Islam hotar västvärldens demokrati.

Medlem
Islam hotar västvärldens demokrati.

Eller gör den?
Fortästtning på diskussionen som förs i "Euro vs Kronan"-tråden

Skrivet av HollowMan:

Det verkar som att du inte vill läsa vad som skrivs:( Islam är odemokratiskt och tvingar sina troende att följa Koranen och i många fall även att följa sharia lagar.

Peka vart i Koranen det står att alla som lyder under islamst styre är tvugna att konvertera till Islam. Genom historien har Muslimska härkare låtit kristna och judar behålla sina religioner.
Kolla lite vad koranen säger om "Bokens Folk"
Jesus är te.x en profet inom Islam

Skrivet av HollowMan:

Tycker du att Sverige skall införa sharialagar och anpassa sig till vad Islamister tycker?

Varför skulle vi? Vi inför inte Tio Guds Bud?

Skrivet av HollowMan:

Varför böjer vi oss i Europa till islamister och deras krav på oss?

Menasså...Om en folkgrupp har ett krav, så har de demokratisk rättighet att få det framfört.

Skrivet av HollowMan:

varför vill dom inte anpassa sig till europeiska kulturer och lagar,varför skall vi i Europa anpassa oss efter deras löjliga krav?

Skulle du dumpa ditt kulturella arv om du var flykting?Man kan behålla sin kultur och ändå integrera sig i en ny kultur.

Skrivet av HollowMan:

Tycker du att Europa är på rätt väg?

Yep. EU är helt rätt väg att gå.

Skrivet av HollowMan:

Vill du att sådana personer som jag skall halshuggas?

Vart i Koranen står det att de som inte tror på Islam ska utplånas?

Skrivet av HollowMan:

vill du stoppa åsiktsfrihet?

Vart någonstans i Koranen står det att det ska vara förbjudet att tänka fritt?

Skrivet av HollowMan:

vill du tillåta tvångsgifte?

Mormonerna kör ju på det, och det är tradition hos många naturfolk, så ja. Varför inte?

Skrivet av HollowMan:

vill du tillåta halalslakt?

Ingen åsikt. Jag anser inte att jag har rätt att döma ut någon annans urgammla kultur.

Skrivet av HollowMan:

skall Hamas få EU bidrag?

Iochmed att Hamas är terrorstämplad av EU, FN och USA så är det omöjligt.

Skrivet av HollowMan:

skall Judar i Europa jagas och utstå dödshot?

Ja, för det slipper de ju nuförtiden................
Judar och kristna kallas inom Islam för "Bokens Folk"

Skrivet av HollowMan:

skall man i huvudtaget ha rätt att kritisera Islam utan att bli mordhotad?

Prova att kritisera Kristendom framför en fundamentalistisk kristen.

Skrivet av HollowMan:

Du kanske påstår att det är fredens religon,jag tycker att den hör hemma på medeltiden.

Gör inte Kristendomen det ochså?

Du gör det jävligt enkelt för dig.
Du bortser HELT från det faktum att det finns otaliga versioner och tolkningar av Islam, alla skapade av en viss grupp för ett visst syfte. Oftast handlar det om att en grupp vill använda religionen för att säkra sin kontroll över ett område/folk.
Där har du förklaring på att många islamistiska grupperingar hänvisar till religionen när det gäller förbud mot att fritt yttra sig.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem

Det är ju bara att vara realist och kolla på hur världen ser ut idag. Alla kristna eller exkristna länder (kolla på USA, Norden, Europa till exempel) har demokrati och jämlikhet. Alla muslimska länder har diktatur och förtryck emot kvinnor, homosexuella och så vidare.

Ja, islam är en jättebra och fredlig religion. Man blir värsta harmoniska fredskämpen när man läser koranen.

Lol.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Det är ju bara att vara realist och kolla på hur världen ser ut idag. Alla kristna eller exkristna länder (kolla på USA, Norden, Europa till exempel) har demokrati och jämlikhet. Alla muslimska länder har diktatur och förtryck emot kvinnor, homosexuella och så vidare.

