PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Mediamarkt

MM är nog det största skämt till företag jag har sett. Bokade som många andra den 18/9 (en DE) och har sedan den 5/11 inte hört något officiellt.

Jag har frågat kundtjänsten säkert 10 gånger och det är alltid samma jävla svar ”vi kan inte ge något mer specifikt datum än December”. Det är klart dom vet när leveransen kommer det är inte så att när skiten står på en pall utanför deras varuhus så får dom ett sms av Sony där det står att leveransen har kommit.

Otroligt dåligt hanterat av detta sketna företag. Även om leveransen är försenad så kan dom iallafall ge oss information istället för att inte säga någonting.

Kommer aldrig mer köpa någon av deras pissprodukter.

Medlem
Skrivet av Carl Ulvenhag:

MM är nog det största skämt till företag jag har sett. Bokade som många andra den 18/9 (en DE) och har sedan den 5/11 inte hört något officiellt.

Jag har frågat kundtjänsten säkert 10 gånger och det är alltid samma jävla svar ”vi kan inte ge något mer specifikt datum än December”. Det är klart dom vet när leveransen kommer det är inte så att när skiten står på en pall utanför deras varuhus så får dom ett sms av Sony där det står att leveransen har kommit.

Otroligt dåligt hanterat av detta sketna företag. Även om leveransen är försenad så kan dom iallafall ge oss information istället för att inte säga någonting.

Kommer aldrig mer köpa någon av deras pissprodukter.

Borta bra men hemma bäst där (Tyskland först misstänker jag), har svårt att se att de inte fick lika samma eller fler än andra aktörer
Samma erfarenhet på informationsfronten, färdig förhandsbokad i en framtid där precis som wh, försöker rösta med plånboken när det går.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Känns som ett litet julmirakel att jag fick en av MM i måndags.

Lider med er som väntar, men ni väntar på något gott!

Med en 1åring hemma har jag enbart spelat typ 2 timmar. Men idag blir det julöl och demons souls in på småtimmarna

Medlem
Skrivet av Mattemattias:

Känns som ett litet julmirakel att jag fick en av MM i måndags.

Lider med er som väntar, men ni väntar på något gott!

Med en 1åring hemma har jag enbart spelat typ 2 timmar. Men idag blir det julöl och demons souls in på småtimmarna

När beställde du? Och vilken edition?

Medlem

Standard edition den 18/9. Valde att hämta upp i butik. Blev uppringd i måndags då de hade konsoler som inte hämtats ut så jag fick frågan om jag ville ha en.

Medlem
Skrivet av Mattemattias:

Standard edition den 18/9. Valde att hämta upp i butik. Blev uppringd i måndags då de hade konsoler som inte hämtats ut så jag fick frågan om jag ville ha en.

Jaha jag bokade en digital edition, också den 18/9. Tog dock leverans till ombud för jag kunde inte välja hämta i varuhus av någon anledning så jag får väll vänta några extra dagar för att den ska skickas till mig också.

Medlem

Fick svar ifrån MM idag om att min leverans är satt till december men de kan inte speca exakt datum. Beställde disc edition 19/9. Så fortfarande inga definitiva besked ifrån MM.

Medlem

Sjukt trött på EG just nu, fått leverans framflyttad 3 ggr denna vecka på min all access-bokning. Snackade med kundtjänst i början på veckan när det flyttades fram till 12/12 och då sas det att varan var packad och skulle skickas till butiken jag bokade i, efter detta har det flyttats fram både till 14/12 och nu senast till 16/12. Kan dom inte bara sätta leverans till när fan vi känner för det i stället..

Medlem
Skrivet av dundergubbe:

Fick svar ifrån MM idag om att min leverans är satt till december men de kan inte speca exakt datum. Beställde disc edition 19/9. Så fortfarande inga definitiva besked ifrån MM.

Har läst denna tråden länge nu, dags att bidraga med mitt. Jag beställde SE den 19/9 från MM. Fick mitt datum framflyttat samtidigt med de första andra som inte fick från första batchen till ”Preliminärt December”.

