Snabbfrågan - Hur är ditt förtroende för CD Projekt Red?

Robot
Snabbfrågan - Hur är ditt förtroende för CD Projekt Red?

Har lanseringsveckans kalabalik påverkat din syn på studion och deras trovärdighet?

#cd-projekt-red


Medlem

"Vad tycker du CD Projekt Red just nu?"

Is or are our children learning?

// EDIT

För att svara på frågan så är den oförändrad. Jag hade inte så mycket mer förtroende för dom än för andra sedan tidigare.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Förtroendet har minskat något, mest för att de undanhöll prestandan på last gen-konsolerna. Men förtroendet är ändå fortfarande starkt. Är övertygad om att Cyberpunk både kommer att fixas och få mer content.

Medlem

Oförändrat. Skulle förvisso aldrig heller få för mig att köra rejält RPG på konsol. Konsolspelare får väl fortsätta svära, spamma forum och tillskriva CDPR diverse epitet.

Medlem

Oförändrat för min del.

Medlem

Tycker dom har fuckat upp ordentligt, men hur som tar ansvar och axlar sina fel respekterar jag verkligen.

Medlem
Skrivet av AtlasBreaker:

Tycker dom har fuckat upp ordentligt, men hur som tar ansvar och axlar sina fel respekterar jag verkligen.

Det återstår ju att se. Än så länge har de ju inte direkt gjort något av konsekvens, så jag tycker vi kan återkomma om 6 månader med en till poll.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Det återstår ju att se. Än så länge har de ju inte direkt gjort något av konsekvens, så jag tycker vi kan återkomma om 6 månader med en till poll.

Låter klokt!

Medlem

Oförändrat, spelet är bra, storyn är bra. Witcher vibbar i ett bra manus. Ganska buggfritt efter 1.04 och ser fram emot uppdateringar.

Medlem

Oförändrat måste jag säga.

Sympatiserar lite med konsolfolket. Men aa.

Medlem

Personligen kan jag tycka det skönt att utvecklingen att ett PC-spel inte har blivit begränsad av konsolerna. Konsoler som var klena redan när de kom för snart 8 år sedan. Lösningen blir det samma som om du inte upplever att din dator är tillräckligt bra, köp en ny

Medlem

Inte lyckats ta mig igenom Witcher 3(mörda mig ej). Men cyberpunk älskar jag hittills.
Så jag tycker mer om dem, just nu.

Inaktiv
Skrivet av neocon:

Spelar ingen roll om du lirar det på PC. Du har fortfarande inte fått den produkt som utlovades.

Vad är det dom har lovat och inte uppfyllt?

Jag är mer än nöjd.

Medlem

Kör på konsol och mer än nöjd med spelet. Gillar verkligen att glida runt i staden och göra små uppdrag. Ser ut och sluta som Witcher, man gör allt annat än main story så tillslut minns man inte vad den går ut på

Medlem

Oförändrat, svårt att nå en lägre nivå än vad de gjorde med hanteringen av The Witcher 3-releasen. Några buggar i Cyberpunk kommer inte ens nära.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Oförändrat, svårt att nå en lägre nivå än vad de gjorde med hanteringen av The Witcher 3-releasen. Några buggar i Cyberpunk kommer inte ens nära.

Vad var det för fel på PC-releasen av W3? Körde igenom det utan på problem på ett GTX 970 med hyffsad FPS.

Medlem

Helt oförändrat eftersom spelet var bättre än vad jag trodde till viss del. Saknar mer vuxen material i spelet dok. Hade hoppats på värdens första vuxen spel. Men tyvärr gick dom den säkra vägen. Med mycket våld och nästan inget naket. Dom har mer naket och vuxen material i Teletubys än vad dom har i det här spelet. Hur länge måste man vänta på ett spel som är lite vuxet igentligen. Filmen tillsammans är 100x mer vuxet än det här spelet....

Geeks Gaming

Helt oförändrat för mig. Aldrig varit del av Witcher gänget som prisat allt cdp har gjort. Visst jag älskar gog men inte direkt spelat deras spel.
Men med tanke på hur dagens spelindustrin är så är jag beredd på att spel inte ska funka dag ett.

Med de sagt så har jag fortfarande kul med cyp2077 och längtar hela tiden efter att få komma hem och fortsätta att spela. Detta trots massa crasher och buggar.

Medlem

Jag är lite besviken på hur det har gått till.
Även om jag inte spelar det på konsol så tycker jag inte de har varit ärliga, på någon plattform, men allra minst mot konsol.
Det har varit lite, it just works, när det uppenbarligen inte gör det. Fungerar bra på alla plattformar, jo tjena.

Det är bara ännu ett företag som jag inte kommer att förboka något från igen utan vänta och hur slutprodukten faktiskt är.
Jag litade på dem och alla deras löften, shame on me, det är uppenbarligen bara pengar det handlar om även för CDPR.