Ja, islam är en jättebra och fredlig religion. Man blir värsta harmoniska fredskämpen när man läser koranen.

Lol.

Ja för kristendomen var grunden till demokrati, jag menar, kolla bara hur demokratiskt och fredligt Europa var förut, vi var definitivt mer demokratiskt då än nu eftersom vi lydde Gud

Vi har demokrati i västvärlden för att vi har ständigt förbättrat våran skolgång, kristendomen har inte haft något att göra med det, flertalet stora vetenskapsmän bekämpades utav kristendomen, men sånt ska vi glömma bort för nu är det Islam som genomgår samma fas Kristendomen fick gå igenom på flera hundra år.

Som du nog (inte) vet så finns det likt kristendomen flera tolkningar på Koranen, det är tyvärr den minoritet som tror på en våldsam tolkning som skriker högst och vrålar mest, majoriteten av dom som är muslimer är fullt kapabla att tänka själva.

Men jag antar att så fort man blir Muslim så blir man en mordisk robot med enbart ett syfte, och det är att ta över världen?

Har du f.ö tänkt på att det är bara på senare tid som det har blivit ökade rapporter om hur onda muslimer är?
Det kallas vinkling av media och är knappast något ovanligt, före muren föll var det ryssen och kommunismen som skulle förinta mänskligheten, som skulle förslava varenda människa genom att sätta sin tro till den enda rätta frälsaren, Marx/Lenin/Stalin, och vad hände sen?

Just det, ingenting.
Rädsla gör det enklare att kontrollera, har du tänkt på att U.S.A är f.ö oerhört kristet i vissa delar och det är ett måste att tro på Gud för att bli president?

George W Bush t.ex pratade konstant med Gud och invasionen av Irak var i hans vilja, du som är så rädd för att Iran ska invadera länder på grund av deras tro till Allah, varför är du inte rädd för att U.S.A ska invadera en massa länder, slakta miljoner och göra världen till en osäkrare plats, speciellt då U.S.A har tillgång till kärnvapen?

Som sagt, Kristendomen har haft flera hundra år på sig att mogna, västvärlden har haft flera hundra år på sig att mogna, mellanöstern har blivit lite omognare sen 70talet efter intågandet av Shahn i Iran, det är nästan 40 år av omogenhet, ge dom tid och du ska se att en ökad utbildning (som f.ö är faktiskt oerhört bra i mellanöstern, men inte alla har tillgång till studier efter 9an) kommer göra att religionen inte har ett lika hårt grepp om ländernas hals.

Jag är hundra gånger mer rädd för att U.S.A ska göra något riktigt, riktigt dumt än att ett gäng fanatiska extremister ska få för sig att spränga ett tåg, när U.S.A har möjligheten att göra detsamma fast tusen gånger värre.

Men jag antar att det är okej då, att kristna mördar muslimer för det är ju Guds vilja.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Kolla på utvecklingen i UK ,Holland ,Sverige ,Frankrike ,Italien ,Belgien t.e.x. Homosexuella dödshotas av Islamister och jävlar va dödshotad du blir om du nämner att du tycker Islam är ett hot mot demokratin...alla dessa stackars förtryckta kvinnor som tvingas gå ut med ninjadress ..speciella lagar och undantag för att deras tro säger att det skall vara så...fy fan säger jag bara:\

Vinkling av media framställer islamister som stackars offer,och folk som råkar ut för deras dårskap är man tyst om.Och alltid ursäktar man deras beteende med att vi var likadana för några hundratals år.