Idag fick jag svar på ett mail jag skickade för typ en vecka sen att ”Din order har en beräknad leverans av första kvartalet av 2021”.

Så nu får man väl maila igen och hoppas på någon klåpare som kan svara ”December” igen.

Eller bara acceptera att MM inte får någon leverans. Eller då att om de får det, så är den så liten att min order inte täcks.

🤪🔫

Medlem
Skrivet av Oootis:

Har läst denna tråden länge nu, dags att bidraga med mitt. Jag beställde SE den 19/9 från MM. Fick mitt datum framflyttat samtidigt med de första andra som inte fick från första batchen till ”Preliminärt December”.

Idag fick jag svar på ett mail jag skickade för typ en vecka sen att ”Din order har en beräknad leverans av första kvartalet av 2021”.

Så nu får man väl maila igen och hoppas på någon klåpare som kan svara ”December” igen.

Eller bara acceptera att MM inte får någon leverans. Eller då att om de får det, så är den så liten att min order inte täcks.

🤪🔫

Mailade också för typ 1-2 veckor sedan, beställde den med skivläsare 18/9.
Fick svar idag:
"Vi har inget specifikt datum, enbart information om att den beräknas levereras i december, men när er konsol kommer till varuhuset så kommer ni bli meddelad med en upphämtningsbekräftelse"

Den som lever får se helt enkelt.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem
Skrivet av Jonkan:

Mailade också för typ 1-2 veckor sedan, beställde den med skivläsare 18/9.
Fick svar idag:
"Vi har inget specifikt datum, enbart information om att den beräknas levereras i december, men när er konsol kommer till varuhuset så kommer ni bli meddelad med en upphämtningsbekräftelse"

Den som lever får se helt enkelt.

”Linda” titulerade julklappskrossaren från MM sig.

Vad hette din kundtjänstrepresetant?

Medlem
Skrivet av Oootis:

”Linda” titulerade julklappskrossaren från MM sig.

Vad hette din kundtjänstrepresetant?

Daniel kallde herren, med det ytterst politiska uttalandet, sig för.


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Att 99% (inte riktigt kanske men nästan) av inläggen handlar om PS5 återspeglar nog intresset för PS5 jämfört med Xbox. Alternativt är det så att Microsoft lyckats producera betydligt fler Xboxar att utbudet matchar efterfrågan, men varför Xbox helt plötsligt skulle bli mer populär nu är svårt att förstå. Förra black friday sålde Elgiganten Xbox One S all digital (alltså utan skivläsare) för 990 och det fanns hur många som helst kvar när jag råkade gå förbi. Så ser det normalt sett inte ut om produkten är attraktiv.

Att spelen är bakåtkompatibla är både bra och dåligt, det är bra för mig som konsument som inte behöver köpa ny Xbox men dåligt för MIcrosoft av samma anledning.

Jag köpte en Xbox för övrigt, tycker gamepass är smidigt. Prenumerera en månad när man har tid att spela, säg upp det sedan. PS5 köper jag senare när spelen inte längre släpps på PS4 också (och helst också när själva apparaten blivit mindre, den är ju enorm nu).

Medlem
Skrivet av Knut:

Förra black friday sålde Elgiganten Xbox One S all digital (alltså utan skivläsare) för 990 och det fanns hur många som helst kvar när jag råkade gå förbi. Så ser det normalt sett inte ut om produkten är attraktiv.

Nej xbox one s är inte attraktiv då den är förra generationen så det är inte konstigt att det fanns många kvar

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Nej xbox one s är inte attraktiv då den är förra generationen så det är inte konstigt att det fanns många kvar

Samma sak gällde dock inte 2019 (d.v.s. då förra svarta fredagen utspelade sig) vilket är vad Knut pratar om.

Medlem
Skrivet av Popski:

Samma sak gällde dock inte 2019 (d.v.s. då förra svarta fredagen utspelade sig) vilket är vad AndyZedd pratar om.

