En ny Cyberpunk 2077-patch har landat på PC och Playstation

Medlem

Spelat ca 6h, på Stadia. Snabba laddtider, bra grafik och flyt. Inte en enda krasch. Det värsta jag varit med om hittills var när Jackie promenerade rakt igenom bilen jag parkerat. Annars måste jag säga att det är helt flawless. Men jag vet inte, jag har kanske inte så höga krav mer än att det ska vara kul.

Ni som sitter med last gen eller sämre hårdvara och är missnöjda borde prova. Är ju bara att göra en refund om man inte spelat mer än 2h.

Medlem
Skrivet av GreveGroggula:

Spelat ca 6h, på Stadia. Snabba laddtider, bra grafik och flyt. Inte en enda krasch. Det värsta jag varit med om hittills var när Jackie promenerade rakt igenom bilen jag parkerat. Annars måste jag säga att det är helt flawless. Men jag vet inte, jag har kanske inte så höga krav mer än att det ska vara kul.

Ni som sitter med last gen eller sämre hårdvara och är missnöjda borde prova. Är ju bara att göra en refund om man inte spelat mer än 2h.

Köpte min i torsdags och får den på måndag/tisdag med kontroll och chromecast ultra.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Pajasar som vet noll om spelutveckling som om CDPR inte skapat något av ett tekniskt underverk (och ett kanonbra spel men det är inte poängen). Om man utvecklar ett massivt rollspel till 7 konsoler och oändliga kombinationer av PC-hårdvara i flera år så får man räkna med att de inte hunnit hitta och fixa alla problem. Försvarar inte CDPR för det behövs inte, så är bara verkligheten.

Utveckla gärna vad för tekniskt underverk de har skapat med CP2077. Från vad jag har sett, så ser jag inget underverk eller någonting som är nytt från vad andra spel har lyckats skapa.
Sen att skylla på att "de har inte hunnit fixa alla problem" bara för de skapade spelet för 9 platformar (om man räknar Ps4 Pro/XBOne S också såsom CDPR gjorde). De hade utan tvekan kunnat ha gjort spelet först för färre platformar och sen porta det till andra uteftersom.

Skrivet av Karmak:

Är bara barn och folk som sitter i sina föräldrars källare som vill vara med som papegojor. Är så med allt stort som händer på internet. De har ingen aning vad det handlar om och bara är med i diskussionen

Jag är uppe i 27 timmar nu och har inte sett mer buggar än varenda annat open world spel

Det enda stora som folk egentligen har problem med är prestandan på förra generationens konsoler
Allt annat överdriver dom

Det är ju bra att du inte har stött på fler buggar än vad du har förväntat dig. Det är så för många. Men det är även många som faktiskt har stött på många buggar. Lite som "see the forest for the trees", bara för att du inte har problem så betyder det inte att andra som har det överdriver. Alla upplever spelet olika. Vissa märker inte av buggarna och spelar mer eller mindre problemfritt, andra så krashar spelet konstant. Allt är ju relativt. Men onekligen så finns det många, spelare såsom recesenter, som har upplevt buggar som förstör deras spelupplevelse.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

dom patchar ju som fan iaf, samma inställningar som dag ett gav typ 48fps, ger nu 60fps i snitt. flyter riktigt bra, är extremt imponerad att min gamla 1070 kan köra detta spel i så imponerande grafik

Vilka inställningar kör du? Jag har också ett GTX 1070 och snittar väl på runt 40-50ish fps på medium/high.

Medlem

NC är ett fint paket med NOLL innehåll. Inget att interagera med, ingenting. Inga ät / drick / sitt animationer. Inga food stalls man kan köpa ifrån, inga Arcade maskiner man kan använda, inga minigames eller aktiviteter. Noll. NPC ai är icke existerande, samt dialogval finns inte som påverkar spelet nämnvärt.

Vad har dom gjort dom senaste åren? Och hur trodde dom att man skulle komma undan med det här utan att folk blir upprörda.