Medlem

I´m with Greger on this one.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Kolla på utvecklingen i UK ,Holland ,Sverige ,Frankrike ,Italien ,Belgien t.e.x. Homosexuella dödshotas av Islamister och jävlar va dödshotad du blir om du nämner att du tycker Islam är ett hot mot demokratin...alla dessa stackars förtryckta kvinnor som tvingas gå ut med ninjadress ..speciella lagar och undantag för att deras tro säger att det skall vara så...fy fan säger jag bara:\

Prova att säga samma saker till en kristen fundamentalist.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av HollowMan:

Kolla på utvecklingen i UK ,Holland ,Sverige ,Frankrike ,Italien ,Belgien t.e.x. Homosexuella dödshotas av Islamister och jävlar va dödshotad du blir om du nämner att du tycker Islam är ett hot mot demokratin...alla dessa stackars förtryckta kvinnor som tvingas gå ut med ninjadress ..speciella lagar och undantag för att deras tro säger att det skall vara så...fy fan säger jag bara:\

Prova att säga samma saker till en kristen fundamentalist.

Ok,vart hittar jag en sådan?

Medlem

Vi kommer snart få mer övervaknings system så var inte rädda.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Jag gillar hur ni.... försvarar islam genom att peka på att kristendom faktisk är dum också.

Ungefär som att åka motorcyckel utan hjäl med motivationen att man kan slå sig om man går också.

Religion...*suck*...är bara skit. Den som ställer till mest just nu är islam. Utrota religion.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Kolla på utvecklingen i UK ,Holland ,Sverige ,Frankrike ,Italien ,Belgien t.e.x. Homosexuella dödshotas av Islamister och jävlar va dödshotad du blir om du nämner att du tycker Islam är ett hot mot demokratin...alla dessa stackars förtryckta kvinnor som tvingas gå ut med ninjadress ..speciella lagar och undantag för att deras tro säger att det skall vara så...fy fan säger jag bara:\

Vinkling av media framställer islamister som stackars offer,och folk som råkar ut för deras dårskap är man tyst om.Och alltid ursäktar man deras beteende med att vi var likadana för några hundratals år.

Homosexuella får dödshot av alla sorters människor dagligen, det är knappast exklusivt för muslimer att mordhota andra på grund av deras läggning.

Det är en annan kultur f.ö, alla kvinnor bär inte burkor (det är t.ex kränkande att visa för mycket hy, även om du är man vilket är skälet till att man ser så många män i stora vita linnen).

Det är även vanligt med kvinnor i polisyrken i länder där islam har ett hårt grepp om landet, du verkar tro att så fort man blir muslim så överger man allt som har med sunt förnuft att göra (vilket iofs verkar saknas i västvärlden, det är knappast något nytt med rättigheter för kvinnor, kolla bara på 60talet då kvinnor skulle vara hemma och laga mat och föda barn, vilket var just på grund av kristna värderingar).

Med tanke på hur jävla hårt alla verkar hata muslimer så är det en lögn att säga att media vinklar det till att det är muslimerna som är offren, snarare motsatsen.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Jag är hundra gånger mer rädd för att U.S.A ska göra något riktigt, riktigt dumt än att ett gäng fanatiska extremister ska få för sig att spränga ett tåg, när U.S.A har möjligheten att göra detsamma fast tusen gånger värre.

Men jag antar att det är okej då, att kristna mördar muslimer för det är ju Guds vilja.

Du kan inte vara seriös med detta påståendet? DU tror att USA skulle skicka en Tomahawk missil mitt på t.e.x Malmö stortorget helt oprovocerat?Och varför jämför du bara med USA,och inte ett ord om N-Korea,Iran,Pakistan,Ryssland? Du ser USA som enemy nr1 i världen stämmer det?

Medlem

Jag ser mer Ryssland som farligt än islam dock.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Inaktiv

Jag tror det är alldeles för enkelt att skylla på religionen i sig, snarare är det personer som genom religionen tillskansar sig makt som är hotet. Dessa personer är auktoriteter vars ord blir lag. Man ska också ha i åtanke att det inte är mer än hundra år sen som större delen av den muslimska världen var koloniserade av diverse europeiska stormakter. Självklart lämnar något sådant ett vakum och en hel del ont blod efter sig, som i många länder tyvärr fyllts av mer eller mindre auktoritära religiösa ledare som också påverkat befolkningen till det sämre. Om man jämför före detta europeiska muslimska kolonier med muslimska länder som tillhörde Ottomanska riket så krävs det ju inte ett geni för att se att de senare i allmänhet är *mycket* mer öppna än de senare, *trots* att det Ottomanska riket var en muslimsk stat.

