Flera Mass Effect-veteraner jobbar på nästa spel i serien

Robot
Flera Mass Effect-veteraner jobbar på nästa spel i serien

Kan den anrika rymdoperan räddas eller är den ett sjunkande rymdskepp?

#Bioware, #Mass-effect


Medlem

Så länge EA är inblandade ligger mina förväntningar nere i berggrunden.

Medlem

Tja, jag tillhör ju den "lilla" skaran som faktisk hade kul med andromeda så jag är försiktigt positiv iaf. Så länge de får arbeta utan att EA skall in å peta i sakerna så blir det nog bra.

Jhf
Avstängd

Redan i och med Dragon Age 2 tycker jag Bioware tappade statusen som riktig kvalitetsutvecklare. Därefter har det gått sakta utför. Dom riktigt intressanta rollspelen görs ju av Cdpr, inexile, obsidian m.fl. numera.

Jag skulle säga att Bioware har att bevisa sig på samma sätt som ett helt nystartat företag. Det kanske dock är bra. De kan kanske slå ur underläge och överraska.

Medlem

Jag som aldrig spelat Mass Effect, var ska jag börja? Har köpt Mass Effect 2 och planerar att köpa trean. Måste jag köpa Andromeda också för att följa med i storyn eller vad tror ni?

Medlem
Skrivet av VertexBuffern:

Jag som aldrig spelat Mass Effect, var ska jag börja? Har köpt Mass Effect 2 och planerar att köpa trean. Måste jag köpa Andromeda också för att följa med i storyn eller vad tror ni?

Kommer re-masters till våren så skulle vänta tills dess

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Så länge EA är inblandade ligger mina förväntningar nere i berggrunden.

Trots att Bioware är helt kapabla till att ställa till det helt själva? Lex anthem och "Bioware magic". Är skeptisk till allt som, med eller utan EA:s inblandning, kommer från studion nu för tiden. Tyvärr.

Medlem
Skrivet av VertexBuffern:

Jag som aldrig spelat Mass Effect, var ska jag börja? Har köpt Mass Effect 2 och planerar att köpa trean. Måste jag köpa Andromeda också för att följa med i storyn eller vad tror ni?

Nu har du förvisso redan köpt 2:an vilket är min personliga favorit, men som Thane skrev före mig så hade jag väntat på Legendary Edition till våren som är en remaster på original-trilogin och kört alla spelen i rätt ordning.
Andromeda har jag inte testat då det blev så sågat i början. Tror heller inte den är ett krav då den nästan är helt fristående från trilogin.

Medlem

Även fast det kan vara betryggande med återkommande veteraner så tror jag att tid och en tydlig organisation är nyckeln till en lyckad uppföljare - något som Andromeda inte hade. I viss mån drabbades även Mass Effect 3 av detta. A Lesson learned förhoppnigsvis.

Medlem

Jag är grymt taggad för jag gnäller inte på ME 1-3. Det är fortfarande den största upplevelsen jag har haft som gamer. Jag stör mig mera på all action som jag ibland upplever vara för ofta men fortfarande så spelar jag. Andromeda hade också bra stridssystem som bådar gott för kommande spel.

Alla som inte spelat bör vänta på remastern. Ettan är mitt favoritspel i serien även om många snackar ner det och hur de får ihop allt ska bli spännande att se!

Inaktiv
Skrivet av Yaarr!:

Trots att Bioware är helt kapabla till att ställa till det helt själva? Lex anthem och "Bioware magic". Är skeptisk till allt som, med eller utan EA:s inblandning, kommer från studion nu för tiden. Tyvärr.

Väl talat!

Medlem

Andromeda var ett bra spel, verkligen. Men det hade kunnat vara så, så mycket bättre!
Tänk Andromedas gameplay, grafik och värld, med mycket bättre manus och världsbyggande. Hade varit en solkar 5/5 FZ-logotyper.

Medlem

Hoppas de gör ett Mass Effect 4. Nåt som följer upp *Destroy Ending*

När man ser Shepard ta ett andetag. Skulle vara sjukt coolt.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Jag verkligen, verkligen hoppas att detta kommer bli bra. Jag var ändå en av de som gillade Andromeda, fastän det inte var i närheten av original trilogin. Att man fick se Liara i trailern måste ju betyda att det är en fortsättning på trean och inte på Andromeda? Jag tror det är rätta vägen att gå. Frågan är bara om de kommer välja ett slut som canon då och kommer Shepard vara vid liv?

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Hoppas de gör ett Mass Effect 4. Nåt som följer upp *Destroy Ending*

När man ser Shepard ta ett andetag. Skulle vara sjukt coolt.

RIP EDI, Legion och alla Geth i så fall

eld
Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

Även fast det kan vara betryggande med återkommande veteraner så tror jag att tid och en tydlig organisation är nyckeln till en lyckad uppföljare - något som Andromeda inte hade. I viss mån drabbades även Mass Effect 3 av detta. A Lesson learned förhoppnigsvis.