Medlem
Skrivet av neocon:

Jag är också "nöjd", men vi blev lovade ett spel som t.ex. hade högt omspelningsvärde eftersom nomad/street kid/corpo skulle vara väldigt olika upplevelser. Den enda skillnaden visade sig vara några dialogval här och var som inte påverkade något. Det är tydligt att det där montaget man ser i början är borttagen gameplay. I montaget möter man t.ex. Padre men när man in-game möter honom är det första gången. Vilken bakgrund man än väljer får man street kid-spåret. Om man spelar corpo så börjar man som en sofistikerad företagsnisse men efter montaget är man "street kid" i sättet man talar och beter sig. Det blir komiskt ibland när man i samma konversation både vädrar sin avsky mot corpos och hur man är/var en. Många som längtat efter att få spela corpo förväntade sig att få syssla med företagsspionage och rent allmänt röra sig i finare cirklar i Night City. Inget av det blev det.

De pratade om att ha 1000 unika NPC-livsmönster och hur staden skulle vara mer levande än något vi sett tidigare. Sanningen är att t.ex. inte trafiken har någon AI alls. All trafik är on-rails och det är därför bilar t.ex. inte kan köra om dig när du stoppar trafiken. https://youtu.be/sCLT2qXyQIk?t=118CDPR pratade om avancerat Wanted-system som kunde leda till att farliga NPC:er gick på jakt efter en, korrupta poliser, brist på polisnärvaro i stadsdelar som Pacifica. Istället så spawnar poliser in där du är oavsett var du är när du dödar NPC:er. Du kan stå ute i öknen och ändå spawnas polis in när du skjuter någon.

Här är en sammanfattning på Reddit

Håller med dig helt där, lagt över 400 timmar på Witcher 3 så hypen var stor inför Cyperpunk och dom har lyckats med många bra saker samt många dåliga. En av dom avgörande sakerna för mig nu är just spelets Ai.. sämsta jag sätt på länge i ett AAA spel och förstår inte själv hur man kan gå ut och säga att man är perfektionister samt gå ut och säga att spelet släpps “When It's Ready” sen ha en Ai som är sämre än ett spel från 2001. Jag hade inga problem med alla förseningar köper det helt efter allt skit i år men dom har varit fullt medvetna om spelets skick och väljer ändån att släppa det trots alla varningssignaler dom haft. Får mig som kund att känna mig totalt blåst. Med det sagt så förvänta jag mig aldrig en felfri upplevelse sånt är omöjligt att kringå idag i så stora open world spel, men känns som att alla buggar dom medvetet släppt spelet med är oacceptabelt för mig iallafall. För min förväntan var att efter alla förseningar spelet fått så skulle vi som kund få ett POLERAT SPEL och är detta deras standard av polerat så vet i fan asså.

Inaktiv

Det kommer lösa sig vad det lider. Älskar CDPR lika mycket eller mer.

Farornas Konung

Helt oförändrat, tyckte dock inte mer om detta företag än andra innan detta heller..

Medlem

Mitt förtroende är oförändrat eftersom jag inte har högre förtroende för dom än andra spelskapare. Har för mig att Witcher 3 var ganska dåligt optimerat för PS4 också vi release också.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Personligen kan jag tycka det skönt att utvecklingen att ett PC-spel inte har blivit begränsad av konsolerna. Konsoler som var klena redan när de kom för snart 8 år sedan. Lösningen blir det samma som om du inte upplever att din dator är tillräckligt bra, köp en ny

Det är väl lite de som har hänt nu begränsningar, borttagen content spel mekanik. Så att det skulle få spelet att fungera på last gen konsolerna. Och vi fick samma version fast med bättre grafik.

Medlem

Hur dem skippat möjligheterna för att recensera lastgen versionerna innan släpp och inte tillåtet recensenter använda eget filmat innehåll innan release. Hur kan man inte annat en att ge ett minus i trovärdighet? Dem vet själva att dem suttit på en trasig produkt och gjort vad dem kunnat för att mörka och sälja så mycket det går på release-dagen. Det lilla positiva är att dem visste att det skulle leda till damage control, det gör dem väll hyffsat nu. Det sagt så hoppas jag det blir ett stabilt spel till slut, för bra är det.

Medlem

Jag tyckte aldrig om witcher, så jag har aldrig tyckt de har varit bättre än någon annan studio. Jag tycker desutom att cp 2077 är ett rätt bra spel! Så jag säger oförändrat förtoende i höjd med activision som jag gillar

Medlem

Mycket mindre.

Medlem

Mindre. Men fortfarande stort.

Medlem

Jag var aldrig ett massivt witcher fan och följde inte CDPR då heller. Känner till deras status och hur bra de lyckades med Witcher-serien dock samt hypen och deras rykte för "schyssta devs som inte utnyttjar spelare".

Just nu oförändrat egentligen. Spelar själv Cyberpunk på PS5 och det flyter på asbra med endast små oskyldiga bugs och 3 krasher (inte mitt i något heller utan typ när man kör ffån en punkt till en annan).

Jag var aldrig hype över Cyberpunk sj men ville lira det med en polare. Vi har kul och det är det som räknas. Inga stora minus från oss alltså.

Med det sagt kan jag förstå de på äldre hårdvara som hade velat spela det, men det är som det är. #FirstWorldProblems egentligen.

Avstängd

Förjävligt, de är nere på EA och Seaworld-nivå för mig.

Usch spyr.


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

1
Skriv svar