CD Projekt ska "återuppbygga förtroendet" efter Cyberpunk 2077-debaclet på PS4 och Xbox One

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Rockstar vs CD Projekt... hmm, svårt val.
Witcher och Cyberpunk vs Grand Theft Auto och Red Dead Redemption.
Nej förresten, lätt val

Rdr2 är ett mästerverk, helt i egen klass.
GtaV är rätt meh, likaså rdr1.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Karmak:

Har du spelat spelet mer än 5 min? Eller spelat spelet alls?

Det är helt klart en 5a på pc. Helt otroligt spel och kanske bästa detta årtiondet
Fz satte helt rätt betyg!

Sluta följa mobben med deras idioti

Där tycker vi helt olika. Vilket är helt okej. Jag har högre krav för att dela ut maxpott.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Tycker synd om CD-Project. De måste utveckla spel till skitdåliga konsoler istället för att enbart fokusera på PC, vilket är det som de uppenbarligen vill. Varför spelar folk ens shooters på konsol med handkontroll? Tar ju bort all spelkänsla. Nu får alla lida på grund av det.

Måste och måste. Någonstans har de ju själva gjort ett aktivt val.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Rdr2 är ett mästerverk, helt i egen klass.
GtaV är rätt meh, likaså rdr1.

Rockstar har gjort fem mästerverk: Vice City, San Andreas, GTA 4, Red Dead 1 o 2.
CD Projekt gav oss Cyberpunk

Avstängd
Skrivet av Nimin:

Måste och måste. Någonstans har de ju själva gjort ett aktivt val.

Fast vilka är "CD Project"? Majoriteten av de anställda eller de få som styr?

Avstängd
Skrivet av Dunder:

Vad spelar det för roll?

Företaget tar ett beslut, vad "merparten anställda" tycker om det spelar mindre roll.
Det är samma princip som när webbtjänster antar att man godkänner deras villkor om man använder deras produkt, man ger ett implicit godkännande genom att fortsätta.

Så kan man se det. Jag hade själv varit lite besviken över min livssituation om mitt verk blev sågat på grund av att jag tvingats göra en massa skit jag inte hade velat. Men aja. Pengarna ska in och VD:n behöver en ny villa i Spanien.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Fast vilka är "CD Project"? Majoriteten av de anställda eller de få som styr?

Det är polacker, som är klantarslen.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Så kan man se det. Jag hade själv varit lite besviken över min livssituation om mitt verk blev sågat på grund av att jag tvingats göra en massa skit jag inte hade velat. Men aja. Pengarna ska in och VD:n behöver en ny villa i Spanien.

De bryr sig inte. De fick sina bonusar. Och kan fortsätta släppa fuskbyggen. Och folket fortsätter att tillbe sina falska gudar.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Rockstar har gjort fem mästerverk: Vice City, San Andreas, GTA 4, Red Dead 1 o 2.
CD Projekt gav oss Cyberpunk

Du har tidigare skrivit att du inte spelat något spel av CDPR tidigare och gav upp på Cyberpunk innan du ens startade det. Din åsikt i denna fråga är värd exakt noll. Du har ingen erfarenhet av något av spelen CDPR har skapat.

Dessutom kommer du återkommande med rätt osmakliga generaliseringar om "polacker".

Medlem
Skrivet av G4ruda:

Du har tidigare skrivit att du inte spelat något spel av CDPR tidigare och gav upp på Cyberpunk innan du ens startade det. Din åsikt i denna fråga är värd exakt noll. Du har ingen erfarenhet av något av spelen CDPR har skapat.

Dessutom kommer du återkommande med rätt osmakliga generaliseringar om "polacker".

Jag har erfarenhet av Cyberpunk, som jag köpte. Det gick inte att spela förrän jag laddat ner 45GB. Och inte ens då. Det är det enda spelet jag haft, sen jag började spela för ca 23 år sen, som varit så trasigt. Det är min erfarenhet av CD Projekt. Klart min åsikt räknas

Medlem
Skrivet av anarfox:

Tycker även Sony och MS har liten del i skulden. Spelen har gått igenom deras certifiering och blivit godkända. Eftersom detta är en process de tar betalt för plus att de tar en del av kakan på alla digitala ex som säljs så är det också rimligt att ställa krav på vad de släpper in på sina maskiner.

