CDPR-anställda får bonusar trots problematisk Cyberpunk 2077-lansering

Robot
CDPR-anställda får bonusar trots problematisk Cyberpunk 2077-lansering

Och med tanke på att spelet redan gått med vinst känns det ganska rättvist.

#Cd-projekt-red, #Cyberpunk-2077


Medlem
MEG
Medlem

Ja det är de värda.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

men varför togs beslutet att släppa spelet till lastgen konsoller om det är så buggigt o dom knappt orkar driva spelet?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SWEBarb:

men varför togs beslutet att släppa spelet till lastgen konsoller om det är så buggigt o dom knappt orkar driva spelet?

Medlem

Tänk att basera bonusar på Metacritic? Låter ju helt galet och en stor gamble.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Tänk att basera bonusar på Metacritic? Låter ju helt galet och en stor gamble.

Det förklarar varför CDPR inte gav ut koder för konsol-versionen till recesenter. Det hade dragit ner betyget på Metacritic.

Inaktiv

De är de väl värda. Tråkigt för de som sitter på last gen men det funkar otroligt bra på (min) PC, om än små buggar här och där men är överlagt grymt nöjd med vad de skapat här.

Medlem

Kommer FZ göra en nyhet om varenda liten grej angående CDPR och Cyberpunk nu?

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Det förklarar varför CDPR inte gav ut koder för konsol-versionen till recesenter. Det hade dragit ner betyget på Metacritic.

Det är iaf tur att det inte handlar om User reviews

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Kommer FZ göra en nyhet om varenda liten grej angående CDPR och Cyberpunk nu?

Ja, förhoppningsvis.

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Kommer FZ göra en nyhet om varenda liten grej angående CDPR och Cyberpunk nu?

Jag kan tipsa om ett helt magiskt knep som gör allt bättre. Om du inte klickar på Cyberpunk nyheter behöver du inte läsa dem. Revolutionerande eller hur?

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Kommer FZ göra en nyhet om varenda liten grej angående CDPR och Cyberpunk nu?

Nog aldrig sett en spelsida fanboya så hårt för ett spel som FZ och Cyberpunk.

Medlem

Så jävla vidrigt att koppla folks lön till en recensionssida. Fy Fan!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Så jävla vidrigt att koppla folks lön till en recensionssida. Fy Fan!

Det var väl en BONUS?

Medlem
Skrivet av Cane:

Nog aldrig sett en spelsida fanboya så hårt för ett spel som FZ och Cyberpunk.

Det är väl ett av de mest efterlängtade spelet genom alla tider. Du behöver inte hålla med. Men tror en stoooor del av FZ läsarna gör det.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

men varför togs beslutet att släppa spelet till lastgen konsoller om det är så buggigt o dom knappt orkar driva spelet?

Tänk dig hur arga vissa hade blivit om de gått ut och sagt att de skulle hoppa Xbox One och PS4... Om de som spelar på de konsollerna är arga nu så kan jag tänka mig att de skulle bli ännu argare om de skippade.. Ursäktar såklart inte skicket spelet släpptes i på konsol, men de tog väl ett aktivt beslut, rätt eller fel, vet inte, men de har ju i alla fall chans att fixa det nu, hade de ju inte om de hade skippat.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

men varför togs beslutet att släppa spelet till lastgen konsoller om det är så buggigt o dom knappt orkar driva spelet?

Enkelt: De hade massvis med förbokningar redan för dessa konsoler, samt att de har/hade investerare som väntade på att få sin del av kakan när spelet väl släpps.
Om de har, låt oss säga, 2 miljoner förbokningar för Last-Gen, det är alltso $120M i intäkter bara där. Klart de då pushar produktionen att se till att spelet är någorlunda spelbar på dessa konsoler, så länge de kan få pengarna.

Det är nu vi kommer få se om intäkterna är värt skadan som företaget har tagit från konsumenter som är missnöjda med spelet, speciellt gällande last-gen versionen.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Det var väl en BONUS?