Om man ger den muslimska världen 50-100 år till så är jag övertygad om att den kommer vara mer moderat. Problemet är att hitta samarbetsformer och ett sätt att föra dialog tills den punkten är nådd.

Medlem
Skrivet av klossen:

Jag ser mer Ryssland som farligt än islam dock.

Och islam kommer två?

Själv är jag inte så orolig för varken ryssland eller islam men jag kommer säga "ja" till alla initiativ som ställer sig ivägen för deras framfart i sverige.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av klossen:

Jag ser mer Ryssland som farligt än islam dock.

Och islam kommer två?

Själv är jag inte så orolig för varken ryssland eller islam men jag kommer säga "ja" till alla initiativ som ställer sig ivägen för deras framfart i sverige.

Tror inte någon vågar,inte några av dom större i vilket fall.Skulle vara Medialt själmord i dagens PK Sverige att kritisera Islam.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Greger:

Jag är hundra gånger mer rädd för att U.S.A ska göra något riktigt, riktigt dumt än att ett gäng fanatiska extremister ska få för sig att spränga ett tåg, när U.S.A har möjligheten att göra detsamma fast tusen gånger värre.

Men jag antar att det är okej då, att kristna mördar muslimer för det är ju Guds vilja.

Du kan inte vara seriös med detta påståendet? DU tror att USA skulle skicka en Tomahawk missil mitt på t.e.x Malmö stortorget helt oprovocerat?Och varför jämför du bara med USA,och inte ett ord om N-Korea,Iran,Pakistan,Ryssland? Du ser USA som enemy nr1 i världen stämmer det?

Vad skulle Nordkorea kunna göra, egentligen?

Dom har tillgång till en eller två kärnvapen, innan dom ens avfyrat första kommer deras land vara helt sönderbombat.
Hela sydkorea är förberett för att beskjuta Nordkorea ifall dom skulle få för sig att göra något drastiskt, och Kim Jong Ill är inte dum nog att göra något sådant.

Iran är inte, även om du tror det ett fanatiskt land där varenda människa (eller muslim är det väl i din mening) går runt och förbereder sig med en värja att anfalla dom smutsiga europeerna, samma sak i pakistan (ett land som är på väg att bli demokratiserat).

Ryssland skulle inte kunna klara sig utan västvärlden, dom må ha enorma mängder olja och gas, men tror du dom har landskap nog för att kunna försörja sin egna befolkning?

Dom måste införskaffa mat från sina grannar i väst, så om dom anfaller har dom strypit sig själva.
Varför skulle U.S.A anfalla Sverige egentligen föresten?
Det är knappast Sverige jag är rädd för, det är att dom ska begå något riktigt, riktigt dumt misstag och invadera mellanöstern som sedan kan trigga igång ett världsomfattande krig (och då är det som sagt U.S.As fel, inte mellanöstern).


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Ingen som nämner Israel... Landet som sitter med över 200 kärnvapen fast de inte en får göra det. Israel som har brutit mot flest FN-resolutioner i världen.

Är det några vi bör oroa oss för så är det Israel och deras knähund USA.

Medlem
Skrivet av Myrrdin:

Jag tror det är alldeles för enkelt att skylla på religionen i sig, snarare är det personer som genom religionen tillskansar sig makt som är hotet. Dessa personer är auktoriteter vars ord blir lag. Man ska också ha i åtanke att det inte är mer än hundra år sen som större delen av den muslimska världen var koloniserade av diverse europeiska stormakter. Självklart lämnar något sådant ett vakum och en hel del ont blod efter sig, som i många länder tyvärr fyllts av mer eller mindre auktoritära religiösa ledare som också påverkat befolkningen till det sämre. Om man jämför före detta europeiska muslimska kolonier med muslimska länder som tillhörde Ottomanska riket så krävs det ju inte ett geni för att se att de senare i allmänhet är *mycket* mer öppna än de senare, *trots* att det Ottomanska riket var en muslimsk stat.