Aj jag läste bara black friday 🤔

Medlem
Skrivet av Knut:

Att 99% (inte riktigt kanske men nästan) av inläggen handlar om PS5 återspeglar nog intresset för PS5 jämfört med Xbox. Alternativt är det så att Microsoft lyckats producera betydligt fler Xboxar att utbudet matchar efterfrågan, men varför Xbox helt plötsligt skulle bli mer populär nu är svårt att förstå. Förra black friday sålde Elgiganten Xbox One S all digital (alltså utan skivläsare) för 990 och det fanns hur många som helst kvar när jag råkade gå förbi. Så ser det normalt sett inte ut om produkten är attraktiv.

Att spelen är bakåtkompatibla är både bra och dåligt, det är bra för mig som konsument som inte behöver köpa ny Xbox men dåligt för MIcrosoft av samma anledning.

Jag köpte en Xbox för övrigt, tycker gamepass är smidigt. Prenumerera en månad när man har tid att spela, säg upp det sedan. PS5 köper jag senare när spelen inte längre släpps på PS4 också (och helst också när själva apparaten blivit mindre, den är ju enorm nu).

Fick min XBSX på release. PS5 får jag förhoppningsvis någon gång nästa kvartal. Bokade samtidigt, skall sägas.

Visst är det så att Xbox har lägre efterfrågan. Jag förstår inte att scalpers ens kan tjäna pengar på XS eftersom det gått att köpa den både i butik och online flera dagar, rent av veckor, sedan releasen. Men det kan ju vara olika förutsättningar i olika länder. I Sverige har det i varje fall gått att köpa "ganska lätt".

Om MS strategi är bra eller dålig får vi se inom ett par år. Deras GamePass Ultimate är marknadens överlägset bästa speltjänst. Inget annat kommer ens i närheten. Det är där hela deras fokus ligger. MS styrka har traditionellt varit mjukvara så på sätt och vis återgår de till sina rötter igen. Phil verkar snarare se next-gen som ett billigt sätt att köpa en spel-PC utan andra funktioner än just spelandet. De som redan har en PC med dräglig hårdvara är inte målgruppen för XS.

Jag tycker det känns spännande. Jag är väldigt sugen på att få hem en PS5 och sedan sitta med det bästa av båda världarna; Sonys senaste konsol och MS bästa GaaS.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Aj jag läste bara black friday 🤔

Jag läste samma sak själv först.

Medlem

fick mail idag att min ps5 digital skickats från nettonet

Medlem

Verkar som webhallen har konsoler på väg in. Står 50+ på väg in på både SE och DE. Kul för er som bokat där och ligger bra till.

Medlem
Skrivet av Ledkung:

Verkar som webhallen har konsoler på väg in. Står 50+ på väg in på både SE och DE. Kul för er som bokat där och ligger bra till.

Alltid nåt. Men de har rapporterat att de har tusentals i kön....

Medlem
Skrivet av e3henri:

Alltid nåt. Men de har rapporterat att de har tusentals i kön....

Bättre än Mediamarkt som inte verkar få en enda konsoll.

Medlem

Jag fick mail igen av Mediamarkt igår. 3e gången som säger att jag ska få i december! SÅ, tycker det är konstigt om de inte skickas ut närmsta dagarna annars hade de ju för faaaan inte sagt för en tredje gång mitt i december att jag antagligen kommer att få den i december! Dom skyllde också på Sony så klart.

"Hej Peter

Då vi har många beställningar på artikeln kommer ordrarna levereras i tur ordning för en rättvis fördelning.

Din preliminära leverans för order ******** är i December månad, om ingen annan information skickas till dig.

Din beställning kan komma att levereras tidigare då det förekommer att andra annullerar sin order.

Förseningen beror i första hand på att tillverkaren kan inte leverera den efterfrågade kvantiteten i god tid."

Linus hette killen som antagligen skickade ut det här som ett mass-mail.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Jag fick mail igen av Mediamarkt igår. 3e gången som säger att jag ska få i december! SÅ, tycker det är konstigt om de inte skickas ut närmsta dagarna annars hade de ju för faaaan inte sagt för en tredje gång mitt i december att jag antagligen kommer att få den i december! Dom skyllde också på Sony så klart.

"Hej Peter

Då vi har många beställningar på artikeln kommer ordrarna levereras i tur ordning för en rättvis fördelning.

