Call of the Sea - En kärlekshistoria 74 mil öster om Tahiti

Medlem

Någon annan som testat spelet på base xbox one? Har stora problem med det grafiska och vattnet är nästan helt vitt och det har även problem med frameraten. Texturerna är inget vidare heller.

Hittade ett youtube klipp som har exakt samma problem som mig.
https://www.youtube.com/watch?v=BmMSSH-vNW4&lc=UgwGiuL1ac6tJm...

NuZ
Testpilot
Skrivet av Hoobabalooba:

Någon annan som testat spelet på base xbox one? Har stora problem med det grafiska och vattnet är nästan helt vitt och det har även problem med frameraten. Texturerna är inget vidare heller.

Hittade ett youtube klipp som har exakt samma problem som mig.
https://www.youtube.com/watch?v=BmMSSH-vNW4&lc=UgwGiuL1ac6tJm...

Tror inte det är något problem alls utan bara lågupplöst vad jag ser i videon när hon åker sin lilla båt. Spelet är ju detsamma och lika mysigt även om grafiken är sämre Spelet är ju främst för Series konsolerna och PC


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Tror inte det är något problem alls utan bara lågupplöst vad jag ser i videon när hon åker sin lilla båt. Spelet är ju detsamma och lika mysigt även om grafiken är sämre Spelet är ju främst för Series konsolerna och PC

Hmm okej. Tycker det är konstigt dock då Call of the sea inte är ett särskilt grafiskt tungt spel. Bör inte vara några problem med upplösningen oavsett om det är Xbox one eller inte.
Även om spelet är lika mysigt oavsett så förstör ändå frameraten en del tycker jag för den är riktigt usel. Känns som problemet ligger i optimeringen.

Medlem
Skrivet av Hoobabalooba:

Någon annan som testat spelet på base xbox one? Har stora problem med det grafiska och vattnet är nästan helt vitt och det har även problem med frameraten. Texturerna är inget vidare heller.

Att vattnet var väldigt vitt när hon åker båt i början var något som jag noterade på Xbox One X också. En bit in i spelet så fastnade jag dessutom i en bugg, där bilden plötsligt blev helt vit, men ljud och kontroller funkade fortfarande. Var tvungen att starta om spelet för att det skulle lösa sig.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Att vattnet var väldigt vitt när hon åker båt i början var något som jag noterade på Xbox One X också. En bit in i spelet så fastnade jag dessutom i en bugg, där bilden plötsligt blev helt vit, men ljud och kontroller funkade fortfarande. Var tvungen att starta om spelet för att det skulle lösa sig.

Men framerate problem är inget du har på din One X eller?
Personligen känner jag att jag vill vänta på att spelet patchas och funkar bättre men det är ju inget man vet om det ens komme hända med ett spel i denna storleken.

Medlem
Skrivet av Hoobabalooba:

Men framerate problem är inget du har på din One X eller?

Nej, det rullar på väldigt fint. Förutom i ett specifikt tält när jag var vänd mot ett hörn med mycket grejer. Just precis där föll frameraten ner under 20. Men bara precis där, så känns som något som kommer patchas bort. I övrigt tror jag upplevelsen på X:en är ganska lik den på next-gen. I högsta grad njutningsbart.

12
Skriv svar