CD Projekt ska "återuppbygga förtroendet" efter Cyberpunk 2077-debaclet på PS4 och Xbox One

Robot
CD Projekt ska "återuppbygga förtroendet" efter Cyberpunk 2077-debaclet på PS4 och Xbox One
Medlem

ok.. fine.. men varför släppa.. om inte produkten är 100%, Fattar grejen med att investorer vill ha "moneyback".. men ändå.. efter en så stor hype!

NuZ
Testpilot

Kanske de skulle ha gjort innan? CDPR var ett av de mest älskade företagen där ute och de totalt spolade ner det förtroendet i toaletten med det här. Allt handlar inte bara att spelet är trasigt på äldre konsoler för de skiter jag i, men känns som de dolde det också. Gjorde det de eller inte är frågan?

Jag skulle inte ha något emot att de sa ”Förlåt men kolla, konsolversionen är riktigt illa så vi senarelägger den men om någon vill spela PC versionen och det är den vi kommer ge till recensenter. Varsågoda men vi är inte riktigt klara än där heller förlåt men covid har slagit hårt mot oss och vill inte senarelägga PC versionen också. Vi kör ett early access på PC och gör det extra enkelt att rapportera buggar etc.”

De förlorade allt att inte vara transparenta och ärliga. Även om jag vill ha spelet som tusan och kommer säkert njuta av det hela julledigheten men för de som blev lurade på PS4/Xbone versionerna borde lämna tillbaka det.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

eld
Medlem
Skrivet av DaDuke:

ok.. fine.. men varför släppa.. om inte produkten är 100%, Fattar grejen med att investorer vill ha "moneyback".. men ändå.. efter en så stor hype!

Fanns väl ett hopp om att hinna med att fixa problemen till day-1. Bollen var ju redan i rullning för xbox one och ps4, skivorna vart påväg till butikerna sen ett tag tillbaka.

Medlem
Medlem

Måste haft tur då, flyter hur bra som helst för mig. tvär nöjd.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Problemet så fort de doppar tårna i börsen. Då sitter suites där och skall ha NU och inte sen, anledning spelar ingen roll. Hade de varit ärliga så hade kursen dalat tidigare och de hade blivit rövkörda på den fronten. Kanske hade varit bättre? Vad vet jag. Själv har jag hur kul som helst, lade mig på Stadia då min PC är lite under par på en del fronter. Glad är jag för det, de gamla konsolerna hade jag räknat ut för länge sen.

De räknar kallt med att gamers är bra mycket mer förlåtande än börsen.

Medlem

Dom skulle gjort ett GTA V med det, Släpp det på förra generationens konsoler med varning om att spelet är ej som trailers utlovat med en bra förklaring om varför på äldre hårdvara och sedan väntat till 2021 Q1 eller Q2 innan dom släppte det på PC/Next gen. Istället för att sitta och säga: "Our crowd tech is next level and the city is alive " och mycket annat dom påstod under deras genomvisning av spelet på E3

Rockstar visade det va fullt möjligt att hålla ett spel tillbaka för det inte levde upp till förhoppningarna på PC och att folk i efterhand uppskattade deras val med PC versionen (om jag minns rätt?). Där av att Rockstar för mig fortf är en studio som kommer gå ner i historien som en av dom bästa spel studiorna genom tiderna.

Medlem

Hade de aldrig provat spelet på de äldre konsollerna eller?

Medlem

Jag tror att de helt enkelt inte ville missa julhandeln, vilket antagligen ger en bra start på försäljningen som ser bra ut för årsrapporten. Och troligtvis har de vetat om problemen som finns, men naivt trott att det inte skulle retat upp folk så mycket som det gjort. Det är ju en avvägning från utvecklarens sida om de snabba pengarna väger tyngre än sämre PR.

Skulle nog ha skippat last gen konsolerna helt och bara fokuserat på PC och current gen. Lagt tiden till att försöka göra världen mer levande utanför alla uppdragen istället med bättre AI på traffikanterna, fotgängarna och att kunna interagera med världen på ett bättre sätt som jag läst verkar vara väldigt bristfällig.

Medlem
Skrivet av 4nub1z:

Dom skulle gjort ett GTA V med det, Släpp det på förra generationens konsoler med varning om att spelet är ej som trailers utlovat med en bra förklaring om varför på äldre hårdvara och sedan väntat till 2021 Q1 eller Q2 innan dom släppte det på PC/Next gen. Istället för att sitta och säga: "Our crowd tech is next level and the city is alive " och mycket annat dom påstod under deras genomvisning av spelet på E3

Rockstar visade det va fullt möjligt att hålla ett spel tillbaka för det inte levde upp till förhoppningarna på PC och att folk i efterhand uppskattade deras val med PC versionen (om jag minns rätt?). Där av att Rockstar för mig fortf är en studio som kommer gå ner i historien som en av dom bästa spel studiorna genom tiderna.