Detta bådar inte gott, jag förstår nu varför dom valde att skapa multiplayer av detta. Som nån sorts plåster på såret samt så folk inte överger spelet för tidigt. Dock jag tror många kommer göra det i brist på gameplay aktiviteter samt RPG.

"Talk To" - årets skämt 😅


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

jag 24tim och noll buggar!

Icke existentiell AI då?

jbx
Medlem

Är det någon som kan spela detta utan att er dator låter som en dammsugare? Spelar ingen roll hur jag ställer in fläktkurvorna (i7 10700k kyld med corsair H150i, RTX 3080 och 4 Noctua fläktar och stort Lian Li chassi).


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Även om det sägs att spelet inte fick några prestandaförbättringar så tycker jag iallafall att det känns som om att det flyter på lite bättre. Kanske placebo?

Medlem
Skrivet av memorycard:

Ett kontrolltips till Xbox spelare.

Hatar ni den där sega starten siktet har för att sedan accelerera? Jag är allergisk och fann en lösning.
Gå in i menyn kontroll. Där finns en flik "show advanced options." Dra ner "horizontal turning bonus" till noll. Klart. Nu tittar du med ett jämt tempo horisontellt.

Jag drar också ner "horizontal turning (ADS) till 40. Vill inte att aim down sight är rappare än free aim/utzoomat.

Jag höjer även Horizontal sensitivity till runt 22-25. Känns lagom när man tittar sig omkring. Kändes som en tank vid default som var 13.
Ok. Bara att köra och prova sig fram vad man föredrar. Gav bara min setting just nu och framför allt få bort accelerationen i siktet. Vedervärdigt.

Perfekt. Tack för tipset!! Jag har stört mig som f*n på det också.

Medlem

Kör på Stadia, två krascher och en del buggar. Två ggr har jag fått loada in spelet igen för uppdragen har buggar ut. Men på det stora hela så är jag imponerad ( av både spelet och Stadia) och har haft kul de ca 12 timmar jag spelat.

Medlem
Skrivet av Buster:

CD Projekt Red har släppt ett early access-spel som "världsledande inom RPG". Jag räknar med att vi når beta i maj nästa år...

Hade Ubisoft eller någon annan mastodont lagt ut detta till försäljning hade de blivit lynchade. Men nu sitter folk och intalar sig att de betalt 700 spänn för ett AAA när det egentligen handlar om falsk marknadsföring.
Lågvattenmärke från CPR...

Håller med,..

Lynchade är ett snällt ord😀
Minns någon Funcoms release av Age of Conan och hur det gick?
Funcom blev Failcom och har väl först på senare år börjat återhämta sig..

CD:Projekt Fail anyone!!!!

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

nej det är klart knepigt, det stryker med både stolpar och invånare i större antal när jag kör

Skrivet av Molotov:

Det är ganska keff.
Har en Xbox 360 kontroll som jag plockar upp vid bilkörning.
Bytet av kontrollmetod sker sömlöst 👍

Skrivet av Soulless:

Nej, det är bedrövligt att försöka köra vettigt! Men stolpar och räcken får gärna stryka med sålänge man undviker fotgängare och slipper polispådraget XD

Det är helt bonkers att försöka köra "korrekt" i mer än några få meter. När man trycker ner en tangent så ger den fullt påslag. Jag älskar köra bilspel med tangentbord och har inga problem med det men här är det så ryckigt att som ni säger, så får många stolpar och oskylda sätta livet till för att man vill ens vill vända på sin bil.

Jag tänkte göra som dig Molotov och använda en kontroll vid sidan om. Gjorde så i GTA när man skulle flyga för det var riktigt frustrerande med helikopter osv utan thumbsticks.

Men just att bilen ska ge fullt vridpåslag och inte svänger "mjukt" som typ..... alla andra bilspel i världen(!?!) är för mig en gåta.