Man tog sig igenom certifiering genom att utlova att problemen som fanns skulle vara fixade till lanseringen - något som man uppenbarligen inte klarade. Ganska oärligt agerande av CDPR på många håll kring denna release.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Rockstar vs CD Projekt... hmm, svårt val.
Witcher och Cyberpunk vs Grand Theft Auto och Red Dead Redemption.
Nej förresten, lätt val

Vad ville du åstadkomma med detta inlägg?

Okej, du föredrar Rockstar spel. Noterat!

Skrivet av scaryfoot:

Det är polacker, som är klantarslen.

Det man kan summera om dig är ju att du dyrkar Rockstar och att du är en liten smygrasse.
Skärpning

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Jag har erfarenhet av Cyberpunk, som jag köpte. Det gick inte att spela förrän jag laddat ner 45GB. Och inte ens då. Det är det enda spelet jag haft, sen jag började spela för ca 23 år sen, som varit så trasigt. Det är min erfarenhet av CD Projekt. Klart min åsikt räknas

Din åsikt om själva spelet Cyberpunk räknas när du faktiskt har spelat Cyberpunk.

Medlem
Skrivet av Whisp:

Precis kollade på den. Så bra! Älskar hans videos.

haha ja den var klockren, har inte sett den karln förut.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Rockstar har gjort fem mästerverk: Vice City, San Andreas, GTA 4, Red Dead 1 o 2.
CD Projekt gav oss Cyberpunk

De har gjort ett mästerverk vardera så det är jämt lopp!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Det är polacker, som är klantarslen.

Alltså dig går ju inte ta seriöst😂 Du snackar ju bara en massa skit🤦🏼‍♂️

Sen, du hatar på CD som gjort ett felsteg men hyllar Buggarnas konung Ubisoft😂 Rockstars spel har ju också varit sjukt buggiga. Speciellt online modsen.

Medlem

Verkligen dax för popcorn i den här tråden

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Fast vilka är "CD Project"? Majoriteten av de anställda eller de få som styr?

Ursprungscitatet var ju att det var synd om CD Project. Jag hävdar att det inte är synd om CD-Project. Det är ett företag som inte har levererat och tagit dåliga beslut. Sedan kan det säkert vara synd om enskilda utvecklare. Men man är inte företaget man jobbar på.

Men för mig handlar detta inte om ett företag. CDPR, Rockstar mfl har gjort fina spel. Det handlar om en undermålig produkt vilket helt uppenbart Cyberpunk är. Jag hoppas dock på att de fixar till det. Jag orkar inte refunda ändå. Pausar spelet och kör vidare om något år.

Alla får tycka olika. Det är okej. Ni behöver inte vara så hårda mot varandra här i tråden.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Så kan man se det. Jag hade själv varit lite besviken över min livssituation om mitt verk blev sågat på grund av att jag tvingats göra en massa skit jag inte hade velat. Men aja. Pengarna ska in och VD:n behöver en ny villa i Spanien.

Då ska man kanske inte jobba på en stor studio, där ens egna önskningar alltid kommer bli överkörda av cheferna, oavsett vilken studio man jobbar hos. Dags att starta egen studio i det läget.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv
Skrivet av matt76:

Detta förfarande är väl inte direkt unikt för CDPR dock, att ha NDA som tillåter en begränsad mängd information att läckas ut i förtid. Känns som många vill måla fan på väggen och anklaga dem för att medvetet lurat alla, med hjälp av NDA etc. Är troligen så simpelt att någon, med makt, inom CDPR sfären genuint ansåg att versionerna (PC och konsol) var tillräckligt bra för att kunna släppas det sagda datumet, kanske med stöd från QA (om de nu har någon sådan) om att kommande patchar skulle lösa alla bekymmer.

CDPR har dock alla möjligheter att vända på det hela, om kommande patchar fixar till de värsta bekymren, och att de sedan fortsätter i samma spår framöver tills det är fixat. Kanske slänger in lite gratis DLC (istället för att ta betalt för det) som plåster på såren. Går för övrigt dra en hel del paralleller till "No Mans Sky", som sågades totalt av spelarna när det släpptes, med många återköp som följd, men som numera är ett grymt spel.

Det unika är väl att CDPR lagt en del resurser på att få konsumenter att tro de är en "kompis" som är på din sida innan denna misstolkade fisen blev rännskita.

Medlem

Spelet verkar fungera olika på vad människor betraktar som söndrigt. Om där inte finns en A.I för polisen och de agerar detsamma i alla kopior som är sålda. Finns där verkligen folk som tycker att poliser som spawnar i slutna rum från tomma intet, är ett riktigt bra och välfungerande feature/A.I?

