En ny Cyberpunk 2077-patch har landat på PC och Playstation

Medlem
Skrivet av kintobe:

Då ska Jag berätta, så fort man kliver ifrån quests så vill man ha aktiviteter att göra, skapa relationer med NPC's och kunna fördriva tiden emellan quests. Det kan vara vad en person i Night city normalt skulle göra, lira lite pachenko, äta nudlar på nåt food stall, åka till afterlive och dricka sprit med Claire där man ser sin spelare lyfta glaset och dricka ur det. Braindance var en cool feature, och du kan köpa bd videos men inte använda dom, du kan få mantis blades men ej använda dom, spelet säger att du inte kan det för dom tog bort allt . Så du kan köpa bd videos men ej spela upp dom, en stor feature som hade kunnat bli sjukt bra minispel, oerhört trist. Samt, Såna små detaljer, såsom att kunna ändra utseende, varför finns det ingen frisörsalong? Små saker som det gör ett RPG. Eller, det förhöjer spelet markant. Det får en spelare att stanna längre i spelet så man får känna att man lever i spelvärlden.

Romanser och förhållanden hade varit klockrent att ha med men inget av sagt ovan, inget efter 9 års utveckling finns. Många känner att ett RPG spel 2020 bör ha några iaf ett av dom i spelet, särskilt character customisation. Inget finns.

Spelet är bra, jag har kul, men fan i gubblådan det hade kunnat vara så mycket bättre.

Detta kan ingen patch laga, detta kommer sannolikt inte ske för detta är en grov fundamental gameplay feature miss. Att alla invånare i Night city är själlösa som man inte kan ha dialog med kan ingen patch laga det är ett helt nytt spel, möjligtvis kommer dom implementera att kunna byta utseende pga hela Cyberpunk schangern handlar mycket om utseende. Hur som, Det är och förblir en monumental miss i vår tids generation mest hypade spel.

så du vill ha en helt äkta värld i ett spel?

Säg mig ett enda spel som har detta?

Du vill ha något som skulle kosta biljoner att skapa och 30+ år

Ändra utseende och sånna mindre grejer kommer säkert. De har lagt sin tid på resten av spelet och få det fungera på alla möjliga system. Att skapa allt det som finns nu tar oerhört lång tid

Tror några har helt förvridden tanke på vad dom tror skulle få från ett spel.
Och har ingen jävla insyn i hur mycket tid och pengar det tar att skapa saker

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Det konstiga här är att jag kan köra det här spelet på ultra high settings med raytracing på ultra i 4k. Utan några som helst problem. Flyter på bra! Sitter här med rtx 3090. Men det konstiga är att jag inte kan lira vahalla eller fenyx rising utan att få stutters och frame drop. Är det på grund av att ubi har fokuserat mer på amd än nvidia?

Edit: De små grejer jag har sett är att vissa npc:er inte har någon collision detection och phases i genom objekt, bilar, dörrar och trappar verkar ock så vara rätt svårt och är i luften och går. Hehe stör mig dock inte på det där, är så van efter att man har lirat Bethesda's spel så är man härdad.

Ubisoft har "partnat" upp sig med AMD gällande Valhalla, så det spelet saknar DLSS. Tror även Fenyx Rising saknar DLSS.

DLSS 2.0, som CP2077 har, hjälper avsevärt när det kommer att rendera för GPUn och ändå ge 4K bildkvalité, därav bra prestanda. Vissa kallar DLSS för Black Magic då den verkligen gör underverk.

Du kan läsa mer här: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/nvidia-dlss-2-0-a-b...

Gällande just vilka spel som har DLSS och vilka inte, så beror väldigt mycket på vilket företag som vill ge stöd för vilket spel. Skulle inte vara förvånad att det är kontraktbaserat, att om AMD säger till t.ex. Ubi att de vill sponsra Valhalla, så har de gjort avtal att då kan inte Ubi förhandla med Nvidia för att få deras tech till spelet också (det här är ren spekulation, men har inte för mig att jag har sett ett enda spel som har både AMD och Nvidia funktioner).

Medlem
Skrivet av Karmak:

så du vill ha en helt äkta värld i ett spel?

Säg mig ett enda spel som har detta?

Du vill ha något som skulle kosta biljoner att skapa och 30+ år

Ändra utseende och sånna mindre grejer kommer säkert. De har lagt sin tid på resten av spelet och få det fungera på alla möjliga system. Att skapa allt det som finns nu tar oerhört lång tid

Tror några har helt förvridden tanke på vad dom tror skulle få från ett spel.
Och har ingen jävla insyn i hur mycket tid och pengar det tar att skapa saker

Zzzzzz cdpr apologet.


