Rapporter: återbetalning av Cyberpunk 2077 vägras, trots CD Projekt-löfte

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Visa mig vart det står att CDPR garanterar en felfri spelupplevelse. Du har aldrig några garantier för hur bra ett spel är eller hur bra det flyter. Du köpte grisen i säcken, och i stället för att medge att du har begått ett misstag så försöker du skylla ifrån dig. Sluta förhandsboka spel så slipper du bli besviken. Det är knappast någon nyhet att CDPR släpper trasiga spel, så varför tyckte du att det var en bra idé att förboka detta, med alla problem som de haft under utvecklingens gång?

Jag förbeställde inte spelet utan köpte det på Webhallen dag 1 efter FZ recensionen.
Jag begär inte en felfri spelupplevelse men spelet är ju skit, ett early access spel gjort av en indie studio flyter bättre än detta spel. Hursomhelst jag har raderat spelet från ssd’n och kommer aldrig spela det mer.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Ingenstans lovar de någonting, de skriver att om det krånglar så ska de hjälpa till så gott de kan.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Releasen har blivit uppskjutet ett flertal gånger pga PS4 och Xbox One, och vad gör folk? Förhandsbokar det till PS4 och Xbox One och blir förvånade över att det är dåligt optimerat. Sluta lipa, ni har er själva att skylla.

FYI: Om någon lurar dig på 700 kr så är det okej att bli arg på dem. Vet inte om jag behöver förklara det men dina kommentarer gör att jag på allvar inte riktigt vet om du är med på den linjen. ._____.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Är det på grund av det här som folk piratar? (frågar åt en vän)

Medlem
Skrivet av Hussmannus:

Buggar och trasiga spel till trots, själv spelar jag på Stadia och har haft några enstaka småglitchar och en major bugg, annars har jag klarat mig. Nice!

MEN! Det som svider mest för mig (kanske har mig själv att skylle litegrann, kanske hade för stora förväntningar) är alla features/saker som ej existerar i spelet.

AI:n känns som hämtad från 90 talets spel. Poliser spawnar från ingenstans och tokmördar dig om du gör minsta brott. Samtidigt som du kan bara knalla in igenom en öppen dörr till en affär och vips så är alla problem/poliser vilse/borta...

Noll interaktiva saker att göra i staden. Ta en drink på en bar? Nope. Spela på arkadspel? Nope. Åka tunnelbana (som de byggt räls för och stationer)? Nope, finns inga tåg. Ta en taxi genom neondränkta innerstadskvarteren? Nope, inga taxis här inte. En glädjeflicka här o där med en lagom mjukporrig sekvens som varar i ungefär 20 sekunder. Noll dynamiska händelser som tex en ficktjuv som blir jagad av polis, en galen chaufför som krockar in i folk med polispatrull i bil hack i häl. Gängmedlemmar som skjuter mot poliser etc etc. Noll. Finns ej.

Om du tex "lånar" en bil av någon mitt på vägen så sätter sig personen på huk på vägen. Där sitter personen tills du åker så långt bort att NPC:n despawnar. Skjuter du på öppen gata så sätter sig alla NPC:er sig på huk i sync med samma animation, men inget annat händer som oftast.

Vissa gäng kan du knalla upp till och stirra dem i plytet. Andra gäng skjuter dig så fort du närmar dig. Ingen av dem kan du prata med om det inte är genom ett mission. Noll agerande/interaktion med egentligen någon utanför själva uppdragen...

Du kan också stjäla allt som inte sitter fast, överallt, även om personen i tex affären står 2 cm ifrån objektet. Glöm "Stolen goods" kännetecknet från tex Fallout, Skyrim etc. Bara att roffa åt sig med noll konsekvens. Stjäla en NPCs puffra som ligger i stolen bredvid honom på skjutbanan? Jajamen, bara att ta...

