lira alls, stör mig på viss spelmekanik och tycker förstapersonsvyn känns kass. Hoppas att det växer på mig, hade en trög start i RDR2 till PC också, måste sjunka in i egna intryck och rycka upp mig ur hype-träsket.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

2.3 userscore på metacritic nu.. rätt uppenbart dom skulle skitit i att släppa spelet på lastgen konsoller med hårdvara från 2012 om dom inte kunde optimerat bättre. inte ok betala fullpris 600kr på konsoller o det funkar halvdant med urvattnad grafik kom igen..

Urvattnad grafik och dålig prestanda är väl knappast något nytt för konsoler. Fantastiska spel som tex. Dark Souls släpps med otroligt ojämn framerate utan att ens vara speciellt grafiskt utmanande.

Medlem

Flyter kanon (7 timmar spelande). 1 bug för mig bara...när jag kollar i spegeln (i spelet) så ser hon jag är ut som en cancerpatient eller något. Men det är bara ibland.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Bara jag som tycker det är hel keff att köra bil med mus och tangentbord?

Nej, det är bedrövligt att försöka köra vettigt! Men stolpar och räcken får gärna stryka med sålänge man undviker fotgängare och slipper polispådraget XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Dex
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

2.3 userscore på metacritic nu.. rätt uppenbart dom skulle skitit i att släppa spelet på lastgen konsoller med hårdvara från 2012 om dom inte kunde optimerat bättre. inte ok betala fullpris 600kr på konsoller o det funkar halvdant med urvattnad grafik kom igen..

2.3? Står 6.4 när jag kollar nu.

https://www.metacritic.com/game/pc/cyberpunk-2077?ref=hp

Inaktiv
Skrivet av Buster:

Jag förstår att du gillar CPR men hur du kan kalla detta "AAA multiplattformspel" för tekniskt underverk får du gärna utveckla. Om man som företag väljer att sälja spel till 7 konsoler så bör det iaf framstå som en AAA-produkt till samtliga plattformar.
Det är inget nytt att utveckla multiplattformspel.
Min poäng är att CPR har lurat sina kunder, i synnerhet konsolspelarna och sålt en bristfällig produkt.

Att de släppte till last gen konsolerna var ett misstag helt klart eftersom de inte verkat lyckats bra där alls vad jag fått höra så det där ska dom absolut ha smäll på fingrarna och om jag köpt där skulle jag lämnat tillbaka. Själv spelar jag på PC och är inte superinsatt hur det funkar på andra plattformar men min personliga uppfattning är att spelet fungerar förvånansvärt bra med lite buggar relativt till storleken av spelet.

Medlem

Spelar personligen på Xbox one S, det är tyvärr en hel den buggar i spelet men inget "gamebreaking" än så länge, vid ett tillfälle laggade spelet och frös ihop i en liten stund innan det rullade på igen.

Vad som gör mig allra mest besviken är den låga FPSen som spökar väldigt mycket för mig. I vissa delar sjunker FPSen oerhört lågt och det påverkar definitivt min spelupplevelse.

I det stora hela är det spelbart men man är såklart besviken över att spelet känns så ostabilt och ofärdigt. Jag hoppas verkligen att patches i framtiden kommer att lösa dessa problemen, särskilt på de äldre och "svagare" konsolerna, så att man verkligen kan njuta av spelet.

Medlem

Köpte det till PS4.
Jag har som regel att aldrig köpa fullpris på PSN Store men eftersom Webhallen inte behagade skicka iväg mitt fysiska ex i tid så avbokade jag och köpte det på PSN, 750:-. Det är ju ändå CDPR, jag litade på er.

Jag har spelat ungefär 5h och spelet har kraschat helt 4ggr. Animationer som inte spelas upp, Jackie som satte i luften 2 meter från stolen hos Ripperdoc och som ”clipar” ständigt igenom allt möjligt. NPC:er som inte rör läpparna, sitter i luften. FPS och det grafiska behöver vi inte ens prata om.

Jag förväntade mig inte att det ska se ut som i trailers på min PS4 men jag förväntade mig ett spelbart spel.
Det verkar vara ett fantastiskt spel men PS4 versionen skulle dom ha enligt min mening lagt ner och fokuserat på PC, PS5, XSX.
Det här ligger väldigt nära gränsen till scam.

Hade jag fått mitt fysiska ex i tid hade det legat på Tradera nu.
Nu är det väl bara att bita i det sura äpplet och vänta tills jag köper en PS5 om kanske ett år.

Medlem

Lirat cirka 10-12 timmar. Några visuella buggar här och där, inget man stör sig på iaf. PC versionen bör nog nämnas. Tänkte till ps4 först, men misstänkte att det inte skulle bli särskilt bra.

Medlem

Spelat det på PS5 och det är ingen vacker syn

Ingen 4k
Idiotisk AI
Sämsta kör fysiken någonsin, känns som 90 tal
NPC går genom/fastnar i bilar, hus och lyktstolpar m.m.
Får ideligen starta om spelet för att missions buggar ur.
Hela spelet har kraschat ett flertal gånger.

Känns som att detta spel inte är färdigt på långa vägar, vilken scam.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Gärna att de kan patcha bilfysiken, bilarna känns keff att köra.

Medlem

Alla längtar tills Rockstar tar sig i kragen och fixar fram GTA6...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gen
Medlem

Är prestandan på högre upplösningar på PC förbättrad?

Skriv svar