En bonus som är kopplad till en tredjeparts-sida. Inte till vad de anställda egentligen har uträttat utan vad en skara utomstående tycker om deras produkt. Vidrigt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

SoL
Medlem

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Dom borde isåfall få bonus för antal sålda exemplar men eftersom dom redan har fått in hela kostnaden för utvecklingen endast på förbokningar, och endast recensionsexemplar på pc och bara visat cdpr gameplay också så känns det inte rättvist. Dom har medvetet mörkat katastrofen på last gen. Kan inte alla siffror i huvudet och nu gissar jag på att kanske hälften av alla förhandsbokningar kommer från last gen? Hade alltså recensionsexemplar kommit ut till last gen hade det knappast nått 90. Riktigt hala jäklar. Sen att user score på pc just nu ligger på 6.8 är inte speciellt imponerande. Ps4 har väll runt 2.5. Det är ju såklart bra att det funkar bra för många här inne men det verkar vara väldigt många även på pc som har stora problem. Har kollat några klipp på pc versionen, extremt korkad ai, npc verkar helt dumma i huvudet, texturer som poppar in mm

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

En bonus som är kopplad till en tredjeparts-sida. Inte till vad de anställda egentligen har uträttat utan vad en skara utomstående tycker om deras produkt. Vidrigt.

Vem avgör vad som faktiskt är uträttat om man inte lyssnar på kritiker?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

En bonus som är kopplad till en tredjeparts-sida. Inte till vad de anställda egentligen har uträttat utan vad en skara utomstående tycker om deras produkt. Vidrigt.

Så du menar att de inte borde fått bonusen pgr av det?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

eld
Medlem
Skrivet av Ankh:

Så du menar att de inte borde fått bonusen pgr av det?

Han menar att de borde få bonus helt oberoende från metacritic, det är ganska sjuk standard då man helt kan förlora sin bonus på grund av orsaker man inte har kontroll över som arbetare.

Medlem
Skrivet av eld:

Han menar att de borde få bonus helt oberoende från metacritic, det är ganska sjuk standard då man helt kan förlora sin bonus på grund av orsaker man inte har kontroll över som arbetare.

Jo jag vet vad han menade - men det är väl positivt oavsett vad de får sin bonus för?

Men en bonus är just precis vad det låter som ... en bonus..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

En bonus som är kopplad till en tredjeparts-sida. Inte till vad de anställda egentligen har uträttat utan vad en skara utomstående tycker om deras produkt. Vidrigt.

Jag kan förstå problemet, men i vissa fall handlar det om vad KUNDEN tycker om hur bra en produkt är. Om du ska få bra betalt måste du ändå GENERERA pengar till företaget med dina skills. Om du programmerar en produkt till något som gillas av KUNDEN så får du alltså in fler intäkter och därmed också får mer i BONUS.

Jag förstår dock din syn på det, men det här handlar om hur deras spel, som i sin tur är en konstform som ska upplevas, uppfattas av de som ska uppleva det, alltså spelarna. Om bedömningen är att upplevelsen är bra så är produkten bedömd som bra. Det är väl så det är tänkt.

Detta är min uppfattning och behöver inte vara precis så som det är tänkt. Rätta mig gärna om jag har fel.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ravenknight:

En bonus som är kopplad till en tredjeparts-sida. Inte till vad de anställda egentligen har uträttat utan vad en skara utomstående tycker om deras produkt. Vidrigt.

Har svårt att förstå det sjuka eller vidriga med att dela ut en bonus om en produkt får bra omdömen av oberoende bedömare - i detta fall recensenter.

Medlem

Boom!


signatur

Niet.

eld
Medlem
Skrivet av Sisyr:

Har svårt att förstå det sjuka eller vidriga med att dela ut en bonus om en produkt får bra omdömen av oberoende bedömare - i detta fall recensenter.

Tänker på när Obsidian förlorade royalties för att de var 1 poäng under kravet på fallout new vegas.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Så jävla vidrigt att koppla folks lön till en recensionssida. Fy Fan!

Det är inte lönen som är kopplad till recensionerna, enbart bonusen.

Geeks Gaming
Skrivet av Ravenknight:

En bonus som är kopplad till en tredjeparts-sida. Inte till vad de anställda egentligen har uträttat utan vad en skara utomstående tycker om deras produkt. Vidrigt.

Men.....nyheten handlar ju om att de anställda får bonusen ändå då det har varit ett turbulent år.
Så alltså blev det ju mer ovidrigt

Skriv svar