Staden känns med andra ord rätt död. Om man jämför med GTA 4 eller 5 där det "händer" saker i staden så är det miiiil bättre än Cyberpunk i den bemärkelsen. Bara en sån sak att om du ställer din bil mitt i vägen, ja då har du snart skapat en kö som skulle få IKEA på en löningslördag avundsjuka. INGEN bil kör om, som tex i GTA...alla väntar på att du ska flytta bilen...

Långt inlägg, finns mer att läsa på reddit om saker som "borde" funnits och saker som CD projekt Red pratat sig varma om. De ljög inte bara om kvaliteten på PS4 och Xbox, de ljög om vad resten av spelet gör och inte gör också. Vissa saker kanske finns, men långt ifrån som de gjort PR om.

Kommer troligen köra några sidouppdrag och sen kötta igenom storyn bara...sen lämnar jag nog Night City på ett bra tag om inte CDPR gör en Hello Games.... (If you know, you know)

Heppåer

Skrivet av 4nub1z:

Äntligen någon som skriver exakt hur jag känner !

AI,n känns absolut som den är från tidigt 2000 tal. Du kör upp bilen 1cm på trottoaren och folk skriker och springer iväg som du begått ett massmord eller så sätter dom sig på huk och skakar och säger något i stil med "dont hurt me". Jag parkerade bara bilen 1cm upp på trottoaren?

Likaså vad du säger angående staden i sig, Hade mycket större förhoppningar på vad vi fick. Lyxigt paket (trailers) men inget innehåll när du öppnar det. Staden är död, Visst är det mycket AI,s men eftersom dom är så buggiga så har jag nu stängt av dom istället för att ha dom gående runt och bara irritera mig som är oerhört synd i ett spel som detta (Det hjälper min fps dock).

Finns inga tunnelbanor (som för mig inte är så viktigt i sig) men visar man att personen åker tåg i fråga i en trailer så hade jag ialf haft någon förhoppning på att man skulle kunnat åka tunnelbana eller ialf gå ut på "tåg stationer" i spelet för att kanske göra något mission eller liknande men så är inte fallet.

Sen är ju trafiken i spelet ett helt hopplöst fall. När jag tillexempel spelar GTA V och tar en paus från olika missions så är det alltid kul att leka "laglig" och åka runt i trafiken som en annan medborgare. Men det går absolut inte att göra i detta spel. I alla fall inte till den nivån GTA V tog det och det är ett spel som kom ut för 7 år sen (låt oss säga 4 då det dröjde ett bra tag till PC).

Hade någonstans hoppats att AI,n skulle tagit ett lyft. Men så är ej fallet. Bilar som vägrar köra, Bilar som stannar mitt på gatan för att inte tala om fot trafikanter som blir livrädda när du kommer körande och ändra skriker och sätter sig på huk, Springer iväg 15meter och gömmer sig (om dom inte despawnar). Eller klassikern, Springer ut i gatan för att sen göra så du får polisen efter dig när du knappt rör dom med bilen. Som sagt, Ett 7 - > 4 år gammalt GTA V har mer reaktioner på fot trafikanter när du "nuddar" dom med bilen. (Pekar finger/frågar va fan du håller med med eller kort sagt sliter ut dig ur bilen och slår ner dig) men inte i detta. Här sätter dom sig på huk och skriker och tillkallar polis.

Men det gör inget det heller då polisen i detta är inget att oroa sig för. Efter att jag såg trailern så trodde jag att polisen i detta skulle vara på en helt ny nivå än vad vi sätt tidigare i spel. Eftersom dom skulle ha "flygande" bilar i detta och du även såg i starten av spelet (inga spoilers) dom vi såg i trailern (Cyberpoliser) hoppa ut och göra en uppvisning hur det går om du bryter lagen så hade jag riktigt höga förhoppningar. Trodde dom skulle komma flygande och hitta dig vart du än är mer eller mindre, Scana staden efter dig så du va tvungen att verkligen gömma dig på Cyberpunks bak-gator etc men nej. Som du säger så spawnar dom in mitt framför dig och avrättar dig med 2 skott, WTF va min första reaktion när det hände.

