Läckt lista påstås visa 15 gratisspel från Epic Games Store fram till nyår

Medlem
Skrivet av hero:

Äre bara på PC eller kan man lira på PS4 oxå?

Epic game store är till PC enbart, precis som steam och andra launchers

Medlem

Monster Hunter World. Äntligen får jag provat spelet som hauntat min önskelista i flera år. Jag har aldrig kännt att det är tillräckligt intressant för att lägga pengar på det.

fue
Medlem

Buuhuuu epic launcher suger osv osv.

Men nu klagas det inte minsann 😉

Medlem
Skrivet av Cane:

Låter väl ändå lite väl för bra för att vara sant? Vissa av spelen skulle jag definitivt kunna se att de skulle ges bort men vissa känns rätt osannolika

Visar hur desperata EGS är.
Och att deras taktik inte verkar fungera.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Får väl helt enkelt se om det här är sant imorgon.

Är väl inget av spelen de gett ut gratis som funnits på EGS innan...

Borderlands, Subnautica och Elite Dangerous var väl tillgängliga att köpa på EGS innan de gjordes gratis?
Däremot slogs väl på stora trumman med bl.a. GTA V, som var gratis första veckan från det släpptes på EGS om jag inte minns fel?
Men att det skulle vara normen hittar jag inget om?


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

C64
Medlem

Mystery Game Unlocking in 00:04:41:

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Borderlands, Subnautica och Elite Dangerous var väl tillgängliga att köpa på EGS innan de gjordes gratis?
Däremot slogs väl på stora trumman med bl.a. GTA V, som var gratis första veckan från det släpptes på EGS om jag inte minns fel?
Men att det skulle vara normen hittar jag inget om?

Nä, inget av de spelen fanns på Epic innan de gavs ut gratis. Såklart svårt att bevisa, men tex. Subnautica var ju gratis inom de första veckorna från att de startade affären. Och Elite Dangerous kom ju bara för någon vecka sedan. Det hade ju varit ganska konstigt om de fanns till salu och sen getts ut gratis. Däremot så har det blivit ett par dubbletter under åren men det är mer utstickare än något vanligt.

Skrivet av fue:

Buuhuuu epic launcher suger osv osv.

Men nu klagas det inte minsann 😉

Heh, jo, det är alltid någon som klagar på skakiga grunder De är tydligen "desperata" och att deras taktik inte fungerar, undrar vad för källor eller analys det kommer ifrån haha

Medlem

Hatar alla fortfarande Epic? Eller blev det inte lika coolt att vara spelkommunist nu?

Medlem

Känns väldigt märkligt att skriva en artikel om ett rykte med noll källa, som dessutom inte kommer stämma. Den som läckte kan inte ens stava spelen korrekt.

Är det sån nyhetstorka i spelvärlden?

eld
Medlem
Skrivet av Draconis:

Känns väldigt märkligt att skriva en artikel om ett rykte med noll källa, som dessutom inte kommer stämma. Den som läckte kan inte ens stava spelen korrekt.

Är det sån nyhetstorka i spelvärlden?

Det är ett intressant rykte som inte kommer med så mycket konsekvenser om det inte stämmer, dessutom står det tydligt att det är ett rykte.

Men huvudsakligen handlar artikeln om att det ska släppas massa gratisspel på epic store, jag hade själv antagligen missat det om det inte vore för fz.

Medlem
Skrivet av eld:

Det är ett intressant rykte som inte kommer med så mycket konsekvenser om det inte stämmer, dessutom står det tydligt att det är ett rykte.

Men huvudsakligen handlar artikeln om att det ska släppas massa gratisspel på epic store, jag hade själv antagligen missat det om det inte vore för fz.

Men om jag släpper ett rykte i morgon om att det är Red Dead Redemption 2 som kommer att ges bort gratis på julafton, kommer detta bli inkluderat i en nyhetsartikel på FZ då? Om nej, varför inte? Jag har inte sett ett enda argument för att detta rykte skulle vara vederhäftigt.

Medlem

Cities: Skylines är första spelet. Läckan stämmer inte! Högafflar fram! ;ppPp


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det stämde inte. Cities Skylines är gratis nu.

C64
Medlem

Tror deras server blev liiite överbelastad

Medlem

Och där dog Epics launcher

Medlem
Skägg.
10 Chambers

Cities var inte med på listan va?


signatur
C64
Medlem
Medlem

Aja fick mig ett exemplar av Cities ála 30kr. Tack Epic! God Jul

Medlem

Jaha, då var det falskt alarm. Synd, jag ville ha Horizon och Borderlands 3.

C64
Medlem

En sim city kopia ? jo ja tackar för den nu ska jag dricka glögg och köra långtradare alltså spela euro truck simulator

Medlem

Får även en ny 95 kr rabattkupong och antar att det är som innan att man får en ny vid varje köp om man använder den.

Vem var det som skrev listan? Vem FUCKING vare?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Jonlissla:

Jaha, då var det falskt alarm. Synd, jag ville ha Horizon och Borderlands 3.

Det liiite för bra för att vara sant


signatur
Medlem

Jaha, där blev det inget att ta hem... CS köpte jag för åravis sedan...

Medlem

Såg inget Cities Skylines på den listan


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Får även en ny 95 kr rabattkupong och antar att det är som innan att man får en ny vid varje köp om man använder den.

Ja, fick en ny när jag brände min första på Squadrons. Men den var på 65 NOK, vet inte om ni svenskar får 95 SEK. Svenska kronan är ju värd mer än norska, så det borde ju i så tillfälle vara tvärtom.

//LD

Medlem
Skrivet av Lord Darkness:

Ja, fick en ny när jag brände min första på Squadrons. Men den var på 65 NOK, vet inte om ni svenskar får 95 SEK. Svenska kronan är ju värd mer än norska, så det borde ju i så tillfälle vara tvärtom.

//LD

Ja, alltså jag vet inte vad de håller på med angående SEK, dels så visar det ju sig då att kupongen är värd mer i SEK men även spelen är helt sjukt billiga jämfört med andra affärer. Känns som de antingen gjort fel eller så värderar de inte kronan särskilt högt.. Men kan inte klaga, får ju både kuponger, gratisspel och billiga priser

fue
Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Jaha, då var det falskt alarm. Synd, jag ville ha Horizon och Borderlands 3.

Jag ville ha horizon zero DOWN!!!

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Nä, inget av de spelen fanns på Epic innan de gavs ut gratis. Såklart svårt att bevisa, men tex. Subnautica var ju gratis inom de första veckorna från att de startade affären. Och Elite Dangerous kom ju bara för någon vecka sedan. Det hade ju varit ganska konstigt om de fanns till salu och sen getts ut gratis. Däremot så har det blivit ett par dubbletter under åren men det är mer utstickare än något vanligt.

Hm, jag var så jäkla säker på att Subnautica fanns på EGS innan... Borderlands rörde jag ev. ihop med 3an som var EGS-exklusivt.
Elite Dangerous var jag dock inte lika säker på. Hm. Nåväl.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

123
Skriv svar