Den stora Stadia-tråden!

Medlem

Fick mailet för en timme sen och fick estimerad leverans till 17-18:e december Hade väntat mig efter jul i mellandagarna typ. Får se hur det går

Medlem

Har fått notis ikväll från DHL att paketet är på väg


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av karatekex:

Tack! Hjälpte tyvärr inte

Okej, har du kollat om du har på hårdvaru acceleration i chrome?

Ofi
Medlem
Skrivet av karatekex:

Spelar Cyberpunk på Stadia men det ser galet grötigt ut, vet inte om detta är nivån man ska förvänta sig eller om det är nått som är fel på min sida. Har försökt det mesta känns det som men tar gärna emot tips!

Streaming blir aldrig lika crisp som när man spelar lokalt, men gröt borde det inte bli. Ska tillägga att mörka områden, eller stora färgade ytor med mindre färgskiftningar, rent allmänt är ett problem när det kommer till videokomprimering. Sedan finns det ju andra saker som kan påverka också. Har t ex sett en rapport att det verkar vara dynamisk upplösning på Stadia-versionen vilket gör att den kan sjunka under 1080p.

Några tips att prova:
1. En del säger att Edge kan ge skarpare bild, men jag tror inte det en generell lösning för alla. Har uppfattat att detta är mest för Windows-användare.

2. Prova att installera Chrome-tillägget Stadia Enhanced och tvinga en högre upplösning på streamen. Ska tillägga att det krävs Stadias PRO-prenumeration för att få upplösning över 1080p.

3. Har sett rapporter från användare som ställt in Windows på att skala UI:t, att de har fått en suddig upplevelse i Stadia. Kolla även så att inte Chrome själv är inställt på att skala innehållet på Stadia-sajten.

Medlem
Skrivet av deezel:

Fick mailet för en timme sen och fick estimerad leverans till 17-18:e december Hade väntat mig efter jul i mellandagarna typ. Får se hur det går

Samma här, har inte några större förhoppningar om att det ska komma innan nyår. Men kanske blir positivt överraskad

Medlem
Skrivet av Gungnir:

Samma här, har inte några större förhoppningar om att det ska komma innan nyår. Men kanske blir positivt överraskad

dhl levererar till dörren på måndag!

Medlem
Skrivet av robbis:

dhl levererar till dörren på måndag!

Min förra DHL leverans från Google skulle levererats till dörr men helt plötsligt fick jag meddelande om att jag kunde hämta på närmsta hämtplats, när jag kollade på trackern så stod det att jag hade bett om detta, vilket var en lögn.

Medlem

Pröva Destiny 2 då det var det enda spel som var intressant och var gratis då jag är pank fan jag fick trår i ögonen hur jävla fint spelet var och hur skönt det flöt på trots min sugiga dator som igentligen spelar Destiny 2 med runt 25-33fps.

Tror jag o stadia kommer bli bästa polare fram över får bara vänta 1 år och hoppas jag kan snatcha Cyberpunk for 250 - 300kr. Har inte råd med 529kr ( för jag fick 100kr i rabbat som ny stadia användare).

Men fy fan säger jag hur otrligt det kändes o spela Destiny 2 bättre än min skit burk klarar det.

Medlem
Skrivet av piddau:

Min förra DHL leverans från Google skulle levererats till dörr men helt plötsligt fick jag meddelande om att jag kunde hämta på närmsta hämtplats, när jag kollade på trackern så stod det att jag hade bett om detta, vilket var en lögn.

Ofta så är det så om man bor i lgh och de inte har koden. Då åker paketet direkt till närmsta utlämningsställe. Rätt irriternade. UPS e fan värst. Där kan man inte ens prata med mupparna innan de försökt leverera en gång.

Medlem
Skrivet av piddau:

Min förra DHL leverans från Google skulle levererats till dörr men helt plötsligt fick jag meddelande om att jag kunde hämta på närmsta hämtplats, när jag kollade på trackern så stod det att jag hade bett om detta, vilket var en lögn.