Pratade riktigt högt om spelet i början och gör det fortf OM VI BARA vi pratar om Storyn och hur animationerna utspelar sig i "skriptade" story sekvenser (känns som en film i många fall) men allt utöver det har i detta fall för mig har varit en total besvikelse. Nu kommer ju absolut CDPR fixa allt detta längre fram men ja, Visst är det ingen höjdare.

Oh inte för att peka finger nu - Men känner jag måste fråga.
Vilket cyberpunk va det FZ spelade när dom gav det högsta poäng?

SPOILERS HÄR UNDER: VARNING VARNING VARNING !!!

Det som också fick mig att sucka gällande AI,n va när du gör uppdraget med spindel roboten på hotellet. Efter allt går åt helvete och du måste ta dig ut så försökte jag smyga ut och döda så många via stealth som möjligt istället för att skjuta mig igenom. Kryper runt som en mus bara för att vid flera tillfällen ha din vän bakom dig med hög röst skrika. THEY ARE EVERYWHERE !!!!. Snacka om något som tar en ut från spelet när sådant händer. Ush.

Detta är vad som fick mig att sluta med spelet. Kände inget överhuvudtaget för spelet, var som att spela ett föråldrat rpg med snyggare grafik.
Får hoppas de lyckas vända spelet på något sätt med en "enhanced edition".

Medlem

Nick Valentine på artikelbilden

Medlem

När dom uttalande sig så där bara några veckor innan releasen så är det ju inte speciellt lustigt att folk blir förbannade.

Skrivet av Bojkott:

Visa mig vart det står att CDPR garanterar en felfri spelupplevelse. Du har aldrig några garantier för hur bra ett spel är eller hur bra det flyter. Du köpte grisen i säcken, och i stället för att medge att du har begått ett misstag så försöker du skylla ifrån dig. Sluta förhandsboka spel så slipper du bli besviken. Det är knappast någon nyhet att CDPR släpper trasiga spel, så varför tyckte du att det var en bra idé att förboka detta, med alla problem som de haft under utvecklingens gång?

Du kan väl ändå inte försvara detta?

Medlem

Som ni skriver ovan.. Buggar är en sak.. Men trasig AI, brist på saker att göra,, död spelvärld.. Horribel bilmekanik och allt man kan tänka sig. Nej, det här spelet är trasigt i grunden.

Avinstallerat och återkommer om ett år, fyfan vad besviken jag är.

Medlem
Skrivet av Westrr:

https://pbs.twimg.com/media/Eo8tEvrW4AUKTOF?format=jpg

När dom uttalande sig så där bara några veckor innan releasen så är det ju inte speciellt lustigt att folk blir förbannade.

Du kan väl ändå inte försvara detta?
https://www.youtube.com/watch?v=QfpoTjUz1BY

Snacka om sammanträffande ^^

CDPR Admits it "ignored the signals" of Cyberpunk 2077`s console issues

Medlem
Skrivet av Hussmannus:

Buggar och trasiga spel till trots, själv spelar jag på Stadia och har haft några enstaka småglitchar och en major bugg, annars har jag klarat mig. Nice!

MEN! Det som svider mest för mig (kanske har mig själv att skylle litegrann, kanske hade för stora förväntningar) är alla features/saker som ej existerar i spelet.

Skrivet av 4nub1z:

Äntligen någon som skriver exakt hur jag känner !

Kul att läsa era upplevelser, känns ju som detta spel är en smärre katastrof till PS4, Xbox One. Men jag har iallafall inte hört det ni beskriver tidigare, men det låter som en soppa.

Sen är det alltid svårt med betyg på såna här hypade spel, är 5/5 rättvist när spelet uppfattas som färdigt och det fattas en massa saker i open world?