Din preliminära leverans för order ******** är i December månad, om ingen annan information skickas till dig.

Din beställning kan komma att levereras tidigare då det förekommer att andra annullerar sin order.

Förseningen beror i första hand på att tillverkaren kan inte leverera den efterfrågade kvantiteten i god tid."

Linus hette killen som antagligen skickade ut det här som ett mass-mail.

Ja, det låter helt klart som ett standardsvar. Hur menar de t.ex. att din order skulle kunna levereras tidigare än december? Förmodligen skickar de ut samma svar till folk som beräknas få i Q1 och senare (som faktiskt, teoretiskt, kan få tidigare än beräknat).

Medlem
Skrivet av e3henri:

Alltid nåt. Men de har rapporterat att de har tusentals i kön....

Tänk på att nästan ALLA som beställt en konsol också stått i kön på Webhallen eftersom det är gratis att stå där, så de lär ha många avbokningar allt eftersom folk får från EG eller köper på eBay. Har själv två kompisar som avbeställt sina Webhallen-ordrar de la i januari.

Medlem
Skrivet av Popski:

Ja, det låter helt klart som ett standardsvar. Hur menar de t.ex. att din order skulle kunna levereras tidigare än december? Förmodligen skickar de ut samma svar till folk som beräknas få i Q1 och senare (som faktiskt, teoretiskt, kan få tidigare än beräknat).

Säkert! Sjukt otydligt och tråkigt svar. Men kommer de inga leveranser nu i december kommer de nog få sota för det. Det är rätt många som beställt liksom.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Jag fick mail igen av Mediamarkt igår. 3e gången som säger att jag ska få i december! SÅ, tycker det är konstigt om de inte skickas ut närmsta dagarna annars hade de ju för faaaan inte sagt för en tredje gång mitt i december att jag antagligen kommer att få den i december! Dom skyllde också på Sony så klart.

"Hej Peter

Då vi har många beställningar på artikeln kommer ordrarna levereras i tur ordning för en rättvis fördelning.

Din preliminära leverans för order ******** är i December månad, om ingen annan information skickas till dig.

Din beställning kan komma att levereras tidigare då det förekommer att andra annullerar sin order.

Förseningen beror i första hand på att tillverkaren kan inte leverera den efterfrågade kvantiteten i god tid."

Linus hette killen som antagligen skickade ut det här som ett mass-mail.

Vilket datum och klockslag bokade du?

Postorder eller hämta i butik?

Medlem
Skrivet av Gangleri:

Tänk på att nästan ALLA som beställt en konsol också stått i kön på Webhallen eftersom det är gratis att stå där, så de lär ha många avbokningar allt eftersom folk får från EG eller köper på eBay. Har själv två kompisar som avbeställt sina Webhallen-ordrar de la i januari.

Vilken kö är inte gratis? Jag har 3 beställningar och har inte betalat något. Enda speciella med Webhallen är att de öppnade tidigt och har skapat sig en kö på 14 månader-

Medlem
Skrivet av Deekar:

Jag fick mail igen av Mediamarkt igår. 3e gången som säger att jag ska få i december! SÅ, tycker det är konstigt om de inte skickas ut närmsta dagarna annars hade de ju för faaaan inte sagt för en tredje gång mitt i december att jag antagligen kommer att få den i december! Dom skyllde också på Sony så klart.

"Hej Peter

Då vi har många beställningar på artikeln kommer ordrarna levereras i tur ordning för en rättvis fördelning.

Din preliminära leverans för order ******** är i December månad, om ingen annan information skickas till dig.

Din beställning kan komma att levereras tidigare då det förekommer att andra annullerar sin order.

Förseningen beror i första hand på att tillverkaren kan inte leverera den efterfrågade kvantiteten i god tid."

Linus hette killen som antagligen skickade ut det här som ett mass-mail.

December...... 2021!

Medlem
Skrivet av Oootis:

Vilket datum och klockslag bokade du?

Postorder eller hämta i butik?

18/9 typ klockan 21:00 och Postorder

Skrivet av Arfir98:

December...... 2021!

Haha ja vilket år har dom inte sagt😂

Skriv svar