Läckt lista påstås visa 15 gratisspel från Epic Games Store fram till nyår

Robot
Läckt lista påstås visa 15 gratisspel från Epic Games Store fram till nyår

The Witcher 3, Resident Evil 7, Assassin's Creed Origins, Far Cry 5, Horizon Zero Dawn, Monster Hunter World, Hitman 2, med flera. Stämmer läckan är det en enorm samling.

#epic-games-store, #nyhetstips


Medlem

Inga dåliga titlar där inte! Hälften har jag spelat igenom men ex Horizon Zero Dawn vore en fin liten julklapp.

Medlem

Underligt, minst sagt.
Otroligt hög kvalitet på den läckta listan, men hur funkar detta med prishöjningen som ska komma med next gen? spelens "värde" har redan fått sig en törn iom game pass. hur man plockar ut 7-800kr för ett spel under 2021 är för mig ett mysterium

Megadelux

Tjoho ! Mitt 2:a tips som gick igenom tror jag.

Medlem

, Horizon Zero Dawn är nog den enda som intresserar mig på den listan men har ingen dator som pallar spelet så blir nog en pass onöidgt skaffa spel som man kanske inte kan spela förens om 5-10år sitter bara där i library och retas.

eld
Medlem
Skrivet av superlim:

Underligt, minst sagt.
Otroligt hög kvalitet på den läckta listan, men hur funkar detta med prishöjningen som ska komma med next gen? spelens "värde" har redan fått sig en törn iom game pass. hur man plockar ut 7-800kr för ett spel under 2021 är för mig ett mysterium

Miljoner efter miljoner förbokningar av cyberpunk som helt garanterat kommer vara mycket billigare och mycket bättre om ett år skvallrar om att folk inte orkar vänta så länge.

Medlem

Låter väl ändå lite väl för bra för att vara sant? Vissa av spelen skulle jag definitivt kunna se att de skulle ges bort men vissa känns rätt osannolika

Medlem
Skrivet av eld:

Miljoner efter miljoner förbokningar av cyberpunk som helt garanterat kommer vara mycket billigare och mycket bättre om ett år skvallrar om att folk inte orkar vänta så länge.

för cyberpunk, visst. men det är ett ganska unikt spel när det gäller hype.

Medlem

Jag såg originalbilden med listan innan idag...och jag är inte 100% på att den är san då de hade stavat Horizon zero dawn som "down".


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

, Horizon Zero Dawn är nog den enda som intresserar mig på den listan men har ingen dator som pallar spelet så blir nog en pass onöidgt skaffa spel som man kanske inte kan spela förens om 5-10år sitter bara där i library och retas.

Onödigt vet jag inte? Bara å skaffa spelen. Sen så avinstallerar du epic game launcher tills du har skaffat en dator Slipper du bli retad!

Skribent

Tyvärr inte en chans att den listan är sann.

eld
Medlem
Skrivet av Shadee:

Tyvärr inte en chans att den listan är sann.

Kommer vi få veta imorgon.

Det är ju många fantastiska spel, men inte jättenya spel, så det är ju inte helt osannolikt. En hel del av dom har ju redan varit i bundles och giveaways redan.

Medlem

Äre bara på PC eller kan man lira på PS4 oxå?

Medlem

Jag har hört att det är fejk. Men hoppas man har fel.

Medlem

15 dagar att spela? Eller to Keep?
Om det är 15 dagar kul jul så stämmer det säkert, och är väl inte så mycket att hänga i granen egentligen?
Om det är "to Keep" är det ju fantastiska nyheter.
Men det är säkert som vanligt när det körs "fri spelhelg" på diverse spel. Vem faan spelar igenom Witcher 3 på 15 dagar och sen är nöjd sen liksom?
Skitnyhet. (Om det inte skulle visa sig vara "to Keep" alltså)

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

15 dagar att spela? Eller to Keep?
Om det är 15 dagar kul jul så stämmer det säkert, och är väl inte så mycket att hänga i granen egentligen?
Om det är "to Keep" är det ju fantastiska nyheter.
Men det är säkert som vanligt när det körs "fri spelhelg" på diverse spel. Vem faan spelar igenom Witcher 3 på 15 dagar och sen är nöjd sen liksom?
Skitnyhet. (Om det inte skulle visa sig vara "to Keep" dvs)

Det har varit att behålla på obestämd tid när Epic Games körde samma sak förra året. De skänker oftast bort minst ett spel per vecka som även där får behållas.