Dock tycker jag spelet är helt fantastiskt men jag kommer inte se fram emot mitt första race / biljakt.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Ps4 pro fungerar felfritt prestandamässigt efter 1.04 patchen. Känns som stadiga 30fps i alla situationer och ser ut att ligga stadigt på 900-1080p. Ser snyggt ut. Och jag upplever att det är fler npcs i världen nu. Igår tyckte jag den var helt tom, men inte idag.

Medlem
Skrivet av Kris:

Lite för högt ställda förväntningar uppfattar jag det som. Det är inte spelet det är fel på utan människors förväntningar.

Jag hade inga förväntningar alls, men har inte köpt det ändå. Anade oråd tidigare.
Efter vad jag läst så är jag glad att jag inte köpte det. Är nog inte min typ av spel dessutom.


signatur

autograph

SoL
Medlem

Cyberbug 2077, vilken katastrofal lansering. Förstår att dom inte var bekväma med 10 december datumet. Jag kan inte komma på ett spel som varit så här buggigt på realese. Jag ser inte hur detta spel kan leva upp till hypen som något gudomligt och banbrytande heller. Även om dom städar upp majoriteten av buggarna så är inte spelet mer än ”bra” för det är inte dåligt, det finns mycket i storyn, karaktärerna( förutom jackie, har svårt för honom), allt teknologiska som hackandet som annars är intressant och får mig att vilja fortsätta. Bilkörningen och FPS delen är exempel som är ganska tråkiga tycker jag, hade heller ingen ID soft förväntning men trodde att det skulle va bättre.
Spelar på ps4 pro med ssd enhet.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Pajasar som vet noll om spelutveckling som om CDPR inte skapat något av ett tekniskt underverk (och ett kanonbra spel men det är inte poängen). Om man utvecklar ett massivt rollspel till 7 konsoler och oändliga kombinationer av PC-hårdvara i flera år så får man räkna med att de inte hunnit hitta och fixa alla problem. Försvarar inte CDPR för det behövs inte, så är bara verkligheten.

Har inga problem med spelet (tycker det är rätt trist och stundtals faktiskt riktigt fult rent grafikmässigt men det är en mina problem det) men tekniskt underverk? Jag älskar att folk gillar spelet, tycker det är kul att folk har något att spela som dom sett fram emot, jag tycker CDPR har gjort ett bra jobb ändå. Men spelet är verkligen inget speciellt, vilket inte är en dålig sak.

Medlem
Skrivet av Pappa Zappa:

Perfekt. Tack för tipset!! Jag har stört mig som f*n på det också.

👍☺️

Medlem

Folk hatar på Cyberpunk och säger det är en buggfest samtidigt som folk hyllar Valhalla som samtidigt verkligen har både kraschat och buggar som fan! Missförstå mig rätt. Har aldrig varit ett fan av CD projekt spel och tycker Valhalla är kul! Men jag har inte stött på en bugg än på Cyberpunk på mina 3 första timmar iaf. De där löjliga snacket om hur man behandlar olika utvecklare är ju bara löjligt! Ubisoft är alltid en buggfest och det vet ALLA. Likt förbannat säljer det som smör och hyllas med jämna mellanrum. Klart Cyberpunk 2077 är långt ifrån en smooth launch men folk får ju fan ge sig när de säger att CD inte fått skit för detta. Skit är det ända dom får tycker jag! Är ju bara att se Metacritic... Jämför det med Valhalla till exempel. Fan va löjligt!

Medlem

Har inte följt rantet som sker på internet.

Av att döma från tråden är jag dock jäkligt glad över att jag lirar på PC.

Har upplevt en del av buggarna som omnämns i 1.04.

Objektivt best game 20/21 utan tvekan. (med glimten i ögat)

Förstår att folk som sitter med konsoler blir ledsna, samtidigt så förstår jag att det kan vara en utmaning att få det att rulla på så pass klen hårdvara. Hoppas CPR fixar det för er omgående.

Medlem
Skrivet av eld:

Det här måste vara en hyperbol, många buggar är ju oberoende av plattform och rent av garanterade.