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Medlem
Skrivet av Karmak:

så du vill ha en helt äkta värld i ett spel?

Säg mig ett enda spel som har detta?

Du vill ha något som skulle kosta biljoner att skapa och 30+ år

Ändra utseende och sånna mindre grejer kommer säkert. De har lagt sin tid på resten av spelet och få det fungera på alla möjliga system. Att skapa allt det som finns nu tar oerhört lång tid

Tror några har helt förvridden tanke på vad dom tror skulle få från ett spel.
Och har ingen jävla insyn i hur mycket tid och pengar det tar att skapa saker

GTA 4 har allt som den personen nämnde och det är 13 år gammalt nu.

jbx
Medlem
Skrivet av kintobe:

Men sen då..... Night city är ju ett tomt skal

Det är ett spel, vad hade du förväntat dig, vad jämför du med?
Det finns ju hur mycket som helst att göra, kartan är fullsmockad med aktiviteter osv.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

NuZ
Testpilot
Skrivet av ELF:

Det ända som hänt är att jag glömde gylfen öppen en gång så den hängde och slängde..........

Annars flyter det faktiskt på helt okej med tanke på att jag bara har en i7-4790k och 5700xt. Men blir bättre om två veckor skulle jag gissa när mb+ram kommit (ny prolle finns redan).

Vad blir det för godsaker då?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Det konstiga här är att jag kan köra det här spelet på ultra high settings med raytracing på ultra i 4k. Utan några som helst problem. Flyter på bra! Sitter här med rtx 3090. Men det konstiga är att jag inte kan lira vahalla eller fenyx rising utan att få stutters och frame drop. Är det på grund av att ubi har fokuserat mer på amd än nvidia?

Edit: De små grejer jag har sett är att vissa npc:er inte har någon collision detection och phases i genom objekt, bilar, dörrar och trappar verkar ock så vara rätt svårt och är i luften och går. Hehe stör mig dock inte på det där, är så van efter att man har lirat Bethesda's spel så är man härdad.

Allt på ultra i 4k? Kör du dlss i performance då eller kör du 3090sli kylt med flytande kväve?

Har också 3090 men jag precis som alla andra med den gpu:n kommer inte i närheten av det du säger så jag och många vill veta din hemlighet 👍

Fragtjuv

Jag har spelat strax under tio timmar och känner mig nöjd hittills. Jag har stött på några småbuggar som t.ex. att fiender försvinner eller att karaktärer står i vägen men det kan jag leva med!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Ej haft några större buggar (enbart någon grafiskbanan) Detta känns verkligen som nextgen även utan RT! kötta på bra med mitt 2080S med DLSS påslaget stabil 60fps/1440p med allt på ultra.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av kintobe:

Zzzzzz cdpr apologet.

I något läge kanske det bara är att acceptera att du inte gillar spelet och bara gå vidare, spela lite baldurs gate 3 eller nått.

Medlem

Måste man göra nåt manuellt för att få patchen? Inget installerades nyss iaf


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem

Någon annan som har problem att spelet kraschar ibland? Har fått ladda en tidigare save då det låser sig varje gång med senaste save. Är några timmar in i spelet då detta börja hända. Kör Ultra med RT medium och DLSS Quality i 60fps. Om det har något med det att göra vet jag inte.

Update: Ska prova stänga av nVidia overlay så kanske det funkar bättre. Vissa har tydligen problem med GOG overlay

Update2: Verifiera integriteten på spelfilerna på steam och en fil kunde inte verifieras så den ladda ner 7.2GB på nytt. Så var en stor fil. Inte konstigt att det krascha lite då och då.

Medlem

Var ett evigt tjat om buggar hit o buggar dit.

Säkert 50% av dom som skriker "buggfest" m.m. äger inte ens spelet utan hänger på trenden bara. 40% har för dålig dator o skyller på buggar. 10% där jag inkluderas njuter av spelet och tycker det är asfett! 40h timmar in o inte en enda gamebreaker bugg. Nån grafisk här o där men inget som stör eller förstör upplevelsen.

Ett tips är att njuta av spel och story istället för att leta buggar och grina på forum
Eller jobba så man har råd med en dator som klarar av spelet.

Fantastiskt spel som bara kommer bli bättre o bättre med tiden👍

Medlem
Skrivet av Skapligt:

Var ett evigt tjat om buggar hit o buggar dit.

Säkert 50% av dom som skriker "buggfest" m.m. äger inte ens spelet utan hänger på trenden bara. 40% har för dålig dator o skyller på buggar. 10% där jag inkluderas njuter av spelet och tycker det är asfett! 40h timmar in o inte en enda gamebreaker bugg. Nån grafisk här o där men inget som stör eller förstör upplevelsen.

