EA fintar Take-Two och köper Codemasters

Medlem

Najs, då kanske nästa NFS blir bra?

Medlem

RIP Codemasters och nu kommer man nog inte se mer Overlord spel mer(Då dom äger den licencen men nu äger...EA...den *snyft* )


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av Byssan:

Bara för att man jobbar för vinster betyder det inte att man måste rånbögmörda hela sin fanbase och aldrig lyssna på input från dom som faktiskt spelar deras spel.

Fast det är ju precis det EA har börjat göra? Take two å andra sidan..

Medlem
Skrivet av loerk:

EA har ju dock bättrat sig och har väl bara släppt bra eller helt okej spel på senaste tiden?
Take two å andra sidan. De verkar försöka efterlikna forna EA så mycket de bara kan.

Forna?
Bättrat sig??
Du måste ha ett betydligt kortare minne än jag och vara av en ordentligt förlåtande natur, inget illa med det dock
I min värld har de mycket långt kvar till återvunnen respekt.
Tragiskt att de gobblar upp ännu ett bolag, ett antal memes avseende bolagsslakt nedläggningar fladdrar förbi i minnesbilder.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Så länge Ea tjänar pengar så kör dom på med ångvälten.

I få fall har dom ändrat sig ex när kritiken blivit för stor men är sällsynt.

Och för att dom ska ändra sig måste ett spel planka rätt hårt vid släpp ekonomiskt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av cb99:

Forna?
Bättrat sig??
Du måste ha ett betydligt kortare minne än jag och vara av en ordentligt förlåtande natur, inget illa med det dock
I min värld har de mycket långt kvar till återvunnen respekt.
Tragiskt att de gobblar upp ännu ett bolag, ett antal memes avseende bolagsslakt nedläggningar fladdrar förbi i minnesbilder.

Har de inte bättrat sig under de två senaste åren menar du?
De går ifrån exklusivitet och låter spelarna välja vart de vill ha sitt bibliotek, även om origin fortfarande krävs som en slags DRM.
De satsar återigen på singleplayer titlar som faktiskt är bra, och kör på mycket mindre mtx.

Hur har de inte bättrat sig? Jag sa inte att de har vunnit tillbaka all tillit eller att de är guds barn. Men att påstå att en förbättring inte har skett är ju larvigt.

Allt jag skrev var att take two i detta fall är det sämre alternativet. Vilket de är.

NuZ
Testpilot

Så Micro maschines blir Micro transactions nu?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Årets F1 var ett av årets bästa spel enligt mig, riktigt trist om EA fuckar upp det här nu, jag hoppas de får friheten att fortsätta göra sina spel. Men man kan ju inte annat än att oroas när man tänker på spelstudios som gått under på det här sättet tidigare.

Medlem

Snart kommer Codemasters träffa Bullfrog i underjorden och prata gamla fina minnen....


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Spännande och se hur de ska implementera ultimate team i f1, kanske kan man köpa Michael Schumacher för en liten peng

Medlem

Fy fan vad skönt. Att de skulle ta Take-Two var lite deprimerande.

Medlem

Det här är just därför vi inte ska sponsra EA med mer pengar geonom att köpa deras spel!

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

ja, det var exakt det jag sa ja. varför repetera det jag säger?

Varför skulle ett privat företag, som inte är ideellt, jobba för folket? Jag förstår bara inte ditt resonemang.

Skrivet av Byssan:

Bara för att man jobbar för vinster betyder det inte att man måste rånbögmörda hela sin fanbase och aldrig lyssna på input från dom som faktiskt spelar deras spel.

På senare år har ju EA gjort just det? Lyssnat på spelarbasen och anpassat sina spel.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av loerk:

Har de inte bättrat sig under de två senaste åren menar du?
De går ifrån exklusivitet och låter spelarna välja vart de vill ha sitt bibliotek, även om origin fortfarande krävs som en slags DRM.
De satsar återigen på singleplayer titlar som faktiskt är bra, och kör på mycket mindre mtx.

Hur har de inte bättrat sig? Jag sa inte att de har vunnit tillbaka all tillit eller att de är guds barn. Men att påstå att en förbättring inte har skett är ju larvigt.

Allt jag skrev var att take two i detta fall är det sämre alternativet. Vilket de är.

Att det i ditt tycke finns en som är sämre lyfter iofs. inte EA, som tur är får vi tycka olika själv tycker jag som sagt att de har en bra bit kvar till rumsren.

Finns en del nyare om man kikar i ämnet EA,


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av cb99:

Att det i ditt tycke finns en som är sämre lyfter iofs. inte EA, som tur är får vi tycka olika själv tycker jag som sagt att de har en bra bit kvar till rumsren.

Finns en del nyare om man kikar i ämnet EA,
https://www.youtube.com/watch?v=F-erT4AlKuc

Så de är fortfarande sämst för att FIFA är shovelware som alla andra sportspel?
Som sagt, jag har inte påstått att de är felfria, jag har sagt att det har skett en förbättring.

Så du menar på att när det skippar MTX och all pay2win och släpper spel som faktiskt är bra, utan att mjölka pengar. Så är det inte en förbättring i deras affärsmodell?
Vad ska de göra enligt dig? Bota cancer?

Medlem
Skrivet av loerk:

Så de är fortfarande sämst för att FIFA är shovelware som alla andra sportspel?
Som sagt, jag har inte påstått att de är felfria, jag har sagt att det har skett en förbättring.

Så du menar på att när det skippar MTX och all pay2win och släpper spel som faktiskt är bra, utan att mjölka pengar. Så är det inte en förbättring i deras affärsmodell?
Vad ska de göra enligt dig? Bota cancer?

Tror du inte tittade på videon?

Sammanfattning,
Ta 2019 års utgåva, ändra INGET! utom lagen och sälj det som 2020 som normalt ändå hade en del förändringar annat än laguppställningen.
Så vi pratar inte shovelware i just det här fallet, utan mer om vad man är villig att göra mot sina kunder.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av loerk:

Fast det är ju precis det EA har börjat göra? Take two å andra sidan..

Håller med. EA-hatande är så 20-tal!

Medlem
Skrivet av cb99:

Tror du inte tittade på videon?

Sammanfattning,
Ta 2019 års utgåva, ändra INGET! utom lagen och sälj det som 2020 som normalt ändå hade en del förändringar annat än laguppställningen.
Så vi pratar inte shovelware i just det här fallet, utan mer om vad man är villig att göra mot sina kunder.

Som sagt, inte sagt emot det.

Medlem

R.I.P Codemasters.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

12
Skriv svar