Medlem
Skrivet av NuZ:

Nintendo är det typ helt omöjligt. På Xbox är det som Steam fast de 2h är mera en riktlinje än exakt 2h. Ja det borde vara helt problemfritt att lämna tillbaka spel på alla plattformar tycker jag. Dock med tid baserat på spellängd. Så man faktiskt kan lämna tillbaka GTA fast man spelat 8h men kanske något indie bara 2h osv. Är jag superluddig?

Ganska säker på att det bara är en riktlinje hos steam också.

NuZ
Testpilot
Skrivet av loerk:

Ganska säker på att det bara är en riktlinje hos steam också.

Är det så? Isåfall är det ju jättebra


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Renton:

Känns ju nu att Witcher 3 vart en ”one hit wonder”, och att cd levt på den hybris som varit.
Kommer att invänta då CyberPunk är spelbart, håller tummarna.

Inte direkt, uppdragen och storyn är precis lika bra om inte bättre än W3.
Spelar man spelet istället för att springa omkring och skjuta fotgängare så är det jävligt grymt.

Skrivet av NuZ:

Är det så? Isåfall är det ju jättebra

Personligen så lämnade jag tillbaka Insurgency 2 efter kanske 8-10 timmar played med förklaringen att jag inte gillade spelets community och gameplay.
Tyckte inte heller att det var lika bra som det första spelet.

Det räckte för min del.
Finns säkert en del paragrafryttare som vägrar ge pengarna tillbaka om man har spelet mer än 2 timmar dock.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Sen är det alltid svårt med betyg på såna här hypade spel, är 5/5 rättvist när spelet uppfattas som färdigt och det fattas en massa saker i open world?

Att saker fattas är ju dock en naturlig del av spelutveckling.
Som att de t.ex. tog bort wall climbing.

En anledning till att en del fattas kan ju också vara på grund utav baskonsolerna.
Då de inte ens klarar av att köra denna version.

Skrivet av Westrr:

https://pbs.twimg.com/media/Eo8tEvrW4AUKTOF?format=jpg

När dom uttalande sig så där bara några veckor innan releasen så är det ju inte speciellt lustigt att folk blir förbannade.

Du kan väl ändå inte försvara detta?
https://www.youtube.com/watch?v=QfpoTjUz1BY

Där har det blivit fel. Citatet ska inte vara "Cyberpunk 2077 runs surprisingly well.".

Det ska vara "Cyberpunk 2077 runs, surprisingly. well...."

Medlem
Skrivet av loerk:

Att saker fattas är ju dock en naturlig del av spelutveckling.
Som att de t.ex. tog bort wall climbing.

En anledning till att en del fattas kan ju också vara på grund utav baskonsolerna.
Då de inte ens klarar av att köra denna version.

Men som andra skrev i den andra artikeln om spelet, så finns det inget att göra i staden, tunnebana finns men inga tåg, polisen dyker upp o skjuter en direkt till döds om man gör nåt fel osv.

Det märkliga i historien är ju ändå att spelet är gjort för PC och baskonsolerna. PS5 och XSX är ju grädde på moset.

Medlem

Trasigt spel, hade behövt ett halvår till. Med det sagt, så har jag haft kul i 40 timmar. Lite synd att behöva rollspela bort faktiska brister.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Men som andra skrev i den andra artikeln om spelet, så finns det inget att göra i staden, tunnebana finns men inga tåg, polisen dyker upp o skjuter en direkt till döds om man gör nåt fel osv.

Det märkliga i historien är ju ändå att spelet är gjort för PC och baskonsolerna. PS5 och XSX är ju grädde på moset.

Tja, kan hålla med om polisen, hur poliserna spawnar och mängden poliser verkar ju dock bero på en bugg och kan säkert fixas. Men det andra fyller ju ingen direkt funktion i varje fall.

