Vilka "skills" låser du upp först?

Medlem
Skrivet av Necroluster:

Större inventory är livsnödvändigt om man är spelvärldens största kleptoman som jag. Älskar, älskar, älskar att plocka på mig random skit som säljs direkt i närmaste stad/by.

+ 1 på den.

Dock är JAG är spelvärldens största kleptoman. Finns inte en enda pinal kvar och ibland har byborna inte ens kläder längre där jag har dragit fram. Hade jag kunna stjäla byborna för att sälja dem så hade jag gjort det också.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Just nu spelar jag en ruskigt grisig corpo som stormar fram med en hammare och klubbar folk likt någon som klubbar säl för ackordslön. Brukar som så många andra fokusera på smyga och tjuva så att spela som en brutal gris med massa HP och styrka känns sjukt fräscht kombinerat med en nypa "fu*k it"


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Äh, skills är för mesar! Jag kör alla spel utan att investera en ända skillpoint. Dessutom på svåraste svårighetsgraden!
(Bör tilläggas att jag inte har klarat ett enda RPG de senaste tio åren pga utav detta)

Då jag är lite dålig på att backtracka brukar jag försöka låsa upp färdigheter som kan öppna saker och ting. Gillar inte när man i början av ett spel till exempel hittar en dörr med hög lockpicking svårighet som man skall minnas att komma tillbaks till senare. Så försöker ta sånna färdigheter först för att kunna ta del av så mycket content som möjligt under tiden jag spelar.
Sen gärna sånt som öppnar för mer dialogval när det finns.

Medlem

I Dark Souls/Witcher 3 med mera är det alltid damage först. Kan jag göra så mycket skada som möjligt på kort tid behöver jag inte så mycket hp/armor. Annars gillar jag stealth (vilket nästan är raka motsatsen). Har inte börjat med Cyberpunk än, men om det är roligt att spela stealth i det kommer jag troligtvis köra det spåret.

Medlem

Jag brukar fokusera dels på sociala färdigheter och sådana som gör att jag kan röra mig bättre i världen, oavsett om det är "hoppa högre" eller "hacka dig igenom fler dörrar". Om jag har möjligheten så försöker jag undvika så mycket öppen strid som möjligt. Det finns så många spel där jag inte har några andra möjligheter än just vilt stridande, så jag tar alternativen när jag finner dem någonstans. Jag älskar att ninja mig genom miljöer, förutsatt att det systemet är välgjort och kul.

Medlem

Allt som gör så att jag slipper grinding så gott det går.

Medlem

jag brukar ta "way of life" improving skills. typ, klättra snabbare, mer stamina för att springa, kunna ta mig fram snabbare över kartan om såna skills finns.
Annars brukar jag ta XP increase / nya attacker.

Medlem

Väljer alltid "kött och potatis"-skills i första hand, såsom mer damage, snabbare omladdningar, mer health etc. Passiva abilities d.v.s.

Gillar inte såna som "Snabbare laserskölds-laddning i fem sekunder efter du träffat headshot på blablabla". Vill inte planera strider utefter en massa tillfälliga boosts som jag måste göra speciella saker för att aktivera.


signatur

Övning ger träning.

Medlem

I alla rpg är jag väldigt sparsam i början med att sätta ut poäng för jag vill känna mig för vad jag vill bygga för något eftersom. Ibland har jag 5-8 attribut poäng att sätta ut vid ett givet tillfälle för jag brukar mata igenom massor med uppdrag och random quests och sen mellan några stora uppdrag där jag fått fett med loot så brukar jag besluta vilken väg jag vill gå där!

I CP började jag med reflex och cool för jag trodde jag skulle köra melee stealth, men fick tag i lite smartlink och ett snipergevär till det. Så nu försöker jag ha 2-3 skill points sparade att sätta ut för varje gång det dyker upp nått kul som jag vill kunna forcera. Har ofta några poäng sparade för säkerhets skull

Går på ren skada, redan lvl 10 så gjorde jag över 3.7k skada på hs med smart link sniper, nu på lvl 13 så gör jag över 6k skada. Saker eskalerar, och med nytt cyberdeck och dubbelhopp så börjar man skapa sina egna vägar lite överallt nu

Älskade AC: Valhalla, men cyberpunk är så galet bra att jag kommer nog plöja det hur länge som helst!!!!

Medlem

Skills som ger mer experience points så man kan levla fortare och därmed få mer skills.

Medlem

I stort sett alltid sugen på crit dmg och allmän dps. Så brukar kötta sånt först. Sen fyller jag ut med lite gott och blandat undertiden. Men finns det en skill som ökar hur snabbt man går/springer med några % så går det alltid först.

Men ett spel som cyberpunk lägger jag upp lite speciellt. Har redan en plan på att min första genomspelning är en riktig brawler. In med automatvapen och gör rent hus utan vidare finess osv.
Sen tänkte jag starta en corpo där jag ska nörda ner mig med stealth och ninjaskills och tekniska prylar.
Street kid tänker jag försöka spela helt utan kläder, om jag fortfarande har något cp2077 sug kvar då.


signatur

- pixelfantast

Medlem

Hittar en guide sen copy paste

Nääää men jag e fan proffs på dåliga starter eller var. Vet när jag spela wow och priest, tog ju år å dar för att bli redigt bra shadow priest. Jävla hare kunde gnaga ihjäl en när man var level 52

Medlem

Jag är rädd för att placera mina poäng fel så jag sparar dom!


signatur

Through the cables and the underground now

12
Skriv svar