Spelet flyter bra för mig på PC, inga kraschar och minimala grafiska buggar. "It just works". Men allt annat då?

Har vi alla olika definitioner av vad som är ofärdigt, färdigt, fungerande, icke fungerande osv?

A.I är alltså horrendous, men där finns ändå folk som tycker det är riktigt bra. Alltså det jag undrar mest är om vi alla verkligen köpt samma version av spelet? Haha.

Satt och läste genom artiklar från tre år tillbaka igårkväll där CDPR förklarade vad som fanns i spelet och vad vi kommer uppleva samt kunna göra osv, men i princip inget av detta fanns vid release. Ska man kalla det cut content vilket upplevs vara typ 90% av allt och vara nöjd? Och om så är fallet, kan man väl lika gärna sälja bilar utan motorer trots att man säger att där finns en motor.

"Sorry, men vi hann inte sätta in en motor i bilen, något vi sket i att berätta för dig trots att du betalat i förskott. Men bilen är ju snygg eller hur?! Titta så fint, jättebra färg eller hur! Motorn kanske kommer sen, eller så är det tyvärr en av alla features vi tog bort under produktion, men det kommer vi nog aldrig berätta för dig och demot du tittade på för något år sen när vi körde bilen varnade ju faktiskt att det inte är en representation av slutprodukten, så tro inte på allt du ser va, adjö".


signatur

Ordo Ab Chao

Avstängd
Skrivet av Nimin:

Ursprungscitatet var ju att det var synd om CD Project. Jag hävdar att det inte är synd om CD-Project. Det är ett företag som inte har levererat och tagit dåliga beslut. Sedan kan det säkert vara synd om enskilda utvecklare. Men man är inte företaget man jobbar på.

Men för mig handlar detta inte om ett företag. CDPR, Rockstar mfl har gjort fina spel. Det handlar om en undermålig produkt vilket helt uppenbart Cyberpunk är. Jag hoppas dock på att de fixar till det. Jag orkar inte refunda ändå. Pausar spelet och kör vidare om något år.

Alla får tycka olika. Det är okej. Ni behöver inte vara så hårda mot varandra här i tråden.

Jag har spelat rätt mycket på PC och tycker inte alls att det är en speciellt dålig produkt, tvärtom. Men jag förstår ju att den hade varit ännu bättre med rakare fokus på den objektivt bästa versionen.

Avstängd
Skrivet av Dunder:

Då ska man kanske inte jobba på en stor studio, där ens egna önskningar alltid kommer bli överkörda av cheferna, oavsett vilken studio man jobbar hos. Dags att starta egen studio i det läget.

Fast CD Project började som utvecklare av enbart PC-spel (The Witcher 1). Jag hade ju knappast sagt upp mig på grund av att fokuset breddades men lite matt hade jag nog varit av att få skit för något jag personligen inte ens önskat existera.

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Spelet verkar fungera olika på vad människor betraktar som söndrigt. Om där inte finns en A.I för polisen och de agerar detsamma i alla kopior som är sålda. Finns där verkligen folk som tycker att poliser som spawnar i slutna rum från tomma intet, är ett riktigt bra och välfungerande feature/A.I?

Spelet flyter bra för mig på PC, inga kraschar och minimala grafiska buggar. "It just works". Men allt annat då?

Har vi alla olika definitioner av vad som är ofärdigt, färdigt, fungerande, icke fungerande osv?

A.I är alltså horrendous, men där finns ändå folk som tycker det är riktigt bra. Alltså det jag undrar mest är om vi alla verkligen köpt samma version av spelet? Haha.

Satt och läste genom artiklar från tre år tillbaka igårkväll där CDPR förklarade vad som fanns i spelet och vad vi kommer uppleva samt kunna göra osv, men i princip inget av detta fanns vid release. Ska man kalla det cut content vilket upplevs vara typ 90% av allt och vara nöjd? Och om så är fallet, kan man väl lika gärna sälja bilar utan motorer trots att man säger att där finns en motor.

"Sorry, men vi hann inte sätta in en motor i bilen, något vi sket i att berätta för dig trots att du betalat i förskott. Men bilen är ju snygg eller hur?! Titta så fint, jättebra färg eller hur! Motorn kanske kommer sen, eller så är det tyvärr en av alla features vi tog bort under produktion, men det kommer vi nog aldrig berätta för dig och demot du tittade på för något år sen när vi körde bilen varnade ju faktiskt att det inte är en representation av slutprodukten, så tro inte på allt du ser va, adjö".

