En ny Cyberpunk 2077-patch har landat på PC och Playstation

Medlem
Skrivet av KoP:

15 timmar Cyberpunk och inga crasher eller buggar so far (spelar på Xbox).

Det finns 4 olika xbox konsoller, vilken spelar du på?

Medlem
KoP
Medlem
Skrivet av roftg:

Det finns 4 olika xbox konsoller, vilken spelar du på?

Xbox One.

jbx
Medlem
Skrivet av NuZ:

Ska vara klarare bild på Series X än PS5 tackvare högre upplösningen än så länge. Om du har hardcase så skulle jag lämnat tillbaka och kört där istället. De har ett 4K@30 också som tydligen ser helt ok ut med mer befolkning och bilar och sånt.

Okej tack för tipset, ska kika närmare på de, kanske är värt att köpa till Xbox också. Tror inte jag får byta när spelet är öppnat.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

eld
Medlem
Skrivet av KoP:

15 timmar Cyberpunk och inga crasher eller buggar so far (spelar på Xbox).

Skrivet av KoP:

Xbox One.

Medlem

Får känslan av att spelet blev rätt mycket snyggare på XSX efter patchen. Mycket av suddigheten verkar ha försvunnit. Eller så är det jag som vant mig 😀

Medlem
Skrivet av ulphen:

Får känslan av att spelet blev rätt mycket snyggare på XSX efter patchen. Mycket av suddigheten verkar ha försvunnit. Eller så är det jag som vant mig 😀

Mitt är suddigt på Laptopen. Kör Stadia🤔 Vetifan varför, provat massor av saker.

Medlem

Med det här spelet känns det verkligen som det är dags att pensionera sitt GTX 980. Men man vill ju ha ett GTX 3080 eller något istället så det blir nog inget Cyberpunk förrän man fixat nytt grafikkort.

Medlem
Skrivet av shelter:

Med det här spelet känns det verkligen som det är dags att pensionera sitt GTX 980. Men man vill ju ha ett GTX 3080 eller något istället så det blir nog inget Cyberpunk förrän man fixat nytt grafikkort.

Varför stödja ett sånt här företag? Andra utvecklare är kapabla att göra stora spel som funkar. Death Stranding, The Last of Us 2, Metal Gear Solid 5, Red Dead 2.
Nej, ge dom inte mer pengar.

Dex
Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Varför stödja ett sånt här företag? Andra utvecklare är kapabla att göra stora spel som funkar. Death Stranding, The Last of Us 2, Metal Gear Solid 5, Red Dead 2.
Nej, ge dom inte mer pengar.

För att alla inte tycker som du? Vet inte varför där är så många på internet som har så svårt att förstå att alla inte tycker samma som dom....

Själv har jag spelat nu typ 15 timmar eller så och har verkligen haft jätte kul med spelet även om där har varit en del grafiska buggar. Så jag har verkligen fått valuta för mina 529kr som jag köpte spelet för så varför skulle jag inte stödja dom?

Var också jätte nöjd med både LoU2 och RDR2 också efter att ha köpt dom. Har verkligen gillat alla 3 spelen så har inga problem med att stödja såna företag.

Medlem
Skrivet av Dex:

För att alla inte tycker som du? Vet inte varför där är så många på internet som har så svårt att förstå att alla inte tycker samma som dom....

Själv har jag spelat nu typ 15 timmar eller så och har verkligen haft jätte kul med spelet även om där har varit en del grafiska buggar. Så jag har verkligen fått valuta för mina 529kr som jag köpte spelet för så varför skulle jag inte stödja dom?

Var också jätte nöjd med både LoU2 och RDR2 också efter att ha köpt dom. Har verkligen gillat alla 3 spelen så har inga problem med att stödja såna företag.

Jag har inga problem med att stödja företag som har yrkesstolthet.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Varför stödja ett sånt här företag? Andra utvecklare är kapabla att göra stora spel som funkar. Death Stranding, The Last of Us 2, Metal Gear Solid 5, Red Dead 2.
Nej, ge dom inte mer pengar.

Vad är det som är så dåligt att du tycker att man måste bojkotta CD projekt? Att spel fixas med patchar i efterhand är ju inget konstigt nu mera, RDR2 hade ju en hel del problem när det släpptes också.