Men hade du sagt att "jag har inte stött på något som förstört min upplevelse" så skulle jag kunna tro dig, det är mycket möjligt.

vad folk Tror påverkar inte Fakta dock, fortf noll buggar, absolut noll jag märkt iaf.


signatur

//monster

Medlem

Spelet är bra, men förbannat ytligt. Uppenbart att cdpr tog på sig för mycket, kände att dom var bäst pga Witcher 3 etc. Bra karaktärer, bra story, större pr-lögnare än EA någonsin varit. Väldigt blandade intryck för min del efter 25 timmar.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Ca 7 timmar in. Haft en del buggar. Jackie håller i luft puffror. Random folk på gatan spelar luft gitarr. Förutom sånt inget större. Men upplever bättre flytt efter patchen iaf älskar spelet aå här långt iaf!


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av Deekar:

Folk hatar på Cyberpunk och säger det är en buggfest samtidigt som folk hyllar Valhalla som samtidigt verkligen har både kraschat och buggar som fan! Missförstå mig rätt. Har aldrig varit ett fan av CD projekt spel och tycker Valhalla är kul! Men jag har inte stött på en bugg än på Cyberpunk på mina 3 första timmar iaf. De där löjliga snacket om hur man behandlar olika utvecklare är ju bara löjligt! Ubisoft är alltid en buggfest och det vet ALLA. Likt förbannat säljer det som smör och hyllas med jämna mellanrum. Klart Cyberpunk 2077 är långt ifrån en smooth launch men folk får ju fan ge sig när de säger att CD inte fått skit för detta. Skit är det ända dom får tycker jag! Är ju bara att se Metacritic... Jämför det med Valhalla till exempel. Fan va löjligt!

Det finns folk som hyllar CP2077. Det finns folk som hatar CP2077. Samma sak med Valhalla, det finns folk som hyllar Valhalla, och folk som hatar Valhalla.
Du säger att du inte stött på buggar på CP2077 första 3 timmarna, det är ju bra. Det betyder dock inte att folk inte har stött på buggar i deras första 3 timmar i spelet.
Du säger att Ubisoft alltid är en buggfest. Jag kan säga att mina första 3 timmar med Valhalla på Ps4 så stötte jag bokstavligen talat på 0 buggar. Efter 20 timmar så har jag stött på 2 st som jag kan minnas, kan vara så att jag har stött på mindre som jag bara inte märkt av. Den ena buggen var att jag fick en eldkruka att börja sväva inne i en grotta, och när den nådde taket så ramlade den rakt ner på mig och exploderade (som om taket hade kastat krukan), den andra buggen var att jag kastade en fackla rakt på kyrkklocka och facklan fastnade i luften.

Min poäng är att alla upplever olika, därmed även olika omdömen de har för spelet. Däremot, vad jag har sett, så har Valhalla lyckats leverera det de har lovat, medan CP2077 inte har gjort det då det saknas massvis med innehåll som CDPR har marknadsfört. Jag kan personligen se varför CP2077 har lägre User Score än Valhalla, då konsol-versionen är under all kritik, folk är missnöjda med att staden känns livlös, att NPCs saknar bra AI, att trafiken är stel, och den med saknar AI. Det finns massvis med saker folk är missnöjd med CP2077 som inte bara handlar om buggar.

Förhoppningsvis så försöker CDPR inte överhypea deras nästa spel, så kanske den får bättre mottagning även om den innehåller buggar. Valhalla försökte definitivt inte överhypea, folks förväntningar var inte allt för höga, därmed så är man mer accepterande utav vad man får för spel.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Vilka inställningar kör du? Jag har också ett GTX 1070 och snittar väl på runt 40-50ish fps på medium/high.

https://imgur.com/a/P2tqy1y


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Deekar:

Folk hatar på Cyberpunk och säger det är en buggfest samtidigt som folk hyllar Valhalla som samtidigt verkligen har både kraschat och buggar som fan! Missförstå mig rätt. Har aldrig varit ett fan av CD projekt spel och tycker Valhalla är kul! Men jag har inte stött på en bugg än på Cyberpunk på mina 3 första timmar iaf. De där löjliga snacket om hur man behandlar olika utvecklare är ju bara löjligt! Ubisoft är alltid en buggfest och det vet ALLA. Likt förbannat säljer det som smör och hyllas med jämna mellanrum. Klart Cyberpunk 2077 är långt ifrån en smooth launch men folk får ju fan ge sig när de säger att CD inte fått skit för detta. Skit är det ända dom får tycker jag! Är ju bara att se Metacritic... Jämför det med Valhalla till exempel. Fan va löjligt!

AC Valhalla är inte i närheten av så buggit som Cyberpunk 2077 dock. CP2077 har tonvis med små animationsbuggar som förstår inlevelsen, scriptingbuggar som gör att man kan fortsätta storyn, och så klart kraschar det titt som tätt. Buggarna i spelet är en bra bit över till och med var Ubisoft lyckas få ut sina spel nuförtiden.

Sen är ju problemet att de lovat i alla år att det ska komma till PS4 och Xbox One, konsoler som helt enkelt inte kan spela spelet. Det finns inte mycket att säga om det. Visst så får PC spelare med high-end hårdvara en bra upplevelse, men en konsolspelare suttit i 5+ år och trånat efter detta spelet... bara för att starta upp det och få 15 FPS i vissa miljöer - då förstår man varför de ger det en tumme ner på Metacritic. Fullt förståeligt i min mening.

Kan dessutom säga att du är undantaget. Att du inte hittade en bugg på 3 timmar, det hör till ovanligheterna. Själv hittade jag en massa små animationsbuggar under den tiden, fastnade i min egen bil en när den skulle hämta mig, och det kraschade ett par gånger. Folk jag känner som spelade samtidigt hade problem med att fiender på något sätt hamnade utanför rummen de skulle vara i, vilket gjorde att det inte gick att gå vidare i storyn.

Fantastiskt spel när det fungerar som det ska, men också otroligt buggigt.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

dom patchar ju som fan iaf, samma inställningar som dag ett gav typ 48fps, ger nu 60fps i snitt. flyter riktigt bra, är extremt imponerad att min gamla 1070 kan köra detta spel i så imponerande grafik

Vad kul för senaste patchen gav inga prestanda förbättringar.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Alla längtar tills Rockstar tar sig i kragen och fixar fram GTA6...

Ja verkligen för detta var ju ingen höjdare tyvärr.

Medlem

"Cyberpunk 2077 is an open-world, action-adventure story set in Night City, a megalopolis obsessed with power, glamour and body modification. You play as V, a mercenary outlaw going after a one-of-a-kind implant that is the key to immortality."

Det låter ju väldigt intressant och bra (typ Bladerunner), jag skulle gärna hellre se en filmversion på spelet!
Kommer inte köpa spelet eftersom jag inte gillar rollspel.


signatur

autograph

Medlem

Folk måste vara blinda. Buggar och optimering kan fixas med patchar, men sen då? Världen är död. RPG är icke existerande, det finns i n g E t att agera med, inget alls.

Död vid födsel.

Nu förstår jag att dom gärna implementerar multiplayer med förmodligen battle royal. Spelet är ett tomt skal, och ni grälar om grafik buggar? Se helheten istället.

Och hur detta spel fick 5/5 här är bortom min förståelse. Nä, vi blev alla lurade av cdpr skumma etik och moraliska affärs utnyttjanden. Detta kommer stå dom dyrt i framtiden. Jag skulle rekommendera dom att fort som få börja på nytt IP för detta lär inte bli långlivat. Tyvärr, så fruktansvärt tyvärr.


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

dom patchar ju som fan iaf, samma inställningar som dag ett gav typ 48fps, ger nu 60fps i snitt. flyter riktigt bra, är extremt imponerad att min gamla 1070 kan köra detta spel i så imponerande grafik

Men sen då..... Night city är ju ett tomt skal


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Skriv svar