Vad är det de har lovat då? Jag har följt utvecklingen hyffsat då jag var rätt hyped på detta lir.
Kan även tycka att staden känns levande när man ser på den utifrån och kör omkring på väg till uppdrag osv. Atmosfären i staden är vad som gör det för mig.
Det finns heller ingen anledning för mig att springa omkring och skjuta diverse invånare.

Bryr mig inte direkt om AIn på invånare då open world NPCs i regel är stendumma och förstör inlevelsen. Här står de t.ex. stilla om man blockerar trafiken. Och i GTA V kör de in i allt och alla för att komma runt din bil när deras pathing blockeras. Vet inte vad som är att föredra direkt. Och det är inte heller något jag sysselsätter mig med i spelet.

Det här är heller inget försvar av den dåliga AIn, polisen kan likställas med en bugg i princip. Men förstår heller inte varför så många säger att det förstör spelet när de som i andra open world spel, inte fyller någon riktig funktion.

Medlem
Skrivet av loerk:

Vad är det de har lovat då? Jag har följt utvecklingen hyffsat då jag var rätt hyped på detta lir.
Kan även tycka att staden känns levande när man ser på den utifrån och kör omkring på väg till uppdrag osv. Atmosfären i staden är vad som gör det för mig.
Det finns heller ingen anledning för mig att springa omkring och skjuta diverse invånare.

Bryr mig inte direkt om AIn på invånare då open world NPCs i regel är stendumma och förstör inlevelsen. Här står de t.ex. stilla om man blockerar trafiken. Och i GTA V kör de in i allt och alla för att komma runt din bil när deras pathing blockeras. Vet inte vad som är att föredra direkt. Och det är inte heller något jag sysselsätter mig med i spelet.

Det här är heller inget försvar av den dåliga AIn, polisen kan likställas med en bugg i princip. Men förstår heller inte varför så många säger att det förstör spelet när de som i andra open world spel, inte fyller någon riktig funktion.

Denna reddit subtråd förklarar det rätt hyfsat. Hoppas länken fungerar då jag sitter på mobilen.

https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/kcve8s/promis...


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Fast CD Project började som utvecklare av enbart PC-spel (The Witcher 1). Jag hade ju knappast sagt upp mig på grund av att fokuset breddades men lite matt hade jag nog varit av att få skit för något jag personligen inte ens önskat existera.

Och de flesta som jobbar på studion idag jobbade antagligen inte där under tiden man jobbade på första Witcher. Orkar inte leta upp siffror, men jag gissar på att de vuxit ganska mycket sen dess.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Denna reddit subtråd förklarar det rätt hyfsat. Hoppas länken fungerar då jag sitter på mobilen.

https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/kcve8s/promis...

Det var en hel del "brutna löften".
Nåja jag slutade hypa upp mig för länge sen. såg bara fram emot spelet så har inte så stor koll vad som lovats, tycker spelet är riktigt bra.
Men visst finns det utrymme för förbättringar, nått jag vill minnas även Witcher 3 fick gott om efter release.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Dunder:

Och de flesta som jobbar på studion idag jobbade antagligen inte där under tiden man jobbade på första Witcher. Orkar inte leta upp siffror, men jag gissar på att de vuxit ganska mycket sen dess.

Att studion utökat är inte riktigt samma sak som att folk inte jobbar kvar. Men aja, tro du att de vill göra mellanmjölksversioner av sina titlar då.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Att studion utökat är inte riktigt samma sak som att folk inte jobbar kvar. Men aja, tro du att de vill göra mellanmjölksversioner av sina titlar då.

Nej, men det gör inte nödvändigtvis mitt påstående mindre korrekt, heller.

Problemet är inte att de gjort spelet även för de äldre konsolerna. Problemet är att de gjort det väldigt dåligt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det var en hel del "brutna löften".
Nåja jag slutade hypa upp mig för länge sen. såg bara fram emot spelet så har inte så stor koll vad som lovats, tycker spelet är riktigt bra.
Men visst finns det utrymme för förbättringar, nått jag vill minnas även Witcher 3 fick gott om efter release.

Ja, alltså spelet är grymt. Älskar staden, men den känns själlös. Det är mitt enda problem, finns så mycket som just nu förstör min immersion samt att man inte kan göra mycket interaktivt utanför side jobs and main storyn.


signatur

Ordo Ab Chao

Skriv svar