Och det är väl inget märkligt direkt, spelet är gjort för PC i första hand.
När next-gen nalkades så börjades det med uppgraderingar av spelet för att göra det snyggare. Någonstans längs den vägen gick det snett för bas ps4 och Xbox one.

På PS4 Pro och One X kommer det nog flyta på helt okej om några patcher.

Medlem
Skrivet av loerk:

På PS4 Pro och One X kommer det nog flyta på helt okej om några patcher.

Men det är ju också absurt, att man köper ett spel dag 1, sen får man vänta på patchar i 1-2 månader innan det går hyfsat att spela.
I spelvärlden har det ju blivit mer eller mindre standard att inte göra klart spelen, utan att patcha första dagarna.
Hur blir det om 10-20 år, när man vill spela om spelet och Sony eller Microsoft lagt ned sina servrar?

Egentligen hade jag velat se någon stämma på sånt löjligt stort amerikanskt belopp, för att sätta press på speltillverkare att sluta luras och faktiskt leverera det som är sagt vid dag 1.

Medlem
Skrivet av Westrr:

https://pbs.twimg.com/media/Eo8tEvrW4AUKTOF?format=jpg

När dom uttalande sig så där bara några veckor innan releasen så är det ju inte speciellt lustigt att folk blir förbannade.

Du kan väl ändå inte försvara detta?
https://www.youtube.com/watch?v=QfpoTjUz1BY

Att det är skit på PS4 och Xbox One förnekar jag inte, och jag försvarar inte CDPR, men folk måste fan ta och lära sig någon gång att förbokar man spel så har man bara sig själv att skylla om spelet är trasigt. Eller är det svårt att vänta en dag eller två för att kunna göra en bättre bedömning om det är värt ett köp eller inte? Problemen uppdagades redan under releasenatten, så man hade inte ens behövt vänta så länge med att fatta ett beslut.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Hur blir det om 10-20 år, när man vill spela om spelet och Sony eller Microsoft lagt ned sina servrar?

Om 10-20 år kommer spelbranschen (applåderade av massorna) att ha tvingat konsumenterna till prenumerationsmodellen som drivs på just nu genom Game Pass, spelen är inkluderade i månadsbeloppet för den tjänst eller de tjänster du prenumererar på och all makt konsumenterna idag besitter genom sina plånböcker har spolats ned i toaletten. Precis som spelarna vill ha det!

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Att det är skit på PS4 och Xbox One förnekar jag inte, och jag försvarar inte CDPR, men folk måste fan ta och lära sig någon gång att förbokar man spel så har man bara sig själv att skylla om spelet är trasigt. Eller är det svårt att vänta en dag eller två för att kunna göra en bättre bedömning om det är värt ett köp eller inte? Problemen uppdagades redan under releasenatten, så man hade inte ens behövt vänta så länge med att fatta ett beslut.

Synd att det inte finns något som speljournalister vars jobb är att exakt förmedla detta till konsumenter och se till att de får information om en produkt innan den kommer ut och se till att spelföretagen inte kan lura konsumenterna genom att släppa spel som knappt fungerar att spela. Lite kul att säga att det är konsumenternas fel att de blir lurade när nästan inga av speljournalisterna tog upp detta och varnade folk, FZ inkluderat.
Om man läser en recension och många av spelnyhets sidorna ger detta spelet top poäng och kallar det mästerligt är det väl inte så konstigt att folk tror det skall få en bra spelupplevelse.

jag håller med dig dock och det leder till andra diskussioner, går det att lita på spelnyhetssidor "längre"?