Om man ger den muslimska världen 50-100 år till så är jag övertygad om att den kommer vara mer moderat. Problemet är att hitta samarbetsformer och ett sätt att föra dialog tills den punkten är nådd.

Precis, det är auktoritära ledare som hellre ser sin egna vinning före landet som är faran, religionen är bara ett sätt att styra enklare.
Men det är bara en sida av problemet, det är redan i ung ålder som det präntas in den världsbild ledarna vill att deras befolkning ska ha, och det är enbart genom en adekvat skolgång som man kan bekämpa regimer som hellre trycker ner sitt folk än försöker hjälpa.

Att ständigt bekämpa muslimska länder med våld (som U.S.A gör) kommer aldrig lösa problemet, då våld föder våld.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av HollowMan:

Tror inte någon vågar,inte några av dom större i vilket fall.Skulle vara Medialt själmord i dagens PK Sverige att kritisera Islam.

Snarare är det väl så att det är medialt självmord att kritisera de flesta religioner i svepande generaliseringar. Dock så är ju både muslimska och kristna mer extrema gruperingar fair game. Om du verkligen tror att "Islam" är en enda stor klump med samma värderingar så är du fan ute o cyklar. Läs på istället för att bara ta in alufoliedrömmar från desillusionerade värdekonservativa klåpare som tror att de försöker rädda världen. Det tjänar både du och dina medmänniskor på.

Citat:

Ingen som nämner Israel... Landet som sitter med över 200 kärnvapen fast de inte en får göra det. Israel som har brutit mot flest FN-resolutioner i världen.

Är det några vi bör oroa oss för så är det Israel och deras knähund USA.

Jag antar att du tror på ZOG också, själv slutade jag tro på tomten i fyraårsåldern.

Medlem
Skrivet av Greger:

Vad skulle Nordkorea kunna göra, egentligen?

Det finns beräkningar på att om NK får för sig att anfalla SK,så kommer det att har skördat 1milijon personer bara på första dygnet,du kanske anser att det är obetydligt men jag ser det som fruktansvärt.

Skrivet av Greger:

Dom har tillgång till en eller två kärnvapen, innan dom ens avfyrat första kommer deras land vara helt sönderbombat.
Hela sydkorea är förberett för att beskjuta Nordkorea ifall dom skulle få för sig att göra något drastiskt, och Kim Jong Ill är inte dum nog att göra något sådant.

LoL Kim inte dum nog? Han håller sitt eget folk som gisslan och hotar med världskrig 1gång i månaden+ att dåren framställer kärnvapen

Skrivet av Greger:

Iran är inte, även om du tror det ett fanatiskt land där varenda människa (eller muslim är det väl i din mening) går runt och förbereder sig med en värja att anfalla dom smutsiga europeerna, samma sak i pakistan (ett land som är på väg att bli demokratiserat).

Iran har en stor del av befolkningen som inte ställer sig bakom mullorna,men dom har en minst lika stor/större del som håller med pajasen Ahmenadi eller vad han nu kallas.Pakistan håller på att bli Talibanstyrt mer för varje dag som går,dagligen pågår stora slag mot Talibanterroristerna av dom reguljära Paki styrkorna,hur ser du detta som på väg att bli demokratiskt?

Skrivet av Greger:

Ryssland skulle inte kunna klara sig utan västvärlden, dom må ha enorma mängder olja och gas, men tror du dom har landskap nog för att kunna försörja sin egna befolkning?

Dom måste införskaffa mat från sina grannar i väst, så om dom anfaller har dom strypit sig själva.
Varför skulle U.S.A anfalla Sverige egentligen föresten?
Det är knappast Sverige jag är rädd för, det är att dom ska begå något riktigt, riktigt dumt misstag och invadera mellanöstern som sedan kan trigga igång ett världsomfattande krig (och då är det som sagt U.S.As fel, inte mellanöstern).