Nja, det handlade mer om att Rockstar ville dubbel/trippel dippa.
De släppte först PS3 versionen(som flöt på rätt kasst) 2 månader innan PS4 launch, sedan PS4 versionen ett år efter PS4 lanserades(den versionen tror jag flöt på ok, såg nu att PS4 körde 1080P/30FPS :/) och sedan PC versionen ett halvår efter det.
Varje del i stegen gav köpsug, tror inte ens PC versionen var 100% bekräftad först och det var nog många som köpte det på 360/PS3 för att dem inte orkade vänta på PC och One/PS4.
Det fanns nog en hel del som köpte på alla "generationerna" också, jag köpte i alla fall på 360 och sedan PC, väldigt stor skillnad på flytet och grafiken.

Blir väl 4:e dippen för GTA 5 nu i och med PS5/Series versionerna

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Nja, det handlade mer om att Rockstar ville dubbel/trippel dippa.
De släppte först PS3 versionen(som flöt på rätt kasst) 2 månader innan PS4 launch, sedan PS4 versionen ett år efter PS4 lanserades(den versionen tror jag flöt på ok, såg nu att PS4 körde 1080P/30FPS :/) och sedan PC versionen ett halvår efter det.
Varje del i stegen gav köpsug, tror inte ens PC versionen var 100% bekräftad först och det var nog många som köpte det på 360/PS3 för att dem inte orkade vänta på PC och One/PS4.
Det fanns nog en hel del som köpte på alla "generationerna" också, jag köpte i alla fall på 360 och sedan PC, väldigt stor skillnad på flytet och grafiken.

Jaha va det så det va, Då fick jag allt om bakfoten. Tack för förklaringen : ). Trodde mera att det va att Rockstar inte ville släppa trasig versionen till PC där dom flesta spelare skulle finnas och att dom äldre konsolerna visade sig inte hålla måttet med buggaretc.. där av att dom väntade ett tag. Thx för heads up dock : )

Medlem

Märkligt att dom inte väntade med konsol-versioner och bara släppte det på PC och Stadia, lite omvänt jämfört med hur det vanligtvis går till. Men hade nog varit vettigare att hålla in på konsolversionerna eller köra next-gen.

Medlem

IGN sänkte konsolreviewen till 4/10 och uppmanar köpare att lämna tillbaka spelet för att få pengarna tillbaka. Ganska kraftig men ärlig sågning. Själv kör jag på ps5 och det flyter på bra, 60fps, men långt ifrån 4k.

Medlem

Har spelat i 30 timmar snart och inte märkt av några buggar förrutom lite grafikglitsches med dessa kan jag leva med. Flyter på gör det också. Förstår att det kan vara frustrerande för folk som har problem, men som sagt inte märkt av något av de som folk klagar på. Spelar iofs på stadia och där flyter det bra.

Medlem

Förstår mig inte på människor ibland alltså. När dom skjuter på spelen blir det ett jävla liv och när de släpper spelen så gnäller folk att de borde inte släppt spelet 😂 Folk måste fan chilla lite. Lägg spelet på is då och spela något annat så länge tills dom fixat skiten. Hur svårt är de. The Witcher 3 va ju tydligen buggat med i början. Det nämner fan ingen idag:)

Avstängd
Skrivet av robbis:

Har spelat i 30 timmar snart och inte märkt av några buggar förrutom lite grafikglitsches med dessa kan jag leva med. Flyter på gör det också. Förstår att det kan vara frustrerande för folk som har problem, men som sagt inte märkt av något av de som folk klagar på. Spelar iofs på stadia och där flyter det bra.

Det är PS4 och Xbox One som nyheten gäller. Övriga versioner ska tydligen fungera smärtfritt.

Medlem

Problemet är väl att spelet ärligt talat är bra fult även på PS5, det måste ju vara en riktigt risig motor spelet bygger på? Det kommer ju inte gå att patcha bort.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Problemet är väl att spelet ärligt talat är bra fult även på PS5, det måste ju vara en riktigt risig motor spelet bygger på? Det kommer ju inte gå att patcha bort.

Det bygger på samma motor som Witcher 3. För övrigt, om du missat det, så finns det för tillfället ingen Next-Gen version , utan PS5 kör samma version som finns till PS4.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Nja, det handlade mer om att Rockstar ville dubbel/trippel dippa.
De släppte först PS3 versionen(som flöt på rätt kasst) 2 månader innan PS4 launch, sedan PS4 versionen ett år efter PS4 lanserades(den versionen tror jag flöt på ok, såg nu att PS4 körde 1080P/30FPS :/) och sedan PC versionen ett halvår efter det.
Varje del i stegen gav köpsug, tror inte ens PC versionen var 100% bekräftad först och det var nog många som köpte det på 360/PS3 för att dem inte orkade vänta på PC och One/PS4.
Det fanns nog en hel del som köpte på alla "generationerna" också, jag köpte i alla fall på 360 och sedan PC, väldigt stor skillnad på flytet och grafiken.

