Julsnack – Har du några juliga speltraditioner?

Robot
Julsnack – Har du några juliga speltraditioner?

Traditioner hör förstås julen till. Har du några speliga jultraditioner?

#fz, #jul


Medlem

Jag har av en anledning en sparfil på Age of empire 2 som bara spelas på julafton.. lite stört kanske (fast vilken tradition är inte det), men riktigt kul nu när man är inne på samma spel i över 15 år typ

Jag spelar alltid Heroes of might and magic kring jul. Framförallt kartan Titans Winter

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Jag brukar kicka igång en gammal RPG-favorit och luta mig tillbaka. Fable, Knights of the Old Republic II, Dragon Age: Origins, första Mass Effect. Den typen av spel!


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

jbx
Medlem

de_winter_aztec CS 1.6


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av PontusT:

Jag har av en anledning en sparfil på Age of empire 2 som bara spelas på julafton.. lite stört kanske (fast vilken tradition är inte det), men riktigt kul nu när man är inne på samma spel i över 15 år typ

Får mig att tänka på en park jag byggt i Rollercoaster Tycoon 1 som liten. Älskade verkligen den, la ner hela själen i varenda detalj. Är ledsen än idag att jag inte längre har kvar sparfilen. Jag var för liten att förstå att det gick att göra backup av filen. Jag antar att du har din sparfil någonstans på molnet?


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Spelar Little Big Adventure 1 och 2 varje jullov, som senare blev julsemester för snart 15 år sedan. Tekniskt sett ganska undermåliga med dagens mått mätt, framförallt kontrollerna, men världen och karaktärerna är charmiga och världarna är fyllda med små hemligheter och genvägar. Borstar av bägge på en dag utan vidare men tror jag kan spelen rätt bra vid det här laget. 🙂

Medlem

Jag spelar Shenmue varje vinter. Vet inte varför. Det känns som spelet passar bra till jul.

Medlem

Har i många år haft som tradition att logga in på ett mmorpg och fira med andra spelare. Senaste åren har det varit i Final Fantasy 14, och det blir det i år med. Behövs nog lite extra i år, så det får bli dubbel speltid minst! Och dom som försöker sig på Erotiskt Rollspel i min närhet får kol och en /slap


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Joewson:

Spelar Little Big Adventure 1 och 2 varje jullov, som senare blev julsemester för snart 15 år sedan. Tekniskt sett ganska undermåliga med dagens mått mätt, framförallt kontrollerna, men världen och karaktärerna är charmiga och världarna är fyllda med små hemligheter och genvägar. Borstar av bägge på en dag utan vidare men tror jag kan spelen rätt bra vid det här laget. 🙂

Spelade LBA2 mycket som liten men kunde aldrig komma speciellt långt tyvärr. Minns att jag brukade bli frustrerad och börja slå på en elefant i regnkläder istället. Fick inte ens flyga på draken som såg så häftigt ut i introt.

Medlem

Innan jag fick barn spelade jag alltid ett open world-spel i mellandagarna. Ett Assassins Creed, RDR, Morrowind/Oblivion/Skyrim, The Witcher eller liknande. Vet inte varför, det bara kändes rätt att helt gå ner sig i en främmande värld när man hade en vecka över. Nuförtiden blir det knappt något spelande alls eftersom knattarna är hemma i mellandagarna och open world-spel är knappt att tänka på någon tid på året

Medlem

Om Die Hard är en julfilm så är Max Payne ett julspel. Lirar det varje år

KoP
Medlem

Spel brukar jag lägga åt sidan den 24:e.. det kan ev. bli lite James Pond 2 på morgonen men sedan blir det bara till att umgås. Spelar gör man ju ändå så många andra dagar under året.

Medlem

Brukar dra igång Tibia med några polare under julledigheten! Alltid mysigt att lvla och quests lite i mellandagarna!

Medlem

Jag och mina bröder sätter oss alltid ner för lite Heroes of Might & Magic 3 när familjen samlas


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Under julledigheten blir det mycket Trackmania (United) dueller med gamla kompisar.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Får mig att tänka på en park jag byggt i Rollercoaster Tycoon 1 som liten. Älskade verkligen den, la ner hela själen i varenda detalj. Är ledsen än idag att jag inte längre har kvar sparfilen. Jag var för liten att förstå att det gick att göra backup av filen. Jag antar att du har din sparfil någonstans på molnet?

Har haft backuper på den genom olika minnen genom åren Typ mp3 spelare som man kunde plugga in i dator, skivor som brändes ut osv

Medlem

Inte så mycket speltraditioner, däremot så åker jag alltid och fiskar på julaftonsmorgonen, och likaså på nyårsaftonsmorgon. Det är tradition sen ett tiotal år tillbaka.


signatur

Skitfiske

wkD
Medlem

Jag har sedan barndomen och releasen 1998 ALLTID spelat Spyro the Dragon någon gång under julaftonen, vilket för övrigt är den enda jultraditionen jag håller stenhårt vid.

Jag försöker klämma in så mycket speltid som möjligt vilket innebär att det har blivit ett antal genomspelningar under årens lopp. Spyro 2 och 3 har till och med gästspelat vid enstaka tillfällen om någon släkting blivit sen till firandet.

Åren går, bostäder, relationer och konsoler förändras men traditionen tuffar på starkt. Vem vet, det kanske blir att köra Reignited Trilogy under framtida jular..

1
Skriv svar