Så jag tror knappast att de rör sig om någon form utav förlängd "gratishelg" som Gaben (Steam) kör med.

Epics taktik går väl ut på med gratisspel att locka nya konsumenter till plattformen. Sen hoppas de så klart att några öppnar plånboken också.

Medlem

Hoppas att det INTE stämmer!!!

Har redan 9/10 spel. De jag inte har vill jag inte ha. 🙂

Hoppas på massa bra indie spel istället!

Medlem

Woooooow tackar o tar emot hoppas verkligen på detta, det är väldigt för bra för att vara sant. Sånt här händer inte 😅

Medlem

Låter bra, men troligtvis ingår väl inte dlc ,i de spel som har det??

Medlem
Skrivet av Dallas C:

Låter bra, men troligtvis ingår väl inte dlc ,i de spel som har det??

Ibland ingår det, men oftast inte. Det beror väl på att man räknas köpa DLC om man gillar grundspelet.

Skrivet av A1200G:

Hoppas att det INTE stämmer!!!

Har redan 9/10 spel. De jag inte har vill jag inte ha. 🙂

Hoppas på massa bra indie spel istället!

Du kanske kan tipsa någon kompis?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Väldigt imponerande lista. Och jag har inte spelat ett enda av dem. Men är den inte lite för bra för att kunna vara sann?

Medlem

Epic kan ju få igen lite pengar genom att man köper DLC, ifall man gillar spelet/spelen

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Du kanske kan tipsa någon kompis?

Japp, har tipsat ett flertal från och till i 1 år nu. Vete fasen dock om de claimar nåt, verkar som de är upptagna med Gamepass och/eller Netflix/HBO. 🙂

Medlem

Känns rätt osannolikt att listan är sann, då en del titlar inte verkar finnas på EGS alls (än).


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Får väl helt enkelt se om det här är sant imorgon.

Skrivet av PeTTs0n:

Känns rätt osannolikt att listan är sann, då en del titlar inte verkar finnas på EGS alls (än).

Är väl inget av spelen de gett ut gratis som funnits på EGS innan...

Medlem

En journalistisk fråga: Vad tyder på att listan stämmer? Ni länkar bara till Sweclockers men där ser jag inga argument för att listan skulle stämma (inte ens i stil med att de har en anonym tipsare som har haft rätt om saker tidigare).

Skrivet av A1200G:

Japp, har tipsat ett flertal från och till i 1 år nu. Vete fasen dock om de claimar nåt, verkar som de är upptagna med Gamepass och/eller Netflix/HBO. 🙂

OK, icke gamers alltså Vi andra hoardar som om det vår 2099.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

om detta stämmer så är epic slutligen helt okej, och välkomna in i matchen permanent jag har tagit alla gratisspel dom gett so far, dock inte spelat ett enda av dom än


signatur

//monster

Skrivet av Patrik1975:

15 dagar att spela? Eller to Keep?
Om det är 15 dagar kul jul så stämmer det säkert, och är väl inte så mycket att hänga i granen egentligen?
Om det är "to Keep" är det ju fantastiska nyheter.
Men det är säkert som vanligt när det körs "fri spelhelg" på diverse spel. Vem faan spelar igenom Witcher 3 på 15 dagar och sen är nöjd sen liksom?
Skitnyhet. (Om det inte skulle visa sig vara "to Keep" alltså)

"Each game will be free to claim for just 24 hours, but they’re yours to keep forever."

123
Skriv svar