Du missar nog poängen med krigsföring,den går ut på att erövra fiendens tillgångar inte att utplåna den.
Att USA skulle trigga igång ett världskrig,mot vilket land då?

Medlem
Skrivet av Myrrdin:
Skrivet av HollowMan:

Tror inte någon vågar,inte några av dom större i vilket fall.Skulle vara Medialt själmord i dagens PK Sverige att kritisera Islam.

Snarare är det väl så att det är medialt självmord att kritisera de flesta religioner i svepande generaliseringar. Dock så är ju både muslimska och kristna mer extrema gruperingar fair game. Om du verkligen tror att "Islam" är en enda stor klump med samma värderingar så är du fan ute o cyklar. Läs på istället för att bara ta in alufoliedrömmar från desillusionerade värdekonservativa klåpare som tror att de försöker rädda världen. Det tjänar både du och dina medmänniskor på.

Jag har gett exempel på vilka länder jag menade,och har t.o.m. sagt att sekulära muslimer är det absolut inget fel med precis som vanligt kristna är inget fel på heller.Men många Islamister som kommer till Sverige och Europa är ifrån dom absolut värsta tillhållen i världen,och till min förvåning så fortsätter dom här med samma stenåldersmentalitet.

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Du missar nog poängen med krigsföring,den går ut på att erövra fiendens tillgångar inte att utplåna den.
Att USA skulle trigga igång ett världskrig,mot vilket land då?

Öhhhh.
Neh, du har fel.

Krig är ett politiskt verktyg som används när man inte har några andra medel att ta till för att påtvinga motståndar parten sin egen vilja.

Ett krig är en konflikt mellan två politiska viljor, där den ena parten strävar efter att med våld få motstående vilja att vika sig.

Det kan handla om resurser, det kan handla om juridiska tvister, det kan handla om motstående intressen mellan två folkgrupper, det kan handla om vad fan som helst.


signatur

Dryg och bitter.

Inaktiv
Skrivet av HollowMan:

Jag har gett exempel på vilka länder jag menade,och har t.o.m. sagt att sekulära muslimer är det absolut inget fel med precis som vanligt kristna är inget fel på heller.Men många Islamister som kommer till Sverige och Europa är ifrån dom absolut värsta tillhållen i världen,och till min förvåning så fortsätter dom här med samma stenåldersmentalitet.

Där sa du något fruktansvärt viktigt. Det är någonting som det alldeles för sällan görs skillnad mellan (och jag tror knappt att de flesta vet skillnaden): Islamister och Muslimer. Islamister - åtminstone av det mer extrema slaget - har ingen plats i en sekulär stat. Det är dessa som tenderar att pendla mot det auktoritära ledarhållet. Visst ska de få en syl i vädret som vem som helst annars i det offentliga rummet, men de ska också vara beredda att bli behandlade som de fruktkakor många av dem är (jmf. Åke Green), inga bomullshandskar. Men sluta då för fan säga att Islam är världens undergång, du kan ju åtminstone precisera dig till Islamister (även fast det inte är helt mitt i prick då det finns ett fåtal islamistiska grupperingar jämförbara med typ kristdemokraterna).

Medlem
Skrivet av klossen:

Jag ser mer Ryssland som farligt än islam dock.

jag ser mer extrem nationalism som farligaste skitet i hela världen, tänk dig om alla länder vara extrema nationalismer det skulle itne finnas någon kontakt mellan olika länder och kulturer, för alla vill bevara sin egna lilla påhittade dans och mat, vilken isolering, och vilka krig det skulle bli

men å andra sidan alla jädrans strategi spel jag kört sedan barns ben har alltid haft ryssarna som fiender så fan blir man lite rädd ! man vet ju aldrig när dem röda kommer över och invaderar vårt land med en massa luftbalonger med hajmotiv påklistrade

Medlem
Skrivet av ghoül:
Skrivet av klossen:

Jag ser mer Ryssland som farligt än islam dock.