Ja jag har aldrig fått DHL till dörr men kul att dom skriver så. Men när man får uppdatering av dhl så är det ändå på gång. Har en serie point 20 meter från mitt hus så kommer med största sannolikhet hämta det där på måndag. Men trodde inte nån skulle få det förren januari.

Medlem
Skrivet av Ofi:

3. Har sett rapporter från användare som ställt in Windows på att skala UI:t, att de har fått en suddig upplevelse i Stadia. Kolla även så att inte Chrome själv är inställt på att skala innehållet på Stadia-sajten.

Hur ställer man in och ändrar UI i Windows?

Medlem
Skrivet av Deekar:

Hur ställer man in och ändrar UI i Windows?

Här är något som kan påverka:

Högerklicka på bakgrunden och välj Bildskärmsalternativ.
Lite längre ner är Skala och layout

Gå sen in på Avancerade skalningsinställningar . Den heter Åtgärda skalning för appar. Se till att det är av.

Medlem
Skrivet av piddau:

Här är något som kan påverka:

Högerklicka på bakgrunden och välj Bildskärmsalternativ.
Lite längre ner är Skala och layout

Gå sen in på Avancerade skalningsinställningar . Den heter Åtgärda skalning för appar. Se till att det är av.

Okej! Ska prova detta, tack!

Medlem

Nu är paketet på g, verkar vara estimerat till 15:e eller 16:e nu.

Över till nått annat. Första inte så bra grejjen med Stadia. Beroende av google (of course). Googles login-servrar verkar nere i typ hela världen just nu. Kan inte logga in någonstans. Inte i mailen, inte youtube, inte stadia. Fekk... Jaja, Wreckfest, here I come!

Inaktiv
Skrivet av deezel:

Nu är paketet på g, verkar vara estimerat till 15:e eller 16:e nu.

Över till nått annat. Första inte så bra grejjen med Stadia. Beroende av google (of course). Googles login-servrar verkar nere i typ hela världen just nu. Kan inte logga in någonstans. Inte i mailen, inte youtube, inte stadia. Fekk... Jaja, Wreckfest, here I come!

Ja jag märkte att hela Youtube gick ner ett tag med, så verkar ha varit ett rätt omfattande driftproblem de hade.

Medlem
Skrivet av anon_646:

Ja jag märkte att hela Youtube gick ner ett tag med, så verkar ha varit ett rätt omfattande driftproblem de hade.

Ja, har inget minne att detta nånsin hänt ^^

Helt rött (2020-12-14) : https://www.google.com/appsstatus?#hl=en&v=status

Nu är det grönt igen sen en dryg timme iaf

Medlem

Nu har jag två gånger haft att vissa saker på min Xbox-kontroller slutar reagera, BARA inne i spelet. Utanför funkar de hur bra som helst. Verkar tydligen inte vara ett nytt fenomen och inte bara gälla Xbox-kontroller. Lagom irriterande iaf. Inte hittat något sätt att få den att fungera igen bara rakt av. Räckte iaf inte med att starta om hela chrome. Fick ta en paus och lira annat och sen funkade det när jag testade igen. URK.

Medlem

Uplay plus har kommit till Stadia nu

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Uplay plus har kommit till Stadia nu

What???? Är de nu de vänder för Stadia på riktigt?

Edit: hur länkar jag det sen isåfall?

Fatta va sjukt att du kan lira typ far cry 6 utan en konsol eller bra PC sen för 150kr typ 😅

Medlem
Skrivet av deezel:

Nu har jag två gånger haft att vissa saker på min Xbox-kontroller slutar reagera, BARA inne i spelet. Utanför funkar de hur bra som helst. Verkar tydligen inte vara ett nytt fenomen och inte bara gälla Xbox-kontroller. Lagom irriterande iaf. Inte hittat något sätt att få den att fungera igen bara rakt av. Räckte iaf inte med att starta om hela chrome. Fick ta en paus och lira annat och sen funkade det när jag testade igen. URK.