Ett tips är att njuta av spel och story istället för att leta buggar och grina på forum
Eller jobba så man har råd med en dator som klarar av spelet.

Fantastiskt spel som bara kommer bli bättre o bättre med tiden👍

Hehe, det var precis vad jag gjorde med ME: Andromeda Jag gör samma sak med Cyberpunk. Två buggar hittills, dock komiska sådana.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Skapligt:

Var ett evigt tjat om buggar hit o buggar dit.

Säkert 50% av dom som skriker "buggfest" m.m. äger inte ens spelet utan hänger på trenden bara. 40% har för dålig dator o skyller på buggar. 10% där jag inkluderas njuter av spelet och tycker det är asfett! 40h timmar in o inte en enda gamebreaker bugg. Nån grafisk här o där men inget som stör eller förstör upplevelsen.

Ett tips är att njuta av spel och story istället för att leta buggar och grina på forum
Eller jobba så man har råd med en dator som klarar av spelet.

Fantastiskt spel som bara kommer bli bättre o bättre med tiden👍

Haha! Du glömde skaran som mig som bara vill spela spelet. Varit så nära på köpknappen flera gånger men ”regeringen” här hemma säger att jag ska vänta med att köpa något spel för kanske Tomten kommer med något jag önskar!

Frustrationen är maxad. Men har väntat flera år, så kan nog vänta någon vecka extra och vara extra snäll


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Haha! Du glömde skaran som mig som bara vill spela spelet. Varit så nära på köpknappen flera gånger men ”regeringen” här hemma säger att jag ska vänta med att köpa något spel för kanske Tomten kommer med något jag önskar!

Frustrationen är maxad. Men har väntat flera år, så kan nog vänta någon vecka extra och vara extra snäll

Fyfan jag skulle be henne o köpa strumpor o låta mig spela istället

NuZ
Testpilot
Skrivet av Skapligt:

Fyfan jag skulle be henne o köpa strumpor o låta mig spela istället

Haha ja jag ska nog göra det


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Skapligt:

Var ett evigt tjat om buggar hit o buggar dit.

Säkert 50% av dom som skriker "buggfest" m.m. äger inte ens spelet utan hänger på trenden bara. 40% har för dålig dator o skyller på buggar. 10% där jag inkluderas njuter av spelet och tycker det är asfett! 40h timmar in o inte en enda gamebreaker bugg. Nån grafisk här o där men inget som stör eller förstör upplevelsen.

Ett tips är att njuta av spel och story istället för att leta buggar och grina på forum
Eller jobba så man har råd med en dator som klarar av spelet.

Fantastiskt spel som bara kommer bli bättre o bättre med tiden👍

Ah, såklart. Det är fel att folk spelar på konsol, de borde spendera pengar på att uppgradera sin dator istället. Det är inte CDPRs fel att spelet krashar.
Även folk som har 3080 GPU med senaste eller näst-senaste CPU har fått spelet att krasha, eller bugga så att de har varit tvungna att start om helt.

Det är bra att du inte har stött på buggar eller saker som förstört din upplevelse. Det betyder inte att det inte händer för andra. Vi borde säga åt alla recesenter också som har skrivit att de har stött på buggar som stoppat dem från att avancera i Storyn eller krashat till desktop, att de behöver bara köpa en dator som klarar av spelet. För buggar är bara baserat på dator-specsen och har absolut inget och göra med att koden är trasig, right?

Sorry för denna lilla 'rant', men det är lite tröttsamt när någon som inte har problem säger åt andra att lösa problemet med pengar, när det inte ens är en riktig lösning. Om du stör dig på att folk klagar om buggar så kanske man bör hålla sig ifrån forum och reddit etc ett tag, tills spelet är patchat så pass mycket att majoriteten kan faktiskt njuta spelet.

Medlem
Skrivet av eld:

Det här måste vara en hyperbol, många buggar är ju oberoende av plattform och rent av garanterade.

Men hade du sagt att "jag har inte stött på något som förstört min upplevelse" så skulle jag kunna tro dig, det är mycket möjligt.

Vilka buggar är garanterade menar du? Jag har 31 timmar spelat och har inte lagt märke till någon bugg alls.

Medlem
Skrivet av kintobe:

Värld jag håller med, men det har inget innehåll om man inte gör quests eller Side missions, där torskade dom duktigt.

Du är fortfarande i smekmånad period, efter den så ser man, världen och NPC är död. En enorm besvikelse för alla fans.