Medlem

Sony skriver själva på sin hemsida angående återköp, att man har rätt att häva ett köp och få pengarna tillbaka om en vara man köpt är defekt eller ej fungerar.
Jag köpte ett jädra skitspel en gång till psvr, där grejen var att man skulle spela med "Aim controllern" men det var så extremt dåligt programmerat så det funge är knappt. Jag kontaktade supporten för återköp,
Skrev en gång till där jag citerade den texten på deras egna sida, fick sen ett svar " dina pengar kommer betalas tillbaka" hahah. Så har ni problem med detta så gör som jag

Medlem

Lirat på pc nu i 16h inga större buggar osv men blir heligt förbannad att dom rent av blåst konsolköparna som dom gjort aldrig varit ett CDPR fan köpte witcher 3 först detta året på steam rean och efter lirat det lite växte hypen lite och jag förbokade. Måste dock säga som många skriver ai i detta spelet är katastrof gta v känns flera mil bättre tycker om storyn grafiken "om du har en bra pc" jaja då har man lärt sig en läxa 449kr är ingen större summa men kommer gå tillbaka till min princip förboka aldrig igen

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Synd att det inte finns något som speljournalister vars jobb är att exakt förmedla detta till konsumenter och se till att de får information om en produkt innan den kommer ut och se till att spelföretagen inte kan lura konsumenterna genom att släppa spel som knappt fungerar att spela. Lite kul att säga att det är konsumenternas fel att de blir lurade när nästan inga av speljournalisterna tog upp detta och varnade folk, FZ inkluderat.
Om man läser en recension och många av spelnyhets sidorna ger detta spelet top poäng och kallar det mästerligt är det väl inte så konstigt att folk tror det skall få en bra spelupplevelse.

jag håller med dig dock och det leder till andra diskussioner, går det att lita på spelnyhetssidor "längre"?

Där handlar det ju dock inte om du kan "lita på spelnyhetssidor" lika mycket som om du kan lita på spelutvecklare. Att utvecklarna inte har släppt spelet (PS4/XBONE) förrän en dag innan release till speljournalister sätter en speljournalist i en jävligt prekär situation. Delvis kan du räkna med att just den artikeln kommer få mest views, kanske på någon vecka (gissar baserat på min erfarenhet med Digital Trends) eller ännu längre beroende på vad som händer, och sen måste du då väga publiceringsdatum mot hur många av dina läsare som framförallt kommer gå till andra källor om du väntar för länge. Det här tåget mot speljournalistik är störtlöjligt, enligt mig är många av de Youtubers (följer några stycken, älskar content) som kritiserar spelmedia själva redan involverade i spelmedia. Hur lång tid det tar för dem att inse det får vi väl bara vänta och se. Vill de ha tillgång till spel för att kunna ge feedback och visa för sina tittare vad ett spel har att bjuda på innan release är de tvungna att förhålla sig till spelutvecklaren och kan försöka pusha för att få det så tidigt som möjligt. Spelutvecklare som är måna om den relationen, och inte minst de investerare (bland annat) som pressar spelutvecklarna till tighta deadlines or ekonomiska marginaler, är tvungna att visa upp sina spel tidigt.

Är du involverad med att kritisera spel, snacka om dem dagligen och slutligen diskutera spel med utvecklare så kommer du ofrånkomligen bygga en relation till dem. Ni är ju människor liksom. Just därför är det hårda pressar när det kommer till integriteten, och eftersom det är så lätt att fantisera ihop att de tar pengar från utvecklare (säger inte att detta är något du står bakom, blev bara att jag tar tillfälle att lyfta detta här) eller har svårt att sätta ifrån sig banden de har skapat så töjer de på betyg och liknande. I vissa fall kan så säkert vara fallet, men då handlar det om en ytterst personlig nivå som aldrig skulle kunnna tillskrivas en hel organisation såvida inte det kommer in i jobbkulturen och då skulle jag dock räkna med att den informationen sprids, människor är inte så bra på att hålla hemligheter av den ytliga sorten. En ny anställd skulle innebära en rent enorm risk för ett företag då de skulle behöva öva in dem i ett sådant mönster. Det blir snabbt en konspirationsteori som heter duga.