Fast värt att påminna om är att även Andromeda hade mass effect veteraner på teamet.

Men som du säger så saknades det organisation: största problemet med Andromeda var väl att de inte riktigt visste vad de ville göra i början, spelet hade behövt några år till i ugnen. Påminner väldigt mycket om hur Anthem slutade upp.

Känns som man får se hur det blir, jag som en del andra tyckte ME: Andromeda var ett helt okej spel så har inget emot en uppföljare. Kan också leva med en version i vintergatan! Hade kunnat leva utan twitter dramat i kring teamet dock. Vid närmare eftertanke kan jag nog leva utan all twitterdrama...

Medlem
Skrivet av eld:

Fast värt att påminna om är att även Andromeda hade mass effect veteraner på teamet.

Men som du säger så saknades det organisation: största problemet med Andromeda var väl att de inte riktigt visste vad de ville göra i början, spelet hade behövt några år till i ugnen. Påminner väldigt mycket om hur Anthem slutade upp.

Jo men precis. Vad man hört så var utvecklingen av Andromeda rörig och utan en tydlig inriktning redan från början. Släng på en motor som inte var anpassad för ändamålet och i och med tidsbristen som uppstår så har du ett utvecklingskaos som inte ens A-laget kan rädda.

Förutsättningarna var låga och det är främst här jag hoppas att man har lärt sig en läxa. Vem som höll ansvaret där och då är väl egentligen spekulationer. Bra spel går inte att stressa fram, det är ett hantverk.

Medlem

Andromeda va totalt skräp rakt igenom på alla nivåer (imo) så hoppas verkligen dom lyckas med detta.
Om inte så är detta nog spiken i kistan för mig ang Mass Effect Serien.

oXo
Medlem

Gillade 1:an bäst sedan 2:an , 3:an var helt ok men inte i klass med 1 & 2, andromeda var ett steg framåt men tyvärr verkar det inte som att det blir fler delar där.

Medlem

Derek Watts är den enda som är intressant av de som radas upp.

Men de har ju tappat alla tunga titlar som manusförfattaren som nog är tyngst.

Näh alla vettiga på BioWare har redan dragit, finns en youtube dokumentär om Anthem som dessutom går igenom hur alla vettiga hunnit dra lång innan anthem ens släpptes.

Det här är bara de som förstår att fansen förstår att de tappat all vettig talang, och försöker rädda tillbaka sitt ansende.

Skeppet har redan seglat sorry BioWare, tack för all fisk men ni är passé!


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av 4nub1z:

Andromeda va totalt skräp rakt igenom på alla nivåer (imo) så hoppas verkligen dom lyckas med detta.
Om inte så är detta nog spiken i kistan för mig ang Mass Effect Serien.

Jag är benägen att hålla med.
Jag har försökt spela det flera ggr men jag blir bara tjurig efter ett tag.
Det är verkligen skitjävladåligt.

Medlem

Jag avskydde allt utom striderna i Andromeda. Trots det kan jag inte låta bli att kedja fast mig vid hypetåget och kasta bort nycklarna. Hoppet är trots allt det sista som överger människan (näst efter Reapers).


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Dom där veteranerna är bara verktyg, hjärnan var Casey Hudson som nu är borta. Kommer följa utvecklingen, men känns som att risken är 99% på flopp.

Medlem
Skrivet av Yaarr!:

Trots att Bioware är helt kapabla till att ställa till det helt själva? Lex anthem och "Bioware magic". Är skeptisk till allt som, med eller utan EA:s inblandning, kommer från studion nu för tiden. Tyvärr.

Absolut, moderna Bioware är ett sjunkande fartyg, med veteraner som flyr till livbåtarna höger o vänster, och EA är isberget som öppande ett stort hål i skrovet. Bioware blev uppköpta 2007 och sen dess har EA jobbat hårt med att förstöra allt som gjorde Bioware bra. Allt för vinsterna.

Backloggens befriare

Bränn ned Ullared.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av deezel:

Tja, jag tillhör ju den "lilla" skaran som faktisk hade kul med andromeda så jag är försiktigt positiv iaf. Så länge de får arbeta utan att EA skall in å peta i sakerna så blir det nog bra.

Håller med Andromeda har fått mycket skit men gillade också spelet var riktigt kul😊

FM-guru
F.d. Sisyr

De ett kan omöjligen vara en mer enerverande upplevelse än Andromeda i alla fall. The botten is nådd, som man säger...

...ta i trä.

Medlem

Problemet med ME var att det stegvis blev mer konsolifierat även om jag gillar tvåan är ettan min abaoluta favorit två är bra och trean räddades av bra DLC:er. Andromeda är ett bra spel och första delen i spelet är riktigt bra sen går det lite utför men i det stora hela ok men väldigt lite ME känsla. Fick rysningar av revealtrailern i veckan så visst finns det känslor kvar för bioware men som sagt innan så har de lite att bevisa.

1
Skriv svar