CD Projekt ska "återuppbygga förtroendet" efter Cyberpunk 2077-debaclet på PS4 och Xbox One

Avstängd
Skrivet av Dunder:

Nej, men det gör inte nödvändigtvis mitt påstående mindre korrekt, heller.

Problemet är inte att de gjort spelet även för de äldre konsolerna. Problemet är att de gjort det väldigt dåligt.

Nja, vi ska inte glömma att dessa konsoler nu är sju år gamla. Det är ett enormt steg mellan en PS4:a och en relativt modern dator. Är man en bonde så får man nöja sig med att äta potatis. Sen tycker jag absolut att refunds är berättigade, men det gäller alla fall och inte enbart där en produkt marknadsförts felaktigt.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Nja, vi ska inte glömma att dessa konsoler nu är sju år gamla. Det är ett enormt steg mellan en PS4:a och en relativt modern dator. Är man en bonde så får man nöja sig med att äta potatis. Sen tycker jag absolut att refunds är berättigade, men det gäller alla fall och inte enbart där en produkt marknadsförts felaktigt.

Avstängd
Avstängd

Nu vet inte jag exakt hur illa det är med Cyberpunk men de där spelen ligger väl alla och tickar på runt 20-30 fps?

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Nu vet inte jag exakt hur illa det är med Cyberpunk men de där spelen ligger väl alla och tickar på runt 20-30 fps?

Vissa strax under 30 ibland. Men då spel som funkar och innehåller mycket mer än CB.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Nja, vi ska inte glömma att dessa konsoler nu är sju år gamla. Det är ett enormt steg mellan en PS4:a och en relativt modern dator. Är man en bonde så får man nöja sig med att äta potatis. Sen tycker jag absolut att refunds är berättigade, men det gäller alla fall och inte enbart där en produkt marknadsförts felaktigt.

Vet inte vad du säger "nja" åt här... Andra spelstudios har fått det att funka. Att CDPR inte lyckats är ett de facto misslyckande, vad man än tycker om bönder.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Bättre att visa upp bilder på spel i samma genre istället, d.v.s. Rollspel. Att jämföra helt olika genrer är inte direkt rättvist, med tanke på skillnader i bakomliggande system etc. Finns troligen en bra anledning till att just Open World Rollspel inte direkt har extrem grafisk prestanda eller är särskilt interaktiva utanför sido- och huvuduppdrag, exempelvis Fallout 4, Fallout 76, The Outer Worlds etc.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Avstängd
Skrivet av Dunder:

Vet inte vad du säger "nja" åt här... Andra spelstudios har fått det att funka. Att CDPR inte lyckats är ett de facto misslyckande, vad man än tycker om bönder.

Vilka andra spelstudios gör ens "open world"-spel på denna skala? Tycker du på allvar att GTAV och Skyrim flöt på bra på PS3:an när det begav sig? Horizon är t.ex. väldigt mycket glesare i sin utformning än Cyberpunk och kräver därför färre resurser i rullning at all times.

Men det är lite det jag snackar om... De har uppenbarligen inte ens velat göra dessa versioner av spelet. Borde varit PS4 Pro och XboX One X only. Men återigen är jag helt för refunds.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Vilka andra spelstudios gör ens "open world"-spel på denna skala? Tycker du på allvar att GTAV och Skyrim flöt på bra på PS3:an när det begav sig? Horizon är t.ex. väldigt mycket glesare i sin utformning än Cyberpunk och kräver därför färre resurser i rullning at all times.

Men det är lite det jag snackar om... De har uppenbarligen inte ens velat göra dessa versioner av spelet. Borde varit PS4 Pro och XboX One X only. Men återigen är jag helt för refunds.

Har inte spelat något av dem på konsol, jag utgår bara från vad har läser och hör. RDR2 är ett exempel som har varit bättre optimerat på de gamla konsolerna.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd
Skrivet av Dunder:

Har inte spelat något av dem på konsol, jag utgår bara från vad har läser och hör. RDR2 är ett exempel som har varit bättre optimerat på de gamla konsolerna.

Men RDR2 är också glesbyggt, och dessutom skitfult. Men återigen: SOM SAGT så borde de inte ens bemödat sig med dessa versioner då de varken ville eller, uppenbarligen, kunde göra dem.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Men RDR2 är också glesbyggt, och dessutom skitfult. Men återigen: SOM SAGT så borde de inte ens bemödat sig med dessa versioner då de varken ville eller, uppenbarligen, kunde göra dem.

Okej... Kan (likt de flesta, antagligen) inte riktigt hålla med där.

Huruvida vad de ville eller inte ville kan ingen av oss svara på.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Men RDR2 är också glesbyggt, och dessutom skitfult. Men återigen: SOM SAGT så borde de inte ens bemödat sig med dessa versioner då de varken ville eller, uppenbarligen, kunde göra dem.

Skitfult 😂

Skriv svar