jag ser mer extrem nationalism som farligaste skitet i hela världen, tänk dig om alla länder vara extrema nationalismer det skulle itne finnas någon kontakt mellan olika länder och kulturer, för alla vill bevara sin egna lilla påhittade dans och mat, vilken isolering, och vilka krig det skulle bli

men å andra sidan alla jädrans strategi spel jag kört sedan barns ben har alltid haft ryssarna som fiender så fan blir man lite rädd ! man vet ju aldrig när dem röda kommer över och invaderar vårt land med en massa luftbalonger med hajmotiv påklistrade

Och det är just därför som EU är så bra. Det är ett litet litet steg mot att få bort nationalstaterna i Europa.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av ghoül:

man vet ju aldrig när dem röda kommer över och invaderar vårt land med en massa luftbalonger med hajmotiv påklistrade

"Kirov reportink":)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Det finns beräkningar på att om NK får för sig att anfalla SK,så kommer det att har skördat 1milijon personer bara på första dygnet,du kanske anser att det är obetydligt men jag ser det som fruktansvärt.

Och om NK anfaller, så KOMMER dom förintas för evigt.
NK har varit en finne på världens ansikte länge nog enligt dom flesta, jag tror knappast dom skulle stöta på något motstånd ifall NK körde all out med KÄRNVAPEN mot andra länder.

Självklart är det fruktansvärt när miljoner människor dör, jag hoppas verkligen att vi människor har lärt oss något från forna världskrig att det är förödande.

Skrivet av HollowMan:

LoL Kim inte dum nog? Han håller sitt eget folk som gisslan och hotar med världskrig 1gång i månaden+ att dåren framställer kärnvapen

Det är jävligt smart av han att hjärntvätta sin egna befolkning, INGEN kan säga emot han, omvärlden tvingas ge han det han vill ha och nu när han har kärnvapen är det ännu svårare att säga emot.

Han är en diktator som har begått alla möjliga brott mot mänskligheten, det hade snarare varit jävligt dumt av han att erkänna sina fel och ta emot sitt straff.

Skrivet av HollowMan:

Iran har en stor del av befolkningen som inte ställer sig bakom mullorna,men dom har en minst lika stor/större del som håller med pajasen Ahmenadi eller vad han nu kallas.Pakistan håller på att bli Talibanstyrt mer för varje dag som går,dagligen pågår stora slag mot Talibanterroristerna av dom reguljära Paki styrkorna,hur ser du detta som på väg att bli demokratiskt?

Och det är bara en tidsfråga innan FN eller Nato stiger in och skickar fredsbevarande styrkor.
Är nog ganska säker på att västvärlden redan förser dom pakistanska styrkorna med vapen, det innebär att relationer förbättras med landet ifråga och kan ge dom en viktig allierad.
Glöm inte bort att dom får en hållhake ifall dom skulle behöva hjälp i framtiden (västvärlden).

Skrivet av HollowMan:

Du missar nog poängen med krigsföring,den går ut på att erövra fiendens tillgångar inte att utplåna den.
Att USA skulle trigga igång ett världskrig,mot vilket land då?

Som du nog vet så kommer knappast striderna vara särskilt enkla för någon sida, jag skulle faktiskt rekomendera boken "Red Storm" av Tom Clancy på hur ett krig mellan västvärlden och ryssland skulle ske.

Misstänker starkt att dom försvarande styrkorna skulle köra med den taktik ryssland har använt dom gånger dom blivit invaderade, och det är att bränna ner jorden medans dom flyr.

Ingen mark att så på = värdelös mark om man nu inte lyckas försvara marken så väl att man kan börja ödsla viktiga resurser på att odla marken.
Ryssland kommer knappast kunna storma in och härja iochmed den Europeiska unionen som KOMMER göra allt för att skydda sitt territorium, vilket även är ett argument för EU.

Skrivet av HollowMan:

Jag har gett exempel på vilka länder jag menade,och har t.o.m. sagt att sekulära muslimer är det absolut inget fel med precis som vanligt kristna är inget fel på heller.Men många Islamister som kommer till Sverige och Europa är ifrån dom absolut värsta tillhållen i världen,och till min förvåning så fortsätter dom här med samma stenåldersmentalitet.