Aldrig hänt mig när jag kör med kontroll(Xbox One), låter udda. Testat Edge?

Skrivet av AndyZedd:

Uplay plus har kommit till Stadia nu

Endast för US, just nu vad jag läst.

Medlem
Skrivet av piddau:

Aldrig hänt mig när jag kör med kontroll(Xbox One), låter udda. Testat Edge?

Vore ju udda om M$ variant av chromium funkar bättre Elite 2 controllern är det, har ju haft sin beskärda del av kopplingsproblem om man inte kör USB (jag tröttnade och kör bara USB efter det).

Medlem
Skrivet av piddau:

Aldrig hänt mig när jag kör med kontroll(Xbox One), låter udda. Testat Edge?

Endast för US, just nu vad jag läst.

Ja det var för USA fram till dec 17 sedan vet vi inte med resten av världen,, men vi hoppas det blir för oss detta år som de tidigare sagt

Medlem
Skrivet av Deekar:

What???? Är de nu de vänder för Stadia på riktigt?

Edit: hur länkar jag det sen isåfall?

Fatta va sjukt att du kan lira typ far cry 6 utan en konsol eller bra PC sen för 150kr typ 😅

Du länkar ditt Stadia i uplay appen eller då du startar ett ubisoft spel från Stadia dashboard

Medlem

Fick hem mitt stadia paket idag. Kör trådat till chromecasten med 200/200 bredband till en 55" 4k LG tv. Har bara hunnit testa några timmar i lite olika spel som ingår i premium men är överraskad över kvaliteten på bild och respons. Jag är för gammal för att lära mig/orka spela FPS med handkontroll så det använder jag pcn till men om stadia fortsätter att funka som det har gjort första timmarna så är jag garanterat en prenumerant.

Medlem
Medlem

Yes, vilken start det blir för många, två relativt stora störningar på så kort tid.

Har haft tjänsten sen start och inte varit med om en enda nertid alls.

Inaktiv
Skrivet av piddau:

Yes, vilken start det blir för många, två relativt stora störningar på så kort tid.

Har haft tjänsten sen start och inte varit med om en enda nertid alls.

Samma här, första gången man har varit med om något liknande med Stadia.

Ofi
Medlem

Nu har Stadias iOS-beta (genom Safari) dragit igång. Det ska fungera med iOS 14.3 som nyligen släpptes.

https://9to5google.com/2020/12/16/google-stadia-is-now-fully-...

Fick hem mitt Stadia-kit igår och får säga att jag är hyfsat nöjd med kontrollen och att spela via Chromecast än så länge efter några kortare test.

Jag har kört tjänsten i webläsaren med både tangentbord/mus och trådad kontroll innan, vilket har funkat perfekt, men var nu lite orolig över att blanda wifi mer än nödvändigt.

I menyerna laggar det också en hel del över Chromecast av någon anledning. Vilket är konstigt, för i spelen har jag bara stundtals märkt av en liten, liten fördröjning.

Det ska bli intressant att se hur Stadia fortsätter att utvecklas. Men än så länge kommer jag nog att fortsätta spela trådat och genom webbläsaren. Då märker jag inte av någon fördröjning alls (250/250-hastighet).

Medlem

Fick också grejjerna igår. Orkade dock inte möga med CC och TVn då (spelar cyberpunk på datorn via chrome). Men testade lite idag på TV:n och 4k. Måste ju säga att jag faktiskt blev redigt imponerad över hur bra det flyter och responsen från handkontrollen. Men jag kan inte spela FPS och försöka skjuta med en handkontroll.

Märkte inget lagg. Hade mycket hellre sett en chrome cast med google-tv då jag i övrigt har noll nytta av den. Hade ju hoppats på att pensionera min gamla appletv =/ Jaja, den var ju "billig" iaf...

Skriv svar