Blir väl 4:e dippen för GTA 5 nu i och med PS5/Series versionerna

Måste ju ändå säga att GTA 5 till Ps3 och Xbox 360 flöt på bra mycket bättre än vad Cyberpunk gör till Ps4 och Xbox One. FPS:en gick ner till runt 20-23 som lägst på GTA 5, medans den går betydligt lägre och så lågt som 10-12 i Cyberpunk.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Hade de aldrig provat spelet på de äldre konsollerna eller?

Nej, de outsourca det projektet till de synskadades riksförbund.

Medlem

dom tog sig vatten över huvet, trodde jag inte om dom helt ärligt.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Allt handlar inte bara att spelet är trasigt på äldre konsoler för de skiter jag i, men känns som de dolde det också. Gjorde det de eller inte är frågan?

Vad jag vet så tillät CDPR inte någon recensent att visa upp något footage själva utan bara pre-approved från CDPR själva och dessutom fick ingen visa någonting från konsolversionerna alls. Jag är säker att någon som arbetar här på FZ kan förtydliga mer utav detta.
Men allting pekar på att dem 100% visste att spelet är knappt spelbart på konsolerna men släppte det ändå och använde speljournalister och recensenter för att indirekt dölja detta och ge illusionen utav att allting funkar som det ska.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Det är PS4 och Xbox One som nyheten gäller. Övriga versioner ska tydligen fungera smärtfritt.

Smärtfritt, om man typ inte trycker new game.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Förstår mig inte på människor ibland alltså. När dom skjuter på spelen blir det ett jävla liv och när de släpper spelen så gnäller folk att de borde inte släppt spelet 😂 Folk måste fan chilla lite. Lägg spelet på is då och spela något annat så länge tills dom fixat skiten. Hur svårt är de. The Witcher 3 va ju tydligen buggat med i början. Det nämner fan ingen idag:)

Vad är det som är oklar?
Det var duktigt försenat och så var det så här buggit ändå.
De kanske inte ska sätta ett datum förens det är klart.

NuZ
Testpilot
Skrivet av mobmoben:

Vad jag vet så tillät CDPR inte någon recensent att visa upp något footage själva utan bara pre-approved från CDPR själva och dessutom fick ingen visa någonting från konsolversionerna alls. Jag är säker att någon som arbetar här på FZ kan förtydliga mer utav detta.
Men allting pekar på att dem 100% visste att spelet är knappt spelbart på konsolerna men släppte det ändå och använde speljournalister och recensenter för att indirekt dölja detta och ge illusionen utav att allting funkar som det ska.

Ja jag hörde det och bara det är ju helt galet! Frågan är också varför förstöra deras goda rykte som genererade dem pengar långt efter Witcher 3 först släpptes!?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Det ska bli intresserant att starta spelet om ett år.

Flakmonkey
Skrivet av Cyberz:

Vad är det som är oklar?
Det var duktigt försenat och så var det så här buggit ändå.
De kanske inte ska sätta ett datum förens det är klart.

Håller med, men ska man vara ärlig så får de ju skit om de inte sätter ett datum också. Dock så tror jag nog att om man ska välja bland de alternativ som finns så är "When it's done" det som man får minst skit för i längden. Tror också det är en bra idé att inte visa upp spelet för tidigt även om det då ser väldigt snyggt och "färdigt" ut. De visade ju upp Cyberpunk väldigt tidigt och alla rapporter och filmer som släpptes ju då kunde ju lätt få folk att tro att det nästan var klart, när det som visades upp i själva verket bara vara väldig välpolerad liten liten del av spelet och en enorm mängd jobb var kvar.

Gällande deras rykte så får man väl se hur mycket stryk det kommer ta i det långa loppet och för den stora massan. Läser man på gamingsidor, etc så skulle man ju tro att det här är det värsta som någonsin hänt mänskligheten, men på det stora hela så kommer de nog klara sig alla tiders. Det är ju få som hävdar att Cyberpunk är ett dåligt spel om man bortser från buggar och dålig prestanda på PS4 och Xbox One. Buggar går att fixa och de gamla konsolversionerna kommer glömmas bort när de kan spela det på PC, PS5 eller Xbox Series.

Medlem

Precis kollade på den. Så bra! Älskar hans videos.

Skriv svar