CD Projekt låter dig ju t.om lämna tillbaka spelet om du inte är nöjd med det på xbox one och ps4.

Medlem
Skrivet av shelter:

Vad är det som är så dåligt att du tycker att man måste bojkotta CD projekt? Att spel fixas med patchar i efterhand är ju inget konstigt nu mera, RDR2 hade ju en hel del problem när det släpptes också.

CD Projekt låter dig ju t.om lämna tillbaka spelet om du inte är nöjd med det på xbox one och ps4.

Det visste jag inte. Ja, de kände ju på sig att de släppt ifrån sig ett fuskbygge.

Medlem

Scaryfoot måste va ett troll eller? Kan ge mig fan på att han köper spel från EA med😂

Medlem
Skrivet av Deekar:

Scaryfoot måste va ett troll eller? Kan ge mig fan på att han köper spel från EA med😂

Om du menar sportspel, så nej.

Inaktiv
Skrivet av Djavulen:

Har inga problem med spelet (tycker det är rätt trist och stundtals faktiskt riktigt fult rent grafikmässigt men det är en mina problem det) men tekniskt underverk? Jag älskar att folk gillar spelet, tycker det är kul att folk har något att spela som dom sett fram emot, jag tycker CDPR har gjort ett bra jobb ändå. Men spelet är verkligen inget speciellt, vilket inte är en dålig sak.

I slutändan handlar det om subjektiv upplevelse etc så vi bör inte diskutera så mycket utan ta spelet för vad det är för var och en Det jag uppskattar mest förutom själva världen de byggt är hur CDPR lyckas få karaktärerna att kännas tredimensionella vilket väldigt få andra spel lyckas med.

Medlem

Den värsta buggen jag stött på hittils är ett side-misson som inte går att avsluta därför att en NPC fastnat. I övrigt mest grafiska glitches. Funkar i övrigt utmärkt på ultra i 1080p med ett GTX 1070. (Ingen ray tracing såklart dårå).

Medlem

Enda buggen jag sett var en NPC som stog i min bil, glitchade hårt när jag körde iväg men det släppte (PC)


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem
Skrivet av Pappa Zappa:

Den värsta buggen jag stött på hittils är ett side-misson som inte går att avsluta därför att en NPC fastnat. I övrigt mest grafiska glitches. Funkar i övrigt utmärkt på ultra i 1080p med ett GTX 1070. (Ingen ray tracing såklart dårå).

I 30fps ja..... 60fps=inte en chans. Har ett gtx 1080 och att spela i 1440p får jag tyvärr glömma om jag ska hålla 60fps. Så jag får köra 1080p på en 1440p skärm vilket inte är optimalt alls. Grymt spel annars.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

I 30fps ja..... 60fps=inte en chans. Har ett gtx 1080 och att spela i 1440p får jag tyvärr glömma om jag ska hålla 60fps. Så jag får köra 1080p på en 1440p skärm vilket inte är optimalt alls. Grymt spel annars.

Jag nämnde inget om 60fps, jag sa att det rullar utmärkt i 1080p och det är ingen överdrift. Har inte ens försökt i 1440p eftersom min TV är 1080p 60hz punkt.
Dessutom mer intresserad av att spela än att mäta fps och sitta med lupp och kolla upplösningen i skuggorna på NPCs. Vem tycker sånt är kul? Upplevelsen är lika bra som något annat spel jag nyligen kört i 1080p typ Valhalla med ett GTX 1070.
Och om man utgår från ultra, plockar bort lite lull-lull så kommer man lätt närmare något som känns som stadigare 60fps. Det har väl egentligen gällt länge, om man inte är prylentusiast och investerar i det biffigaste kortet på marknaden varje år.
Det är ju fördelen med PC-versionerna att man själv kan tweaka fram en riktigt duglig och spelbar kompromiss utan att ruinera sig varje gång Nvidia släpper nytt.
Ska allt tingel-tangel nödvändigtvis vara på ja då blir det att plocka fram stora plånboken eller nöja sig med något närmare 30fps+

Medlem
Medlem

"Keanu seeing the state of CyberPunk"
https://9gag.com/gag/a6KvQGq


signatur

autograph

Skriv svar