Det är gjort att du SKA göra sidemissions, det är inte meningen att du ska rulla mainmission igenom.

jag ser själv på mina achivements att många inte ens spelat 20% av spelet då dom bara gjort main objectives ett exempel 0.7% har gjort river questlinen, vilket är en sjukt bra och detaljerad quest som är lika om inte mer detaljerad än en mainquest.

Många verkar ej förstå att sidemissions är i kaliber med main mission.
och där har vi ett stort problem, skulle jag bara rusha spelet via mainmission skulle jag med småbuggar osv utan att låsa upp streetcred till vissa saker skulle jag nog ge spelet en 6 av 10 såpass viktiga är sidemissionsen.

Medlem
Medlem
Skrivet av denkaforss:

Helt ospelbart på vanlig ps4 anser jag även efter denna patch..

Otroligt ostabil FPS, grynig och blurry grafik och framförallt att spelet crashar.

Det får stå i hyllan tills man vet att problemen är lösta.

Har aldrig varit med om en så dålig launch för ett spel på ps4

Inte jag heller. Spelet kommer hamna i Guiness rekordbok. Jag tycker att hela Polen bör skämmas nu.

Medlem

Jag har spelat 10 timmar och har inte varit med om några allvarliga buggar. Upplevde fler buggar i mina första 10 timmar i Valhalla. Har ej stört mig på buggar i varken Cyberpunk eller Valhalla.

Men jag kanske inte tillhör gnällgenerationen.

Medlem
Medlem

Kör på Xbox one x.. min bild blinkar svart i några sek flera gånger... nån mer som har samma problem?

Medlem
Skrivet av Pixelwood:

Allt på ultra i 4k? Kör du dlss i performance då eller kör du 3090sli kylt med flytande kväve?

Har också 3090 men jag precis som alla andra med den gpu:n kommer inte i närheten av det du säger så jag och många vill veta din hemlighet 👍

Dlss grejen har jag ej rört så den är på auto. Har ett aorus extreme oc. Vet inte vad jag ska säga, kanske bara har 40 fps som max och g-synken på. Hmm

Medlem

Stötte på en rejäl grafisk bugg den första minuten. Visade sig dock att jag inte hade uppdaterat till senaste drivrutinen. Sedan dess har jag efter cirka 4 timmars spelande knappt stött på en enda bugg. Min tankekraft går snarare åt till att memorera allt man ska lära sig istället för att störa mig på den enstaka NPC:n som sitter i luften. Jag är inte lika sinnessjuk som Gamereactor som sänker betyget till 7/10 p.g.a. buggar, haha. Sjuka jävlar.

Medlem

Vore bra om de fixade key-mapping...vänsterhänt så jag har i alla tider använt piltangenterna, går inte i detta spelet..

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Jag är inte lika sinnessjuk som Gamereactor som sänker betyget till 7/10 p.g.a. buggar, haha. Sjuka jävlar.

Nä, då får man verkligen vara tydlig med att det betyget kan komma att ändras då buggar och mjukvara verkligen inte är skrivet i sten. Det är det som är så bra med mjukvara; går att laga det som är trasigt.

Medlem
Skrivet av Karmak:

så du vill ha en helt äkta värld i ett spel?

Säg mig ett enda spel som har detta?

Du vill ha något som skulle kosta biljoner att skapa och 30+ år

Ändra utseende och sånna mindre grejer kommer säkert. De har lagt sin tid på resten av spelet och få det fungera på alla möjliga system. Att skapa allt det som finns nu tar oerhört lång tid

Tror några har helt förvridden tanke på vad dom tror skulle få från ett spel.
Och har ingen jävla insyn i hur mycket tid och pengar det tar att skapa saker

Spelet har massor av quests och sidequests och händelser etc, många av dem är dock extremt simpla och enformiga.

Men man får inte se sin karaktär äta och dricka, man kan inte bygga relationer eller ens pimpa bilar...eller möblers lägenheten eller ens byta frisyr.

Craftingen ör nice men också extremt simpel. Poliserna dyker magiskt upp när man otygar sig och allt man behöver göra för att undvika dem är köra/springa i en rak linje därifrån.

Missta mig inte, jag har 25 timmar i spelet och älskar det, kryper långsamt fram på storyn då jag spenderar så mycket tid på annat, men spelet är verkligen ”half-baked” och saknar så mycket små detaljer som skulle sålt inlevelsen så mycket bättre.

Detta känns, helt ärligt, som ett mod till skyrim.

Dock måste jag säga att jag älskar striderna! Skön o tung känsla i vapnen, melee och rörelse funkar helt okej och hackingen ger en ytterligare dimension.

Spelet är bra men det går inte bortse från vad det borde, kunde och lovade bli.
RDR2, som inte är ett rollspel, säljer in rollspelskänslan tio gånger bättre än cp2077


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skriv svar