Nu ska jag inte försvara det dessa människor gör, men du måste tänka på den enorma stress som skapas av att bo i områden som är oerhört osäkra, det är nästan självklart att dom inte mår bra psykiskt om dom kommer från krigszoner.

Det borde väl nästan vara självklart att dessa individer kommer i viss mån vara skadade psykiskt av dom förhållanden dom har levt i, det är därför vi måste visa dom väl och försöka hjälpa dom så gott det går, det är inte bara något staten måste göra, vanliga infödda svenskar och andra som bott i landet under en längre tid måste försöka få dom att känna sig välkomna, och på den vägen integrera dom i det svenska samhället.

Du kommer knappast göra situationen bättre av att hata dom på grund av deras religion, visa lite empati istället för att börja hata.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av Greger:

Nu ska jag inte försvara det dessa människor gör, men du måste tänka på den enorma stress som skapas av att bo i områden som är oerhört osäkra, det är nästan självklart att dom inte mår bra psykiskt om dom kommer från krigszoner.

Det borde väl nästan vara självklart att dessa individer kommer i viss mån vara skadade psykiskt av dom förhållanden dom har levt i, det är därför vi måste visa dom väl och försöka hjälpa dom så gott det går, det är inte bara något staten måste göra, vanliga infödda svenskar och andra som bott i landet under en längre tid måste försöka få dom att känna sig välkomna, och på den vägen integrera dom i det svenska samhället.

Du kommer knappast göra situationen bättre av att hata dom på grund av deras religion, visa lite empati istället för att börja hata.

Nu måste jag delvis hugga emot. Om HollowMan har koll på begreppen så pratar han om Islamister, alltså politiska muslimer jämförbara med t ex idiotpuritanerna under Cromwell i 1600-talets England, inte några allmänna krigsoffer. Jag ser visserligen inga problem med att de kommer hit så länge de anpassar sig, men de ska hållas korta genom att motargumenteras stenhårt, alternativt drivas med/skrattas åt om de vägrar ta åt sig. Religiös lag har som sagt inget att göra inom politiken i en sekulär stat.

Medlem
Skrivet av Myrrdin:

Nu måste jag delvis hugga emot. Om HollowMan har koll på begreppen så pratar han om Islamister, alltså politiska muslimer jämförbara med t ex idiotpuritanerna under Cromwell i 1600-talets England, inte några allmänna krigsoffer. Jag ser visserligen inga problem med att de kommer hit så länge de anpassar sig, men de ska hållas korta genom att motargumenteras stenhårt, alternativt drivas med/skrattas åt om de vägrar ta åt sig. Religiös lag har som sagt inget att göra inom politiken i en sekulär stat.

Äntligen..det är nästan precis så här jag har försökt att beskriva situationen. Det är problemen med Islamister jag hela tiden talat om,dvs dom som inte anpassar sig och fortsätter med sin strikta dyrkan.Dom kan åka vidare till ett annat land då dom inte har här att göra.

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Myrrdin:

Nu måste jag delvis hugga emot. Om HollowMan har koll på begreppen så pratar han om Islamister, alltså politiska muslimer jämförbara med t ex idiotpuritanerna under Cromwell i 1600-talets England, inte några allmänna krigsoffer. Jag ser visserligen inga problem med att de kommer hit så länge de anpassar sig, men de ska hållas korta genom att motargumenteras stenhårt, alternativt drivas med/skrattas åt om de vägrar ta åt sig. Religiös lag har som sagt inget att göra inom politiken i en sekulär stat.

Äntligen..det är nästan precis så här jag har försökt att beskriva situationen. Det är problemen med Islamister jag hela tiden talat om,dvs dom som inte anpassar sig och fortsätter med sin strikta dyrkan.Dom kan åka vidare till ett annat land då dom inte har här att göra.

Tänk om du skrivit Islamister istället för islam.
Vad enkelt det hade blivit då...


signatur

Dryg och bitter.

Skriv svar