Ta allting med en nypa salt, så har det väl varit sedan 90-talet? Har för mig att subjektiviteten i spelkritik lyfts i årtionden och att man först börjat ventilera och skrika om det i takt med att bubblorna växt på sociala medier. Minns i alla fall något från Super Play som var ett av mina favoritmagasin, där var recensionen för Pikmin 2 (skrevs av Daniel Eyre förresten) en välskriven fucking dikt. Subjektiv. Legendarisk. Lirade aldrig spelet men minns fortfarande den texten.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av mobmoben:

Synd att det inte finns något som speljournalister vars jobb är att exakt förmedla detta till konsumenter och se till att de får information om en produkt innan den kommer ut och se till att spelföretagen inte kan lura konsumenterna genom att släppa spel som knappt fungerar att spela. Lite kul att säga att det är konsumenternas fel att de blir lurade när nästan inga av speljournalisterna tog upp detta och varnade folk, FZ inkluderat.
Om man läser en recension och många av spelnyhets sidorna ger detta spelet top poäng och kallar det mästerligt är det väl inte så konstigt att folk tror det skall få en bra spelupplevelse.

jag håller med dig dock och det leder till andra diskussioner, går det att lita på spelnyhetssidor "längre"?

Ja, jag såg FZ:s recension och kände sån förväntan när jag visste att spelet var på väg. Fullt betyg. Goddamn!
Senare kollade jag Gamespot och Gamereactor, där fick spelet 7.
Det är nog bäst, som nån skrev, att hålla sig till konsolexklusiva titlar.

Medlem

Fast det här är ju den fantastiska digitala upplevelsen folk vill ha?
Själv fortsätter jag köpa skivor.

Sen är det ju fantastiskt att dom lyckats fucka upp konsolkoden i -slutet- av generationen

Det är exakt det här skiten som händer när man ägnar åratal åt att hypa upp ett spel. Sen var ju det här släppet under all kritik, men skulle jag själv bygga Världens Bästa Spel (TM) så skulle jag bara visa det på E3 och släppa det samma dag. BOOM!

Medlem
Medlem
Skrivet av Håkan:

Men det är ju också absurt, att man köper ett spel dag 1, sen får man vänta på patchar i 1-2 månader innan det går hyfsat att spela.
I spelvärlden har det ju blivit mer eller mindre standard att inte göra klart spelen, utan att patcha första dagarna.
Hur blir det om 10-20 år, när man vill spela om spelet och Sony eller Microsoft lagt ned sina servrar?

Egentligen hade jag velat se någon stämma på sånt löjligt stort amerikanskt belopp, för att sätta press på speltillverkare att sluta luras och faktiskt leverera det som är sagt vid dag 1.

Ingen som tvingar dig till att köpa det direkt.
Vem har sagt att du ska vänta i 1-2 månader dessutom? senaste nytt är väl att det kommer en patch inom en vecka.

Och jag påstod väl inte att detta var något att föredra eller att någon bör vara nöjd? Jag konstaterade bara att det antagligen är fixat snart.

Medlem
Skrivet av loerk:

Ingen som tvingar dig till att köpa det direkt.
Vem har sagt att du ska vänta i 1-2 månader dessutom? senaste nytt är väl att det kommer en patch inom en vecka.

Och jag påstod väl inte att detta var något att föredra eller att någon bör vara nöjd? Jag konstaterade bara att det antagligen är fixat snart.

Ingen tvingar mig, men köper man ett spel i en butik, hur långt efter release det är, så ska det funka direkt.
Hade man accepterat att en film inte varit helt färdiggjord om man köpt den på dvd? Att dom ska lägga till specialeffekter i vissa scener och surround sound kan tänkas komma efter sommaren.
Det är som sagt bara i spelbranschen som man kan släppa halvfärdiga produkter som folk glädjeligen köper och dom som är missnöjda kan glömma att få lämna tillbaka.

123
Skriv svar